Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 9 gasten bekijken dit board.
Re: Tony"s simpele banen....schuiven maar, wie,wat,waar en hoe ziet dat er uit ?
Tony

Mooie garage, en dito sleep,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....schuiven maar, wie,wat,waar en hoe ziet dat er uit ?
Garage is mooi geworden en de laatste foto tja wat zal ik zeggen hij is schitterend mooi. :thumbup: :thumbup:
De firma LTE rijd ook in Michelstadt naar alle tevredenheid van iedereen hier. :) :)
Bedankt Tony voor je mooie update. :)
Veel plezier morgen weer op school. :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....schuiven maar, wie,wat,waar en hoe ziet dat er uit ?

Heppie de eerste wagen gezien, Michel  :D en de garage moet nog mooier worden, Jorg  B)

Nou nog een van Eddie Stobart.....( benieuwd wie er als eerste een heeft )

Morgen zo'n 250 nieuwe bruggers de stuipen op het lijf jagen  >:-D

Grtzzzzzzzzzzz  Tony
Re: Tony"s simpele banen....schuiven maar, wie,wat,waar en hoe ziet dat er uit ?
Tony

Benieuwd of de garage nog mooier kan worden.  >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen....schuiven maar, wie,wat,waar en hoe ziet dat er uit ?

Heel begrijpelijk, Jorg !

Ik zit er al lelijk over in  8o
Ik hoop dat Carl me goed op weg helpt, hij was in ieder geval meteen aan het lassen geslagen. ( om Erik te laten schrikken, zei hij)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....schuiven maar, wie,wat,waar en hoe ziet dat er uit ?
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....schuiven maar, wie,wat,waar en hoe ziet dat er uit ?
Carl moest rust houden met zijn been, of geneest alles ook in een schaal van 1 : 87 >:-D >:-D

Tony, ik hoop dat de 1e dag na alle weken vrij is mee gevallen en hou ze onder de  :thumbdown:.

Garoetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate na het onweer
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate na het onweer

Carl hield helemaal geen rust vandaag  8o
Ondanks de zwoele temperaturen wilde hij kost wat kost naar de club !
Gelukkig had een regen-en onweersbui de werktemperatuur wat draaglijker gemaakt.

De eerste groenstappen zijn door hem gezet en het bestuur gaat zich nu beraden, of hij verder mag werken.
De lat ligt hoog op de club  :D

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate na het onweer
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate na het onweer
De club mag blij zijn met Carl als lid want ondanks het gips om zijn been is hij wel gemotiveerd bezig aan de clubbaan. :) :)
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate na het onweer
Slapen jullie daar ooit, wat een tempo en dat zelfs met been in gips >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Na een spoedvergadering besloot het bestuur om vandaag nog eens extra door te gaan.
De voorzitter is aan het ballasten geslagen en de penningmeester is groen gaan planten.
We hebben er zin in  ;) en iedere stap is er een. We ruiken de eindstreep !!! ( voor dit stuk althans)
Maandag gaan we weer verder.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Tony

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Dag Tony.

Het ballasten maakt een flink verschil! :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
 :) Lekker bezig daar met de groenvoorziening en ballasten. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Tony op dinsdag 01 september 2015, 22:58:40
We ruiken de eindstreep !!!
Wat is dat tegenwoordig toch met dat ruiken en geuren, bij Haradigi is daar ook al sprake van?
O:-D Ik vind jullie topics errug leuk, maar ik hoef jullie niet te ruiken. :o) >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Misschien hebben ze wel een lekker geurtje op Dirk-Jan Nivea of Old Spice. :D

Maar mooie vorderingen heren op de clubbaan. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Dank voor de reacties heren, ook namens mijn vriend en voorzitter Peter !

Wat betreft de geuren, dat is inderdaad geen pretje Dirk-Jan, ook niet voor mij.
Vooral de onderbaan, waar het klooster zich bevindt, is berucht.
Daar is de refter gevestigd en daar wordt gegeten en gedronken, maar als daar tot diep in de nacht van de trappist is geproefd, wordt er de volgende morgen -voor het luchten- gekscherend door de broeders gesproken over de rufter  8o

Dussssssssssss  grtz Tony




Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Ziet er weer goed uit.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Citaat van: h0_miessie op woensdag 02 september 2015, 12:39:47
Misschien hebben ze wel een lekker geurtje op Dirk-Jan Nivea of Old Spice. :D
Echt een geurtje voor ouwe mannetjes. :mrgreen:
Michel, gelukkig zijn wij dat nog lang niet. O:-D

Citaat van: Tony op woensdag 02 september 2015, 13:15:15
gekscherend door de broeders gesproken over de rufter  8o
8o Nou, ik ken de slufter op Texel, maar de rufter in Limboland gelukkig niet. :D

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Dank heren,

Zal de volgende keer proberen de foto's met extra licht te maken, sommige zijn te donker uitgevallen.
Is op de tablet haast niet te zien, ook niet of ze bewogen zijn. Maak de meeste foto's daarom (drie)dubbel.

De motivatie en drang om aan de clubbaan te werken is erg groot; het project ( 20 jaar geleden gestart) heeft een hele poos bijna stil gelegen en sinds een dik jaar is er gebroken en veranderd aan de baan. Wij weten ook wel dat de ultieme baan niet bestaat, maar we zijn allebei helemaal weg van de paradebanen die nu naast en boven elkaar liggen en kunnen intens genieten van het rijden daarop. Er ligt nog jaren werk voor ons, maar het moment nadert, dat er door een tamelijk compleet landschap gereden kan worden  :P

Het plezier dat we samen beleven, is onvervangbaar. We spelen vaak echt voorzitter en penningmeester en bescheuren ons regelmatig van het lachen . De samenwerking is uitstekend en we vullen elkaar goed aan. Kortom; een superclubje  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....kleine klupdate want vandaag weer verder gegaan
Citaat van: Tony op woensdag 02 september 2015, 21:58:09
Maak de meeste foto's daarom (drie)dubbel.

Toch dat trappistenbier van de broeders wat vaker laten staan, Tony. >:-D
Weet je wel zeker dat je 6 foto's maakt? :-)

Ik kan me indenken dat jullie intens genieten met deze club, geen last van zeurende leden.
Nou ja, eentje dan, maar met een beetje groen(voer) is deze ook tevreden.

Veel plezier en (ik) blijf genieten.

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods

Goedemorgen lezers  :P

Gisteravond aan het rommelen gegaan bij de garage. Het extra laadperron is verdwenen en ik heb van karton een kleinere gemaakt om te kijken hoe dat er uitziet. Toen met hekken aan de slag en eens proberen. De komende dagen eens rustig kijken hoe me dat bevalt. Ik zie in ieder geval nog meer van de passerende treinen......

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
 :) Nou, zo staat het prima en ziet er leuk uit, maar ik zie helemaal geen passerende trein  :o)

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods

Op de laatste foto wel een stilstaande hoop ik toch, Dirk-Jan   B)

GrtZ Tony
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Dag Tony.

Er ontstaat inmiddels een heuse industrie-strook langs het spoor!
Het lijkt bijna echt ... :wink:
Zou een rij bomen tussen het spoor en het parkeerterrein te veel
het zicht onttrekken van de passerende treinen? :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods

Daar stonden al een hele poos bomen, Erik.
Die heb ik een jaar geleden zowat, al flink uitgedund omwille van het vrijere zicht.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
En hebben de groene jongens en meisjes daarop niet geprotesteerd, de garagehouder heeft zijn handen blijkbaar goed vol.
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods

Weinig protest Johnny, want de bomen zijn gewoon verpoot  ;)

Terwijl ik aan het piekeren en passen ben, heb ik Carl een googelzoekopdracht gegeven; Autohaus Wirtschaftswunderzeit en dan op afbeeldingen zoeken. Levert vaak de meeste info op. Je kunt ook meteen zien waarover het gaat. Dat alles om inspiratie en bevestiging te krijgen. Auto's stonden vaak gewoon- los en niet zo beveiligd als nu bij de garage. Hij wil wel 5 plaatjes met jullie delen ( als de mb's niet teveel zijn)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
 Hele mooie plaatjes voor de inspiratie. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
O:-D Ik zal der ook nog effe eentje toevoegen van een garage model jaren 50 en 60;

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Da's een hele fraaie, Dirk-Jan  :thumbup:

Waar heb je die gegoogeld ?

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Het staat mooi zo de garage en een mooi tussendoor om naar de treinen te koekeloeren. :thumbup:
Tony niks meer aan doen zou ik zeggen. :)
Leuke foto's trouwens van die alte garages die Carl opgezocht heeft. :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Citaat van: Tony op vrijdag 04 september 2015, 12:05:15
Da's een hele fraaie, Dirk-Jan  :thumbup:

Waar heb je die gegoogeld ?

Volgens mij is deze van Dirk-Jan zelf, groter compliment kan bijna niet  ;)
zo moet i goed zijn (weet nu eindelijk hoe t moet)
Mooie foto's trouwens Tony!
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
De link verwijst naar de allereerste post van z'n topic... Lijkt me niet de bedoeling. ;)
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
We weten nu eindelijk ook Carl's familienaam.

Goed gedaan Carl, eh Tony. ;)

Garoetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Jij bent misschien wel de eerste die het zag, Wil  :-)

Simon, bedankt voor de link, maar ik ben al een hele poos volger van Dirk-Jan  ;)

Voor diegenen, die iets van het wel en wee van ons 2-persoonsclubje met onze imaginaire leden wil lezen, ga ik nu proberen het verslag van de jaarvergadering hier te plaatsen. Ik heb het geschreven in de kerstvakantie van 2013 en heb er tijdens ons kerst-rij-avondje de voorzitter mee verblijd  :P

Voor de liefhebbers, veel leesplezier gewenst !


Verslag jaarvergadering  spoorclub ?ons baantje?           limburg ,    22-12- 2013 
*aanwezig alle leden, voorzitter en penningmeester
*voorzitter opent de vergadering en heet alle leden van harte  welkom en of er nog vragen zijn want hij heeft nog meer te doen vandaag en de penningmeester heeft ook weinig tijd.
*de heer Spoorniet vraagt waarom de andere bestuursleden er nooit zijn op de jaarvergadering. Voorzitter zegt, dat de heer Spoorniet zich niet met bestuurszaken moet bemoeien, de penningmeester beaamt dit
*de heer van de Buffert vraagt wat er met de resterende bloembollen van de bloembollenactie is gebeurd, het is misschien een idee om die onder de leden te verdelen.  De penningmeester antwoordt, dat deze wegens verrottingsgevaar, zo snel mogelijk bij de voorzitter in de tuin zijn gepoot en dat ze daar nu veilig zijn.
*de heer van Pan tot Graaf wil weten of het wel nodig was om een clubscooter aan te schaffen, dat had toch ook met de fiets gekund. Voorzitter zegt dat hij zo weinig mogelijk tijd wil verknoeien,  wanneer een clublid in de problemen zit en hem belt om te komen. Daarbij komt nog dat zo?n scooter veel minder benzine verbruikt dan de auto van de voorzitter.
*de heer Wisseltong verwondert zich over het feit dat de club geabonneerd is op de Donald Duck en de Playboy. De voorzitter zegt, dat dit ter algemene ontspanning van bestuursleden is , om het zware bestuurswerk een ietwat te verlichten. De heer Wisseltong vraagt of de leden die tijdschriften dan, na lezing van het bestuur , ook mogen inzien.  Voorzitter antwoordt dat deze dan niet meer leesbaar zijn en vernietigd worden.
*de heer Biels vraagt of er wel eens (anonieme) brieven bij het bestuur arriveren en wat daar dan mee gebeurt. Voorzitter antwoordt niet. De heer Biels herhaalt de vraag en eist antwoord. Voorzitter vraagt de heer Biels of hij soms een (anonieme) brief heeft geschreven. De heer Biels zegt dat dit er niet toe doet. Voorzitter overlegt met de penningmeester, die nodigt de heer Biels uit om deze kwestie even buiten uit te praten , zodat de vergadering niet te lang door dit soort onzinnige vragen wordt opgehouden. Aldus geschiedt.
*de heer Stoomfluit heeft nare ervaringen m.b.t. de Open Dag, hij is verschillende locomotieven kwijtgeraakt. Hij vindt het vooral vreemd dat dit gebeurde NADAT de bezoekers weg waren ! Voorzitter wijst op het feit dat ieder lid zelf verantwoordelijk voor zijn eigen spullen is en dat hij het ook niet weet.
*Voorzitter vraagt de leden het kort te houden, hij heeft nog een belangrijke bespreking bij visvereniging St. Petrus.
* de heer Klinknagel vraagt waar de heer Biels is gebleven. De penningmeester zegt dat die naar huis is, om droge kleren aan te trekken, hij was in de vijver van de voorzitter gestruikeld.
* de heer van de Stasie vraagt, of de begroting niet vóór publicatie op taalfouten bekeken kan worden. Dat kan, zegt de penningmeester. Wanneer dan, is de vraag. Als mijn vrouw thuis is ,maar die is er nooit, zegt de penningmeester.
*de heer Seinpaaltjens vindt het vreemd dat je als lid van de MSVF , je lidmaatschap niet kunt opzeggen. De voorzitter antwoordt, dat dit met de automatische incasso te maken heeft en dat er  binnen het tijdsbestek van de jaarvergadering  geen tijd is, om dit geheel uit de doeken te doen. Hij vraagt of de heer Seinpaaltjens een keer, met zijn vrouw, bij hem thuis langs wil komen, zodat hij e.e.a. onder het genot van een natje en een droogje, rustig uit kan leggen. Ook vraagt hij, of Seinpaaltjens nog steeds de dezelfde grote Havanna?s rookt.
*de heer van der Wielflens vraagt of de voorzitter nog aan de lootjes voor de loterij-actie van 2014 gedacht heeft. Voorzitter zegt dat hij 200 lootjes van 15 gram heeft gekocht en dat ze prima bevallen. De heer van der Wielflens vraagt of de voorzitter nog wel spoort. Voorzitter antwoordt dat hij daar, met het oog op het vele bestuurswerk en andere dringende bezigheden , weinig tijd voor heeft. Hierna sluit hij de vergadering. Hij moet naar St. Petrus.
*datum volgende vergadering volgt nog


Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Tony

Zeer grappig  >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Haha, vermoedde t al, maar ik dacht laat ik toch maar doen alsof  ;)

Jaarverslag was weer n genot om te lezen, heb me wel vermaakt  :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Dankje, Jørg en Simon !

Je moet eigenlijk nog weten, dat ik hiervoor af en toe anonieme (klaag) brieven namens leden stuurde  >:-D
Maar die zijn zo specifiek voor onszelf bedoeld, dat plaatsing daarvan geen zin heeft.

Het jaarverslag geeft wel een idee, over hoe wij onder elkaar soms bezig zijn.
Alleen het bouwen aan de baan nemen we echt serieus

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
 :-) Het is een mooi jaarverslag. :thumbup: :thumbup: :thumbup: 

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Goed jaarverslag van een zo te zien een stabiele 2 mans club. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Schei uit zeg, ze zeiken (sorry voor het woord) alle leden af. >:-D

En de man met de groene handjes is niet eens uitgenodigd! 8o

Garoetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods

Geen idee , wat er nog volgt  :P

Maar ik weet wel, dat we al meer dan 20 jaar bestaan en als bestuur nog nooit zelf contributie hebben betaald  >:-D
We hoeven maar zo'n beetje naar de topmannen uit de "echte" wereld te kijken..........

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....proefopstelling bij de garage en loods
ABN Amro in het klein. :D
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt
Hallo,

Vandaag het laadperron bij de loods gemaakt. Nog wat smaller dan het kartonnen proefmodel; meer plek voor de vrachtwagens.
Ook de voorste hekken op maat gemaakt en aan elkaar gelijmd, zodat ze vanzelf blijven staan.
En een stoepje van karton; de tegels en stoepranden met potlood er op getekend. Ziet er niet verkeerd uit.
Alles blijft voorlopig los op zijn plek, want de rails moet nog geverfd en ik wil nog kunnen schuiven.
De straat zelf komt pas als allerlaatste aan de beurt.

Ik ga hier heel op mijn gemak verder, langzaam de ideetjes laten rijpen  :P
Morgen weer klupavond en bomen poten !!! (zonder lastige leden  >:-D)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt
Netjes heel netjes. :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt
Altijd mooi die update's van jou tony
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt
 :) Ziet er goed uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mooie auto's zijn er te koop bij je garagebedrijf. Heeft die toko al een naam?
Zoiets als B. de Haas bijvoorbeeld? :o)

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt


Die naam was al bekend, Dirk-Jan !
Alleen het bord was nog niet klaar  :P
Maar speciaal voor jou en je nachtrust...............
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt
Autohaus Wiking ist eine Klasse Garage. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen....laadperron bij loods en stoep gemaakt
 :D Oooohhh, dat is een mooie naam  :thumbup: en het klinkt betrouwbaar  O:-D
(en ondanks dat ik dit gisteravond nog niet wist, heb ik heerlijk geslapen :o))

Dirk-Jan