Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Een nieuw bedrijf op de baan ! verhuurbedrijf is klaar.

Gestart door firstborneagle dinsdag 21 januari 2014, 17:24:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een nieuw bedrijf op de baan ! verhuurbedrijf is klaar.
Op mijn modelbaan moest nog een kabel gelegd worden, al gauw kwamen er klachten van de werkers.
Ze willen graag binnen een bakkie kunnen doen, gereedschap moet 's avonds achter slot en grendel en mobiele sanitaire voorzieningen is geen overbodige luxe.
Om aan al deze wensen te kunnen voldoen is besloten een verhuur-bedrijf te starten!
Leen Mijer is een oude bekende van mij, en hij wou hier wel graag mee aan de slag. Ik heb hem meteen directeur gemaakt van het bedrijf, en hij is meteen op pad gegaan om materaal in te kopen wat makkelijk te verhuren is!
Groet Arend.

"de werkers"
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Leuk idee Arend, je moet er maar op komen  :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Hi Arend,

Goed idee en leuk "geregeld" misschien kun je op andere Treinbaan-locaties ook een verhuur bedrijf starten.

groet
Harald
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Mocht je dan nog commerciële chauffeurs nodig hebben...
ik ben per direct beschikbaar


gr Ed
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Sorry Ed, DirkAnton Faak heeft ook weinig te doen( je weet wel die ondernemer die al de betonplaten heeft gemaakt voor mijn containeroverzet) Hij heeft een Daf met kraan, dus wel handig voor bouwcontainers/schaftketen etc.

Goed idee Harald, we gaat eerst eens kijken of we de Hoofdlocatie op orde kunnen krijgen, daarna nevenvestigingen! Het idee is wel heel leuk, (leen heeft nog wel een neef zonder werk, die kan dan bij jou aan de slag ;) )

Bedankt Peter, ik ben afgelopen weekend al flink bezig geweest. Sorry ik bedoel Leen uiteraard!

Ik had onderstaand setje nog liggen(foto1)     (BU1031) van Bush.
Sommige kozijnen en de trappen had ik elders al eens gebruikt (o.a bij de graanopslag)

Maar Leen vond het prima. Ik heb hem twee pallets met blauwe verf er bij gedaan. En twee emmers licht blauw voor de deuren als "bedrijfskenmerk"
Groet Arend.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Hey Arend,
Ik ben chauffeur bij de materieeldienst, Leuk item om te bouwen.

Groet, Arend
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Bedankt Arend :thumbup: Leuke naam trouwens  :)

De kantoor-container wordt ingericht afgeleverd (met planbord, sleutelkast met slot en een bureau) (Exclusief laptop)
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !

Er is een bedrijfslocatie gevonden ! Gelijk met aanpassen en schilderen begonnen !
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Handig zo'n loods maar een beetje kantoor-ruimte er bij is ook wel handig, Daarom zelf eens op zoek gegaan naar een stukje karton en wat restanten.....elke dag een stukkie....
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
De eerste kantoorcontainer en dixi is verhuurd. Ook moest er nog een materiaalcontainer naar de containerterminal gebracht worden, DirkAnton zat met zijn vrachtwagen in het buitenland, waardoor Leen voor een keuze stond. Hij heeft een dikke knoop doorgehakt door twee vrachtwagens aan te schaffen! Best wel lef voor een startende ondernemer.
Foto 1 en 2:
(met de flex een container doorgezaagd en twee afval/puin bakken van gemaakt)....Klaar voor de verhuur.
Groet Arend.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Ziet er allemaal schitterend uit Arend.

Tony
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Dank je Tony. Vandaag een afdakje gemaakt voor wat klein materiaal/onderdelen.
Zo ruimt m'n "rommeldoos" ook lekker op!
Groet Arend.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Wel leuk zo'n verhuurbedrijf, maar je hebt niet meteen een volle week werk. De vaste lasten gaan wel door, maar gelukkig is er nog genoeg werk in het container transport. Leen rijdt ongeveer 3 dagen in de week containers. Eigenlijk gaat dit zo goed dat er maar een aanhanger aangeschaft is !

(Voor de dolly is een trekker gesloopt en zowel de voor- als achteras weer gebruikt )
(de reclame oplegger is ingekort tot container lengte )
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
De lange oplegger heb je mooi gemaakt Arend. :thumbup:
Leuk idee van je container 2 laadbakken te maken.
Je ziet het nooit wat weg gooien het komt altijd weer van pas. :thumbup:
Ook de expeditieloods heeft een mooie update gehad en ziet er straks uit. :thumbup:
Je hebt een heerlijk baan waar ik altijd vrolijk van wordt als ik er naar kijk. :P
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Dank je Michel. Ik wordt er zelf ook vrolijk van !  :D

Vandaag een plankje gezaagd en de eerste boom geplant.
Groet Arend.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Vervolgens even passen op de baan en daarna aan de slag met de scenery!
Links onder de betonnen fundering van de loods,
midden onder asfalt met aansluiting op de reeds aangelegde weg,
Rechts de straatstenen van de buren, een bedrijf met nader te bepalen bestemming,
En in het midden een grindpleintje. Aangezien hier altijd sporen in te zien zijn heb ik wat strepen getrokken met de schroeven draaier, nu nog even wachten hoe het geheel opdroogd. Momenteel drupt de verdunde houtlijm van het plankje! Altijd te veel!
Groet Arend
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
De achtermuur van de buren gister nog beplakt met hedera.
Wat groeit dat spul hard zeg,
voor je het weet zit het op je eigen dak en hangt het hek er mee vol !
Het grind is mooi opgedroogd alleen zie je van die streepjes niet veel terug.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
die laatste ziet r heel mooi uit!
Wat voor gaas gebruik je daar?
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Citaat van: Simon v.d. Tang op donderdag 30 januari 2014, 16:02:30
Wat voor gaas gebruik je daar?

Hee, dat ziet er bekend uit... Lijkt me Faller Industrie-Metallzaun 180433 (zie hier (post #1204)) :wink:
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Dat hek had ik al heel lang :  kijk maar
Nu heeft het dan eindelijk een plekkie langs de baan. Het schuifhek is functioneel.
Groet Arend.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Ja klop! Ik had al eens een stukkie gebruik, hier , Mooi spul! werkt snel en makkelijk en is goed sterk.
Kost wat maar dan heb je ook wat, vooral het schuifhek vond ik mooi !
Groet Arend.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Citaat van: firstborneagle op donderdag 30 januari 2014, 16:25:35
Mooi spul! werkt snel en makkelijk en is goed sterk.
Mee eens :smile:
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Hoi Arend.
Prachtig gemaakt en het geheel heeft een mooie natuurlijk uitstraling! :thumbup:
En de streepjes in het grind zie ik weleens voorbewerkt met wat zwart en daarna grind in de lijm iets "wegrijden".

Veel plezier met de verdere aankleding.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Arend,

Dat is een prachtig stukje scenery geworden, mooi verslag.
Veel succes met de nieuwe onderneming :thumbup:.

Gr.
Piwie
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Hoi Arend

Dat ziet er zeer goed(echt uit) dat groene spul.
Echt fantastisch. :thumbup:

Tony
Re: Een nieuw bedrijf op de baan !
Bedankt voor de berichtjes mensen! En voor de  :thumbup:
Zoals jullie misschien wel weten maak ik regelmatig wat boompjes, alles wat daarbij vrij en los komt bewaar ik in potjes. Soms maak ik, of ontstaat er een kleuren mix waarvan ik dan denk "hé dat lijkt wel hedera" (bij mij in de tuin staat een mix tussen de groene en de bonte hedera, deze combi is behoorlijk treffend)
Om het vervolgens op deze manier te gebruiken zijn dingen die spontaan ontstaan. Snap je hem nog? Mijn Nederlands typt soms wat abracadabra.

Snel over naar de update:
Die kale takken maar eens van blad voorzien ! Heerlijk, ik ben namelijk niet zo'n wintermens.
Vorige week naar de beurs in Assen geweest: hier wat rollend materieel aangeschaft voor Leen.
( Beetje oude meuk, met stukke spiegels en zo ) Maar als je tegenwoordig voor je zelf wilt beginnen moet je voorzichtig opstarten, bovendien is Leen wel een handige jongen en heeft hij ondertussen een leuke werkplaats mét kantoor ruimte!
Groet Arend.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan ! nieuwe foto's 18 feb.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Een nieuw bedrijf op de baan ! nieuwe foto's 18 feb.
Er is flink geinvesteerd in mooi materiaal en dat in deze tijden heel goed hoor !!! :thumbup:
Kantoor en loods zien er ook goed uit net als de bomen Arend.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan ! nieuwe foto's 18 feb.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Een nieuw bedrijf op de baan ! nieuwe foto's 18 feb.
Ook in modelspoorland is te zien dat de economie weer aantrekt.

Er wordt weer geïnvesteerd, leuk hoor.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan ! nieuwe foto's 18 feb.
Bedankt voor de complimentjes, leuk dat jullie meekijken.
Leen zijn vrouw heeft ook mee zitten kijken en zij vond dat het nu haar beurt was. Ze heeft geen groene vingers maar kan het zeker niet verdragen dat alles maar asfalt en beton wordt !
Langs de weg heeft ze een haag van rood bloeiende "Asmaaroodis Kleineschaalis " geplant.  ( zéér zeldzaam: groeit alleen op de baan van Arend, voor zover bekend)
Leen moest van haar een hekwerk lassen om te voorkomen dat er binnen de kortste keren een vrachtwagen door rijd. En in het tuintje een treurwilgje ( doet het overal)

Op de laatste foto is te zien dat de hedera een dode eik gewoon als klimpaal gebruikt !

(Het bedrijf zal nu in zijn geheel de trap op vliegen en op de baan geplaatst worden, Bedankt voor de commentaren en complimenten groet Arend.)
Re: Een nieuw bedrijf op de baan ! verhuurbedrijf is klaar.
Is een mooi idee dit alleen zie kwa veiligheid wel het een en ander mis. Zoals er staat geen VHM bij de werklui en de werklui moeten een geel vest dragen. De nieuwe richtlijnen zijn als men in PW werkt (persoonlijke waarneming) mag het maar max 4 min zijn. Tegenwoordig moeten deze werkzaamheden in een BD worden uitgevoerd dus het bedrijf wat hier aan het werk is is gelijk failliet.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan ! verhuurbedrijf is klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Een nieuw bedrijf op de baan ! verhuurbedrijf is klaar.
Het ligt aan het tijdperk van de baan of deze veiligheids maatregelen van kracht zijn   >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Een nieuw bedrijf op de baan ! verhuurbedrijf is klaar.
Ziet er prachtig uit!