Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Modulebaan Soestdijk '90. Nog wat foto's! Update 11/11/14

Gestart door Myron zaterdag 07 december 2013, 17:22:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Modulebaan Soestdijk '90. Nog wat foto's! Update 11/11/14
Hallo iedereen,
Zoals ik in mijn vorige baantopic schreef begin ik met een nieuwe baan. Nu de oude baan is gesloopt, kan er op de nieuwe baan worden geconcentreerd. Als eerste was mijn idee gewoon weer een vaste baan te bouwen, maar na er nog eens goed over na te hebben gedacht was het wel zo slim om te bedenken dat modules nu veel beter zijn. Waarschijnlijk zal de baan namelijk niet voor altijd in dezelfde kamer kunnen staan, en zal er bijvoorbeeld binnenkort een dakreparatie zijn waardoor de baan in de weg staat. Daarom heb ik besloten om te beginnen met het maken van vier modules, de rest van de (vaste) baan kan ik dan later nog maken, wanneer het wat zekerder is wat kan. Komende tijd (iets van 2 jaar) ga ik beginnen met het deel van de Stichtse lijn/Soesterlijn (in de jaren '90). Van de polder tot station Soestdijk. Ik ga dit deel zo precies mogelijk namaken, dus dat gaat veel zelfbouw worden. Dit stuk spoorlijn heeft een leuk sfeertje. Het ligt ook tussen allerlei mooie oude huizen in, waarvan ik sommige uit styreen ga namaken.

Hieronder de vier modules. Het is een schets, dus heel precies is het niet. De lengtes kloppen hier ook niet helemaal, het perron wordt bijvoorbeeld nog iets langer. Uiteraard zal ik ervoor zorgen dat de huizen helemaal op de modules passen etc.:

Doordat ik module voor module kan maken, denk ik dat het gedetailleerder wordt dan wanneer ik een vaste baan zou maken. Ook kan ik er nu gewoon bij het bureau aan werken, wat veel fijner is. Eén module wordt 120 x 50 cm.

Gisteren heb ik bij de Karwei wat hout op maat laten zagen (dit deden ze gratis :thumbup:). Strakker zou ik het niet kunnen zagen, en het is lekker makkelijk.


Als eerste heb ik de bak van het station gemaakt, aangezien die de makkelijkste is eerst maar eens geprobeerd:


En rechtop:


Daarna met de volgende begonnen.





Het kleine voetgangers tunneltje komt onder de rail:

Dat tunneltje is hier overigens te zien: klik
Morgen ga ik deze bak afmaken, en alvast wat met het blauwe isolatiemateriaal doen. 14 december hoop ik in Houten flexrails te kopen zodat ik daar ook verder mee kan. Dit was het voor nu, morgen misschien een nieuwe update.


Groet, Myron
Re: Modulebaan Soestdijk '90
mooi hoor! ben benieuwd!
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Dit is een veelbelovend project.
Veel succes alvast. Zal wel lukken, gezien de resultaten in het verleden... ;)
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Dat doe je netjes Myron die modulebak maken. :thumbup:
Mooi plan wat je gaat maken ga dit zeker volgen vond je oude baan ook geweldig maar denk dat deze nog mooier wordt. :thumbup: :thumbup:
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Heey Myron,

Ontzettend goed, voortvarend begin! Had weliswaar de plaatjes al gezien maar ziet er erg netjes uit. Die modules zijn erg handig, helemaal omdat je dan overal veel beter bij kan.  :thumbup:

CiteerKomende tijd (iets van 2 jaar) ga ik beginnen met het deel van de Stichtse lijn/Soesterlijn (in de jaren '90). Van de polder tot station Soestdijk.

Dat is erg mooi omdat je nu 1 deel helemaal af kan maken, alleen betekent dat dan ook dat je de komende 2 jaar niet echt kan rijden omdat op de modules alleen een stukkie enkelspoor ligt?

Groeten,
Rienk
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Goed idee van die modules. En ik hoop dat deze baan net zo mooi wordt als Maarsdrecht en Maarsbeek.

Pim
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Hoi Myron,
Mooi begin! Ziet er strak uit hoor.

Wel een puntje van kritiek: als je van het buitenspoor naar het binnenspoor wilt, kun je dat maar op een plek en dat is vooraan. En dan tegen de klok in. Je heb dan verder geen enkele mogelijkheid om anders weer naar buiten te gaan.
Is één overloopwissel in de hele baan dan niet wat te weinig?
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de anderen al zeiden en ik wens je heel veel succes.
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Ik wens je ook heel veel succes, maar na wat ik van u gezien heb, kan dit niet anders dan goed komen!!  :thumbup: :thumbup:
Ik kijk er naar uit om je nieuwe bouw te zien!!
Vele groetjes Stephanie!!
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Myron succes!
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Ziet er goed uit! Strak plan. Dit ga ik zeker volgen!
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Lid sinds: 2010

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Een veelbelovende begin van een nieuwe baan  :thumbup: Ik wens je veel suc6  :thumbup:
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Het is dan denk ik handig om die overloopwissel bij de zuivelfabriek te plaatsen, zodat je vanaf daar bij het stations spoor komt. Heb je er gelijk een treindienst bij. Retourtje zuivelfabriek Soestdijk voor werknemers :).

Pim
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Dapper van je om je oude baan af te breken en met frisse moet een nieuw project te beginnen.
Ik hoop je weer op de voet te kunnen volgen...  :D
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Lid sinds: 2011

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Aha gevonden :D :D :D. Nou bij deze sluit ik me ook weer aan om te volgen. Ik maak me geen zorgen over het eindresultaat  :thumbup:, maar ben wel benieuwd.

groeten Martin
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90
en aangehaakt  :thumbup:
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90
@NS-Kevin: Bedankt :thumbup: :thumbup:.

@nobody: Haha, dank voor de leuke reactie!

@h0_miessie: Ik hoop het ook, en dankje :thumbup:.

@rienk97: Dankje. Ja inderdaad veel handiger met modules. En daar heb je gelijk in. Ik denk dat ik soms wel even een vloerbaantje leg om even te rijden. Buiten dat vind ik het bouwen net zoals jij leuker dan het rijden, dus heel erg vind ik het niet.

@pim: Bedankt voor je reactie :thumbup:. En die wissel bij de zuivelfabriek: Dat gaat erg lastig. Dat heb ik al bekeken, maar als ik dat zou doen dan kan de boog naar de polder pas 50 centimeter o.i.d later beginnen, en dat zou betekenen dat het iets in de buurt van een R2 bocht komt, en dat wil ik absoluut niet. Dat maakt het dus zo lastig :P.

@frenkievee: Ja daar heb je gelijk in. Ik had ook al bedacht om in ieder geval in het schaduwstation een 2e overloopwissel te plaatsen. Maargoed, dat zijn zorgen voor later >:-D.

@Gerard: Danku!

@crosserke: Bedankt Stephanie :thumbup:.

@MarcelA: Dankje!

@keeszondag: Bedankt, en leuk :thumbup:.

@Davio: Bedankt voor je leuke reactie.

@PietMarklin: Soms moet je de gok wagen :P. Leuk!

@martjo: Mooi :D. Ik ben er eerlijk gezegd ook erg benieuwd naar.

@julian: Top!

Groet, Myron
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Welke ´R´ heb je nu dan? Ik gok R3. Zou je anders het Wintrack-bestand (of van een ander programma) hier willen neerzetten?

Pim
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Gijskapzeis
gast

Re: Modulebaan Soestdijk '90
Klinkt goed! Ik ga het met plezier volgen!!! Veel plezier met het bouwen.
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90
@pim: R3 is het zeker niet ;). Ik heb het met flexrail gelegd in Anyrail, dus wat het wel is kan ik niet vertellen. Zal wel tussen de R6-R9 o.i.d in liggen. En zie de bijlage.

@Gijskapzeis: Leuk! Bedankt.

Groet, Myron
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Goed begin! Ik ga het weer volgen..   :D :thumbup:
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Flexrail, daarom kon ik het niet namaken. Maar mij is het wel gelukt met Engels Wissels om een aansluiting te krijgen. Zie bijlage. Er is wel wat rails weg, maar dat komt omdat ik niet de volledige versie van Anyrail heb en dan kan je maximaal 50 stukken rails kwijt.

Pim
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90
Hallo Myron,

Leuk je even gesproken te hebben in Houten.
Ben benieuwd wat je met die flex rail gaat maken.

Gr Einte
Re: Modulebaan Soestdijk '90 Aanwinsten uit Houten
@lesley001: Dankje, en leuk :thumbup:.

@pim: Bedankt voor het tekenen. Alleen vind ik de kruiswissels niet echt Nederlands lijken, zeker niet met 2 achter elkaar op een gewoon dubbelsporig trajact. Buiten dat heb ik met mijn vorige baan gehad dat bepaalde wagons en rijtuigen alleen in zo'n kruiswissel ontsporen. Anders had ik er ook zeker een gebruikt. Bedankt voor je tekening en voor het meedenken :thumbup:.

@Einte: Zeker! De rails zullen morgen waarschijnlijk wel te zien zijn in een update.



Vandaag een geslaagd dagje in Houten. Leuk om een aantal mensen te hebben gezien en gesproken. Ik heb het volgende gekocht:

Roco NS 1145
Roco NS 2241 en 2328 waarvan één dummy
2 Hollandscale huizen van Rienk overgenomen. Hij heeft ze overigens flink verbouwd (y)
Wat styreen. En ook steenmotief van Slaters
Een doos struiken van SceneryScapers
Een zakje kort gras en strooisel van Polák
Een jaargang Op de Rails
4x flexrail 90cm

De flexrail, het groen en het styreen daar ga ik morgen eens mee aan de slag. Ik begin met het maken van het kleine voetgangerstunneltje uit styreen. Zeer waarschijnlijk morgen een bouwupdate!

Groet, Myron
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Aanwinsten uit Houten
Hier nog een aanhaker. :thumbup:

Mooie aanwinsten weer. :)

Gr, Ben.
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Aanwinsten uit Houten
Mooie aanwinsten Myron!

Ik ben blij voor je dat je eindelijk die dummy 2200 hebt weten te krijgen
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en succes de bouw van je nieuwe baan!

Mvg Danny
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Aanwinsten uit Houten
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Aanwinsten uit Houten
Fraaie aanwinsten! In de volgende update foto van de dubbeltractie 2200?  :P
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Aanwinsten uit Houten
@Frotter: Top! En bedankt ;).

@oetbeem: Bedankt voor je reactie!

@lesley001: Dankje! Dubbeltractie 2200 op het Soesterlijntje? :-) Maar ik zal eens een foto maken, samen met de bruine 2306!

Groet, Myron
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Aanwinsten uit Houten
Vandaag dan met het kleine voetgangerstunneltje begonnen. Hieronder wat foto's:




Het is meer werk dan ik had gedacht, en dus ben ik ook minder ver. Morgen waarschijnlijk weer verder met deze, en de andere steunmuur.
Overigens ook een eerste stuk weg gemaakt, met een grote heg net zoals in het echt:


Groet, Myron
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Aanwinsten uit Houten
Dat ziet er heel erg veelbelovend uit :thumbup:. Succes met de bouw verder.
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Het spoorbruggetje 15/12/13
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Het spoorbruggetje 15/12/13
Hoi Myron,

Erg mooi allemaal weer. Ik blijf het zeer fraai vinden wat je allemaal uit je handen tovert. Succes ermee!

Groeten,
Bas.
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Het spoorbruggetje 15/12/13
Prachtig (zoals altijd)! Ik vind het echt knap dat je dat allemaal kan.

Pim
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Het spoorbruggetje 15/12/13
Je bent alweer goed bezig. Ik blijf me verbazen over je scenery kunsten. Ik moet zelf een bouwpakketje gaan maken, maar ik vrees nu al weer het ergste haha. Ben benieuwd naar de volgende update.

groeten Martin
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Het spoorbruggetje 15/12/13
Ziet er weer fantastisch uit, Myron! :thumbup: Mooie heg en dat zelfbouwen gaat je ook goed af zo te zien. :)
Groeten,
Rienk
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Het spoorbruggetje 15/12/13
@Gerard: Bedankt :thumbup:.

@treinfan070: Dank voor je reactie!

@pim: Dankje :thumbup:.

@martjo: Haha bedankt! En succes met het bouwpakket, het lukt wel :thumbup:.

@rienk97: Dankje!

Groet, Myron
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Het spoorbruggetje 15/12/13
Inmiddels is het vakantie en dat betekent dat er genoeg tijd is om wat aan de module te doen. Het bruggetje is al een stuk verder gevorderd:


Vervolgens ben ik gewoon maar begonnen met het groen aan deze zijde:

Het huis wat op de achtergrond te zien is komt hier overigens niet te staan, hij staat er alleen voor de sfeer. Hij komt wel op een andere module te staan.















Groet, Myron
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
 :O

geen woorden voor hoe mooi
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Het spoorbruggetje 15/12/13
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Het spoorbruggetje 15/12/13
Citaat van: Myron op dinsdag 24 december 2013, 16:59:59
ben ik "gewoon maar begonnen" met het groen aan deze zijde:
8o
'tuurlijk, gewoonste zaak van de wereld.  :D
Ziet er echt heel top uit, Myron!  :thumbup:
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
Het groen ziet er zoals gewoonlijk bij jouw geweldig uit. :thumbup:
De foto's zijn bij jouw altijd van grote klasse.
Blij dat het huisje wel op een andere module komt te staan want hij ziet er geweldig uit en heel sfeervol.
Blijf zoals gewoonlijk je update's volgen. :thumbup:
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
Achja, voor groen draait Myron zijn hand niet (meer) om :thumbup: :thumbup:. GZD.
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
Fantastisch, wat mooi weer allemaal! :thumbup: Het straalt nu ál weer een lekker Hollands sfeertje uit. Je gras ziet er ook weer top uit en wat ik erg mooi vind, is dat je het gras in het weiland met koeien iets lager hebt gehouden. :)
Groeten,
Rienk
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
Hoi Myron,

Dat ziet er weer erg mooi uit! Huisje staat daar helemaal niet verkeerd overigens!

Grtz,
Bas.
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
Dat word wel weer heel erg mooi Myron  :thumbup:
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
Hoi miron ziet er mooi uit.
dat tunneltje ben ik veel doorheen gekomen in mijn dienst tijd.
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
Hallo myron,
Ik had wat filmpjes van uw oude baan gezien op YouTube.
Ik vond het een mooie baan en denk dat dit ook wel heel erg mooi gaat worden!
Veel plezier met de verdere bouw van je baan!
MVG,
Tim
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
@julian: Dankje!

@frenkievee: Bedankt :D.

@h0_miessie: Dank voor je leuke reactie.

@Gerard: Merci!

@rienk97: Dankje, en inderdaad, dat is een stuk realistischer zo.

@treinfan070: Bedankt! Nee, maar er komt het ''echte'' huis te staan.

@ykram: Danku :thumbup:.

@wybrand: Bedankt, en da's leuk! Ik fiets er vandaag de dag vooral veel doorheen.

@marklintim: Leuk, en bedankt voor je reactie!

Groet, Myron
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Update, tunnel tussen het groen 11/01/14
Weer even tijd voor een update. Afgelopen weken heb ik zo nu en dan eens aan de module gewerkt. Als eerste wat foto's van deze kant, met (ook al klopt het niet ;)) de 6480 van RockyRail:





En sinds kort ben ik ook aan de andere kant van het tunneltje begonnen:


De tunnel is overigens nog lang niet af. Er moet nog veel van afgewerkt worden. Ook zoek ik nog steeds iets van fijn gaas, voor het loopgedeelte van het brugdek.


Zoals te zien staat er een boom, dit was een eerste probeersel met ijzerdraad. Hij was nog niet helemaal gelukt, dus binnenkort eens een tweede poging wagen.


Waar ik de komende tijd aan ga werken is het erf van de boerderij die langs de lijn ligt. Hier een foto van een deel van de tuin:


En hier gaat het komen op de module:


Als laatste nog een struik in detail:



Groet, Myron
Re: Modulebaan Soestdijk '90. Een groene berm & weiland! 24/12/13
Hallo Myron,
Ik had u vorige baan ook gezien en die was ook erg mooi dus ik denk dat dit ook wel mooi word. :D
Ik ga dit zeker volgen en veel plezier met bouwen. ;)
Re: Modulebaan Soestdijk '90. De tunnel tussen het groen! 11/01/14
Ik zie hier weer iets moois ontstaan :thumbup: :thumbup:. Heel veel succes en bouwplezier.

CiteerOok zoek ik nog steeds iets van fijn gaas, voor het loopgedeelte van het brugdek.
Wat dacht je van horregaas? Even in de gewenste kleur 'schilderen' en plakken maar.
Re: Modulebaan Soestdijk '90. De tunnel tussen het groen! 11/01/14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Modulebaan Soestdijk '90. De tunnel tussen het groen! 11/01/14
jij bent weer echt goed bezig, in de volgende RH wil ik je handtekening bij je artikel  :thumbup: