Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud klein ombouw/aanpas verslag
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud klein ombouw/aanpas verslag
Hallo Peter,
Bedankt voor je reactie. Fijn dat je het mooi vind. Die 2400 is zeker mooi en doet het ook erg goed op de baan. Ik vind de 2400 in het bruin of geel grijs zonder laag A ook mooi. Een 2200 zou ook niet slecht staan en die staat ook altijd nog op de lijst (2225).

Hallo Michel,
Kijk nog iemand die dat met me eens is :thumbup:

Hallo Erik,
Dat is het ook. Heb hem ooit gekregen (al niet goed) en verschillende pogingen gedaan om hem weer inzetbaar te maken. Maar helaas. Zo op de vrachtwagen staat i ook mooi. Veel beter dan die lelijke nep lok. En kan ik toch nog van de wagen genieten. Aan 1 kant kan die wel gekoppeld worden, maar dan kan ik aan de andere kant niet meer vasthaken. Ik zag laatst op groterdam dat die meneer werkende echte metalen schroefkopelingen van Hornby had gekocht. Mischien zet ik die er ooit aan 1 kant op en dan nog op een andere wagon waar wel aangehaakt kan worden. (Dus met andere koppelingen functioneel maken) dan kan ik de wagon weer gebruiken.
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Hallo allemaal,
Even  :offtopic: . Afgelopen zaterdag kon ik niet zo als normaal even met de treinen rijden. Ik had andere verplichtingen. Om half 6 in de ochtend ging de wekker. Om zes uur stond ik voor de deur bij de brandweerkazerne en om 6:15 vertrokken richting nieuw bakerland. Ik moest daar met mijn jeugdbrandweer ploeg een wedstrijd spelen. Nou gebeurt dit wel vaker maar die dag gingen we naar vliegbasis woensdrecht. De brandweer op het militaire terrein. Zwaar beveiligd. Heel zwaar beveiligd. Uiteindelijk zijn we onder begeleiding op de kazerne achter op het terrein gekomen. Daar kregen we een rondleiding. En we mochten in de garage kijken. Daar staan 2 hele mooie grote brandweerwagens die je niet elke dag tegenkomt. Met een inhoud van 11000 liter water, 8 wielen en 8 aangedreven, 8x8, en een V12 cilindermotor waarvan de wielen ook nog eens een diameter hebben van ongeveer 1,45 meter. (Dat is groter dan van een BR50, 52, 44 met een diameter van 1,35 meter) een super groot super gaaf ding. De crashtenders. Deze worden op vliegvelden ingezet bij vliegtuig ongelukken. Er zitten 2 water kanon's voorop en binnen 2 minuten is de tank van 11000 liter leeg! Ze gaan van 0 naar 80 in 4 seconden en de topsnelheid is 120 km/h. De cabine deuren gaan open en dicht op een luchtveer en de deuren worden vergrendeld. Er zit een noodknop in dus je kan de deur ook openen met de hand. Je kan er altijd uit. Hierbij de foto's:
Foto 1: dit is nou zo'n crashtender. Ik vond het zo gaaf om zo'n ding in t echt te zien.
Foto 2: ik achter het stuur in de cabine (wie goed kijkt ziet 2 joystick's. Deze worden gebruikt om de kanonnen te bedienen.)
Foto 3: de cabine van buitenaf.
Foto 4: de wielen
Foto 5: de hogedruk spuit (deze wagen heeft er vier. 2 voor schuin (elektrischetijd brand) en 2 met water

Het is en blijft natuurlijk het 3 rail forum voor treinen maar ik vod dit zo vet. Ik kom het niet laten om het NIET met jullie te delen :P
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
 ;) :offtopic: Bakbeesten zijn dat hè?

Je hebt zo te lezen een leuke dag gehad, bedankt voor het plaatsen van deze foto's :offtopic: ;)
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.

Inderdaad vet, Tim  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En meteen goede info erbij, wist ik niet, wat je laat lezen en zien.

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Leuke verslag met foto's erbij. :thumbup:
Prachtige wagens zijn het lekker groot en robuust. :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor de info Tim.
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
gerard, ja dat zijn het zeker. zeker een leuke dag gehad. bedankt

tony, fijn om te horen. ik had wel verwacht dat weinig mensen dat wisten ;)

michel, bedankt. zeker prachtig en geweldig groot. ik denk niet dat je ze ergens anders tegenkomt dan op vliegbasisen of vliegvelden. ik zij daar dit ik best zo'n wagen wil hebben. toen zijden ze dat ik dan wel door mag sparen want ze kosten 1,5 miljoen euro per stuk (ze hebben er daar 3) en ze zijn zeer onderhoudsgevoelig.
net een 2400. als die gas geeft komt er veel rook uit, bij deze wagens ook en ze zijn beide zeer onderhoudsgevoelig :P :P
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Hallo Tim,

Als je er ene besteld doe mij ook maar ene he  >:-D nene echt knap hoor lekker veel PKS en groot, zijn wel knappe foto's kom je inderdaad niet elke dag tegen.

Groeten
Peter
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
peter,
haha ja als ik (ouder dan) 18 ben en ooit de loterij win >:-D O:-D . bedankt.
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Hallo allemaal,
Ik had ook nog beelden. Vanwege het ontbreken van de andere 2 mocht die alleen maar even een stukje rijden.


En ik had nog iets voor de indruk van dit machientje. Dit is op Schiphol. Hou de tijd in de gaten van het spuiten tot het vuurtje uit is. Gaat redelijk vlot.
https://m.youtube.com/watch?list=LL0pALpDbn-4Bv_v5Manejug&v=yabnJjkwiU4
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.

Als ik later groot ben, ga ik bij de brandweer  ;)

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud even tussendoor iets anders.
Dat is wel iets wat ik van kleins af aan graag wil ;) vrijwilligers dan. Sinds mn 11e zit ik bij de jeugdbrandweer.
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Hallo allemaal,
Gister was ik naar de uitverkoop van harlaar in badhoevedorp. Toen ik weer thuis kwam reed er een post trein binnen met leuk materieel :D .

de post trein. met TEE rijtuig, BR81 004 en 2 post wagens.


na het afkoppelen van de motorpost en de BR81 en aan de achterkant de post wagens bleef het TEE rijtuig over.


daar komt de intercity waar het rijtuig aangekoppeld gaat worden.


na wat rangeer werk stond het rijtuig erachter. interieur verlichting doet het.


achteraf bleek het een marklin 4059 rijtuig te zijn. deze heeft als bijzonderheid dat er door marklin zelf al sluitverlichting is ingebouwd.


ondertussen onderging de BR81 004 verschillende controle's om vervolgens onder stoom gezet te worden. deze lok gaat dienst doen bij de GSM en vervangt de dummy 3029. omdat deze niet lekker loopt als dummy en nu hebben ze 5 echt rijvaardige locomotieven. de lok was gewoon helemaal nieuw, heeft niet veel gereden en kon ik niet laten liggen :P


jaja hij is inmiddels alweer gezien op de GSM lijn.


helaas, het TEE rijtuig licht alweer op de werkbank :-( na wat test rondjes vlogen de onderdelen eronder vandaan. blijkbaar was deze bij de vorige eigenaar al kapot gegaan en deze had hem geprobeert te lijmen. mn vader is er al mee bezig en heeft alle onderdelen ontdaan van elkaar en schoongemaakt. nu heeft hij de afgebroken delen gelijmd en wilt hij er nog een heel klein gaatje in boren en er een dun schroefje doorheen doen voor de stevigheid. dan kan het weer in elkaar, ringetje erop en als het goed is moet hij het dan gewoon doen
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Mooie aanwinsten Tim. Enne... toch wel fijn zo'n handige vader  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Dag Tim,

Ben gisteren ook bij Harlaar in Badhoevedorp geweest.
Moest mij beperken tot drie doosjes K-rails.

Maar ze hadden een paar mooie scherpe aanbiedingen liggen.

groeten,

Henk
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Hallo Dick,
Zeker mooie aanwinsten. En ook fijn dat m'n vader ze best doet om deze wagon rijvaardig te maken.
Hallo Henk,
Zijn toch nog best een aantal mede-forumers daar naartoe zijn geweest.
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Dat klopt.
Ik sprak iemand die was helemaal uit Zoetermeer gekomen!
Die had ooit ergens een lok gekocht die defect was en door de betreffende winkel niet gemaakt kon worden.
Bij Harlaar is hij helemaal (inclusief de motor) uit elkaar gehaald en er bleek een haar in de motor te zitten.

Weet je dat de Marklinstore in Amsterdam ook van Harlaar is?

Henk


Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
hallo henk,
bijzonder. fijn dat ze konden helpen. ja dat weet ik maar die is gesloten/gaat sluiten.
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
He dat wist ik niet.

Henk
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
henk,
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54232.0

ik heb trouwens ook nog een zakje met 10 lantaarnpalen van viesmann gekocht. die kon ik voor 17,50 niet laten liggen aangezien een set van 6 al over de 33 euro kost. ze doen het allemaal en in de vakantie ga ik ze erop bouwen.
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Je hebt mooie aanwinsten weten te scoren gisteren bij Harlaar Tim. :thumbup: :thumbup:
Mooi dat je vader zo handig is zodat hij het probleempje voor je op kan lossen. :) :)
Was zelf ook gisteren bij Harlaar en ook met wat leuke dingen nar huis gegaan. ;)
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Hoi Tim,

Dat zijn weer belangrijke uitbreidingen bij de GSM  :thumbup:
En voor je vader vanavond de grootste gehaktbal  :P

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Hallo Michel,
Zeker zeker. Het probleem is nog niet opgelost en we moeten nog even zoeken voor een goed schroefje (dat heb ik waarschijnlijk wel in huis) maar ik denk dat het wel goed gaat komen en dat de wagon spoedig weer in dienst kan. Jij ook veel plezier met je aanwinsten hè.

Hallo Tony,
Alleen de stomer is voor de gsm. Het rijtuig is voor de intercity naar Berlijn. Deze trein bestond altijd uit 2 rijtuigen en daar wilde ik er altijd nog 1 bij. Het liefst met sluitlichten. Dit rijtuig zag ik gister liggen en had er al met m'n vader over gehad om er eventueel rode led's in te maken en gaatjes te boren. Is niet meer nodig want ze zaten er al in zag ik later pas.
Grootste gehaktbal? Binnenkort misschien als hij het heeft gerepareerd en het goed werkt >:-D
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Citaat van: marklintim op maandag 01 juni 2015, 22:31:23
Het probleem is nog niet opgelost en we moeten nog even zoeken voor een goed schroefje (dat heb ik waarschijnlijk wel in huis)

Tim,
En anders heb ik nog wel een schroefje liggen hoor.

Feiko
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nog meer nieuwe aanwinsten!!
Is goed. We kijken van het weekend wel.
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
hallo allemaal,
ik had een klein dingetje gedaan een weekend of 2 geleden. ik heb 2 lantaarnpalen op het station gezet.

lantaarnpaal 1


lantaarnpaal 2


en toen was er licht


en nog een keer


dit is dan ongeveer het effect als het donker is (flitser stond nog aan)

dit was hem. geniet ervan
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor

Die staan mooi mooi te wezen, Tim  :thumbup:

En die blauwe loc blijft een snoepie  :P

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
Dag Tim.

De laatste foto is weer een fijne :thumbup: want ook ik ben een trotse analoge M-rail rijder :wink:
Jouw baanplan herinnert mij aan de baan die ik op jouw leeftijd ook had, echter
lag deze op een houten plaat op schragen en was alles geheel zonder scenery,
enkel met wat bouwpakketjes van station en enkele huisjes.

De nieuwe verlichting geeft een mooie sfeer op het stationsgedeelte :thumbup:
Kun je de lantaarnpalen nu ook apart schakelen?

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
tony,
haha bedankt :thumbup: de 2404 vind ik ook nog steeds erg mooi en ben er erg blij mee. is erg stil en rijd netjes en klaagt niet veel (haperen)
erik,
bedankt. fijn dat er meerdere trotse analoge m-rail rijders zijn.
dat is leuk om te horen. ik ben nu denk ik 2 jaar bezig met scenrey. ik was altijd blij geweest met auto's die ik overal vandaan haalde en huisjes die ik kreeg en zo af een toe een stoomlok die ik mooi vond. Als ik nooit op het forum was gekomen en mijn neef remco (m-re) mij er nooit op had gewezen, dan had er nu ook geen scenrey op gelegen. hoogstens wat plakwegen en gras bij het boederijtje maar dat was het dan ook wel.
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
De laatste foto is zeer sfeervol Tim. :thumbup: :thumbup:
Wat een paar lantaarns al niet kunnen doen. :) :)
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
Tim,

Je hebt een mooie baan hoor, ben ooit begonnen met een start doos. wens je nog veel plezier en leuke tijden met je baan, en je lantaarns zijn ook mooi doet veel.


Groeten

Peter
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud e.e.a geklust. even tussendoor
hallo michel,
hartstikke bedankt :thumbup:
hallo peter
bedankt, ik niet :D ik kreeg een vrachtwagen lading van mn opa en later nog een doos van mijn neef. ;) van opa was zoveel dat mijn vader later die week nog (2 dozen dacht ik) had opgehaald. toen hadden we nog een ford station :P redelijk grote auto. onze eigen spullen moesten ook nog mee en er was te weinig ruimte voor de treintjes O:-D
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
hallo allemaal,
eergister reed de GSM een jubileum's rit vanwege het 5 jarig bestaan. de BR01 reed met een sneltrein over de hoofdbaan. de BR44 reed met een goederentrein over de hoofdbaan, de BR81 reed met de museumtrein (personen) over de GSM lijn. verder stonden de BR89 en de oorlogs 3029 opgestelt langs het nieuwe perron van de GSM bij het station.


de BR01 op volle vaart en de BR44 passeren elkaar


BR44 in zwart wit met goederentrein.


toen stond de 01 stil bij het kleine station van getswoud


daar komt de 81er met de gsm trein


toen zag ik de 2 kleine tenderlocomotieven

en gister vierde mijn neefje zijn verjaardag en ging ik daar weer op bezoek. ik had zoals gewoonlijk wat treinen meegenomen en ook het kapote TEE rijtuig. mijn oom Feiko (M-er) heeft het kapote draaistel onder handen genomen en de delen met een schroefje aan elkaar gezet. Nu kan het rijtuig na ruim 2 weken stilstand terug in dienst. Feiko nogmaals bedankt voor deze reparatie.


daar lag hij, op de werktafel.


toen stond hij alweer in elkaar en de 2 delen even naast elkaar gelegd. als je goed kijkt zie je dat de linker een schroefje heeft.

het rijtuig doet het erg goed en zal niet zo snel meer uit elkaar vallen. :D

helaas bleek de trafo van remco kapot te zijn. dus we konden niet rijden met de treinen :-( toen besloot hij om de baan dan maar vast in te gaan klappen en de boel op te ruimen. ik heb hem geholpen maar ik kon het niet laten om zijn verzameling VW T1 busjes even naast elkaar te zetten. eentje staat vast onder het spoorviaduct en daar moest de rest dan naast komen. het is gelukt en hier dan 3 foto's. voor Remco!


van voor...


...van achter...


...en van schuin uit de lucht.

Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig

Mooie update, Tim  :thumbup:

Die twee zwart/wit foto's  vind ik erg geslaagd !!!

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
Leuke update.  :thumbup:

Mooie foto's en gelukkig is de reparatie ook goed gelukt. :)
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
Fijne fotoreportage Tim! :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
Ik kom hier regelmatig de naam GSM trein tegen is dat dan een trein vol GSM toestellen?
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
Johnny,
Ben je gek?  :D weleens van de VSM gehoord? De Veluwsche Stoomtrein Maatschappij? De GSM betekend Getswoudse Stoomtrein Maatschappij. Snapie nu? :P
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
Hey Tim,
Mooie foto's zijn dat.
En ja dat was wel jammer dat de trafo het niet meer deed.
Die werktafel ziet er trouwens wel bekend uit. :P

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
Ik dacht aan de levering van de nieuwste GSM aan de bewoners van jouw baan via jouw wagons. :)
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
bedankt tony, leuk om te horen :thumbup:
bedankt michel, ja is inderdaad goed gelukt!
dank je wel Erik :thumbup:
ja he remco ;) inderdaad jammer :-( ja hehe misschien is die foto ook wel bij jullie genomen O:-D ?
Johnny Johnny toch, denk je nou echt dat ik zoiets ga aanschaffen voor de burgers hier 8o :-) ? maar zonder gein, dat is dus de stoomtrein van Getswoud.
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
Neen hoor maar de inwoners hebben massaal ingetekend bij een nieuwe provider en krijgen daar een GSM bij . :)
Re: Modelbaan getswoud GSM jubileum en reparatie TEE rijtuig
welke inwoners? :lol: en welke provider? 8o als jij nog een stomer kwijt wil wil de gsm hem graag overnemen hoor O:-D eentje als de marklin 3310 BR012 staat nog op het lijstje >:-D
Re: Modelbaan getswoud GSM soort bad bentheim tussen Getswoud, Maarsburg, Amsteldam
Hallo allemaal,
Vandaag begonnen aan een nieuw project. Ik heb weleens gezegd, als ik naar opa toeging en wat goederenwagons meenam, dat de trein langs een spannings-schakel station rijd om van lok te wisselen (wisselstroom - gelijkstroom). omdat ik nog wat spullen overhad die ik eigenlijk niet gebruik (zoals
K-rails, een grijs fietspad dat bij het rode fietspad setje van busch zat, een seinhuis, tegelpatroon en een plank hout) en nog andere spullen heb die ik ook nog gebruik op de baan zelf (zoals gras en ballast) heb ik besloten om dit schakelstation te gaan bouwen. Een project wat helemaal los staat van de treinbaan zelf, maar wel gebruikt kan gaan worden voor fotoverslagen van een dagje Maarsburg (Remco) of Amsteldam (opa). Vandaag de spullen tevoorschijn getoverd en begonnen met het een en ander.
Foto 1: de plank hout. Het seinhuis staat er los op.
Foto 2: even passen met wat rails.
Foto 3: als eerst het seinhuis vast gezet met een schroefje en fietspaden geplakt.
Foto 4: dat ziet er zo uit.
Foto 5: ook de rails vast geschroefd. De 2 paar blokjes hout zijn bijden even breed. Nu licht het spoor overal evenver uit elkaar voor een goed recht station.

Morgen ga ik verder aan dit project. Tips en andere reacties zijn zeer welkom!!
Re: Modelbaan getswoud soort bad bentheim tussen Getswoud, Maarsburg en Amsteldam
Ik word nieuwsgierig, Tim !

Ben benieuwd naar de volgende stappen.....

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud soort bad bentheim tussen Getswoud, Maarsburg en Amsteldam
De volgende stappen zijn: schilderen en het hoekje met seinhuis en fietspaden afwerken. Daar ga ik vandaag mee aan de slag. In het seinhuis komt geen lampje want dan. Heb ik ook weer een trafo nodig.
Re: Modelbaan getswoud project spanningsstation en treinbaan update
hallo allemaal,
vandaag heb ik ook weer een update over het spanningsstation project en ik heb ook nog wat kleine dingetjes gedaan aan de baan zelf.
om te beginnen

het schilderwerk. de grond tussen en onder de sporen is bruin geschilderd voor het ballast.

de grond tussen de fietspaden en langs het seinhuis en spoor in groen geschilderd. geen foto van deze stap gemaakt.

na het schilderen hier begonnen met begrassen.


en ook begonnen met ballasten.


foto van de tussenstand op het hoekje bij het seinhuis

toen had ik nog eens de doos met k-rails erbij gepakt. ik wil eigenlijk dat er een klein stukje met boog aan te bouwen valt, of dat er in iedergeval stroom op kan komen staan zodat de lampjes kunnen branden om de boel wat levendiger te maken.

de motorpost had de eer om als testlok te dienen.

filmpje:



omschakelen ging ook goed

dit was hem voor nu over het project spanningsstation
Re: Modelbaan getswoud project spanningsstation en treinbaan update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud project spanningsstation en treinbaan update
Hupsakee  :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor Tim

Grtz  :P Tony
Re: Modelbaan getswoud project spanningsstation en treinbaan update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud project spanningsstation en treinbaan update
Dat ziet er leuk uit Tim, de ballast zou naar mijn idee iets breder kunnen / mogen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud project spanningsstation en treinbaan update
Tim. :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud project spanningsstation en treinbaan update
bedankt tony :thumbup:
dankje peter. dacht ik ook maar ik moet even kijken hoe het perron komt te liggen. word vervolgt B)
dank michel :thumbup: :thumbup:

hallo allemaal,
zoals laatst al in de titel stond zou er ook nog een update over de baan zelf komen. op dat moment werkte de pc niet mee en moest nog op kamp en alles. nu dan de update over de baan zelf


als eerst staat er ook een lantaarnpaal te schitteren in het parkje


en er is een hek gekomen tussen de werkplaats die afgewerkt gaat worden en het parkje


daarnaast heeft het gsm perron ook een kleurtje gekregen. weet nog niet goed hoe ik dat verder ga aanpakken moet een beetje een orgineel stoomtrein perron worden iemand een idee?


een hek bij het vakantie park. kunnen mensen niet de rails op springen


een oprit voor de bus en vakantie gangers


en natuurlijk een lantaarnpaal in het vakantie park


kleine wijziging in het industrie gebied. containertrein is wat gekrompen aangezien sommige wagens niet willen kopellen wielstellen eronder uit vliegen of steeds ontsporen. ga opzoek naar nieuwe


de 2404 heeft met de nl goederenwagons ook zn plekje gevonden op het industrie gebied. hok gaat ook afgewerkt worden


er zaten ooit gloeilampjes in maar die waren kapot gegaan en die had ik niet op voorraad zo klein. nu een stuk ledstrip erin gezet van een rol van 5 meter uit china. en werkt zeer goed en ziet er ook nog mooi uit.

dit was de baan ga nu weer eens wat rijden en verder aan het spanningsstation