Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje

Gestart door jj_marklin vrijdag 30 augustus 2013, 21:58:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Update 27-3 - Foto/film CH/DE:Goschenen-Andermatt-Brig MGB 20 foto's / 1 filmpje
Joachim bedankt voor het kijkplezier. :) :)
Re: Update 27-3 - Foto/film CH/DE:Goschenen-Andermatt-Brig MGB 20 foto's / 1 filmpje
Prachtige film Joachim :P :P
Bedankt voor het plaatsen.

Tony
Re: Update 27-3 - Foto/film CH/DE:Goschenen-Andermatt-Brig MGB 20 foto's / 1 filmpje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Update 27-3 - Foto/film CH/DE:Goschenen-Andermatt-Brig MGB 20 foto's / 1 filmpje
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Hierbij een impressie van de autoverlad in Realp en Oberwald met daar tussen de Furka-basistunnel.













































Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Joachim

Prachtig verslag en filmpje. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dank voor het delen.
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Prachtige beelden weer Joachim  :thumbup:
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje

Het was weer smullen, Joachim  :P

Komt het flikkeren van de seinlampen in de film, doordat je digitaal opneemt ?

Grtz Tony
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Wat een mooie foto's en leuk filmpje Joachim. :thumbup:
De foto van station Oberwald met dat dikke pak sneeuw op het dak is prachtig. :P
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
 B) Bedankt voor (alle tijd en moeite en) het plaatsten van al dit moois. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Hallo JOACHIM,
Bedankt voor de mooie "plaatjes en het filmpje". Het geeft weer prachtige 'beelden' in het zonnetje! Jullie hebben eigenlijk alles mee, als je kijkt naar het zonnetje en de weersomstandigheden. Het kan weleens anders zijn! Wij zijn er door regen en storm moeten vertrekken. Dat was jammer, maar nu kun je alleen maar genieten van alle mooie beelden. Geeft toch een ander beeld! Nogmaals  fijn  dat jij het even bekend gemaakt hebt. :-) :-) :thumbup: :thumbup:
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Leuke reacties weer. Ook bedankt daarvoor. :thumbup:

Door deze filmpjes te maken, beleef ik de reis ook nog een keer. Daarnaast heb ik ook gelijk een digitaal naslagwerk.
En zoals al eerder gezegd: we hebben het verschrikkelijk goed getroffen met het weer. Het had niet mooier gekund B)
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Citaat van: Tony op zaterdag 04 april 2015, 09:42:24
Komt het flikkeren van de seinlampen in de film, doordat je digitaal opneemt ?
Ja, ga ik wel vanuit. In het echt was het gewoon een stabiele rode lamp.
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Hallo Joachim,

Het zijn weer zeer mooie beelden uit een mooi land. Dit is de eerste smalspoorbaan die ik zie met "autoverlade" ik dacht dat dit alleen op normaal spoor gebeurde, maar weer wat geleerd. Weet jij toevallig ook wat voor lok ze hiervoor zetten, op het filmpje of de foto's heb ik het niet gezien of gemist.

Bedankt voor de beelden.

Groet Herman.
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Wederom top! Een genot om naar te kijken  B)

Groet,

David
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Heerlijk om dit te zien zeg! Mooie foto's zo met de sneeuw.  :thumbup:
Deze zomer gaan we ook weer naar Zwitserland: dit voelt al haast een beetje als voorpret...  :D
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Re: Update 3-4 -Foto/film CH: Autoverlad Realp-Oberwald Furka 22 foto's / 1 filmpje
Bedankt, had ik ook aan gedacht.

Groet Herman.
Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Tijdens onze rondreis op weg naar Zermat en de Gornergrat ook nog een tussenstop gemaakt in Goppenstein. Apart station met best een hoop treinbewegingen. Zo vertrekt hier de autotrein naar Kandersteg. Aangezien het restaurant tegenover het station nog niet open was, mochten we in de personeelsrestauratie even lekker opwarmen onder het genot van een bakje koffie.
Foto's en filmpje met BLS autotrein, werktrein, containershuttle Ewals cargo, Lötschberger regionale trein en SBB Cargo.

De eerste 4 foto's zijn genomen vanuit de Lötschberger na vertrek vanuit Brig.

Veel plezier!

























































Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Mooie foto's Joachim  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Het zijn 'weer mooie fotos. Bahnhof Goppenstein vind ik altijd inspirerend als kleinbehuisde.

Zo'n mooi slank, 2-hoog gebouw, half uitgehakt in een bergwand.... (perfect voor op een treinbaan.
Dat er ook nog een echt kruiswissel ligt, had ik zelf verdrongen (of het is me nooit eerder opgevallen).
Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Joachim

Dank voor het delen van deze prachtige plaatjes. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Lekker wakker worden met de prachtige foto's en filmpje Joachim. :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier. :P
Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Blijft mooi daar Joachim,

Ben er in maart nog eventjes geweest. Bedankt voor het delen.  :thumbup: :thumbup:
Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Joachim
Het is en blijft altijd mooi om jouw foto's te bekijken. Vraagje: heb jij een 'filter' gebruikt op de lens? Mogelijk in verband met sneeuw en zon? Ik verneem dit nog wel van jou. Eind volgende week vertrekken we ook naar CH. Waar ik dan wat 'opnamen' ga maken, weet ik nog niet precies. Probeer in de omgeving van o.a. Göschenen te starten; verder zie ik het wel. We zijn namelijk bij onze dochter en vieren een klein feestje omdat onze kleinzoon na bijna 11 maanden vanuit het 'Kinderspital' (Zürich) weer thuis komt. Misschien komt er helemaal niets van, maar dat zien we dan wel.
Jij in elk geval weer bedankt voor de (laatste?) "sneeuwplaatjes" en blijven in afwachting van jouw volgende sessie! :thumbup: :thumbup:
Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
Weer heel mooi, bedankt voor het delen. :thumbup:

Groet Herman.
Re: Update 10-4 -Foto/film CH: Goppenstein-Kandersteg-Autoverlad BLS -28 foto's
@allemaal:  :thumbup:

@Gerard: De foto's en video's zijn gemaakt met een Nikon Coolpix S9700. Zonder filters. Gewoon een relatief simpele camera.
Veel plezier in CH. Geniet lekker van de familie en met name van je kleinzoon. De treinen blijven er wel!
Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -17 foto's/1 film
Hierbij weer een aantal foto?s van onze reis in Februari door Zwitserland.

Deze serie is van het station in Frutigen. Hier gaat de oude Lötschbergstrecke richting Kandersteg, Goppenstein en Brig en hier ligt ook het Nordportal van de Lötschberg-basistunnel. Vlakbij het nieuwe station staat ook nog het oude stationsgebouw.



































Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -17 foto's/1 film
Joachim

Dank voor het delen van deze knappe foto's. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -17 foto/
Wat een prachtige foto. :thumbup:
Mooi filmpje prachtig die vrachtwagen op de wagons. :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het kijkgenot.
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger
Mooie series weer Joachim.

Maaruh, iets wat niemand is opgevallen: het BLS-treinstel is niet de LÖTSCHBERGER maar ........................ LÖTSCHBERGERIN ....
Kijk nog maar eens goed op de bak, ook in de serie van Goppenstein.

Moet niet gekker worden met die zwitsers: zo houden ze geen mannen meer over  >:-D >:-D
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -17 foto's/1 film
Dank heren voor de reacties. :thumbup:

Voor wat betreft de "Lötschbergerin": Het was mij wel opgevallen... >:-D

Ik heb in Goppenstein nog even met de conducteur gesproken. Er is maar 1 treinstel die "Lötschbergerin" heet.
Hij gaf aan dat het verder geen uitleg behoefde welk nummer dit treinstel heeft... :D
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -17 foto's/1 film
Hey Joachim,

Houd het nog op? Ik kan niet wachten tot ik deze zomer weer naar Zwitserland ga. Mooie plaatjes.
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -
Joachim,

Altijd weer interessant, als jij jouw foto's / filmpjes opzendt. Bedankt voor het aanschouwen.
mooi Zwitserland
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
mooi Zwitserland
Hey Joachim,

Dank je wel, weer heel mooie foto's en mooi filmpje. En ik sluit mij bij Arjan aan, nog even en dan is het zomer, yes op naar de Ch.

Bedankt voor het delen.

Groet Herman. 
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -17 foto's/1 film
Citaat van: ArjanM op dinsdag 28 april 2015, 11:38:45
Houd het nog op?

IK heb er nog een paar op voorraad.... ;). Ga het precies redden tot de zomer >:-D
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -17 foto's/1 film
Verdorie! Nog meer genieten... balen. ;-)
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -17 foto's/1 film
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: BLS Cargo/Ralpin doorkomst Visp
Citaat van: h0_miessie op maandag 27 april 2015, 21:49:35
Mooi filmpje prachtig die vrachtwagen op de wagons. :thumbup: :thumbup:

Hier nog zo'n trein, Michel. Deze kwam zonder vooraankondiging met een rotgang door het station van Visp.
IK zag hem in mijn ooghoek aankomen en kon er nog net een filmpje van maken.

Re: Update 27-4 -Foto/film CH: Frutigen BLS Cargo/SBB/Lötschberger -17 foto's/1 film
Joachim

Idd en rotvaart om door een station te rijden.
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: BLS Cargo/Ralpin doorkomst Visp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: BLS Cargo/Ralpin doorkomst Visp
Die komt even voorbij denderen, zijn hier geen maximale snelheden voorgeschreven ?
Met welke snelheid werd er hier gereden volgens jullie.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: BLS Cargo/Ralpin doorkomst Visp
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: BLS Cargo/Ralpin doorkomst Visp
Het was op goede snelheid(!). Iedereen stond immers nog voor de streep op het perron. Dus geheel volgens voorschrift. Toch een leuk filmpje. Er zullen best snelheidsvoorschriften zijn volgens het BAV, maar het gaat volgens mij nog steeds op de toegestane snelheid!
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: BLS Cargo/Ralpin doorkomst Visp
Bedankt voor het mooie filmpje Joachim. :thumbup:
Deze vrachtwagens komen wat sneller langs dan de vorige in het andere filmpje. ;)
Re: Re: Update 27-4 -Foto/film CH: BLS Cargo/Ralpin doorkomst Visp
De exacte snelheid weet ik niet, en ook niet wat de max snelheid is om door het station te mogen rijden.
Neemt niet weg dat op de meest onbenullige stations vaak wordt omgeroepen dat er een doorgaande trein passeert. Hier stonden op het perron heel veel mensen te wachten en ineens was deze trein er.
@Michel:graag gedaan. Deze ging idd een beetje sneller ,haha.
Re: Update 27-4 -Foto/film CH: BLS Cargo/Ralpin doorkomst Visp
Je ziet ook wel eens films van Göschenen waar dat gebeurd.Ik vindt het toch wel gevaarlijk.Ik denk dat ie toch zeker 80 km per uur gaat en de luchtverplaatsing zal al voldoende zijn om een kind of een ouder iemand uit evenwicht te brengen.Dan maak je weinig kans als je verkeerd valt.........

Harald & Alex
Update 20-5 -Foto/film CH: Visp - Zermatt / MGB / 14 foto's - 2 filmpjes
Van onze rondreis in Zwitserland in Februari weer wat foto?s en 2 filmpjes geplaatst.
Ditmaal van de reis tussen Visp en Zermatt met de Matterhorn Gotthard Bahn.

Veel plezier!



























Heb nog even gekeken voor een nieuw horloge, maar helaas zat mijn kleur er niet tussen? >:-D


Visp ? Zermatt:


Zermatt ? Visp: Cabinerit.

Re: Update 20-5 -Foto/film CH: Visp - Zermatt / MGB / 14 foto's - 2 filmpjes
Joachim

Prachtige beelden en foto's, bij die horloges wist je wel hoe laat het was zeker  >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Update 20-5 -Foto/film CH: Visp - Zermatt / MGB / 14 foto's - 2 filmpjes
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 20-5 -Foto/film CH: Visp - Zermatt / MGB / 14 foto's - 2 filmpjes
JOACHIM,
Jij hebt ons weer eens flink verwend :-) Mooie foto's met ook nog eens twee filmpjes, Waoh! Dat is genieten! Ga zo door; staan allemaal te trappelen van ongeduld :thumbup: :thumbup:
Re: Update 20-5 -Foto/film CH: Visp - Zermatt / MGB / 14 foto's - 2 filmpjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Update 20-5 -Foto/film CH: Visp - Zermatt / MGB / 14 foto's - 2 filmpjes

Smullen weer, Joachim  :thumbup:

Hoe kwam je nou voor in die trein terecht ?

Grtz Tony
Re: Update 20-5 -Foto/film CH: Visp - Zermatt / MGB / 14 foto's - 2 filmpjes
Geweldig weer Joachim, mooie plaatjes en 2 mooie filmpjes. :thumbup: Als wij hier er al van genieten, wat moet jij genoten hebben tijdens deze rit. :P :P  Bedankt voor het plaatsen.

Groet Herman.
Re: Update 20-5 -Foto/film CH: Visp - Zermatt / MGB / 14 foto's - 2 filmpjes
@Jorg: Ja, wist zeker gelijk hoe laat het was, haha.
@Gerard: :thumbup:
@Tony: In deze treinstelen heb je voorin een bagagegedeelte dat gewoon toegangkelijk is. Heb filmpje vanachter het raam van de deur naar de cabine gefilmd.
@Herman: Ik heb zeker genoten!! ;)