Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje

Gestart door jj_marklin vrijdag 30 augustus 2013, 21:58:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Update 11-1 - Foto/film CH/DE: Mannheim/Ludwigshafen - 11 foto's / 1 filmpje
Hey Joachim,

Geweldige plaatjes weer en een hele mooie film van een groot station :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:, Joachim bedankt voor het plaatsen ik beleef er veel plezier van.

Groet Herman.
Re: Update 11-1 - Foto/film CH/DE: Mannheim/Ludwigshafen - 11 foto's / 1 filmpje
Erg fraai!
Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Vorige week met mijn vader een rondreis gemaakt door Zwitserland.

Erg mooie week in een prachtig land met schitterend weer.

We zijn begonnen in Rotkreuz en met de S-bahn naar Zug en vervolgens met de ICN naar Zurich Hbf gereisd. Hier hebben we 1,5 uur doorgebracht voordat we met de ICN verder gingen naar Bellinzona. Gaf mij mooi de gelegeneid even een paar foto's en filmpjes te maken.
Ook het nieuwe ondergrondse station Löwenstrasse (Sporen 31 t/m 34) bekeken dat op 15 juni 2014 onder de sporen 4 t/m 9 van het Hbf in gebruik is genomen. Deze sporen liggen maar liefst 16 meter lager dan de ?gewone? stationsporen. De perrons zijn 420 meter lang.

Hieronder de foto?s en een filmpje van het station Zurich Hbf.

















































Terug naar de foto-index
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Joachim
Dank voor het plaatsen van het prachtige filmpje.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje

Dat was weer heerlijk smullen, Joachim  :thumbup:

Thnx !!! Tony
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
@Jorg en @Tony: graag gedaan! :thumbup:
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
 :thumbup:
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Hallo Joachim.

We zien ook weer wat nieuwe zaken wat we nog niet wisten op de fotos van Göschenen.Bedankt daarvoor!

Harald & Alex
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
@Harald & Alex: Ik zeg, winwin-situatie ;). Ik heb in winters Goschenen nog wat meer foto's en ook filmpjes gemaakt. Zal deze ergens de komende periode hier in dit topic plaatsen.
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Heerlijk om naar te kijken Joachim! Ich Danke Dir!

Gruss,

David
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Heerlijk om naar te kijken, mooie foto's en mooi filmpje bedankt voor het delen. :thumbup:

Groet Herman
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
@David: Gern gemacht!
@Herman:  :thumbup:
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Mooie foto's Joachim. :thumbup:
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Bedankt voor je mooie foto-reportage!

Je boft met zo'n vader: treinrondreis en treinenspotten is toch leuker als een weggetrapte voor het nakijken hebben ;-)
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Hallo

Ik heb nog nooit zulke lege perrons in Zürich HB meegemaakt. Er heerst altijd een drukte van belang! Zo ook in de bekende drukke winkelstraat (recht tegenover de hoofdingang van het station) met zijn wereldberoemde chocoladewinkel. Als ik daar aan terugdenk, loopt het water mij in de mond!
Mooie foto's en schone treinstellen!
Volgens mij heb jij er nog wel meer?
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Bedankt Joachim voor de fraaie foto's en het mooie filmpje!
Re: Update 25-2 - Foto/film CH/DE: Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje
Fraai hoor!
Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
Vanuit Zurich zijn we met de ICN, via Arth-Goldau, verder gereisd naar Bellinzona. Tot mijn verbazing zijn ze nog altijd aan het werk aan de verbouw van het station van de Rigi-bahn. Hier zijn ze inmiddels al een aantal jaar mee aan het (ver)bouwen. Naast ons stond een Re 4/4 II klaar voor vertrek met het raampje open. Dit gaf mij mooi de gelegenheid om even een foto te maken van het ritschema met de bijbehorende aanwijzingen.











Verder een aantal foto?s en een filmpje van een gedeelte van de rit over de Gotthard en het station van Bellinzona. Dit station is momenteel ook een grote bouwput. Getuige de artist-impression van de aannemer wordt het straks wel weer een plaatje van een stationsgebied.
Veel plezier maar weer.

































Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
Mooi filmpje en heel mooie foto's weer Joachim, bedankt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groet Herman.
Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
Mooie beelden!

Die reis was wel weer de moeite waard.

Bedankt voor het delen.
Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
Mooie foto's en dito filmpje  :thumbup: :thumbup: :thumbup: Nog iets meer dan 5 maanden en dan ben ik ook weer een aantal weken in die regio.
Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
@Herman:  :thumbup:
@Arjan: Reis was zeker de moeite waard. Hebben qua weer heel veel geluk gehad. Zeker op de Gornergrat.
@Dick: Dat is een mooi vooruitzicht!
Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
Hallo Joachim,
Je hebt weer gezorgd voor een aantal mooie foto's en een prachtig filmpje. Bedankt daarvoor! Ik heb genoten van de mooie beelden. Wacht in spanning af op de volgende sessie! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje

Hallo Joachim !

Fijn dat je dit met ons deelt  ;)
Vooral het laatste stuk film vond ik erg mooi  :thumbup:

Bedankt weer, grtz Tony
Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
Leuk filmpje. Zie ook mijn reactie op joetjoeb :)
Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
Heey Joachim,

dank wederom voor het delen! Prachtige beelden en leuk filmpje  :thumbup: Echt genieten  B)

Groet,

David
Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
Bedankt voor de reacties. Het leuke van het maken van deze filmpjes is dat ik de reis nog een keer weer beleef.
Is in een rijdende trein niet heel makkelijk om goede kwaliteit filmpjes te maken. Zeker niet in een sneltrein... :D
Ook vanachter glas is het lastig. Helaas is het bij de nieuwere rijtuigen en treinen steeds minder vaak mogelijk een raam open te zetten om te kunnen filmen.

Gelukkig is dit wel gelukt op het traject tussen Andermatt - Visp - Zermat - Gornergrat. :thumbup:.
Hier rijden de treinen ook niet zo snel, dus dan is het goed te doen om ook wat materiaal te schieten met het raam open.
Binnenkort weer meer.... ;)

Re: Update 6-3 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke & Bellinzona -21 foto's /1 filmpje
Ah.... nog meer filmpjes  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
De volgende tussenstop op onze reis door Zwitserland was in Goschenen.
Hierbij weer wat foto?s en een filmpje. Veel plezier!





































Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Bedankt voor 't plaatsen van de fraaie foto- en video opnamen :important: :thumbup:
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Joachim bedankt voor de mooie foto's en het prachtige filmpje. :thumbup: :thumbup:
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Dat zijn weer mooie opnames Joachim! Bedankt voor het delen weer.
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
 :) Het blijft toch een heerlijk gezicht, zo'n wit berglandschap. En dan ook nog mooie treinen die langs tuffen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Vroeger vaak wezen wintersporten, maar dat komt er tegenwoordig niet meer van. :-( Maar ja, dat is een luxe probleem. ;)
Bedankt voor het plaatsen.


Dirk-Jan
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
De kriebels lopen over mijn rug als ik naar deze mooie plaatjes van Goschenen zit te kijken, :thumbup: :thumbup: deze zomer ga ik er zeker weer even langs als ik daar op vakantie ben. Ik kan bijna niet wachten.

Wederom bedankt Joachim voor het plaatsen.

Groet Herman.
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Joachim,

Bedankt voor de prachtige, Zwitserse, beelden. :thumbup:
Ik heb er van genoten.
Wat me opvalt is dat de treinen over het algemeen zo schoon zijn.
Lijkt wel of ze elke dag door de wasstraat gaan en daarna in de was worden gezet. Ze stralen je tegemoet.
Maar vooral heb ik geen graffiti gezien. :surprised:
Wat een heerlijk land toch.  :)
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Inderdaad, daar kunnen ze hier nog wat van leren!!!!! Hier hebben ze alleen maar praatjes voor de rest niets.

Groet Herman.
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Joachim,

Mooi beeldmateriaal weer  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het plaatsen hier.
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Hoi Joachom.

Super we zien allemaal weer details die op andere fotos niet te zien zijn  :thumbup:

Harald & Alex
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
@allemaal: Graag gedaan!

Citaat van: Jajekra op zondag 15 maart 2015, 12:01:48
Wat me opvalt is dat de treinen over het algemeen zo schoon zijn.
Lijkt wel of ze elke dag door de wasstraat gaan en daarna in de was worden gezet. Ze stralen je tegemoet.

Ja, daar verbaas ik mij ook altijd over. Maar ook binnen in de trein is het over het algemeen erg schoon. Daar kunnen ze bij de NS nog wat van leren.
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Hallo joachim,

Top beelden van jullie trip.

Dank dat je dit met ons deelt.

Heb met veel plezier alles bekeken.

Groet,

Erik
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Citaat van: jj_marklin op vrijdag 20 maart 2015, 07:19:30
@allemaal: Graag gedaan!

Citaat van: Jajekra op zondag 15 maart 2015, 12:01:48
Wat me opvalt is dat de treinen over het algemeen zo schoon zijn.
Lijkt wel of ze elke dag door de wasstraat gaan en daarna in de was worden gezet. Ze stralen je tegemoet.

Ja, daar verbaas ik mij ook altijd over. Maar ook binnen in de trein is het over het algemeen erg schoon. Daar kunnen ze bij de NS nog wat van leren.

Ik denk dat het meer iets zegt over hoe de Hollanders zijn en zich gedragen in de trein. Overigens mooie beelden. Ik bekijk ze met veel plezier. :thumbup:
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Citaat van: GWS op vrijdag 20 maart 2015, 08:26:02

Ik denk dat het meer iets zegt over hoe de Hollanders zijn en zich gedragen in de trein. Overigens mooie beelden. Ik bekijk ze met veel plezier. :thumbup:

Daar kan ik het aardig mee eens zijn Gerard: maar het is de algehele mentaliteit die het hem doet en het verschil maakt. En niet alleen die van de treinreizigers .....
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Henk,
We hebben het hier over "trein" en alles wat er mee te doen heeft; althans daar ga ik van uit. Natuurlijk kunnen we er een hele discussie over gaan opzetten. maar laten we het voorlopig maar hier bij laten en volop genieten wat Joachim nog voor ons allemaal in "petto" heeft. Ik denk en hoop dat er nog veel meer bij komt!
Henk tussen ( ) er worden voor de "grote tunnels in CH" nog soort van personeel gevraagd om aanwezig te zijn tijdens de periode dat ze gaan testrijden en alles wat er bij hoort. Heb jij nog interesse? Leeftijd gaat tot +/- 72 jaar. Dus ???????
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Mooie foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Update 15-3 - Foto/film CH/DE: Goschenen SBB & MGB- 18 foto's /1 filmpje

Mooie opnames weer, Joachim  :thumbup:

Verheug me telkens op jouw updates  :P

Grtz Tony
Update 27-3 - Foto/film CH/DE:Goschenen-Andermatt-Brig MGB 20 foto's / 1 filmpje
Vanaf Goschenen zijn we de volgende dag met de Matterhorn Gotthardbahn naar Andermatt vertrokken. In Andermat even gewacht en aansluitend door richting Brig met een koffiestop in Realp en een lunchstop in Oberwald. Dit gaf ons tevens mooi de gelegenheid de autoverlad-treinen aan beide kanten van de Furka-basistunnel te bekijken. Zeker met het mooie weer dat wij hadden, was dit geen straf?

Van de autoverlad in Realp en Oberwald zal ik later nog een apart verslagje maken.









































Re: Update 27-3 - Foto/film CH/DE:Goschenen-Andermatt-Brig MGB 20 foto's / 1 filmpje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 27-3 - Foto/film CH/DE:Goschenen-Andermatt-Brig MGB 20 foto's / 1 filmpje
hallo Joachim
dat scheelt heel wat. Foto's nemen met zonlicht; wat een helderheid! Prachtig - ook om er bij aanwezig te zijn! Wat ben jij toch een "bofkont"! Praten we nog wel eens over als we elkaar eens tegenkomen in het "Friese". Bedankt voor de foto's en het filmpje. Ik ga daar heen als het wat beter is; wordt in de zomer tijdens vakantie van de beide aldaar wonende kleinkinderen.
PRACHTIG en BEDANKT! :thumbup:
Re: Update 27-3 - Foto/film CH/DE:Goschenen-Andermatt-Brig MGB 20 foto's / 1 filmpje
Geweldige foto's Joachim!  :thumbup:
Re: Update 27-3 - Foto/film CH/DE:Goschenen-Andermatt-Brig MGB 20 foto's / 1 filmpje
Schitterende beelden Joachim  :thumbup:
Re: Update 27-3 - Foto/film CH/DE:Goschenen-Andermatt-Brig MGB 20 foto's / 1 filmpje

Mooie foto's en een vooral boeiende film  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz  Tony