Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje

Gestart door jj_marklin vrijdag 30 augustus 2013, 21:58:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Update 27-11 - Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Gösschenen 42 foto's en 1 filmpje
@Herman:  Graag gedaan hoor. Het was ook helemaal geen straf om daar rond te lopen. Ik ben er maar krap een uurtje geweest, maar had het er gerust langer vol kunnen houden.

gr. Joachim
Update 26-12-Foto/film CH ? Bernina Expres - Thusis/Tirano 90 foto's/ 1 filmpje
Hallo allemaal,

Vorig jaar ben ik in december met mijn vader een aantal dagen in Zwitserland geweest. Wij hebben toen de treinreis gemaakt van Thusis naar Tirano. Op zondag naar Zwitserland gereden, op maandag van Thusis naar Tirano, op dinsdag weer terug naar Tirano en daarna nog 2 dagen bij mijn zus op familiebezoek geweest. . Dit was in de week voor de kerstvakantie en het was overal heerlijk rustig. In de vakantieperiodes zijn er op deze route zeer veel toeristen te vinden, waaronder veel Aziaten.

Het traject is onderdeel van de Bernina-Expres. Hiervan had ik nog een heleboel foto?s die ik hier graag wil delen.  In het kader van een witte kerst leek mij het wel een mooi moment om ze nu te plaatsen  ;)

We hebben niet de rechtstreekse "Bernina-Expres" gedaan. Onderweg zijn we een aantal keer uitgestapt, konden we even rond kijken en met een volgende trein weer verder.

Wij zijn vertrokken vanuit Thusis.  Vervolgens zijn wij in Samedan overgestapt op de trein naar Pontressina. Daar weer overgestapt op de trein naar Tirano, met een tussenstop in Poschiavo.









Thusis:








Filisur:










Bergun:










Samedan:




Pontressina:








Bernina Gletscher:




Morteratsch:














Bernina Suot:


Bernina Diavolezza:


Lago Bianco:








Alp Grüm:






















Tussen Alp Grüm en Poschiavo:










Poschiavo:




















Le Prese:








Lago di Poschiavo:




Miralago:






Brusio:










Grenspost Zwitserland ? Italië:


Campocologno:


Tirano:




















Filmpje:


In Bergun zijn wij op de terugweg ook nog in het Albula Bahnmuseum geweest. Hiervan heb ik ook nog een aantal foto?s die ik apart zal plaatsen.

Verder wens ik iedereen alvast een voorspoedig 2014!

Gr. Joachim

Terug naar de foto-index
Re: Update 26-12-Foto/film CH ? Bernina Expres - Thusis/Tirano 90 foto's/ 1 filmpje
Bedankt voor het plaatsen van de foto's en het filmpje. Dit is een hele mooie reisreportage geworden :thumbup:.
Re: Update 26-12-Foto/film CH ? Bernina Expres - Thusis/Tirano 90 foto's/ 1 filmpje
Bedankt Joachim. Ik heb genoten van de mooie plaatjes!
Re: Update 26-12-Foto/film CH ? Bernina Expres - Thusis/Tiranoo's/ 1 filmpje
Prachtig ! Besef nu dat het al van in 2005 geleden is dat ik er nog geweest ben.

Guy
Re: Update 26-12-Fotofilm CH?Bernina Expres - ThusisTirano 90 foto's/ 1 filmpje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Update 26-12-Fotofilm CH?Bernina Expres - ThusisTirano 90 foto's/ 1 filmpje
Schitterende reportage Joachim!! Geweldig  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Update 26-12-Foto/film CH ? Bernina Expres - Thusis/Tirano 90 foto's/ 1 filmpje
@Gerard: Was ook erg leuk om deze reportage te maken.... >:-D  We hebben geluk gehad vorig jaar, want nu ligt er in Tirano helemaal geen sneeuw.

@Jos: Graag gedaan.

@Guy: En toch is het redelijk tijdloos daar. Ik zag van de week een dvd met beelden van ver voor 2005 en ook toen zag het er ook grotendeels zo uit. Maar wat een prachtige wereld. je zou nooit weer naar huis gaan.... ;)

@Henk: bedankt voor het compliment! :thumbup:

Gr. Joachim
Re: Update 26-12-Foto/film CH ? Bernina Expres - Thusis/Tirano 90 foto's/ 1 filmpje
Hey Joachim,

Dank je wel voor de mooie reportage :thumbup:, het is daar altijd mooi daarom wil ik ook nooit naar huis.

Groetjes Herman (de iris)
Update 13-01-Foto/film CH ? SBB Bahnhof Rothenburg 10 foto's/ 1 filmpje
Afgelopen herfstvakantie hadden we een accomodatie in de buurt van Luzern in het plaatsje Rothenburg.
Natuurlijk kon ik het niet laten ook hier even op het station te gaan kijken. Het stationsgebouw is niet meer als zodanig in gebruik. Hier is een kantoor gevestigd. De kaartverkoop is vervangen door de o zo klantvriendelijke kaartjesautomaat...

Hupac heeft even verderop in Rothenburg een laad/los-locatie.  Had eigenlijk gehoopt een mooie brugkraan aan te treffen, maar helaas... Is een relatief klein geasfalteerd terrein met een stukje spoor waar de containers met een reach-stacker op de wagons worden gezet. Niet groot maar wel functioneel.






















Filmpje:


Gr. Joachim

Terug naar de index
Re: Update 13-01-Foto/film CH ? SBB Bahnhof Rothenburg 10 foto's/ 1 filmpje
Mooie foto's, bruikbaar! Een vraagje: ik zie een dubbele draad boven het spoor langs het perron. Zie ik het nu goed dat aan beide zijden van het perron een afbuigend spoor met deze draad gevoed wordt? Dat is op mijn baan dan ook goed toe te passen.
Re: Update 13-01-Foto/film CH ? SBB Bahnhof Rothenburg 10 foto's/ 1 filmpje
Citaat van: keeszondag op maandag 13 januari 2014, 17:09:15
Een vraagje: ik zie een dubbele draad boven het spoor langs het perron. Zie ik het nu goed dat aan beide zijden van het perron een afbuigend spoor met deze draad gevoed wordt?

Hallo Kees,

Scherp opgemerkt. Was mij nog niet eens opgevallen. Getuige het bord is het alleen volgens mij niet de bedoeling dat hierin gereden gaat worden.
Citaat van: jj_marklin op maandag 13 januari 2014, 16:40:27
Aan de andere kant wel, want dat gaat naar een stuk industrieterrein.
Re: Update 13-01-Foto/film CH ? SBB Bahnhof Rothenburg 10 foto's/ 1 filmpje
Hallo Kees,

Die draad loopt (zover ik het kan zien)  van het ene opstelspoor via het perronspoor weer naar het andere opstelspoor.......bovenleiding technisch gezien de meest eenvoudige oplossing, zie je hier in NL ook wel.

Waarschijnlijk is de draad die tussen de wissels langs het perronspoor loopt omhoog gereguleerd, oftewel daar "rijdt" ie niet, dus de panto maakt geen contact met deze draad, alleen met de "doorgaande" draad.

Snap je het nog? 8o

Gr
Frans
Re: Update 13-01-Foto/film CH ? SBB Bahnhof Rothenburg 10 foto's/ 1 filmpje
Ja.  :D
Update 21-01-Foto/film CH ? Art Goldau - Station Rigibahn 2 meter opgetild
Art Goldau / Rigibahn:

Vanmorgen is er in Art Goldau een knap staaltje werk geleverd. De brug over het spoor, dat dienst doet als station van de RigiBahn is 2 meter omhoog getilt. De reden hiervoor is dat er, vanaf het moment dat de NEAT Gotthardbasistunnel klaar is, mogelijk is dat er dubbeldeksrijtuigen onderdoor kunnen rijden. Ze gaan de brug nu verder renoveren en laten deze daarna weer 1,30m zakken. Het "nieuwe"station van de Rigibahn zal, als alles goed gaat op 4 juni 2015 tijdens het 140 jarige jubileum van de  Arth-Rigi-Bahn officieel worden geopend. Klik hier voor een timelapsefilmpje en het hele artikel uit de Luzerner Zeitung.

Verder heb ik tijdens meerdere bezoeken al eens foto?s gemaakt die ik bij deze gelegenheid ook maar gelijk plaats.



















































Update 23-05 - Foto/film CH & DE - Speciaal treintje - Rüdesheim - Assmanshausen
Hallo allemaal,

Ik zag gister deze trein / dit treintje rijden in tussen Rüdesheim en Assmanshausen langs de rijn. Kwaliteit is niet geweldig, heb de foto met mijn telefoon gemaakt. Er staat een nieuwe camera op de 1e plaats van mijn wensenlijstje...  ;)



Als dat maar goed gaat...  >:-D



Verder nog even een paar foto's van het station in Rüdesheim (waar ik in mijn enthousiasme lekker het perron opliep en via de omroepinstallatie door de duitse stationschef weer werd teruggefloten... 8o):













En nog een paar sfeerbeelden vanuit Assmanshausen:







Re: Update 23-05 - Foto/film CH & DE - Speciaal treintje - Rüdesheim - Assmanshausen
Vrijwel zeker de E69 van het DB museum Koblenz. Leuk om beelden van deze loc te zien  :thumbup:
Re: Update 23-05 - Foto/film CH & DE - Speciaal treintje - Rüdesheim - Assmanshausen
Hoi Dick,

Bedankt voor je reactie. Heb ik ook gelijk een naam bij dit leuke lokje.  :thumbup:
Zal er eens op letten wanneer ik weer in Koblenz ben.
Re: Update 23-05 - Foto/film CH & DE - Speciaal treintje - Rüdesheim - Assmanshausen
Mooie foto's hoor Joachim, en als je op zoek bent naar een camera maar niet zoveel wilt of kunt besteden, er is nu een canon ixos compactcamera voor 70 euro te koop bij de kruidvat.
Re: Update 23-05 - Foto/film CH & DE - Speciaal treintje - Rüdesheim - Assmanshausen
Ha Joachim !

Als (t) rijn-o-fiel heb ik gesmuld van je laatste foto's  :thumbup:

Bedankt voor het plaatsen.

Grtz Tony
Re: Update 23-05 - Foto/film CH & DE - Speciaal treintje - Rüdesheim - Assmanshausen
@frank: bedankt voor de cameratip. :thumbup: Compleet ding voor weinig.  Ben er nog niet uit of ik een spiegelreflex of toch voor wat compacters ga... wordt vervolgd...

@Tony: Als (t)rijn-o-fiel heb ik het graag gedaan ;)
Re: Update 23-05 - Foto/film CH & DE - Speciaal treintje - Rüdesheim - Assmanshausen
Leuke plaatjes Joachim! Was het perron afgesloten of het station buiten dienst ofzo? Of heb je de Gleise überschreiten? :-)

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: Update 23-05 - Foto/film CH & DE - Speciaal treintje - Rüdesheim - Assmanshausen
Ik denk wat ik ook al is heb meegemaakt , doorgangs station en dan hebben ze liever geen mensen op perron wanneer er geen trein aankomt die stopt .
Veiligheid dus .
Re: Update 23-05 - Foto/film CH & DE - Speciaal treintje - Rüdesheim - Assmanshausen
Rüdesheim is inderdaad een doorgangsstation. Ik had wel gezien dat er allemaal mensen in de wachtruimte zaten, maar de deur stond gewoon open en ben zo doorgelopen... Na de stationmededeling viel het kwartje nog niet en vervolgens kwam de stationscheffin behoorlijk geirriteerd achter mij aan. Wist ik veel... Maar goed, weer een ervaring rijker en een illusie armer >:-D
Re: Update 23-05 - Foto/film CH & DE - Speciaal treintje - Rüdesheim - Assmanshausen
Ik had het in leschede , maar netjes verzocht en met uitleg waarom en zelfs een plek aangeboden aan overkant van station op oude losplaats , daar mocht ik zonder problemen foto/filmen 👍
Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Op zondag 14 september 2014 was ik in Basel en in de gelegenheid om in de stad en omgeving van het station wat rond te fietsen. Uiteraard ook het station zelf bezocht. Hieronder de foto?s en het filmpje van wat ik daar zoal gezien heb. Op Basel SBB heb je een grote verscheidenheid aan treinen, zowel goederen als passagierstreinen. Was een leuke middag. :thumbup: ;)















































































Re: Bahnhof Basel SBB (meegebogen wissel?)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Bahnhof Basel SBB (meegebogen wissel?)
 8o :- meegebogen wissels?
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Joachim,

Mooie foto's! Gezien de hoeveelheid denk ik dat je daar niet alleen zondag was maar een week? ;).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Dat is weer een hele mooie reportage Joachim!  :thumbup: :thumbup:  Thx
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Erg mooi!
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Citaat van: Jan22 op dinsdag 30 september 2014, 17:13:38
8o :- meegebogen wissels?
Ja, Jan. Net als bij het origineel, haha.... >:-D
(Ben ze overigens in CH wel vaker tegengekomen hoor. Bij het inrijden van station LUzern vanaf Basel liggen er ook een paar.)
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 30 september 2014, 20:58:37
Gezien de hoeveelheid denk ik dat je daar niet alleen zondag was maar een week? ;).
Was toch echt maar 2,5 uur. Moest wel even beetje doorfietsen op het laatst, nadat ik de tijd even uit het oog verloren was...  ;)
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Citaat van: jj_marklin op woensdag 01 oktober 2014, 08:58:13

Citaat van: Jan22 op dinsdag 30 september 2014, 17:13:38

8o :- meegebogen wissels?


Ja, Jan. Net als bij het origineel, haha.... >:-D


Lol, je weet dat dat R1 is? Moest verboden worden. :D

Gr, Ben.
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
 Hallo Joachim.
Hele mooie fotoreportage bedankt voor het delen.
Echt super.

Wim
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Citaat van: Jan22 op dinsdag 30 september 2014, 17:13:38
8o :- meegebogen wissels?


En graffiti. Dat is in Zwitserland nog zeldzamer dan meegebogen wissels.
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Citaat van: Dibbes op woensdag 01 oktober 2014, 14:59:07
En graffiti. Dat is in Zwitserland nog zeldzamer dan meegebogen wissels.
De Zwitsers komen steeds dichter bij de EU... ;)
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Update 30-09 - Foto/film CH & DE - Station / Bahnhof Basel SBB
Citaat van: Dibbes op woensdag 01 oktober 2014, 14:59:07
En graffiti. Dat is in Zwitserland nog zeldzamer dan meegebogen wissels.
Heb je de graffiti in Basel, Liesthal, Olten, Bern en Zurich wel eens gezien? Graffiti zit voor al in het noorden, en in de industriegebieden. Maar zelfs in Delemont viel me de graffiti het eerst op. Weinig nog, maar het neemt toe.
Update 16-10 - Foto/film CH/DE/NL - VSM Loenen & Eerbeek - 15 foto's & 1 filmpje
Vanmorgen even gekeken bij de stoomtrein ?Herfstblaadjes Express? van de VSM in Loenen en Eerbeek. Ondanks de wisselvallige weersvoorspellingen een prachtige ochtend. Leuk om te zien dat zoveel vrijwilligers het mogelijk maken om deze trein te laten rijden.































Update 28-12 - Foto/film CH/DE: Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje
In september 2014 op en rond het station in Rüdesheim wat foto?s en filmpjes gemaakt. Hieronder het resultaat. Ze waren toen druk aan het werk met het plaatsen van nieuwe seinen. Heb begin deze maand gezien dat deze seinen inmiddels operationeel zijn en dat de oude seinen zijn verwijderd.


































Filmpje: (Is in 1080p-HD)


Terug naar de foto-index
Re: Update 28-12 - Foto/film CH/DE: Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje
Mooie foto's & video :important: :thumbup: Bedankt :important: :thumbup:
Re: Update 28-12 - Foto/film CH/DE: Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje
Mooie foto's en film , vanaf de boot geeft weer is een ander mooi beeld van het treinverkeer .

Denk dat er eigelijk ook wel veel mensen die dat filmen maar niks met treinen hebben en we die beelden niet gauw voorbij zien komen op yoeptoep .
Re: Update 28-12 - Foto/film CH/DE: Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje
@Wim: Graag gedaan!

@Ruud: Is weer eens wat anders vanaf het schip inderdaad.En je hebt gelijk. Zijn vast genoeg mensen met mooie treinen op beeld die er niks mee doen. Is trouwens nog best lastig, want is toch vaak al te veraf om goed en scherp te kunnen filmen. Zowel trein als schip bewegen. Dit stukje tussen Rüdesheim en Assmanshausen is het goed te doen, aangezien het spoor en de vaargeul dicht bij elkaar liggen.
Re: Update 28-12 - Foto/film CH/DE: Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje

Dat was een heerlijk eindejaars-toetje, Joachim  :thumbup:

Het vakantie-gevoel kwam weer terug en ik heb weer allerlei boeiende treinsamenstellingen gezien....

Thnx !!!  Grtz Tony
Re: Update 28-12 - Foto/film CH/DE: Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje
Hi Tony,

Het is graag gedaan hoor!
Re: Update 28-12 - Foto/film CH/DE: Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje
Mooie film Joachim van Rudesheim, geweldig :thumbup:. Voor mij een reden om in het voorjaar zeker daar naar toe te gaan, in september is het er niet van gekomen door drukte. Bedankt!

Ook voor jou, een goede jaarwisseling en een voorspoedig 2015.

Groet Herman.
Re: Update 28-12 - Foto/film CH/DE: Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje
Herman: :thumbup: en ook een hele goede jaarwisseling een mooi 2015!
Re: Update 28-12 - Foto/film CH/DE: Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje
Erg mooie foto's en filmpjes Joachim, erg leuk om te zien! (Vooral die in Zwitserland in de sneeuw).

Re: Update 28-12 - Foto/film CH/DE: Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje
Ha Frank, Dank voor je compliment!

Ben blij dat jullie het net zo leuk vinden om te bekijken als dat ik het vind om ze te maken.
In februari ga ik samen met mijn vader weer een week treinen in Zwitserland voor een nieuwe "ZuCH im Schnee" ervaring :)
Dit keer wordt het een rondje Luzern-Zurich-Bellinzona-Goschenen-Andermat-Visp-Spiez-Interlaken-Meiringen-Luzern
#zinin  :thumbup:
Update 11-1 - Foto/film CH/DE: Mannheim/Ludwigshafen - 11 foto's / 1 filmpje
Mannheim & Ludwigshafen Mitte,

Op 19 september 2014 op een mooie zonnige, warme middag wat materiaal geschoten op het station van Mannheim Hbf en Ludwigshafen Mitte.

Deze 2 plaatsen/stations worden gescheiden door de Rijn en zijn ter plaatse met elkaar verbonden door middel van een verkeersbrug (Konrad Adenauer Brücke) met een dubbelsporige trambaan in het midden en 2 dubbelsporige spoorbruggen. Tevens is de Rijn de scheiding tussen de provincies Baden-Württemberg en Rheinland-Pfalz.

Zoals links op de afbeelding is te zien is Mannheim verdeeld in blokken volgens een schaakbordpatroon, ook wel ?Quadratestadt? genoemd.



De huizenblokken, de zogenaamde Quadrate, zijn genummerd volgens een bepaald systeem. Straatnamen komen in de binnenstad bijna niet voor. Je moet het systeem even zien, anders zoek je je helemaal wezenloos..  8o

Het station van Mannheim is het belangrijkste spoorwegknooppunt van Zuid-Duitsland en het tweede ICE-knooppunt van Duitsland (bron: Wikipedia) Daarom is op beide stations is een grote verscheidenheid aan treinen te spotten, aangezien hier zowel ICE, TGV, EC, S-bahn, regionale treinen en goederentreinen met grote regelmaat voorbijkomen.





















Filmpje: (Is in 1080p-HD)


Terug naar de foto-index
Re: Update 11-1 - Foto/film CH/DE: Mannheim/Ludwigshafen - 11 foto's / 1 filmpje
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz  ;)=blije Tony
Re: Update 11-1 - Foto/film CH/DE: Mannheim/Ludwigshafen - 11 foto's / 1 filmpje
Mooie foto's met de nodige info erbij. :thumbup:
Dat van die straten nummers wist ik niet weer wat geleerd. :thumbup:
Filmpje is prachtig.
Bedankt voor het plaatsen Joachim. :P