Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje

Gestart door jj_marklin vrijdag 30 augustus 2013, 21:58:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Update 19-12 - Foto/film CH: Arth Goldau & Immensee
Dank voor de leuke reactie's.

@Gerard: Is hier heel gedurend het hele jaar vaak hardnekkig nevelig. Kwam inderdaad voor de foto's wel goed uit om bepaalde details goed vast te kunnen leggen.
Re: Update 19-12 - Foto/film CH: Arth Goldau & Immensee
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Update 19-12 - Foto/film CH: Arth Goldau & Immensee
Hey Joachim.

Dat zijn leuke foto's en idem film.  Ook van de 'Schaltposten'.   :thumbup: :thumbup:  ;)
Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg 30 foto's / 1 film
Ik vond nog een filmpje en foto?s van de reis met mijn vader door Zwitserland in februari 2015. Deze keer is het van het traject tussen Interlaken-Ost en Brünig-Hasliberg. We hadden erg veel geluk met het weer in die betreffende week. Strakblauwe lucht. Erg fotogeniek weer en gewoon volop genieten.
We gaan op 9 maart weer een paar dagen naar Zwitserland. Hopen dat het dan weer zo mooi is? ;-)

Veel plezier.































































Re: Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg 30 foto's / 1 film
-Joachim:
Dank voor het plaatsen van mooie plaatjes en dito film,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het weer was idd een dikke meevaller.
Re: Update 2-3Foto/film CH Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg 30 foto's / 1 film
Bedankt voor de mooie foto's en film Joachim. :thumbup: :thumbup:
Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg
Dank voor de foto's Joachim: je filmpjes bewonder ik al op je YT-channel ;-)

Brienzersee - Meiringen - Hasliberg: daar heb ik heel veel leuke herinneringen aan  :).

Re: Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg 30 foto's /
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg 30 foto's /
- Joachim,
Het is voor mij bekend terrein, maar toch weer eens zitten genieten vanuit mijn stoel! Dan ziet je het toch anders, moet ik zeggen.
Enorm bedankt voor de foto's en ook jouw filmpje! :thumbup: :thumbup:
Re: Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg 30 foto's / 1 film
Mooi :important: :thumbup:
Geluk met het weer had je zeker, prachtig
Re: Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg 30 foto's / 1 film
Dat was weer smullen, Joachim  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg 30 foto's / 1 film
Joachim,

Allemaal weer mooie beelden, vooral het winterse landschap, als ex skier krijg ik hier weer de kriebels van maar ja de gezondheid laat het niet meer toe.

Je krijgt hier nooit genoeg van, maar wat mij vaak opvalt is dat de treinen aan de buitenzijde zo mooi schoon zijn, niet altijd hoor.


Re: Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg 30 foto's / 1 film
Mooie foto's. Hopen op een goede vangst dit jaar!
Re: Update 2-3 - Foto/film CH: Interlaken-Brienz-Brünig-Hasliberg 30 foto's / 1 film
Graag gedaan. Ik deel deze foto's graag in de wetenschap dat ze hier veel worden bekeken.

Citaat van: dp op vrijdag 04 maart 2016, 10:45:31
Hopen op een goede vangst dit jaar!

Zeker te hopen. Is in ieder geval net weer een flinke bult sneeuw gevallen. Zal de resultaten tzt natuurlijk weer hier plaatsen.

Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Begin maart van dit jaar ben ik, samen met mijn vader, weer voor een paar dagen naar Zwitserland geweest. De nieuwe Gotthard NEAT-Basistunnel wordt in Juni officieel wordt geopend en het leek ons leuk om nog eens in Wassen te gaan genieten van de grote diversiteit aan treinen die daar nu nog dagelijks voorbij komen.

We zijn begonnen in Wassen en hebben hier overnacht in hotel Gerig. Aansluitend zijn we via Göschenen, Andermatt, Sedrun, Chur, Arosa, Filisur, Davos, Landquart, Zurich en Rotkreuz weer richting Nederland vertrokken. Gedurende deze dagen hebben we (wederom) prachtig weer getroffen.

Van deze reis zal ik de komende maanden bij gelegenheid weer wat filmpjes en foto?s plaatsen voor de liefhebber. Veel plezier!









































Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
-Joachim:
Dank voor het plaatsen van deze prachtige beelden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Leuke beelden, en een bekend hotel.
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Grappig. Wij zitten momenteel in Gurtnellen, net ten noorden van Wassen. Hebben hier al jaren ons vast logeeradres met uitzicht richting het zuiden door het Reussdal op het befaamde kerkje. Hotel Gerig is voor ons een bekende plek om te lunchen op het tuinterras en daar te genieten van alle treinen die twee keer voorbij komen.
Er ligt nog wel wat sneeuw nu, maar een stuk minder dan toen jij die mooie foto's hebt genomen.
Zaterdag naar de fitnessfahrt in Erstfeld en dan weer naar huis.
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Joachim,

Bedankt voor de sfeervolle foto's en het mooie filmpje. :thumbup: :thumbup:
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
-Joachim,
Bedankt voor jouw update en prachtige foto's van een voor ons heel bekende omgeving! Het kerkje is wel heel erg bekend en ik denk dat dat geldt voor iedereen die daar langs rijdt en/of "treint". Ik verwacht, dat jullie daar nog op een juist moment zijn geweest, want ik verwacht dat het aldaar minder druk gaat worden. De route is nu al in opspraak en men weet nog niet wat het zal gaan worden. Dus: afwachten maar!
Jouw beelden staan in elk geval 'vast'. Dat is voor ons  :thumbup: :thumbup:
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Top filmpjes en foto's Joachim!  :thumbup:
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Graag gedaan. Zouden eigenlijk naar Oostenrijk, maar met de opening van de nieuwe Gotthard in Juni is het straks een stuk rustiger op de huidige Gotthardlijn. Vandaar besloten om onze reis in Wassen te beginnen. Was ook beetje sneeuwzekerder...
Begreep van dhr. Gerig wel dat het de bedoeling is om de huidige Gotthard wel in bedrijf te houden nadat de tunnels gemoderniseerd zijn. Hij zei dat de gevaarlijke stoffen treinen straks gewoon langs de oude route blijven rijden. We gaan het zien. Veel plezier met de fitnessfahrt, Jos. Geniet ervan. Is niet zo moeilijk daar...  ;)
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
 :thumbup:
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Fraaie opnames weer, Joachim  :thumbup:

De 4e foto van de kerk is een ansichtkaart  :favorite:

Grtz Tony
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Bedankt !

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Dank voor het plaatsen van de mooie foto's en film: dat is weer genieten!

Jammer dat we elkaar niet konden treffen in CH. ;-)
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Wegens een verhuizing heb ik helaas geen tijd om voor de indienststelling van de NEAT nog een pelgrimstocht naar de Gotthardbahn te maken. Laten we hopen dat de bergstrecke volledig behouden blijft, al was het maar als omleidingsroute bij een stremming van de basistunnel. Het zou niet de eerste keer zijn dat een tunnel na een brand lange tijd buiten dienst is. Denk bijvoorbeeld aan de kanaaltunnel en de Mont Blanc verkeerstunnel.... Afbreken, terugbouwen naar enkelspoor of deëlectrificeren zal een enorme historische blunder blijken te zijn.
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Dank je wel voor de mooie beelden Joachim, ook voor mij is dit zeer bekend maar als je deze beelden weer ziet dan krijg je heimwee naar dat prachtige land(schap) :)
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Bedankt, Joachim. Ik heb er met volle teugen van genoten. Gaat "alles" straks door de nieuwe basistunnel? Als dat zo is wordt het in dat altijd prachtige landschap een stuk minder levendig.
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Volgens mij gaan er (voorlopig) in ieder geval nog Regionalzüge over de Bergstrecke. Zij doen stations als Göschenen en Airolo aan. Ik zal het eens opzoeken. Heb het pas nog ergens gelezen.
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Erg fraaie foto's (en filmpje)
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Er gaat zeker veel veranderen. Jaarlijks kost het Gotthard traject 50 miljoen aan onderhoud. Nu de Neat tunnel open gaat zal het lastig worden om dat bedrag te blijven rechtvaardigen.
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Bedankt voor de link.

Als het allemaal waar is wat daar staat zijn de vooruitzichten op lange termijn voor de "strecke" onzeker. Onderhouds- en instandhoudingskosten ad Sfr. 50.000.000,-- per jaar voor een lijn die bij lange na niet meer voor de volle 100% wordt geëxploiteerd zijn behoorlijk fors te noemen. Voorlopig, tot het aflopen van de concessie eind 2017, rijdt er nog elk uur een regionale trein maar de "rest", inclusief het goederenverkeer, gaat door de basistunnel. Hoe het na het einde van 2017 verder gaat is nog onzeker. Dit is in grote lijnen wat ik uit het artikel afleid.

De term "cultuurerfgoed" wordt ook nog genoemd en zou deze spoorlijn misschien kunnen behoeden voor een latere ondergang...........

Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Hi Jos,

Bedankt voor de link. Zoals Hans terecht opmerkt is de toekomst zeker onzeker te noemen. Eerlijk gezegd verbaas ik mij er al enige tijd over dat deze strecke überhaubt nog geen onderdeel uitmaakt van de Unesco Werterbe. Wellicht dat dit vanuit politieke hoek tegengehouden of vertraagd is. Inderdaad is Sfr. 50.000.000,--  voor een regionaal lijntje wel een hoop geld...
We gaan het meemaken in de toekomst... Hoe dan ook wel eeuwig zonde dat de lijn in zijn huidige hoedanigheid qua drukte ophoudt te bestaan. Is toch iets unieks te noemen.
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
De onderhoudslasten zijn nu enorm hoog, omdat er heel veel (goederen)treinen over de lijn rijden en door alle bogen extra veel slijtage optreedt. Als er veel minder (zware) treinen rijden, zullen ook de onderhoudskosten sterk dalen.
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Gisteren een bericht gelezen dat het Depot Erstfeld van SBB Cargo gaat sluiten vanwege de basisitunnel. Omdat het nieuwe traject nagenoeg vlak is zijn er minder loks nodig om de zware goederentreinen te trekken/duwen.
http://blog.sbbcargo.com/20783/das-ende-des-depots-erstfeld/
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
-Joachim,

Hebt jij dit ook al?



Wij zijn benieuwd, want de "startdag" begint nu snel te naderen.
Re: Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Citaat van: GWS op woensdag 11 mei 2016, 07:33:55
-Joachim,
Hebt jij dit ook al?
Wij zijn benieuwd, want de "startdag" begint nu snel te naderen.

Hi Gerard,

Ik ben ook benieuwd.. ;). Filmpje is prive en niet toegankelijk... :error: