Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje

Gestart door jj_marklin vrijdag 30 augustus 2013, 21:58:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Update 2-5 - Foto/film CH/DE: Gotthardstrecke bij Wassen - 19 foto's /1 filmpje
Index:

Nederland:

VSM - Herfstblaadjes Expres 16 oktober 2014 - 1 video


Zwitserland:

Treinreis:
Autoverlad Realp-Oberwald Furka-basistunnel 1 video .
Bernina-Expres, van Thusis naar Tirano  -  1 video
.
Interlaken-Ost - Brienz - Meiringen - Brünig-Hasliberg - 1 video
.
Gornergratbahn / Zermatt naar Gornergrat met uitzicht op Matterhorn 
Goppenstein - Kandersteg - Autoverlad BLS - 1 video .
Goschenen - Andermatt - Brig /  Matterhorn Gotthardbahn (MGB) - 1 video
.
Gotthard strecke/ Bellinzona -  1 video
.
Gotthard strecke/ Wassen -  1 video 
.
Visp - Zermatt - 2 video's (Cabinerit)

Stations
Basel SBB - 1 video
.
Brienz - 1 video
.
Brünig-Hasliberg - 11 foto's
.
Cham - 8 foto's
.
Erstfeld Gotthard-Basistunnel - 26 foto's
.
Erstfeld Bahnhof - 33 foto's / 1 filmpje
.
Frutigen - 17 foto's / 1 filmpje 
.
Gösschenen - 42 foto's en 1 filmpje
.
Gösschenen in de winter - 18 foto's en 1 filmpje
.
Immensee & Art Goldau Februari en December 2015
.
Oberried am Brienzersee ? 43 foto?s / 2 filmpjes
.
Rothenburg ? 10 foto?s / 1 filmpje
.
Rotkreuz-Oberrütti  -  15 foto's en 1 filmpje
.
Rotkreuz-Buonas & Immensee - 12 foto's / 1 filmpje 
.
Rotkreuz juli 2015 - 23 foto's / 1 filmpje
Zurich Hbf - 23 foto's / 1 filmpje

Bergbanen:
Brienz - Rothorn ? 8 foto?s / 1 filmpjes

Oostenrijk:

Bergbaan Seefeld - Rosshütte 13 foto's / 1 filmpje 

Duitsland:

Ebersbach an der Fils - 9 foto's / 1 filmpje
.
IMA / Marklindagen Göppingen - 1 filmpje van 59 foto's
.
Treinen in Mannheim & Ludwigshafen Mitte - 11 foto's / 1 filmpje
.
Moselweinbahn (Bullay - Traben Trarbach) 21 foto's en 1 filmpje
Treinen in Rüdesheim - 17 foto's / 1 filmpje
.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal,

In 2013 ben ik begonnen met dit foto en video topic van Zwitserse en Duitse treintaferelen. De video's staan op mijn Youtube kanaal en de foto's heb ik destijds op Photobucket gezet.
Helaas zijn de links naar de foto's op een bepaald moment verloren gegaan.

Ik heb de Photobucket links inmiddels zoveel mogelijk uit dit topic gehaald en de video's heb ik laten staan.

De (nieuwe) video's zal ik per (station)naam of onderwerp in een apart bericht plaatsen. Op deze manier kan ik dan vervolgens hierboven de index verder uitbreiden per item zodat het ook makkelijk is om specifieke video's weer terug te vinden.

Om de indeling zo duidelijk mogelijk te houden, zet ik deze per categorie op alfabetische volgorde.

Ik hoop dat jullie net zoveel plezier gaan beleven aan het bekijken van de video's, dan dat ik heb gehad om deze te maken en te bewerken.

Groet, Joachim 😎
Nieuw! Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Oberried am Brienzersee
Afgelopen zomer ben ik, tijdens onze vakantie in Zwitserland, er een dagje lekker alleen op uit geweest. In alle rust rondstruinen op stations en langs het spoor. Heerlijk! Hierbij ben ik, met de auto, vanaf Luzern via de Brunigpas richting Interlaken gereden. Prachtige route. Is een echte aanrader.

Het doel van de dag was station Oberried am Brienzersee. Dit is namelijk het station dat Kibri in model heeft nagemaakt. Het artikelnummer van Kibri is 39370.

Dit is ook het station dat ik op mijn baan ga inzetten als bahnhof Zug-e-Zug. Als voorbeeld voor mijn eigen baan en voor diegene die dit station ook heeft, heb ik een paar (?) extra detailfoto?s gemaakt. ;)

Filmpjes: De filmpjes zijn wat bewogen. Om dit in de toekomst te voorkomen, of in ieder geval te verminderen, heb ik inmiddels een statief gekocht.

Oberried ? Doorgaande interregio ABeh 150 + ABeh 160 / Stoptrein ABe 4/8


Oberried ? Doorgaande interregio ABeh 150 + ABeh 160


Terug naar de index
Re: Nieuw! Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Oberried am Brienzersee
Hi Joachim - Wat een mooie foto reportage. Bedankt voor het plaatsen!  :thumbup:

Groeten,
Marc
Re: Nieuw! Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Oberried am Brienzersee
Citaat van: marc-lin op vrijdag 30 augustus 2013, 22:06:43
Bedankt voor het plaatsen!

Graag gedaan. Ik heb er nog een paar, maar daarvoor moet je nog even geduld hebben.
Morgen weer verder... ;)

Gr. Joachim
Re: Nieuw! Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Oberried am Brienzersee
Kan niet wachten... ;)
Re: Nieuw! Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Oberried am Brienzersee
Goed bezig Joachim! Jij weet waar mijn spoorhart sneller van gaat kloppen!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: Nieuw! Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Oberried am Brienzersee
Mooie foto's Joachim! Het ziet er daar prachtig uit met ook nog een gezellig stukje spoor erbij. Je zou er zo een modelbaan van willen maken...  :)
Bedankt voor het plaatsen!

Groet, Marc
Re: Nieuw! Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Oberried am Brienzersee
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuw! Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Oberried am Brienzersee
Hi Joachim,

Ik heb familie in Zwitserland wonen en er zijn een heleboel zaken die ze aldaar veel beter hebben begrepen dan in ons landje helaas.
Het spoorwegnet is er daar eentje van! Geweldige reportage, ga zo door!

Gr. Fred.
Re: Nieuw! Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Oberried am Brienzersee
Hoi Joachim

Prachtige reportage en foto s en filmpjes. :P
Heb er van genoten. :thumbup: :thumbup:
Blijft toch prachtig daar in zwitserland.

Tony
Re: Nieuw! Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Oberried am Brienzersee
@Marc: "kan niet wachten" : Ze komen eraan..... ;)

@Dennis: Thanxs! Niet alleen jouw spoorhart gaat er sneller van kloppen... :thumbup: :D

@Marc: Graag gedaan!

@Fred: Vervelend hé, familie in CH. Heb ik ook. Verzin telkens wel een goede reden om even op familibezoek te kunnen ;) Spoornet is er zeker eentje. Heb wel begrepen van insiders dat het zwitserse spoornet dusdanig belast is op dit moment dat ook hier op de drukke routes steeds vaken vertragingen voorkomen...

@Tony: Het genieten, daar doe ik het voor... :thumbup:!
Update 31-08. Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Brienz
Op mijn reis naar Oberried kwam ik ook door Brienz. Deze plaats is bekend van zijn houtsnijwerken. Er is hier een houtsnijmuseum, school, en er zijn vele bedrijven en winkels waar dit houtsnijwerk wordt verkocht.

Het station ligt gelijk aan de waterkant van de gelijknamige Brienzersee. Hier zijn ook de steigers van de Schiffahrt Berner-Oberland. Deze rederij is eigendom van de BLS, en verzorgd een lijndienst tussen Interlaken en Brienz. Deze lijndienst heeft in deze regio, naast de Zentralbahn een openbaar vervoerfunctie. De setting en ligging van dit station vertoont wel enige gelijkenissen met die van Fluellen aan de Vierwaltstättersee.

De doorgaande weg loopt voor het station langs, en recht tegenover het station bevind zich het stationsgebouw van de Brienzer-Rothornbahn. Een tandradbaan die nog met een stoomlocomotief wordt bereden.





























Filmpje:


Terug naar de index
Update 31-08. Foto?s/filmpjes topic Zwitserland ? Brienz Rothornbahn
Deze tandradbaan vertrek vanaf een station dat recht tegenover het station van de Zentral Bahn ligt.

Voor meer info: http://www.brienz-rothorn-bahn.ch/

















Filmpje:



Terug naar de index
Re: Update 31-08. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Brienz en Rothornbahn
Bekende plaatjes. Mooi verslag.
Ik ben drie jaar terug de Rothhorn opgegaan met zo een stoomlocje.(en lopend weer omlaag)
En heb het stuk tussen Interlaken en Giswil per stoomloc gereden.
De lok had wat problemen dus hebben we drie kwartier in Oberried op het spoor tegen het stationsgebouw aan gestaan.
Gevolg was dat alle reguliere reizigers over/door onze trein naar het perron moesten. :D

Mvg Robin
Re: Update 31-08. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Brienz en Rothornbahn
@Robin: was nog wel een behoorlijke wandeling zeker? Ik wil ook zeker nog een keer naar boven. Had ik deze keer geen tijd voor.

Leuke foto van de stoomtrein in Oberried. Is van de Ballenberg Dampfbahn .
Hier nog een filmpje van SRF (Schweizer Fersehen) over de Ballenbergbahn
Re: Update 31-08. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Brienz en Rothornbahn
Joachim,

Je bent wel een paar uur zoet. Maar komt nog wel een flinke waterval tegen halverwege.
Het originele idee was met de kabelbaan aan de andere kant in Lungern omhoog te gaan.Dan over de bergrug naar de Rothhorn te lopen.("redelijk vlak") Met mooi weer echt een aanrader.Maar richting Lungern downhill dus minder vermoeiend.
Maar door alle vertragingen wisten we niet of we in de 32' op tijd bij de trein zouden arriveren om de laatste rit te halen.
En om na die ploetertocht alsnog omlaag te moeten lopen zagen we niet zo zitten.
Dus dan maar met de Bahn omhoog en zelfstandig omlaag vanaf het tussenstation.Het was ondertussen namelijk al eind vd middag.

Robin
Re: Update 31-08. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Brienz en Rothornbahn
Klinkt als een mooi rondje. Zal het onthouden, bedankt!

Citaat van: Hero op zaterdag 31 augustus 2013, 23:01:39
Het was ondertussen namelijk al eind vd middag.
Tsja, daar heb ik ook vaak last van in Zwitserland. De tijd vliegt daar voorbij. Ik wil altijd veel meer dan dat er in een dag past...
Goeie reden om weer eens terug te gaan... ;)
Update 1-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Brünig-Hasliberg
Wanneer je vanaf Luzern richting Interlaken wilt, dan moet je over de Brunigpas. Een prachtige weg waar zeer veel verkeer langsrijd. De vele haarspeldbochten zorgen ervoor dat de uitzichten en omgeving constant veranderen.

Ergens halverwege is een parkeerplaats met een prachtig uitzicht. Hier worden busladingen japanners gedropt, die allemaal even een foto schieten van het mooie uitzicht. Om niet achter te blijven heb ik ook maar even een foto gemaakt van het uitzicht.





Op zo?n beetje het hoogste punt van de Brünigpas bevindt zich het station van Brünig-Hasliberg.

















Terug naar de index
Re: Update 1-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Brunig-Häsliberg
Prachtige platen weer.
Het houd maar niet op. :thumbup:

Tony
Re: Update 1-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Brünig-Hasliberg
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Update 1-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Brünig-Hasliberg
Hey Joachim,

Bedankt voor het plaatsen van de beelden, erg mooi, zelf ga ik ook elk jaar naar Zwitserland, waarvoor? TREINEN.

Groetjes Herman.
Re: Update 1-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Brünig-Hasliberg
@Tony en @Herman,
Graag gedaan!

Citaat van: de iris op zondag 08 september 2013, 15:22:16
Zelf ga ik ook elk jaar naar Zwitserland, waarvoor? TREINEN.
Je hebt hartstikke gelijk.  ;) :thumbup:

Gr. Joachim
Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Cham
Tussen Rotkreuz en Zug ligt het station van Cham. Een mooi station aan de oever van de Zugersee.

















Terug naar de index
Re: Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserlan ? Cham
Mooie foto's hoor! Ook nog wat goederentreinen gezien? Al zullen de meesten bij Rotkreuz al afbuigen naar Immensee..

Groeten Dewey
Re: Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserlan ? Cham
 :P :P :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserlan ? Cham
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserlan ? Cham
Heerlijke foto's om naar te kijken zo rustgevend dat station van Cham bedankt Joachim. :thumbup:
Re: Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Cham
Citaat van: Alves op dinsdag 10 september 2013, 15:27:15Ook nog wat goederentreinen gezien? Al zullen de meesten bij Rotkreuz al afbuigen naar Immensee.

Ey Dewey,

Op het station van Cham kom je niet zoveel goederentreinen tegen. Hier is wel heel veel personenvervoer. Het gaat hier in de nabije toekomst nog veel drukker worden, aangezien het traject tussen Zug en Art Goldau verdubbeld gaat worden. Op dit moment wordt er druk gesteggeld over hoe ze dit gaan doen. De plannen zijn om alle treinen om te leiden via Rotkreuz. Probleem is alleen dat het laatste stuk tussen Cham en Rotkreuz enkelspoor is en dat er in Rotkreuz ook weer kop gemaakt moet worden om weer verder te kunnen. Dit zal een enorme logistieke operatie worden. Er zijn ook plannen om een (tijdelijk) spoor vanaf Zug/ Cham aan te sluiten op het spoor naar Immensee/ Art Goldau. Dit geintje moet iets van 18 miljoen zwitserse frank gaan kosten.

Ter illustratie even een overzicht: (bron: SBB)


Deze foto is genomen uit de richting van Zug / Cham richting Rotkreuz. In de verte is de bocht naar rechts te zien. In de toekomst moet dit hier dus verdubbeld zijn en ook rechtdoor lopen richting Immensee


De hele verdubbeling van het spoor tussen Zug en Art Goldau gaat totaal 190 miljoen frank kosten en duurt ca. anderhalf jaar.

Klik hier voor pdf van SBB met alle bouwplannen

Oh ja, hier alvast een goederentrein voor je... ;)


Gr. Joachim
Re: Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserlan ? Cham
Haha! Mooi verhaal met mooie afsluiter. Bedankt.

Groeten Dewey
Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Rotkreuz-Oberrüti
Op het traject tussen Oberrüti en Rotkreuz heb ik een mooi plekje gevonden waar de treinen van en naar de Gotthard langskomen. Op de achtergrond is op sommige foto?s de lijn te zien die vanaf Luzern komt.






























En nog een filmpje:
(is nog een beetje schokkerig, maar heb inmiddels een statief)



Tot de volgende maar weer?. :)

Gr. Joachim

Terug naar de index
Re: Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Rotkreuz-Oberrüti
Erg leuke updates Joachim! Ik zie zowaar de masten met uitzetters die ik ook gebouwd heb op mijn baan! Waar heb je die PowerPoint van SBB "gevonden"? Was je toevallig aanwezig op de info-avond?
Voor het ballasten in de verkanting zie ik nu goed hoe dat gedaan moet worden, speciaal daarvoor dank, ik moet er binnenkort aan gaan beginnen.
Re: Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Rotkreuz-Oberrüti
Goedemorgen Kees,

Citaat van: keeszondag op woensdag 11 september 2013, 00:00:12
Ik zie zowaar de masten met uitzetters die ik ook gebouwd heb op mijn baan!
Tsja, de SBB heeft na ampel beraad besloten jouw voorbeeld te volgen... ;) :D :D

Ik heb de link van het pdf-bestand inzake de komende werkzaamheden rondom de Zugersee gekregen van mijn zwager. Hij is Zwitser en reist elke dag heen en weer tussen Rotkreuz en Zurich. Vanuit die hoedanigheid was/is hij geinteresseerd in de plannen van de SBB.

De foto's van de ballast en verkanting heb ik bewust genomen aangezien ik daar deze winter zelf ook mee aan de slag wil. Daarnaast deel ik deze foto's graag zodat iedereen die dat aangaat er wat aan heeft.

Gr. Joachim
Re: Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Rotkreuz-Oberrüti
Hoi Joachim

Prachtige foto reportage en filmpje :thumbup:

Tony
Re: Update 10-9. Foto?s/filmpjes Zwitserland ? Rotkreuz-Oberrüti
Hoi Joachim,

Leuke update en mooie beelden! Kijk uit naar je volgende reportage.

Groeten Dewey
Update 11-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Moselweinbahn Traben-Trarbach
Zo, nu even een kort uitstapje naar Duitsland:

In de zomervakantie ben ik in Traben Trarbach geweest. Hier van de gelegenheid gebruik gemaakt om met de Moselweinbahn naar Bullay te gaan. Was dik 30 graden, en eigenlijk veel te warm, maar goed: het treinenhart kroop waar het niet gaan kan. Het hele gezin mee, en gaan met die banaan.

Is een erg leuk ritje door een prachtige omgeving. In Bullay hebben we nog even lekker aan de Moezel gezeten met een halve liter en een schnitzel maat 44. Daarom ben ik ook erg graag in Duitsland?

De doppelstckbrucke in Bullay is wel een apart verschijnsel. Hier rijd het gewone verkeer via de onderste verdieping en de trein via de bovenste. Het verkeer gaat aan de overkant links of rechts en de trein via een tunnel de berg in.





































Verder zijn we in deze week ook nog in Berkastel-Kues geweest en hier kwamen we nog een gebouw tegen met enige tekenen van spoorweghistorie.







Filmpje:


Al met al een geslaagde vakantie met de nodige treinvitaminen. :thumbup: ;)

Terug naar de index
Re: Update 11-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Moselweinbahn Traben-Trarbach
mooie plaatjes uit een mooie omgeving.

trouwens die Imbis was goed eten.
heb ik ook wel eens gegeten.

groet Winno
Update 13-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Rotkreuz Buonas & Immensee
Tussen Rotkreuz en Immensee heb ik een mooi foto/filmplekje gevonden waar je de treinen van en naar Immensee al van veraf ziet aan komen. Verder heb je hiervandaan een prachtig uitzicht op de Rigi. Helaas stond de zon op het moment van fotograferen niet erg gunstig (Hoewel  het wel erg prettig was dat deze scheen).

De laatste 3 foto?s zijn net voorbij Immensee richting Art-Goldau genomen.

Rotkreuz -Buonas:
















Immensee:

Uitzicht over de Zugersee








Filmpje:


(en nu op naar Göppingen...)

Tot de volgende update.

Gr. Joachim

Terug naar de index
Re: Update 13-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Rotkreuz Buonas & Immensee
Mooie plaatjes en filmpje Joachim. :P

Tony
Update 16-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Ebersbach an der Fils
Afgelopen weekend naar de IMA en Märklindagen in Göppingen geweest. Ons hotel was in Ebersbach an der Fils. Dit station ligt in de lijn Stuttgart ? Ulm en is recent helemaal vernieuwd. Beetje jammer zijn de spuuglelijke oranje/gele geluisschermen. Ik heb gezien bij andere stations onderweg dat dit qua kleur veel beter kan, waardoor ze wat minder nadrukkelijk aanwezig zijn.

De foto?s en film van Göppingen volgen later deze week.

















Deze borden zijn geen overbodige luxe. De treinen komen met een kleregang voorbij knallen.


Filmpje: (zonder statief, vergeten... 8o)


Terug naar de index
Re: Update 16-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Ebersbach an der Fils
Mooie reportage en filmpje en foto s

Tony
Re: Update 16-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Ebersbach an der Fils
Fraai!! Werd je een beetje verrast door de ICE???? :D :D
Re: Update 16-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Ebersbach an der Fils
Citaat van: keeszondag op maandag 16 september 2013, 12:29:29
Fraai!! Werd je een beetje verrast door de ICE???? :D :D
Beetje maar.... ;) :D

Gr. Joachim
Re: Update 16-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Ebersbach an der Fils
Mooie foto's en hetzelfde geldt ook voor het filmpje! Vond je reactie op de ICE wel mooi haha :).

Groeten Dewey
Re: Update 16-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Ebersbach an der Fils
Citaat van: Alves op maandag 16 september 2013, 16:32:34
Vond je reactie op de ICE wel mooi haha :).

Dat was mijn vader.... ;) :D

Is een drukke route. Om de haverklap dendert er wel wat moois voorbij.
Re: Update 16-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Ebersbach an der Fils
Wat maak jij toch een prachtige foto's Joachim.
Heerlijk om naar te kijken en het filmpje is ook geweldig. :thumbup:
Re: Update 16-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? Ebersbach an der Fils
@jj_marklin

Haha blijft leuk om te horen haha. Dat het er druk was kon ik wel verwachten.. Ulm en Stuttgart zijn inderdaad drukke steden op spoorgebied.

Groeten Dewey
Update 17-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? IMA Göppingen 1 filmpje van 59 foto's
Afgelopen weekend ben ik samen met mijn vader ook gezellig een weekendje richting de IMA en Marklin-dagen in Göppingen geweest. We hadden een hotel geboekt in Ebersbach an der Fils. Dit plaatsje ligt op ca. 9 minuten met de trein vanaf Göppingen.

Waren vrijdag in Ebersbach en konden het natuurlijk niet laten om nog even op het station te gaan kijken, nadat we eerst een joekeloerus van een schnitzel met dito glas bier hadden gedownload?.

Zaterdagmorgen met de trein van 8:53 naar Göppingen afgereisd. Gelijk de pendelbus naar het Stauferpark genomen, en vervolgens weer met de volgende pendelbus naar de Märklinfabriek gegaan. Het vervoer was perfect geregeld door de organisatie. Complimenten!

De rondleiding in de Märklinfabriek vonden we erg leuk. Komen toch nog wel heel wat handelingen aan te pas om een beetje loc, zeker de stoomlocs, te fabriceren. In de hal en de 2 tenten op het Stauferpark waren de meeste belangrijke aanbieders van modelspoormateriaal, braadworsten, pizza en bier goed vertegenwoordigd.

Ook op het station van Göppingen was veel te zien. Vanaf het station met de railbus ook nog naar het terrein naar Leonard Weiss geweest. Hier stond nog een hele mooie LGB-baan, en een trailer met de grootste mobiele modelbaan van Europa.

Zondagmorgen nog een bezoek gebracht aan het Märklin-museum/Erlebniswelt. Dit viel ronduit tegen. Allereerst werd iedereen met een tas, door omhooggepromoveerdebeveiligingsjeugdmeteenstropdas (da?s pas een mooi scrabblewoord?), verzocht deze in te leveren. De houding van deze mensen vond ik niet erg plezierig. Wij hadden verder geen tas mee, en mochten na een paar keurende blikken dan toch doorlopen.

De modelbaan die hier staat zou nodig geüpgraded moeten worden naar 2013. Er rijden 3 treinen constant hetzelfde rondje zonder enige variatie. Als producent van de Central Station moet hier toch meer uit te halen zijn lijkt mij. Verder heeft niets te maken met een museum, maar is het gewoon een grote Märklinwinkel  met een aantal vitrines waar nog wel een aantal hele mooie modellen in staan.

Zo, nou genoeg ge?.ld. Ik heb van 59 foto's even een filmpje in elkaar geknutseld. Zo heb ik in Photobucket weer wat ruimte voor wat andere foto's.



Gr. Joachim
Re: Update 17-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? IMA Göppingen 59 foto's
Joachim, dat is een leuk verslag met mooie foto's! Bedankt voor het plaatsen!

Groet, Marc
Re: Update 17-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? IMA Göppingen 59 foto's
Goed verhaal en mooie foto's. Weet ik eindelijk wat de Märklin dagen inhouden.
Re: Update 17-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? IMA Göppingen 59 foto's
@Marc en KeesZ: bedankt voor het compliment en graag gedaan.

Verder:
Ben bij Photobucket over de bandbreedte van 10gb per maand gegaan :?. Heb afgelopen maand een beetje teveel geupload en daarom zijn de door mij geplaatste foto's even niet zichtbaar. :thumbdown: :thumbdown:

Beetje jammer, maar goed. Er zijn ergere dingen.
Vanaf de 28e moeten ze weer zichtbaar zijn als het goed is. Maar even afwachten.

Gr. Joachim

Re: Update 17-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? IMA Göppingen 59 foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Update 17-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? IMA Göppingen 59 foto's
Jammer dat de foto,s niet zichtbaar zijn, ik wist niet dat daar een maximum aan verbonden was, zelf gebruik in tinypic.

Nog even geduld dus.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Update 17-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? IMA Göppingen 59 foto's
Citaat van: degeluidsman op zondag 22 september 2013, 08:40:25
ik wist niet dat daar een maximum aan verbonden was.
Nog even geduld dus.

Ey Peter,

Zo, de bandbreedteban van Photobucket is weer opgeheven. Ik wist dat dus ook niet. Volgens mij is het ook iets nieuws.

Zoals je kunt zien hebben we in Goppingen wel aardig dezelfde route afgelegd..... ;)

Gr. Joachim
Re: Update 17-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? IMA Göppingen 59 foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Update 17-9. Foto?s/filmpjes CH & DE ? IMA Göppingen 59 foto's
Ik heb de foto,s nu ook kunnen zien, bedankt voor het plaatsen van dit verslag  :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.