Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin

Gestart door ArjanM donderdag 27 juni 2013, 21:54:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
Ben ik helemaal mee eens Arjan, zo ben ik pas begonnen ,na mijn nek probleem, om bomen zelf te maken. Lekker rustig achter in de tuin onder het zonnescherm met een koffie of een Warsteiner, nooit weg.

Groet Herman.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
Herman,

Wij begrijpen elkaar  ;)
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
Dag Arjan.

Knappe zelfbouw van die lantaarns! :thumbup:
Jammer dat je (nog) niet weet of de
lichtopbrengst ervan bevredigend is ...

Groeten,

Erik.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
Hoi Erik, bedankt voor het compliment! Alle anderen ook natuurlijk. Leuk dat jullie het waarderen!

De lichtopbrengst is prima. Voordat ik ze heb ingebouwd, heb ik de lantaarns getest. het is heel vervelend wanneer een lamp het niet doet nadat ie met veel moeite in ingebouwd.
Ik verwacht de lichtsterkte zelfs nog iets terug te moeten regelen. Alles wordt op een OC32 aangesloten, dus dat is geen probleem.

Vandaag gaat het niet lukken. Misschien later deze week. Uiteraard zal ik er een foto van plaatsen (als meneer Google meewerkt)
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
Citaat van: ArjanM op zaterdag 22 augustus 2015, 18:09:36
Citaat van: Haradigi op zaterdag 22 augustus 2015, 17:11:06
Hoe kom je aan die lamp-kapjes.

Harald, die lampekapjes heb ik zelf ontworpen en 3d laten printen.

Kan ik ze eventueel ook ergens bestellen ?

groet
Harald
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
Harald,

Ja hoor, bij mij. Ik denk toch nog meer kapjes nodig te hebben en kan dan gelijk voor jou ook bestellen.

Het ontwerp combineert 32 kapjes in één print. Dat maakt het goedkoper.
Stuur maar een PM hoeveel je er nodig hebt.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Lantaarns
@Arjan,
Dat ziet er echt heel natuurgetrouw uit. Je hebt eer van jouw werk. Ik kan me voorstellen, dat alles direct hebt uitgeprobeerd.  Het resultaat is geweldig. Erg leuk, dat er al gegadigden zijn.
Suk6 met de verdere ontwikkelingen van B-M.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Zoals in dit draadje wordt verteld, hebben Henk (Has-bls) en ik een samenwerking opgezet. Ik maak voor Henk de nodige lantaarns voor BM en hij maakt voor mij de schakelpost.

De afgelopen weken hebben dan ook in het teken van productie draaien gestaan. Niet alleen moet Henk 12 lantaarns hebben, voor mijzelf was ik er ook nog niet.
Maar, met stug doorwerken is alles nu klaar.


Alleen..... Blausee Mitholz kent nog een type lantaarn. Op de Querträge bij de schakelpost zie je dit:
 

Daar hebben ze een lantaarnpaal opgezet.

Bij het struinen op Aliexpress, kwam ik een leverancier tegen van lantaarnpaaltjes. Uiteindelijk heb ik alleen het kapje gebruikt. Bij het bestellen dacht ik dat de BM versie ook een gebogen pijp heeft, maar dat bleek niet het geval. (je ziet de gebogen versie ook op de eerste foto, pas later kwam ik erachter dat het niet klopt) Dus daarom zelf een mast gemaakt:


En dit is dan het eindresultaat:


:offtopic: Ja, in Groningen schijnt vandaag de zon  :P


En nu zijn we er achter gekomen dat in de schakelpost een derde type lamp hangt. Ik dacht treinengek te zijn, maar ben de laatste tijd wel erg met andere zaken bezig  8o  ;)
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Hallo  Arjan,
Jouw opdrachtgever annex afnemer mag heel tevreden zijn. Wat een 'priegel werk' heb jij zitten doen. Respect en ik kan mij voorstellen, dat het 'zonnetje' (ook in werkelijkheid) schijnt. Dat doet het hier(Frl) ook! Jij kan ze wel in productie gaan nemen. Het zal een prachtig gezicht zijn als die lampjes op de overspanningen bij een station branden. Heel mooi!
Suk6 met jullie voornemens.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Ja Arjan, en zo blijven we bezig. Steeds weer wat nieuws ontdekken wat ons niet eerder opviel.

Maar die lantaarn in de schakelpost mogen niet ontbreken. Toch??

En Gerard: ik heb een 'proefmonster' van zo'n lantaarn in bezit van Arjan. Ik kan je, om op z'n Engels maar te vertellen: ' it's finger-licking-good!'
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Nou Henk, er is nog genoeg op aan te merken hoor. Maar blij dat je er blij mee bent!

Gelijk maar even doorgepakt en ook het derde type lamp gemaakt. Het gaat om deze:


De lampen (het zijn er twee) hangen aan de grote H-balken van de schakelpost. Op de foto lijkt de lamp ongeveer zo breed als de balk.
Bij ons zijn die balken 3mm breed en dat wordt te klein om te printen. Als er ook nog een led in moet heb ik wat ruimte nodig. Ook komt de lamp aan een 1mm buis te hangen. Die zou dan 1/3e zijn van de totale breedte. Geen gezicht.

Dus de lamp iets breder/groter gemaakt: 6mm breed bij 5,5 mm hoog.



Aan het buisje ziet ie er dan zo uit:


Bij Shapeways weten ze niet wat ze overkomt met al die bestellingen opeens   :P
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Henk is helemaal door het dolle; heeft hij soms een connectie met een bepaalde trainer (stonecoalenlisch) :help: >:-D

Maar zelfs ik begrijp, wat jij bedoelt.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Gerard,

Door het dolle heen valt wel mee en ik heb geen connectie met ie steenkolenengelsboer 'Van Gaal'. Maar ben wel enthousiast over de producten die Arjan ontwerpt en Shapeways fabriceert.

Ennuh: het is heus zuiver Engels! Want dit smaakt naar meer ...
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Mooi toch wanneer iemand blij is met wat je doet?

Wij noorderlingen zijn vaak een beetje onderkoeld in onze reactie ("'t kan minder", "ik heb het wel slechter gezien", "dit is niet vies", "dit lust ik wel"), dan is wat enthousiasme eigenlijk wel heel leuk  :)
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Google is overigens weer aan het klieren met je foto's: ik zie ze dus nu niet meer ....
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
De foto's staan bij Google(-foto's) in een gedeeld album dat publiek toegankelijk is. Je zou dan denken dat iedereen ze dan ook kan zien. Blijkbaar slechts beperkte tijd. Ik heb de foto's opnieuw per stuk gedeeld. Hopelijk blijft het nu wel goed gaan.

Slechte beurt Google
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Hoi Arjan,

Wat geweldig allemaal. Ik kijk mijn ogen uit wat een mooie lantaarns zijn dat. Ik heb gisteren avond je schakelpost gezien en ik kan je zeggen dat het echt een pronkstuk word op je baan.

groeten Martin
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Prachtig werk Arjan die lantaarns. Mooi dat er met nieuwe technieken steeds meer mogelijk is.

Groet,

Ronald
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Geweldig Arjan wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.
De lantaarns zien er top uit  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Ey Arjan,

Mooie lampenproductie heb je gedraaid. Top.
Tsja, en treinengek: je inspanningen komen straks in de verdere bouw prachtig tot zijn recht.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Nog een lantaarn-type erbij
Hey Arjan,

Heb je voor ons nog meer in petto wat je in Blaauwsee M. hebt gezien of waar je foto's van hebt? Ik ben benieuwd maar maak het niet te gek. Maar ontegenzeglijk het is top wat je laat zien.

Groet Herman.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Zo, mijn werk voor de Schaltposten zit er grotendeels op. Dat geeft me tijd weer met eigen projecten bezig te gaan.
De komende tijd wil ik de nodige zaken (eindelijk) gedaan hebben:

  • De dwergseinen klaar en geplaatst. Met handmatig solderen van de leds kom ik een heel eind. Het gaat alleen erg langzaam. Daarom zijn we nu aan het kijken of we dit kunnen laten doen. Dat zal vast in grotere hoeveelheden moeten gebeuren dan het aantal seinen dat Dennis, Hanlin en ik nodig hebben. Omdat de metalen versie niet in grote series is te maken, dat zou veel te veel tijd kosten, zijn we alternatieven aan het bekijken. Daarover, mogelijk al op de gastendag, later meer.
  • De seinbrug af, voorzien van voorseinen en SIM-seinen. Hiermee ben ik vandaag bezig geweest. Straks meer
  • De bovenleiding portalen in de juiste configuratie en met lampen geplaatst. Niet alle portalen komen nu overeen met hoe het in het echt is, dat wil ik aanpassen.
  • De plaat van het station vlak. Nu zit er ruimte tussen stationsgebouw en perron, geen gezicht.
  • De berg achter de Schaltposten klaar.

Genoeg om me deze winter bezig te houden dus...

Vandaag met de seinen bezig geweest. Hanlin heeft me deze etsen opgestuurd:


Verschillende typen door elkaar. Ik kan voorlopig dus vooruit. Volgende stap is het aanbrengen van de lichtkappen. Hanlin gebruikt hiervoor messing buisjes die taps zijn afgedraaid. Met behulp van een mal worden ze in de juiste vorm gevijld en op de ets gesoldeerd. Helaas zijn de buisjes op en is de meneer die ze voor hem draait, al op leeftijd en de laatste tijd wat aan het kwakkelen met de gezondheid. Dus zelf aan het klooien gegaan.
Omdat ik geen draaibank heb, eerst een poging gedaan met een 3mm buis in de freesmachine en de vijl. Dat is te doen, maar het is praktisch onmogelijk buisjes van dezelfde lengte te produceren. Ze wijken onderling zo veel af, dat ik er niet eens aan begonnen ben een mal voor het vijlen te maken.
In plaats daarvan uitgeweken naar 3d printen. Dat heb ik inmiddels aardig in de vingers. En dankzij nieuwe materialen zijn nu ontwerpen mogelijk die twee jaar geleden nog niet realiseerbaar waren.
Eerder deze week kwam de eerste serie binnen. Nog niet helemaal ideaal, maar ik heb er toch al een sein mee kunnen uitrusten.

Daarna kwam het verven. En vooral het lastige witte randje aan het sein. Uiteindelijk blijkt het het makkelijkst het sein eerst wit te spuiten en daarna de randen af te plakken. Daarna komt de zwarte laag er overheen. Op de foto hieronder zie je niet het meest strakke verfwerk, dat komt doordat er verschillende lagen verf zijn aangebracht, eerst primer, daarna zwart, daarna wit en weer weggeveegd, zwart hersteld, wit gespoten, zwart gespoten. Al doende leert men  :o)

Nu dat is getackeld moet de seinverlichting worden aangepakt. Hiervoor hebben Dennis en ik een printje gemaakt, dat nog van leds (SMD 0402) moet worden voorzien. Ook al zeg ik het zelf, ik begin aardig handig te worden in het solderen van die kleine dingen.
Zover zijn we nu:


In principe kunnen schild en print worden samengevoegd. Ik ben alleen nog aan het experimenteren met het kleuren van KristalKlear. Daarvan wil ik een lens voor de lampen maken. In het echt zijn die wat grijzig, wanneer de lamp uit is. Ik heb nu druppeltjes KK te drogen liggen met verschillende concentraties witte verf erdoor. Het duurt alleen wel een dag voordat dat spul volledig droog is. Of ik heb er zoveel witte verf doorgemikt dat het nu nog nat lijkt   8o.

Volgende stap is het bevestigen aan de seinbrug. Dat wordt weer een mijlpaal waar lang naartoe gewerkt is.

Wordt vervolgd...
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
-Arjan:
Knap gedaan allemaal, kan je de zwart gekleurde plaat niet samen met de lichtkappen laten printen, dat scheelt toch een hoop werk, niet, ben benieuwd voor de verdere afwerking,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
 8o Respect voor al dat gepriegel op de millimeter. B) :thumbup:
En nog effe spannend hoe het gaat aflopen met het drogen van de KristalKlear.
Geduld is een schone zaak, maar ja, ik kan me je ongeduld goed voorstellen.

Dirk-Jan
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Jørg, Helemaal printen gaat (nog niet) voor zo een plaatje geldt een minimale dikte van 0,6 mm. De etsen zijn 0,2 mm dik en mooier glad. Maar misschien in de toekomst...

Dirk-Jan, inderdaad spannend. Ik loop al maanden met het idee rond en ben vandaag maar eens aan het menden gegaan. Je wilt dat spul wel droog kijk, maar zoals je zegt, geduld is een schone zaak.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Heel mooi spul is dat etswerk van Han-Lin! Ben erg benieuwd naar de vervolgresultaten.

En fijn soldeerwerk komt ook vanzelf. Kan je soldeerdraad met zilvertoeslag erg aanbevelen. Vloeit mooi bij hoge temp en zeer harde hechting. Beter dan Sn60Pb40. Stuur je wel foto-app.

Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Henk,

De leds soldeer ik met soldeer-pasta. Met behulp van een sjablooon wordt de pasta op de soldeerpads gesmeerd. Daarna de led erop, vasthouden met een pincet en aan de andere kant de punt van de soldeerbout ertegen. Eigenlijk hoor je de alle componenten eerst te plaatsen en dan het geheel in de reflow-oven te bakken. Maar zo'n ding heb ik niet, en dit gaat ook.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Je hebt al een ets frontplaat en daaronder een printplaat.
Kun je dan geen losse lichtkappen laten printen?
Dan heb je het gladde dunne scherm weer terug.

Mocht het mat maken niet lukken heb ik hier nog een wat filters liggen wat je tussen led en lens kunt stoppen.
Daar zou je dan wel met een ponstang rondjes van de juiste afmeting voor moeten knippen of achter het scherm een vierkant vlak over alle gaten kunnen leggen.

Robin
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Arjan,

Net voor een heel groot deel je topic doorgelezen en bekeken.
Complimenten voor je fantastische uitwerking tot in de kleinste details!
Je fascinatie voor techniek ligt erg hoog begrijp uit een aantal van je reacties. En je bent ook in staat om veel technische hoogstandjes zelf te creeëren en toe te passen, zoals je laat zien.

Echter wil ik wel reageren op je twijfels over je 'aanwezigheid' en de 'zogenaamde desinteresse' van anderen op technisch gebied op dit forum :  het feit is dat niet iedereen zo technisch onderlegd is of wil of kan zijn.
Heel veel mensen zullen het fantastisch vinden wat jij creeërt, en zeer waarderen, maar nooit die mate van perfectie nastreven.
Laten we dat allemaal maar gewoon accepteren van elkaar; Iedereen haalt zijn plezier uit andere zaken/motieven bij een modelbaan bedrijven.

Op persoonlijke titel gesproken: Jaloers is niet goede woord, maar ik zou graag een baan willen hebben zoals jij nu opbouwt. Maar eerlijk?: Ik heb de kennis (nog) niet, het geld niet, de tijd niet en ga maar door. Toch volg ik je draadje al een tijdje. Zelf kom ik al meer dan 40 jaar in het gebied waar de BLS rijdt, dus jouw baan is een feest der herkenning op veel punten.

Ga dus vooral door met dit draadje en deel de kennis die jij graag gedeeld wil hebben/zien. Er zullen meer mensen iets van opsteken dan je denkt. Denk ik.  :).




Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Beste Swissrail,

Normaal gesproken reageer ik niet op anoniem commentaar, maar omdat je nieuw bent en het commentaar opbouwend is doe ik het nu één keer wel.

Dankjewel voor je complimenten, altijd leuk ze te krijgen. Als ik mij beklaag (en dat op "klaagvrije maandag") dat niet iedereen zo technisch onderlegd is of wil of kan zijn, dan doe ik dat niet als waarde oordeel. Iedereen mag dat inderdaad lekker zelf weten. En het is inderdaad een feit dat mensen andere keuzes maken dan ik.
Het is leuk dat veel mensen graag meekijken met wat ik allemaal maak en daaruit dingen leren en/of inspiratie halen. Eigenlijk is dat de reden dat ik nog steeds hier ben.

Echter, voor mijzelf, is het prettig niet alleen te brengen, maar af en toe ook iets terug te krijgen. Voor mij staat als een paal boven water dat ik nog heel veel te leren heb in deze hobby. Er zijn vast methoden en technieken die mijn gepruts terugverwijzen naar kleuterschool niveau. Hoewel leuk ze te ontvangen, ben ik niet op zoek naar complimenten, maar naar opbouwende kritiek wat mijn bouwsels nog beter maakt.
Neem het commentaar van Robin, de post voor de jouwe. Hij doet een paar suggesties die me aan het denken zetten over een andere benadering van het probleem. Nieuwe inzichten dus. Dankjewel Robin! Graag meer van dergelijke reacties.

Dus, dankjewel voor je commentaar. Ik hoop dat je van me kunt leren. En ik hoop ook dat je eigenwijs genoeg bent om dingen anders te doen, zodat ik van jou kan leren.

Arjan
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Sorry, mijn naam stond er even niet onder... Soms wordt je wel eens afgeleid en vergeet je iets..
(Tip van mijn kant: Eén extra klikje en je wist wat meer...)

Blijkbaar besef je dus niet, zoals ik net aangaf dat jouw 'lat nogal hoog ligt'. Dat houdt in dat er veel mensen zijn die het lastig zullen vinden om jouw van opbouwend commentaar te voorzien.
Voor velen is dit forum denk ik ook gewoon een soort van koopzondag: Lekker kijken, maar niets kopen. En dat is het risico op elk forum waar je gaat posten.
En daar is helemaal niets mis mee in mijn ogen, omdat iedereen op zijn of haar manier bezig is met een hobby. 
Daarbij voel ik mij niet geroepen om iemands werk te beoordelen naar mijn criteria aangaande wat beter kan of niet.
Tenzij iemand expliciet vraagt om een oplossing en ik daarbij denk een rol van betekenis te kunnen spelen. Zo niet, dan lees ik veel, kijk ik veel, en ben ik vooral heel erg stil.

Dus nogmaals dank voor je bijdragen op dit forum, en daar waar ik denk nuttig te kunnen bijdragen op dit forum, zal ik dat zeker niet laten.
Maar dit alles zal vast niet als nuttig bestempeld worden, dus .....


Vriendelijke groet Roland.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Citaat van: SwissRail op maandag 12 oktober 2015, 23:26:25

Blijkbaar besef je dus niet, zoals ik net aangaf dat jouw 'lat nogal hoog ligt'.


De lat ligt naar mijn mening nooit te hoog. Ik vind dat als je iets maakt je je best moet doen, uiteraard naar vermogen.

Met groet,
Ben.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Ik heb hier op dit forum bouwsel voorbij zien komen van oude eierdozen (letterlijk nog te zien) tot handgemaakt etswerk en/of CAD gecreeërde/3D replica's van zaken.
Mensen hebben een simpel plaatje liggen met wat rails tot 5 laags meesterwerken. De één wil gewoon z'n rondjes rijden, de ander wil het 'eggie' zo echt mogelijk nabouwen...

Dus in dit geval ligt de lat zeker hoog. En dat is helemaal goed.
Ieder zijn of haar feestje.

En nee, je hoeft niet altijd je best te doen, soms is gewoon bezig zijn, wat freubelen en genieten heel prettig.

Groet Roland.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Roland ik heb werkelijk geen idee wat je nu precies probeert duidelijk te maken. Wat ik wel weet is dat ik de toon en woordkeuze van je bericht bijzonder vervelend vind.

Je gebruikt het woord "sorry" en koppelt er gelijk een sarcastische tip aan vast. Heel erg gemeend komt het dus niet over.
Je post wel eem reactie op mijn persoonlijke twijfels, maar hebt niet de zorgvuldigheid eraan te denken je bericht te ondertekenen.
Je gebruikt het woord "blijkbaar" om een conclusie te trekken die werkelijk  kant noch wal raakt. Je kent me niet en hebt geen idee van wat ik wel of niet besef, om vervolgens mijn punt te onderstrepen; iedereen beleefd deze hobby op zijn eigen manier en er lijken maar weinig mensen te zijn die het op mijn manier doen. Daarom dus vraag ik me af en toe af waarom ik nog items op dit forum post.
Je eindigt je post met een aanname dat ik je post waarschijnlijk niet nuttig zal vinden. Juiste conclusie. Maar waarom post je het dan? Wanneer ik in andermans topic denk geen nuttige bijdrage te kunnen leveren dan houdt ik me stil. Geheel in lijn met de redenatie van jou in je eerdere zinnen. Nu komt je bijdrage over als een uithaal. Onnodig en onverdiend.

Vanochtend tijdens mijn ontbijt heb ik even tijd gehad je reactie te lezen. Gedurende de dag heb ik er een aantal keer over zitten nadenken.
Jouw berichten hebben een toon van zelfingenomen neerbuigendheid die ik wel vaker tegenkom. En waar ik me bijzonder aan stoor en niet van gediend ben. Ik beoefen deze hobby om plezier te hebben en niet om negatieve energie te halen.
Daarom heb ik besloten dat dit mijn voorlopig laatste post op het forum is. Mijn account houd ik nog even aan zodat mensen die mijn email adres niet hebben contact kunnen blijven houden.

Veel plezier met de hobby
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
 :? Hhhmm, dat is jammer.
Hoewel ik hier eigenlijk alleen maar complimenten kan plaatsen en geen opbouwende kritiek vind ik het wel erg leuk en inspirerend om af en toe in jou draadje te komen kijken. Ik heb simpelweg niet de kennis en expertise om jou mooie werk te kunnen voorzien van tips.
En ik denk dat er velen hier zullen zijn die dat ook zo beleven.
Misschien kan je het nog eens overwegen om toch door te gaan, maar goed, niks moet en alles mag. :)


Dirk-Jan
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Citaat van: SwissRail op dinsdag 13 oktober 2015, 09:18:46

En nee, je hoeft niet altijd je best te doen, soms is gewoon bezig zijn, wat freubelen en genieten heel prettig.


Maar natuurlijk. Als je iets creëert en vermeldt in een bouwtopic wil je reacties, een andere reden kan ik me niet bedenken. Als je je gevoelens wilt uiten kan dat ook maar doe dat dan elders op dit forum.

Met groet,
Ben.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Citaat van: ArjanM op dinsdag 13 oktober 2015, 20:05:35
Daarom heb ik besloten dat dit mijn voorlopig laatste post op het forum is. Mijn account houd ik nog even aan zodat mensen die mijn email adres niet hebben contact kunnen blijven houden.

Jammer dat de nogal ongelukkige communicatie met Roland hiertoe leidt. Als stille volger hoop ik dat je je besluit nog eens wilt heroverwegen.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Citaat van: ArjanM op dinsdag 13 oktober 2015, 20:05:35
Daarom heb ik besloten dat dit mijn voorlopig laatste post op het forum is.

Hi Arjan,

Laat je niet op het verkeerde spoor plaatsen, heb plezier in je(onze) hobby.

spoorse groet
Harald
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Arjan,

Mocht Je bij dit besluit blijven.  :-(
Post hier dan nog even alternatieve forum locaties waar ik je kan volgen.
Wil je het hier niet kwijt hoop ik het in m'n PB box te vinden.  ;)

Robin
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Hey Arjan,

Neem geen aanstoot aan mensen die altijd wat te mekkeren hebben, sta daar ver boven. Jou bijdrage aan het forum is geweldig en wij kunnen allemaal wel (veel) wat van jou leren dus blijf gewoon posten en laat de mekkeraars maar zitten waar ze zitten, niet meer op reageren. ;)

In mijn ogen zou jou besluit een verlies zijn voor het forum.  :-(

Herman.

Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Arjan,


Laat je niet door een nieuwe "gast" kisten. Wees de wijste en blijf.
Hoewel ik weinig reageer geniet ik van elke post die je hier op dit fantastische forum plaats.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Arjan,

ik vind het  jammer als je het bijltje er bij neer wilt gooien.
Wat je mij in Houten hebt laten zien zoals de BLS lantaarns 
is helemaal top zeker om dat ik weet hoeveel tijd daarin steekt.
Ook de samenwerking met Henk siert je en Henk natuurlijk ook.
Een ieder beleeft de hobby op zijn eigen manier, laten we dat hoog houden
over alles kunnen we een discussie voeren , wat voor de een het hoogst haalbare is
,is voor een ander het begin. Arjan kom op laat  je niet  uit het veld slaan.

Groeten Johan , die zijn  station Ausserberg ook niet perfect vind maar tevreden is met het resultaat.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Ook ik vind het jammer, maar vanuit de visie van Arjan kan ik het heel goed begrijpen en ik respecteer dat ook.

Voor ieders geruststelling: de samenwerking die ik met Arjan heb, ondervindt hiervan geen enkel nadeel!!

En Johan: ik onderschrijf van harte wat je schrijft: "wat voor de een het hoogst haalbare is, is voor een ander het begin".
Het is en blijft een grote kunst om elkaar in de waarde te laten: en dat is op dit forum nogal eens zoek helaas.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Geïnspireerd door de BLS - Geklier met seinen
Ook deze stille volger zou het jammer vinden als je niets meer van jullie kunstwerken zou laten zien.
Ik zal met "vaardigheden" nooit zulke kunstwerken kunnen afleveren. En kan ik ook weinig toevoegen aan jullie draadje.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin
Sinds ik twee en een halve maand geleden heb besloten te stoppen met dit topic is dit draadje rond de 8000 keer bezocht! Ongeveer 500 keer per week.Deze belangstelling is hopelijk niet alleen het resultaat van zoekmachines, maar ook van mensen die blijkbaar hier iets interessants vinden.

Ik wordt daar wel een beetje stil van, en daarom het volgende:
Al in oktober kwam vanuit de groep van mijn treinvrienden de vraag of ik mijn bouwavonturen wil blijven delen. Na enig nadenken ben ik daarop een blog begonnen waarop verslag wordt gedaan van het vervolg van de bouw van mijn baan.

Er zijn inmiddels verslagen geplaatst van de eerste scenery bouw (bergen en gras), de seinen die zijn geplaatst, natuurlijk de Schaltposten en meer.

Je bent van harte welkom het vervolg van de bouw daar te volgen.

Afsluitend wens ik iedereen een heel gezellige jaarwisseling en een fantastisch 2016!
Re: Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin
Ah, een teken van leven. :)

Vertrekken en weer terugkomen weet ik alles van. Maar jouw motivatie te vertrekken heb ik nooit goed begrepen. Je wilt waardering en krijgt het ook en toch ben je weg. Of ben je weer terug? :D

Goed uiteinde en een mooi 2016. ;)

Met groet,
Ben.

Re: Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin
Ben,
ik ben nooit weggeweest, alleen gestopt met het plaatsen van bijdragen. En dat blijft zo (voor jou maak ik nu even een uitzondering )
Ik heb me nooit beklaagd over een gebrek aan waardering, die heeft nooit ontbroken. Het is de toon in sommige bijdragen die me ergert en daar wil ik geen energie meer aan besteden.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin
Dan heb ik je post verkeerd begrepen. Never mind Arjan.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin
Geen probleem Ben ;-)
Re: Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin
Hallo Arjan.

Jammer hoor dat je hier niet meer kan posten.Ik denk dat sommige mensen zaken ongelukkig verwoorden en dat er dan conclusies getrokken worden die als het er iets anders had gestaan beter was geweest voor alle partijen.Niet een ieder heeft dezelfde focus op bepaalde zaken en ook niet een ieder heeft zoveel finesse zowel in woord als in daad (lees vermogen om iets te bouwen).Wat we wel allemaal voor elkaar moeten hebben is respect dan komen we samen het verst.Als iemand iets niet aanstaat is het misschien beter om niet te reageren.Dat geld zowel voor het getoonde als wat er geschreven wordt.Opbouwende kritiek zou iedereen blij mee moeten zijn.Dan kan diegene die het krijgt zijn baan ook naar een hoger niveau tillen.

Wij willen je in ieder geval een goed 2016 wensen en we komen elkaar hopelijk nog een keer tegen ergens.

Harald & Alex