Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Kombimodell TIP!

Gestart door Blausee-Mitholz maandag 02 juli 2007, 19:43:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Kombimodell op 3-rail
Blausee-Mitholz
gast

Re: Kombimodell op 3-rail
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 01 april 2008, 21:55:33

Kombimodell voorziet haar modellen standaard met 2-rail RP25 wielen met lage flenzen. De asjes met puntlagering zijn gelagerd in messing busjes perfect   :P Het schroefje in het draaipunt van het draaistel is een M2 schroefje (bij andere merken zie je vaak zelftappertjes) M2 schroefje is dus ook klasse  8)
Opzich valt  met de RP25 wielen op 3-rail wel mee te rijden al moet je de flensafstand wel even in de gaten houden (14mm voor 3-rail tegen 14.3mm voor 2-rail)

Ik zelf monteer liever 3-rail geschikte wielen onder mijn modellen, zo ook onder de Kombimodell. Dan loop je tegen een klein probleempje aan wat op te lossen is.
Zet je zo 3-rail wielen er onder dan ontspoort de wagen in de boog.

http://i107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/containers/CRW_1810_RJ.jpg
Onder het draaistel zit een plaatje van kunststof welke de schaarmechanisme van de koppeling opsluit. Het plaatje is 14mm breed. Je voelt hem al, de flensen van de 3-rail wielen lopen daar tegen aan, het draaistel kan in de boog niet uitwijken. (De 2-rail RP25 wielen blijken er net langs heen te draaien)


Het kunststof plaatje heb ik met een scherp mesje bewerkt en kleiner gesneden.


Hier zijn de 3-rail wielen gemonteerd en werkt perfect.

Let even op, laat je niet misleiden.
Als losse wagen met de hand duwend in de boog merk je dat er meer weerstand is, de wagen rolt niet meer. Kijk even goed naar de koppeling/draaistel. Het draaistel wijkt uit en duwt de schaarkoppeling opzij. Daar komt de weerstand van, de wielen lopen niet aan.
Zet aan beide zijden een Märklin of Roco wagen met kortkoppelingen en je merkt dat het dan wel rolt. De wagens aan weerszijden sturen nl de de schaarkoppelingsbomen van het Kombimodell. De draaistellen duwen dan niet meer de koppelingsboom om.
Als laaste wagen aan de trein zal het laaste draaistel dus meer weerstand ondervinden in de boog. Dat is trouwens geen onoverkomelijk bezwaar. Ontsporen doet het absoluut niet.

Mijn voorkeur naar 3-rail wielen heeft twee redenen:

1- ik rij lange treinen van 4 meter en wens de ontspoorkansen zo klein mogelijk te houden in een lastig bereikbaar schaduwstation. 3-rail wielen geven mij meer zekerheid dan RP25 wielen met lage flens.

2- Ik gebruik massa detectie voor de PC en heb graag de hele trein in de detectie zitten zonder gaten er in. Dus alle assen 3-rail.

De Kombimodell wagen is op deze manier prima voormij inzetbaar!

Zet de T4 eens naast een Märklin of Roco standaard draagwagen, dan is de Kombimodell echt klasse  8) 8) 8)

Nogmaals ombouw naar 3-rail wielen hoeft niet, kan wel probleemloos!

Mvg, Johan

Ik haal dit nog even in zijn geheel aan.

De neiuwe uitgeleverde T4 modellen hebben geen M2 schroefje meer om het draaistel te borgen maar een kunstof prop.
Draaistel verwijderen gaat dus niet meer zo gemakkelijk en de aanpassing voor de 3-rail wielen wordt dus daardoor bemoeilijkt.

Ik ben nog eens verder aan het experimenteren gegaan en kom tot een andere misschien wel betere oplossing.

Even op een rij..................

1- De modellen worden geleverd met RP25 wielen. Het loopvlak meet 10,5 mm en de flens meet 11.7 mm. Op 3-rail wissels lopen de flenzen uit de rails

2- De 3-rail wielen van Liliput meten op het loopvlak 10,5 mm en op de flens is de diameter 13.6 mm De flenshoogte geeft een probleem bij het model. Het model dient dus aangepast te worden.

3- De 2-rail wielen van Liliput meten op het loopvlak 10.5 mm. De flens hoogte meet 12.8 mm. De flens hoogte geeft net geen probleem bij het model.

Wat is nu mijn oplossing?
2-rail wielen van Liliput gebruiken waarvan ik de tussenmaat terugbreng van 14.3 mm naar 14 mm. Ik heb hiermee al uitgebreid test gereden over alle mogelijke wissel combinaties die ik hier heb liggen en dat gaat prima. Voor detectie moet ik maar geleidende lak gebruiken.

Dus mijn advies voor 3-railers die Kombimodellen willen inzetten op hun modelbaan.
RP25 wielen vervangen door Liliput 2-rail wielen waarvan de tussen maat op 14 mm is gebracht.


Mvg, Johan

Re: Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Kombimodell TIP!
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 14 december 2008, 12:02:11
De neiuwe uitgeleverde T4 modellen hebben geen M2 schroefje meer om het draaistel te borgen maar een kunstof prop.
Draaistel verwijderen gaat dus niet meer zo gemakkelijk en de aanpassing voor de 3-rail wielen wordt dus daardoor bemoeilijkt.

Ik kan hier nog even wat aan toevoegen :)
Mijn set van 3 T4.1's (nr. 10328, zie vorige pagina van dit topic), bestond uit wagens die allemaal kunststof proppen hadden in plaats van M2 boutjes. Er zat echter nog wel verschil tussen de wagens. Bij twee van de wagens was de prop met een klein plat schroevendraaiertje makkelijk los te 'wippen', maar bij de derde wagen zat er ook nog een schroefdraad ingetapt. Hierdoor was de prop erg lastig te verwijderen en brak die bij mij af. Ik heb uiteindelijk het gat met veel moeite uit moeten boren. Bij de wagens zonder schroefdraad was na het verwijderen van de prop zeer eenvoudig een M2 schroefdraad te tappen en een korte M2 bout in te draaien.
Het verschilt dus blijkbaar per wagen hoe makkelijk of moeilijk het is om de wielstellen aan te passen. Johan zijn idee is dus een goed alternatief...

Groetjes,
Menno
Re: Kombimodell TIP!
sbbmarklin
gast

Re: Kombimodell TIP!
Ben benieuwd of ze komend jaar nog modellen brengen met NL belading (Geest - Dreambox - ECS). Kunnen we een mooie NL trein samenstellen.

Gr Arnout.
Re: Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Kombimodell TIP!
Citaat van: sbbmarklin op zondag 14 december 2008, 22:01:43
Ben benieuwd of ze komend jaar nog modellen brengen met NL belading (Geest - Dreambox - ECS). Kunnen we een mooie NL trein samenstellen.

Gr Arnout.

Ik heb liever dat ze eens gaan werken aan de andere modellen i.p.v. steeds maar weer T4.1's met andere belading uit te leveren. Ik snap het wel hoor, je wilt je bestaande modellen eerst zover mogelijk 'uitmelken' en en het is ook geen verwijt aan het adres van Kombimodell. Ik vind het alleen jammer dat de andere modellen maar uitgesteld blijven worden...

Groetjes,
Menno

P.S de T4.1 met de 45 foot 'Van Dieren' container is ook er mooi in een NL trein. Ik heb em zelf ook :P
Re: Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Kombimodell TIP!
ik zou graag rollende landstrasse zien maar dan goedkoper
vind het een beste pleur geld hoor 50 euro voor een wagon
misschien kunnen ze daar wat mee doen  :lol:
groet robert
Re: Kombimodell TIP!
joostboudewijns
gast

Re: Kombimodell TIP!
Vandaag bij de feestelijk opening van de Meijer&Blessing Shop in Shop staan twijfelen over een wetron setje. Het zag er echt zo mooi uit! Echter vind ik 200 euro nog steeds een hele hoop geld, zelfs voor exclusieve modellen.

Ooit, als ik wat financieel krachtiger ben komen ze wel.

gr joost
Re: Kombimodell TIP!
WillemV
gast

Re: Kombimodell TIP!
Ik heb ook het Wetron setje, erg tevreden over.
Veel details en erg mooi weegegeven.
Trouwens, Voor degene die interesse hebben, 1 van de wagens van Wetron(die met oplegger) verkoop ik.
50 euro, Pb maar als je interesse hebt.
Re: Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re: Kombimodell TIP!
Van een handelaar te Houten heb ik afgelopen zaterdag begrepen dat Kombimodel eerst het T4 model uitmelken en dan aan de T2000 beginnen. maxima staat ook op het programm en van de baas zelf heb ik begrepen dat hij daar op dit ogenblik prio aan geeft Casco had hij staan te Köln

Voss komt begin 2009 is de bedoeling.

Afgelopen zaterdag kon ik de Arcese niet laten liggen, met Voss er bij kom ik straks op 12 stuks T4, wel genoeg dacht ik zo. wel leuke treintjes  :P
Dan wacht ik wel verder op de T2000

@Arnout. Ik heb afgelopen zaterdag nog wat losse containertjes gescoord op Houten. ECS kun je ook zo los kopen bij van Biervliet
Ik bedoel er is genoeg materiaal om lege modellen te vullen naar eigen wens

Mvg, Johan
Re: Kombimodell TIP!
sbbmarklin
gast

Re: Kombimodell TIP!
Hallo Johan,

Dat zou ook een mogelijkheid zijn ja ( Losse containers kopen.).

Arcese rijd toch niet op de Lotschberg?

Gr Arnout die er nu 7 heeft.
Re: Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re: Kombimodell TIP!
Citaat van: sbbmarklin op maandag 15 december 2008, 20:28:21
Hallo Johan,

Arcese rijd toch niet op de Lotschberg?

:oops: mag ik ook een keer vreemd gaan  :oops:

Wat dacht je van een omleiding stremming op de Gotthard  :P  :mrgreen:

Mvg, Johan

Re: Kombimodell TIP!
Ik zit eigenlijk te wachten op de echte T4's  met DRRS draaistellen. Die blijven maar in voorbereiding staan....

(Ondertussen al 7 keer mijn sik afgeschoren..)

Komen die nog?


Ap
Re: Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re: Kombimodell TIP!
Mag ik even een tip geven.
Bij wielen wisselen let goed op de messing lagerbusjes in de draaistellen.
Bij mij is het al meerdere malen voorgekomen dat enkele los komen en er uit rollen.
Met een pincet met scherpe punt zijn ze makkelijk terug te plaatsen. Dan doe ik tevens een drupje lijm aan dan blijven ze zitten.

Mvg, Johan.
Re: Kombimodell TIP!
joostboudewijns
gast

Re: Kombimodell TIP!
Re: Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re: Kombimodell TIP!
Re: Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re: Kombimodell TIP!
Hier vindt je mijn huidige Kombimodell wagons met al dan niet zelf bepaalde belading.

Vergt wel wat aanpassing maar dan is er op 3-rail prima mee te rijden  8)

Mvg, Johan
Re: Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Kombimodell TIP!
Kombimodell 2009

Klik

Zo te zien een aantal nieuwe T4.1 sets en de Sggns 73' staat nu gepland voor eind 2009...

Groetjes,
Menno
Re: Kombimodell TIP!
sbbmarklin
gast

Re: Kombimodell TIP!
Hallo,

Gisteren bij On Traxs 2 nieuwe setjes gezien van Bertschi. Zagen er mooi uit. Ben benieuwd wanneer ze uit komen.

Gr Arnout.
Re:Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kombimodell TIP!
Hallo iedereen,

De VOS setjes zijn binnen gekomen in Oegstgeest :D.
Dus ik kom bij diegene die ehm besteld hebben, even geld innen ;).

Groetjes,

Marcel
Re:Kombimodell TIP!
sbbmarklin
gast

Re:Kombimodell TIP!
Hallo Marcel morgen ben ik thuis. Hoe laat kom je het geld innen???

Johan,

Ik heb in Houten in januari inderdaad bij v.biervliet  een ECS container kunnen kopen. Tevens bij iemand in dezelfde zaal 1 van P&O en K-line + MRC.

Nu nog die van Trifleet en een andere nederlander.

HAG BLS re 465 dubbel tractie er voor en gaan.

Gr Arnout.
Re:Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kombimodell TIP!
Hoi,

Ik moet nog even kijken wat het precies kost. Ik kan ze niet allemaal meenemen.
Wat je wel kan doen is zelf naar De Tombe gaan in Oegstgeest! Kan komt het helemaal goed.
Geef alleen dan even een seintje als je gaat. Dan zal ik De Tombe bellen dat je de set komt halen.

Ik hoor het wel,

Marcel
Re:Kombimodell TIP!
Chris
gast

Re:Kombimodell TIP!
Inderdaad krankzinnig mooie VOS setjes.

Pluim !
Re:Kombimodell TIP!
sbbmarklin
gast

Re:Kombimodell TIP!
Heb ze van daag bij M.T.E. gezien. Ze zien er goed uit.

Gr Arnout.
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Kombimodell TIP!
Heb de wetron set bij wentink arnhem zien staan....
Erg mooi maar heb het niet aangeschaft vanwege het ontsporings gevaar.
Ik heb een aantal brawa containerwagens met lage flens en het is een grote ellende!
Vindt maar eens passende wielen voor wisselstroom...
En vijlen aan een combimodell wagen vind ik zonde

groet

erik
Re:Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: 100%erik op vrijdag 10 april 2009, 17:40:16
Erg mooi maar heb het niet aangeschaft vanwege het ontsporings gevaar.
Vindt maar eens passende wielen voor wisselstroom...
En vijlen aan een combimodell wagen vind ik zonde

groet

erik

Bij de eerste serie Kombimodellen was wielen wisselen voor 3-rail nog een klein probleem. De wagen diende idd iets aangepast te worden. Bij de latere series waaronder ook Wetron passen de Liliput wielen er prima onder. 3-rail past, 2-rail wielen gebracht op 14mm kan ook prima. Kombimodell heeft het probleempje dus onderkent.

Mvg, Johan
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 10 april 2009, 18:03:59
Bij de eerste serie Kombimodellen was wielen wisselen voor 3-rail nog een klein probleem. De wagen diende idd iets aangepast te worden. Bij de latere series waaronder ook Wetron passen de Liliput wielen er prima onder. 3-rail past, 2-rail wielen gebracht op 14mm kan ook prima. Kombimodell heeft het probleempje dus onderkent.

Mvg, Johan

Kijk dat hoor ik graag! :D

Ik denk dat ik volgende maand ook maar eens zo'n Vos setje ga proberen te scoren. Ze zien er werkelijk fantastisch uit!!

Groetjes,
Menno
Re:Kombimodell TIP!
Chris
gast

Re:Kombimodell TIP!
Marklin en Piko wielen passen ook prima.
Vanmiddag ondervonden
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Kombimodell TIP!
Dus het is nu wielen omwisselen en klaar?
Geen ontsporingen meer?
Ik wil dit eerst graag zeker weten voor ik ze aanschaf

groet,

erik
Re:Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: 100%erik op dinsdag 14 april 2009, 22:50:00
Dus het is nu wielen omwisselen en klaar?
Geen ontsporingen meer?
Ik wil dit eerst graag zeker weten voor ik ze aanschaf

groet,

erik

Erik, je bent welkom om hier te komen kijken je woont redelijk in mijn buurt schat ik .... NW Veluwe

Mvg, Johan
Re:Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kombimodell TIP!
Johan,

Waar blijven de foto's nou :cry:....

Marcel ;)
Re:Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Mister1736 op woensdag 15 april 2009, 09:47:27
Johan,

Waar blijven de foto's nou :cry:....

Marcel ;)

Ja hallo, ik moet ook nog zoiets als werken centjes verdienen voor die mooie modellen, grasmaaien enz, enz, enz.........
Foto's kunnen pas gemaakt worden als de wagens zijn opgetuigd en je weet daar ben je ook nog even zoet mee Heb gedult, komt vanzelf  :mrgreen:
Dit week-end ook geen tijd bedrijfs uitje 100 jaar bestaan  :P

Mvg, Johan
Re:Kombimodell TIP!
joostboudewijns
gast

Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 15 april 2009, 22:08:20
Grasmaaien enz, enz, enz.........

Doe je dat met dezelfde pincet als waarmee je alle kleine onderdelen op de wagens doet? :mrgreen:.

Sorry, melige bui
Re:Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: joostboudewijns op donderdag 16 april 2009, 19:09:55
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 15 april 2009, 22:08:20
Grasmaaien enz, enz, enz.........

Doe je dat met dezelfde pincet als waarmee je alle kleine onderdelen op de wagens doet? :mrgreen:.

Sorry, melige bui

Neuh daar heb ik geen pincet voor nodig, dat kan ik nog zelfs wel met mijn dikke vingers voor elkaar krijgen  :lol:

Hier zijn alle 12 wagens van Kombimodell te vinden dis ik in mijn bezit heb  8)
Laat Kombimodell maar met een ander type uitkomen, van de T4 blijft het bij deze 12 stuks meer dan genoeg

Mvg, Johan
Re:Kombimodell TIP!
Spoorman
gast

Re:Kombimodell TIP!
Johan,

Hebben ze jou al eens verteld dat je hele mooie foto's maakt. 8)

Complimenten.

Gr, Ben.
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Kombimodell TIP!
Prachtig die foto's van het Vos setje!!

Ik hoop de mijne ook binnenkort in ontvangst te mogen nemen :D

Groetjes,
Menno

P.S. Johan je hebt inderdaad gelijk dat KombiModell wel eens met een ander type wagon mag komen. Ik heb het al eens eerder gezegd ergens. Maar goed, de T4.1 wordt begrijpelijk eerst helemaal uitgemolken...

En Johan, hoe kun je nou genoeg KombiModell wagons hebben....  :P :lol:...... hahaha
Re:Kombimodell TIP!
kenny1647
gast

Re:Kombimodell TIP!
Wat kosten zo wagons ??
Gr kenny
Re:Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: kenny1647 op vrijdag 17 april 2009, 21:47:07
Wat kosten zo wagons ??
Gr kenny

Kombimodell en klik op Modelle

Mvg, Johan
Re:Kombimodell TIP!
kenny1647
gast

Re:Kombimodell TIP!
dankje =D
Wel duur vind ik :-(
Gr kenny
Re:Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Yep maar je hebt ook wel wat  :P

Mvg, Johan
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 17 april 2009, 20:55:38
Citaat van: joostboudewijns op donderdag 16 april 2009, 19:09:55
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 15 april 2009, 22:08:20
Grasmaaien enz, enz, enz.........

Doe je dat met dezelfde pincet als waarmee je alle kleine onderdelen op de wagens doet? :mrgreen:.

Sorry, melige bui

Neuh daar heb ik geen pincet voor nodig, dat kan ik nog zelfs wel met mijn dikke vingers voor elkaar krijgen  :lol:

Hier zijn alle 12 wagens van Kombimodell te vinden dis ik in mijn bezit heb  8)
Laat Kombimodell maar met een ander type uitkomen, van de T4 blijft het bij deze 12 stuks meer dan genoeg

Mvg, Johan

Ik zie dat je ook de brawa containerwagen hebt waar ik er een aantal van heb.
Bij mij ontsporen deze geregeld (om gek an te worden)
Ik heb ze al verzwaard maar het helpt niets....
Het zit 'm in de flenshoogte van de wielen.
Heb jij een oplossing voor dit probleem of komt dit bij jou niet voor?
Ik heb zelf o.a 10 van deze wagens van Transfesa/Megacombi en wil ze erg graag normaal aan het rijden hebben!

groet

erik
Re:Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Kombimodell TIP!
Andere wielen kopen?
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Laurent op zaterdag 18 april 2009, 20:08:35
Andere wielen kopen?

Vindt die maar eens !
Het is een kleine diameter....
Ik heb Roco wielen aangeschaft maar deze zijn net iets te breedt.
Ik zou ze kunnen laten afdraaien maar vind eens iemand die zoveel (80 stuks) wil afdraaien...

groet,

erik


Re:Kombimodell TIP!
WillemV
gast

Re:Kombimodell TIP!
Je zou het eens kunnen vragen bij GM&S, misschien dat die iemand weten (vorige beurs heeft een vriend van me via hun ook een email adres gekregen van iemand die dat wel wil doen...)
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: WillemV op maandag 20 april 2009, 10:21:20
Je zou het eens kunnen vragen bij GM&S, misschien dat die iemand weten (vorige beurs heeft een vriend van me via hun ook een email adres gekregen van iemand die dat wel wil doen...)

Hartelijk dank voor de tip maar nu komt misschien een domme vraag, wie of wat is GM&S.......

spoorse groet,

erik
Re:Kombimodell TIP!
joostboudewijns
gast

Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: 100%erik op maandag 20 april 2009, 19:15:14
Hartelijk dank voor de tip maar nu komt misschien een domme vraag, wie of wat is GM&S.......

Godfather Models & Supply
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: joostboudewijns op maandag 20 april 2009, 19:34:22
Citaat van: 100%erik op maandag 20 april 2009, 19:15:14
Hartelijk dank voor de tip maar nu komt misschien een domme vraag, wie of wat is GM&S.......

Godfather Models & Supply

Bedankt! heb ze gelijk een mailtje gestuurd, nu maar hopen.....

groet

erik
Re:Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: 100%erik op maandag 20 april 2009, 10:01:53
Citaat van: Laurent op zaterdag 18 april 2009, 20:08:35
Andere wielen kopen?

Vindt die maar eens !
Het is een kleine diameter....

groet,

erik

Wieldiameter 10,5 mm. Ik heb hier 12 stuks aan kombimodell wagens naar te vredenheid op 3-rail rijden. Ik kan er net zo makkelijk vooruit als achteruit moeiteloos door alle wisselstraten rijden.
Als je het niet gelooft kom je maar kijken  8)

Mvg, Johan
Re:Kombimodell TIP!
sbbmarklin
gast

Re:Kombimodell TIP!
dat is best.

Gr Arnout.
Re:Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 20 april 2009, 20:05:57
Als je het niet gelooft kom je maar kijken  8)
En als ik het wel geloof, mag ik dan ook komen kijken? :lol:
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 20 april 2009, 20:05:57
Citaat van: 100%erik op maandag 20 april 2009, 10:01:53
Citaat van: Laurent op zaterdag 18 april 2009, 20:08:35
Andere wielen kopen?

Vindt die maar eens !
Het is een kleine diameter....

groet,

erik

Wieldiameter 10,5 mm. Ik heb hier 12 stuks aan kombimodell wagens naar te vredenheid op 3-rail rijden. Ik kan er net zo makkelijk vooruit als achteruit moeiteloos door alle wisselstraten rijden.
Als je het niet gelooft kom je maar kijken  8)

Mvg, Johan

Misschien wel een (beetje) off topic maar ik bedoelde de wielen voor mijn Brawa Container wagens welke jij ook hebt (zag ik op foto)

groet

erik
Re:Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Brawa heeft voor die wagen geen 3-rail wielen. Volgens handleiding zijn de wielen die er onder zitten geschikt voor 2- en 3-rail. Ik heb geen probleem met die wagen, op deze K-rail ontspoort ie echt niet ook niet bij achteruitrijden.

Mvg, Johan