Loc heeft een poosje stil gestaan.
Nu wilde ik haar, samen met haar zus de BR55 in tandem, een langere goederentrein laten trekken.
De rookproductie was, eufemistisch "onder de maat".
Dan weer wel en dan weer niet, meer of minder rook.
Blijkt contactprobleem te zijn. Het boutje dat de metalen ketel met het frame verbindt
moet middels twee bol gebogen o-ringetjes de massa doorgeven aan de tap in de ketel.
Die constructie is verre van ideaal. Wéér een fout of een "vergissing" van tante M...
Oplossing: Het gat in de plastic plaat (waaraan de remblok imitaties vastzitten) zo ver opgeruimd
dat de kop van de bout erdoorheen valt. (En nu dus wél contact kan maken met massa)
De omgeving van het gat in het metalen deel van het chassis voor het bevestigingsboutje van verf ontdaan,
zodat de kop van de bout contact maakt met het chassis.
Omdat het boutje nu ongeveer 1,5 mm dieper ingedraaid kan worden, 't boutje afgeslepen tot de gewenste lengte.
Nu stoomt de 56 weer naar hartelust