Gerard,
Als je bedoelt de mastafstanden in de boog: daar laat ik een stukje geometrie op los zoals die staat in "Sommerfeldt-Aufbauanleitung"; een 'must-have' voor iedereen die met Sommerfeldt aan de slag gaat. Hoe krapper de boog, des te meer masten je op een straal zult aantreffen. Net als in het echie.
(Je mag de namen van forumleden gewoon schrijven hoor: dus gewoon Henk zonder al die capitals
)
Vandaag de hele dag in de weer geweest op zolder. Draden knopen is één ding: maar of alles werkt is een ander ding. En dat bleek dus van niet: er waren een paar 'dode' plekken in de rails. Euvel: geen spanning dus alsnog draad er aan gesoldeerd. Uiteindelijk overal spanning maar de loc reed haperend, hortend en stotend. Oorzaak?? VUIL! Schoongepoetst en nog eens gepoetst met een railgummetje. En ja hoor!! RIJDEN met die hap!
Locs gingen prima: maar nu bleef de RAm TEE steken op de puko's op een paar wissels in de boog. De aggregaatkasten onder de wagons tikten de puko's aan. Het zat 'm in een onvoldoende verkanting. Wissels in de verkanting???? Ja ook dat komt voor en is ook in het echt te zien bij Blausee-Mitholz. Degenen die het stationnetje kennen en een blik over de rails dalwaarts doet; die kent het.
Alles nog eens heen en weer gereden en het rijdt nu vrijwel naar tevredenheid: beetje 'roest rijden' zullen de laatste euvels weghalen.
Ik kan door naar de volgende ronde: perronkanten aanbrengen. Van LIPPE zijn trappen onderweg voor de onderdoorgang (voetgangerstunneltje), portalen maken a la BLS (Y-steunen zijn besteld en onderweg) en de eerste seinen een plaats gaan geven. Zowel met de voet aan de grond, zijwaartse als hangende bevestiging.
Filmpje komt morgen: nog even geduld. Pijpje is leeg voor vandaag.