Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wederopbouw zwitserse baan: 161129 Nieuw Topic SBB-BLS Dwergseintjes

Gestart door Has-bls zaterdag 30 maart 2013, 21:56:56

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Ziet er inderdaad weer mooi uit Henk.  Succes vandaag met het knopen leggen >:-D :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
HENK, voordat de stroom loftuitingen losbarst en ik van jouw werk vandaag totaal met een mond vol sta, nog even een vraagje tussendoor omtrent jouw opzet. Hou jij ook de portaal afstand aan tussen de portalen, zoals die bij de nadering van het Station B in de flauwe bocht geplaatst staan, of neem jij een eigen gekozen afstand? In die flauwe bocht als de trein het station nadert staan er iets meer dan bij de normale afstand. Juist, dat wilde ik nou even weten; is toch niet teveel gevraagd? Jou kennende ga jij jouw model zo natuurgetrouw namaken, toch? Ik zal daar niet over gaan vallen, als jij wat gaat 'smokkelen'.  :arrow: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Gerard,

Als je bedoelt de mastafstanden in de boog: daar laat ik een stukje geometrie op los zoals die staat in "Sommerfeldt-Aufbauanleitung"; een 'must-have' voor iedereen die met Sommerfeldt aan de slag gaat. Hoe krapper de boog, des te meer masten je op een straal zult aantreffen. Net als in het echie.

(Je mag de namen van forumleden gewoon schrijven hoor: dus gewoon Henk zonder al die capitals  :P)

Vandaag de hele dag in de weer geweest op zolder. Draden knopen is één ding: maar of alles werkt is een ander ding. En dat bleek dus van niet: er waren een paar 'dode' plekken in de rails. Euvel: geen spanning dus alsnog draad er aan gesoldeerd. Uiteindelijk overal spanning maar de loc reed haperend, hortend en stotend. Oorzaak?? VUIL! Schoongepoetst en nog eens gepoetst met een railgummetje. En ja hoor!! RIJDEN met die hap!

Locs gingen prima: maar nu bleef de RAm TEE steken op de puko's op een paar wissels in de boog. De aggregaatkasten onder de wagons tikten de puko's aan. Het zat 'm in een onvoldoende verkanting. Wissels in de verkanting???? Ja ook dat komt voor en is ook in het echt te zien bij Blausee-Mitholz. Degenen die het stationnetje kennen en een blik over de rails dalwaarts doet; die kent het.

Alles nog eens heen en weer gereden en het rijdt nu vrijwel naar tevredenheid: beetje 'roest rijden' zullen de laatste euvels weghalen.

Ik kan door naar de volgende ronde: perronkanten aanbrengen. Van LIPPE zijn trappen onderweg voor de onderdoorgang (voetgangerstunneltje), portalen maken a la BLS (Y-steunen zijn besteld en onderweg) en de eerste seinen een plaats gaan geven. Zowel met de voet aan de grond, zijwaartse als hangende bevestiging.

Filmpje komt morgen: nog even geduld. Pijpje is leeg voor vandaag.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Heel fijn dat de locs weer normaal rijden! Lekker een beetje rust nemen, want morgen komt er weer een ....... . Morgen gaat het station B een 'opknapbeurt' krijgen. Ik heb misschien weer een link ontdekt, waar je eens kunt zien, wat jouw station nog eventueel nodig heeft.
http://www.vampisol.de/
Doorzoeken en dan zal je allicht nog wel wat tegenkomen voor aankleding van perrons e.d.
Heel veel suk6 voor het totale weekend, want dan zal jouw baan een flink stuk zijn gevorderd. :-) :-) :thumbup: :thumbup:

Station B: filmpje

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Citaat van: harald en alex op woensdag 20 mei 2015, 08:26:13
Het volk zou dan graag wat bewegende beelden zien  ;)  :D

Bij deze dan!!! : KLIKKIE DOEN

Er moeten nog wat schoonheidsfoutjes uit de baan worden gehaald (zwabberende rail en een 'kuil' in de verkante boog). maar het rijdt allemaal -gelukkig- feilloos. Alleen die ratelslepers van ROCO onder de Ae 6/8:thumbdown: :thumbdown: weet niet of daarvoor verkorte fluisterslepers zijn.

Veel kijkplezier bij deze eerste filmimpressie!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Hallo Henk,

Das een leuk filmpje, knappe locs heb jij rijden op je baan wens je veel succes verder met je bouw van je baan.

Groeten
Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Mooi Mooi Mooi.  Eindelijk rijden.   :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Henk

Mooi filmpje, met prachtige loc's,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Mooi filmpje Henk door jouw topic te volgen ga ik het Zwitserse materiaal steeds mooier vinden en te waarderen . :P
Ook de masten zijn schitterend mooi. :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE

Fijn dat het rijdt, Henk  :thumbup:

Da's toch het belanrijkste  ;)

Grtz Tony
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Henk.

Op een film of fotos zie je meestal zaken die met het blote oog niet opvallen.....Je hebt mooi materieel rijden en de opzet ziet er ook goed uit.

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Henk wacht tot de uitgave van een echte HD-film op zijn YT-kanaal! Is nu bezig zijn baan in de perfectie te zetten en aan te kleden. Kijk maar naar zijn geweldige uitvoering van de portaalmasten. Die locs schreeuwen om op de baan aangestuurd te mogen worden. Maar hij weet dat iedereen hem aanschouwt en dan mag je geen 'fout' maken! Laat Henk maar rustig doorwerken in zijn eigen tempo! Hij laat zich toch niet verleiden tot .....Hoewel ...
Kom, Henk, wij hooooooopppppppppeeeeeeeennnnnnnn op meeeeeeeeeer: nog 1filmpie  :favorite: :favorite: >:-D >:-D >:-D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Hmmmm Gerard,

eigenlijk zitten wij wachten totdat ook jij met bouwsels van je baan op de proppen komt???

Iedereen aanjagen prima: maar nu jij!!! >:-D >:-D >:-D  Info-materiaal genoeg om je baan op te pakken. Pak jij de uitdaging aan?

Och en dat oogjes op mij gericht zijn word ik niet serveus van en nenuwachtig ook niet. En wat zijn eigenlijk fouten?? 
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Ik heb altijd geleerd "verboden (fouten) zijn er om overtreden te worden"!! Wie daarop let is een kniesoor! Het lijkt wel een raadplaat! Jammer dat jij er niet bij was! 8) 8)
Ik  ga volgende week weer verder puzzelen aan de tekeningbaan nu even rust!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Fouten maken mag best en die kan je ook laten zien.Dan probeert een ander het ook niet op die manier.Als je goed kijkt kan je bij iedereen wel iets vinden.Het is een hobby en iedereen bouwt naar zijn eigen vermogen.Zolang je er zelf maar tevreden over bent is het goed.We hebben allemaal wel favorieten wiens baan we veel mooier vinden als de eigen bouwsels en dan proberen we de lat wat hoger te leggen en zo kom je steeds verder.?


Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Citaat van: Has-bls op zaterdag 23 mei 2015, 23:11:53

En wat zijn eigenlijk fouten??


8o  :D



Gr, Ben.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Ben.

Je kan dat ook realistisch rails leggen noemen  :D In het echt ligt het ook niet allemaal super strak  ;)

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Goedemorgen Henk,

Mooi dat het rijdt en leuk om de loc's nu ook te zien rijden. Het is ondanks dat het geen Marklin is  :D wel heel mooi materiaal. Het gaat best goed komen met de baan daar ben ik van overtuigd. Succes met de verdere bouw en als de rails dadelijk ligt de treinen laten rijden met iTrain. :thumbup:

groeten Martin
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Citaat van: Spoorman op zondag 24 mei 2015, 07:42:46
En wat zijn eigenlijk fouten??

Ben kijkt alleen plaatjes en leest de begeleidende tekst niet.

Citaat van: harald en alex op zondag 24 mei 2015, 07:46:54
Ben.
Je kan dat ook realistisch rails leggen noemen  :D In het echt ligt het ook niet allemaal super strak  ;)

En ja Harald en Alex: zwabberende rails ervaar je heel sterk in de trein tussen Barendrecht en Rotterdam-Zuid! Daar durf je een beker koffie niet in je handen te houden. Daar heeft Ben vast nog niet in de trein gezeten .........  >:-D >:-D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Citaat van: oosterom op zondag 24 mei 2015, 09:24:33
.............. Het is ondanks dat het geen Marklin is  :D wel heel mooi materiaal. ................

Gewoon een kwestie om van je 'Märklin geloof' durven af te stappen! Ik heb ooit die hele hoge drempel genomen door bijna alle Märklin tractie en 1:100 wagons af te stoten en nooit spijt van gehad om 'vreemd te gaan'. De RIVAROSSI rijdt zelfs feilloos over de K-wissels heen.  Maar als ik bij jou ben Martin: dan kwijl ik best wel van je baan, ondanks dat alles Märklin is ;-) !

Heb nu de PIKO 51563 op het oog: weliswaar tijdperk VI maar deze verleiding wordt wel zeer groot!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Citaat van: Has-bls op zondag 24 mei 2015, 10:11:44

Ben kijkt alleen plaatjes en leest de begeleidende tekst niet.


Ben leest alles. En een beetje kritiek op dit Duimpjes forum kan geen kwaad. ;)

Gr, Ben.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Citaat van: Spoorman op zondag 24 mei 2015, 10:29:24
Citaat van: Has-bls op zondag 24 mei 2015, 10:11:44
Ben kijkt alleen plaatjes en leest de begeleidende tekst niet.
Ben leest alles. En een beetje kritiek op dit Duimpjes forum kan geen kwaad. ;)

Ik verdraag zeker kritiek Ben, maar niet nodeloos. Voegt niets toe. Ik heb het 'mankement' bovendien zelf al aangehaald.
En wat Harald en Alex al schreven: een foto of film laat je meer zien dan het blote oog.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Hallo Henk,
Ok, het lijkt nu nog enigszins op een achtbaan maar jouw vlijt en preciesie kennende, zeg ik maar:
"alles sal reg kom"
daar twijfel ik geen seconde aan ;).
Overigens die PIKO 187er kan ik je warm aanbevelen, het enige wat daaraan stoort zijn de rode "achterlichten" die standaard separaat over F1 en F2 geschakeld worden. :thumbdown:  Dit is met een soldeerboutje en daarna mappen echter eenvoudig te verhelpen.
Overiges heb je weer eens recht op een paar  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:, kan je het voorlopig weer mee doen.  :P
Goeten uit Emmerich am Rhein, Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Zo dan, er wordt weer gebouwd op zolder.
Ziet er allemaal veel belovend uit, vreemd dat ik hier geen notificatie van kreeg.
Zal nu wel gaan gebeuren denk ik.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
@ CH-FAN: heb jij de lok al en welke decoder heeft PIKO er in gestopt??? Uhlenbrock?? Als dat zo is gaat ie er uit en wil dan gelijk maar voor de Loksound-decoder gaan. Als de aanwinst er is, dan meld ik me even bij jou als dat mag.

@Tom: vreemd dat jij de notificaties niet doorkreeg. Ik was er al die tijd wel ;-)  Maar leuk dat jij weer volgt.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Citaat van: Spoorman op zondag 24 mei 2015, 10:29:24
beetje kritiek op dit Duimpjes forum
:offtopic:
Is de foto de kritiek of het emoticon statement eronder?
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Hallo Henk,

Ja in die PIKO zit een Uhlenbrock in, bij mij nu een LOPI 4.
Met Sound heb ik het niet zo, maar als het dan toch moet dan liever dit:



of als ik met mijn CH Militär voertuigen bezig ben:



Zoals je weet verzamel ik veel CH dingen dus ook Migros auto's en wagons dus deze kan ik helemaal niet missen:



's Avonds voor het slapen gaan dan nog dit



en je bespaart je een hoop decodergeld :) [/color]
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Citaat van: Jan22 op zondag 24 mei 2015, 18:06:43

Is de foto de kritiek of het emoticon statement eronder?


Beide natuurlijk Jan.

Gr, Ben.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Peter (CH-FAN),
Heel amusante filmpjes, leuk te aanschouwen op de maandagochtend (2e Pinksterdag). Wordt weer een vrolijke dag. Bedankt!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 23-05-2015 Eindelijk starten: FILMPJE
Citaat van: CH-FAN op zondag 24 mei 2015, 23:34:09
Ja in die PIKO zit een Uhlenbrock in, bij mij nu een LOPI 4..........

Bedankt voor de leuke filmpjes: voor wat betreft MIGROS: zo 'dumm war dass Huhn nicht' ;-)
Slaapliedje speel ik vanavond nog wel een keertje af  :D

Jammer dat ik geen telefoonnummer van je heb: was vandaag in Zutphen. Dan is de afstand naar Emmerich niet zo groot meer (goed half uurtje).
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Vanavond voorlopig de laatste portalen samengesteld: mastwerk is weer op. 
Alles staat even ruw weggezet en dus nog niet vastgezet met de moertjes.

De Y-steunen die onderweg zijn, moeten nog bevestigd, de hangisolatoren moeten nog aangebracht worden en daarna het spuitwerk. Portalen worden ook voorzien van verlichting.

Al met al geeft het al een aardig idee hoe Blausee-Mitholz er uit zal gaan zien als eenmaal de boel echt op zijn plek staat.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Hier in Zwitserland zeggen ca frôle la perfection! Dit is weer de perfecte Henk :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Hoi Henk,

Dat ziet er gelikt uit zo, wat een paar masten al niet doet zeg. Het geeft een mooi Zwitsers sfeertje zo. De y-steunen van Albulamodell zien er goed uit. Die van mij zitten nog in de verpakking, mooie webwinkel voor allerlei Zwitserse attributen alleen niet goed voor je spaarpot.

groeten Martin.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Hey Henk,

Je gaat hard man dit is niet meer bij te benen, maar het ziet er toppie uit. Die masten op Blausee staan voortreffelijk. :thumbup:

Groet Herman.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Vanavond even nog een portaal onder handen genomen en ge-finetuned.

Hangsteunen met isolatoren nu zelf gefabriceerd uit 0.45 mm draad (ALBION ALLOYS NSRO045) en de lange isolatoren uit setje van Sommerfeldt #393.

Dit oogt een stukje fijner (letterlijk en figuurlijk) dan de standaard hangisolatoren set van Sommerfeldt #579.

Op deze wijze zullen de portalen worden opgebouwd voor Blausee-Mitholz.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Man wat is dat mooi, heel knap dat je dat zelf maakt hoor.

Groeten en succes verder

Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Ja Henk, dat beloofd. Hier zie je de pro aan het werk mensen.  Bedankt Henk dat we mogen meekijken :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Klasse Henk  :thumbup:,

Succes met de rest.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Henk

Waar gaat dat eindigen, het gaat er beter en beter uit zien, ik heb je nu al een paar maal in levende lijve kunnen bezig zien, echt top klasse arbeid. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Henk,

Het gaat er meer en meer op lijken! Heel fijntjes zijnde masten geworden. Dat wordt een heel gefriemel zeker om de draden eraan te bevestigen? Mooi werk, man! Je weet wat je nog te doen staat om al die masten zo keurig te krijgen! Petje af! 8) 8) :O :O
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Citaat van: Jørg op donderdag 28 mei 2015, 05:30:42
Waar gaat dat eindigen, het gaat er beter en beter uit zien
Ik weet ook niet waar het zal eindigen Jørg. Steeds weer doe ik de ontdekking dat het nog fijner kan en ik heb er plezier in. Zal ook wel komen dat ik het fijne frutwerk als een soort van meditatie beschouw. Voor sommigen onder ons herkenbaar denk ik. En weet ??.. een modelspoorbaan komt overigens NOOIT af!

Citaat van: GWS op donderdag 28 mei 2015, 08:31:50
Dat wordt een heel gefriemel zeker om de draden eraan te bevestigen? Mooi werk, man! Je weet wat je nog te doen staat.... 
Klopt Gerard: dat worden de Profidraden van Sommerfeldt en niet de grove.  Dat moet het geheel echt af maken.  Voor het mastwerk en alles wat er op en eraan zit heb ik malletjes met maatvoeringen.  Dat helpt mij enorm. Zo kan ik op een redelijk gemak ?s avonds 2-3 portalen verfijnen.  Gelukkig geen commerciële productie ??

@Dick, Herman, Martin, Paul, Peterke:  bedankt voor jullie complimenten.  Enkelen van jullie zullen de resultaten op 20 juni (of eerder) van dichtbij kunnen zien.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Henk,

Sorry, maar ik sluit me niet aan bij het gejubel.  :|

Bekijk de bijgevoegde foto, ter plekke in Blausee-Mitholz genomen, en je ziet dat de isolator direct aan de Querträge is bevestigd. Het hangt niet aan een lijntje zoals nu bij jou.
Ook valt me op dat je niet de lay-out van portalen zoals in het echt aanhoudt? Er is bv. een aantal portalen die niet in een "puntje" eindigt.

Verder geen commentaar ;)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Het is net hoever je wilt gaan in detailering naar de werkelijkheid. Ik vindt het resultaat om te smullen, knap gedaan! :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Arjan , je hebt gelijk en toch weer niet.  Sommige isolatoren hangen lager. Als je het ganse station doorloopt heb je verschillende hoogtes.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Paul, heb je daar beeld van? Ik heb alle portalen in het station op foto en ik zie het niet. Op mijn foto's zitten ze allemaal direct aan het portaal.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Ik neem je opmerkingen van harte aan. Maar ook Paul heeft ook gelijk met zijn stelling, al zal je dat mogelijk niet aantreffen op BM.  Graag foto Paul als je die hebt.

Wat bedoel je met portaal in een puntje Arjan?
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Dat het elders mogelijk voorkomt zou best kunnen. Ik dacht alleen dat je Blausee-Mitholz na bouwt, vandaar.
De opmerkingen zijn niet bedoeld om jouw werk neer te halen, maar om het beter te maken.


De eerste foto laat het "puntje" zien, de tweede een rechte variant.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Als jullie het precies willen zien, bekijk dan het filmpje, wat ik al op 22 mei aan dit topic van Henk heb geschreven en voor alle zekerheid hieronder nog een filmpje:



Ik hoop dat jullie er nu vrede mee kunnen hebben, zo niet dan moet het maar op de ouderwetse manier: "Kruist de degens", maar dat is niet nodig, denk ik. Het zijn weliswaar geen foto's, maar je kunt duidelijk - bij een stilstaand beeld - zien wat er nu hangt en/of bevestigd is.
Tevreden ?
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Hierbij een foto.  Niet erg duidelijk omwille van de afstand, maar ik heb de indruk dat er hier en daar ruimte tussenzit.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Arjan en Henk,
Ik denk dat je gelijk hebt Arjan.  Ik ben wat verder gaan grasduinen en inderdaad ze zitten kort tegen de overspanning.