Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wederopbouw zwitserse baan: 161129 Nieuw Topic SBB-BLS Dwergseintjes

Gestart door Has-bls zaterdag 30 maart 2013, 21:56:56

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
De LED'jes aangesloten met de aangeven weerstanden. Uitgangsspanning verlaagt van 16V AC/DC naar 14V AC/DC.

Ik ben er zeer tevreden over: de oranje 'baanverlichting' is nu opgeheven.

Foto's tonen nooit een prettig beeld; dus ik raad je aan experimenteer en trek je conclusie! Schneider-ombouwers wens ik succes! Het loont de moeite.

Voor degenen die toch nog de oranje LED'jes willen: ik heb nog ca. 90 stuks op voorraad.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Mooi dat je tevreden bent. :) :thumbup:

Wat is het: 14V AC of DC? Maakt nogal wat verschil en in de regel is het niet zo verstandig led's met een AC spanning te voeden.

Gr, Ben.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Ha excuus Ben,

Je hebt gelijk  :thumbup:. Tussen de LED's en de AC-trafo zit nog een gelijkrichter. Vanmiddag overigens ook op wisselspanning aangesloten en gezien dat verschil marginaal was. Het is immers een probeersel voor het te behalen resultaat. En die is er.

Maar eenmaal op decoder aangesloten is er zo wie zo gelijkspanning.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Henk, waarom ga je niet naar 12V? Ik ga 12V DC gebruiken, mede op advies van Ben, voor de Schneider seinen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Dank je Kees  :thumbup: :thumbup: :thumbup:, dat is iets wat ik al overweeg en zeker meeneem.

Ben met een TITAN-trafo nog in de weer geweest waarbij je verschillende uitgangen kunt combineren. Heb 11 Volt gepakt (de dichtst bijzijnde van 12V) en levert een verrassend resultaat op!  :thumbup: :thumbup:

Deze trafo wil ik dan ook inzetten!

De stappen die ik hiermee kan doen: 2 - 6 - 8 - 9 - 10 - 11 - 14 - 16 - 19 en 25 Volt
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
foto?? nog mooier oranje?  :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Kees,

As requested!  Voeding 11 Volt
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Goede morgen Henk,

Je bent lekker bezig met de ledjes, ziet er goed uit. Maar mijn LDT seindecoder geeft 5v spanning af. Welke decoder ga jij gebruiken dan?

groeten Martin.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Goedemorgen Martin,

Het handige van de TITAN-Trafo is: ik kan de uitgangen bepalen zoals hierboven omschreven. Ik heb ze nu op 6V uitgangsspanning staan. En ja: ze branden nog steeds mooi met dezelfde weerstanden.

Ben jij vrijdag of zaterdag nog in Werkendam?? Kan ik je laten zien, of toch maar weer een foto hier?

Welke decoder ik zal gebruiken? Ik denk die van LEEEKE. 
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Goede morgen henk,

Decoder van Leeke ken ik niet. Wellicht dat ik volgend weekend naar Werkendam kom ligt een beetje aan de planning van de dames. Ik heb de materialen in huis voor de seinen, neem ze dan lekker mee om te solderen. Kun je mij de elektronica winkel door mailen waar jij je elektronica spulletjes gekocht hebt, zoals dat soldeerpunt schoonmaak doosje of hoe noem je zoiets?

ps. Hoe gaat het met iTrain 3.0 ik heb hem nu ook.

groeten martin
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Hallo Henk.

Dat is wel jammer dat het er niet zo uitziet als je wil.Bij onze seinbrug heeft Robin verschillende weerstanden getest om de leds gelijkmatig te laten branden.Misschien proberen met een andere weerstand de oranje led wat feller te zetten?Of maar dat hebben wij ook nog nooit geprobeerd om de led van een laagje oranje verf te voorzien dat de kleurverschillen groter worden?

Voor de rest ziet het wel heel mooi uit.  :thumbup:

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Hey Harald en Alex,

Ik denk dat je iets gemist hebt? Het oranje licht heb ik nu juist wel zover weten te dimmen dat ie gelijkmatig brandt met de groene. Een weerstand met een zeer hoge waarde was noodzakelijk. De rode LED daarentegen moest een lagere weerstand hebben.

Ik ben uitgegaan van 16Volt uitgangsspanning: maar ik merk dat met een beduidend lager voltage nog mooiere resultaten worden bereikt met de weerstanden zoals aangegeven onder bericht #648.

Kortom: ik ben zeer tevreden met het resultaat!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Oeps dan hebben wij verkeerd gelezen of zo  :?

Maar dan toch mooi dat je er aan uit bent.

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Citaat van: oosterom op zondag 22 december 2013, 09:53:50
Goede morgen henk,

Decoder van Leeke ken ik niet.
Kun je mij de elektronica winkel door mailen waar jij je elektronica spulletjes gekocht hebt, zoals dat soldeerpunt schoonmaak doosje of hoe noem je zoiets?

ps. Hoe gaat het met iTrain 3.0 ik heb hem nu ook.

groeten martin

Martin, decoder van Leo heb ik alleen gezien toen we samen bezig waren de seinbeelden samen te stellen en te koppelen. Moet nog weer even met hem afspreken. 

De elektronica spulletjes heb ik gekocht bij DILL, Jan Lighthartstraat in Rotterdam-Zuid (zijstraat Dordtsestraatweg, vlakbij IKAZIA Zkh.  Dat 'sponsje' heet soldeerbout reiniger. Kost ca. 8,95. KLIK HIER
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Citaat van: harald en alex op zondag 22 december 2013, 10:25:29
Maar dan toch mooi dat je er aan uit bent.
Harald & Alex

Ha geeft niet hoor, kan mij ook gebeuren. Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben??? (zou nog steeds eens bezoekje komen brengen :-( ).
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Henk.

Robin is veel handiger in dit soort dingen als wij.Dus komt er zoiets op onze weg dan vragen we hem meestal om hulp.

Op dit moment is het bij ons een grote puinhoop.We zijn met een paar dingen tegelijk bezig.Als dat klaar is kunnen we best een afspraak maken.  ;)

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Henk,

Ik klooi ook meestal maar wat aan.
Makkelijkste manier om alles mooi te laten branden op welke spanning dan ook :

Zet per kleur een instelpotmeter(10k ohm) in serie met een 1k weerstand.(kan je ledje nooit kapot gaan)
dan opdraaien tot je alles gelijkwaardig vind branden.

Ingestelde weerstand nameten en vervangen door een vast exemplaar wat daar bij in de buurt komt.

In plaats van je voedingsspanning veranderen kun je ook je weerstandswaardes natuurlijk aanpassen.
Het lijkt me niet handig overal verschillende spanningen nodig te hebben.
Wel geldt natuurlijk hoe lager de spanning hoe minder energie je in de weerstanden verstookt.

@ H &A,
Hoe groter de puinhoop hoe beter ik me er thuis voel. :D

Mvg Robin
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Citaat van: Hero op zondag 22 december 2013, 13:21:19

@ H &A,
Hoe groter de puinhoop hoe beter ik me er thuis voel. :D


Hmm ik kan mijn kont niet meer keren op dit moment en alles ligt volg met gereedschap en sceneryspul  :D Dus eerst eens zover komen dat dit allemaal van de baan af kan.Gasten ontvangen en nog geen loc een meter laten rijden zonder dat ie ergens tegenaan knalt schiet niet echt op.

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Dat zeg ik. Klinkt net als hier thuis.

Robin
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Citaat van: Hero op zondag 22 december 2013, 13:21:19
Henk,

In plaats van je voedingsspanning veranderen kun je ook je weerstandswaardes natuurlijk aanpassen. Het lijkt me niet handig overal verschillende spanningen nodig te hebben. Wel geldt natuurlijk hoe lager de spanning hoe minder energie je in de weerstanden verstookt.

@ H &A,
Hoe groter de puinhoop hoe beter ik me er thuis voel. :D
Mvg Robin

Robin; heb je bericht #648 gelezen?? Het is een goede tip, maar ik ben er inmiddels uit en het gewenste resultaat is er.  Ik gebruik eenzelfde spanning: ben van 16Volt uitgegaan.
Maar door tips en zelfontdekking ondervonden dat de LED's met een lagere spanning toekunnen en nog mooier oplichten met de aangegeven weerstanden waar ik zelfs Oosterom blij mee kon maken: zijn decoders hebben uitgangsspanning van 5Volt wat ik heb kunnen nabootsen.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Hoi Henk,
Jij bent goed opgeschoten  :D
Ik had gisteren en heb volgende week een hoop verplichtingen met de kids en de vrouw.
Werkendam zit voor 4 januari niet meer in helaas, maar hoop je dan te spreken.
Blij dat je er eindelijk uit bent wat je LED's betreft... Mooi resultaat.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Dank Leo,

Het was nog een aardig gezoek m.b.t. rode en oranje LED! Volgende week heb ik de spullen bij me: dan kun je het met eigen ogen aanschouwen.

Kunnen we dan een datum prikken, ondanks carnaval voorbereidingen, om een paar volgende stappen te zetten?? We zitten niet zover meer van DE oplossing af schat ik zo in.

Tot volgende week!!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Carnaval begint hier pas 8 februari, en dat is ook pas 's avonds.
Ook op het werk gaat het heel erg druk worden (heel veel overwerken ben ik bang), maar dat is zo ik het nu in kan schatten ook pas vanaf februari.
Zal hier ff met de afdeling planning overleggen, dan prikken we wel een datum in januari.
Moet ff kijken of ik mijn CC-Schnitte nog mee kan nemen, deze zit ondertussen al op mijn baan gemonteerd.
Zal in ieder geval een proefsetje onderdelen voor een seindecoder voor je bij elkaar zoeken, dan kun je het zelf eens proberen.... Seindecoder is voorzien van een bruggelijkrichter en elco in het voedingsdeel en maakt er in ieder geval gelijkspanning van. Voeding en DCC signaal zijn volledig van elkaar te scheiden (ook de massa) indien nodig.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Jippie! Top Leo  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Wat moet ik allemaal meesjouwen? laptop met iTrain 3.0? CC-schnitte? Het wordt allemaal wel spannend en uitdagend: ik heb er zo weinig verstand van (nog).

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
De CC-schnitte en de laptop is het probleem niet..., die liggen los. Heb jij ook een CC-Schnitte dan.... Nooit geweten
Ik moet nog een extra sterpunt bestellen bij Thorsten.... Dan kan ik altijd ergens anders testen, zonder dat ik mijn vaste opstelling moet slopen....
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Eh nee; ik heb geen CC-Schnitte wat ik zo heb aan materialen. Wel ECoS 50200 centrale. Nogmaals: er gaat nu nog iets nieuws voor mij open!  :D



Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Decoder werkt gewoon op DCC protocol en functioneerde op elke centrale die dat ondersteund.
We komen er samen wel uit....
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Eindelijk even wat meer tijd om een berichtje te plaatsen.

De laatste zaterdag van het afgelopen jaar bij het HIP de seinen in elkaar gezet met de oranje LED's zoals in een voorgaand bericht is aangegeven. Hieronder het resultaat:

'De Krokodil' was bereid om met zijn zeer goede camera foto's nemen zodat de minste kans bestond op een 'flash-back' van de LED's. Waarvoor dank Hans! Twee LED'jes van het voorsein moeten nog vervangen worden: lijm heeft de lens ernstig aangetast.

Op de tweede foto een simpele maar doeltreffende aansluitvolgorde van een 5-licht voor- en 5 licht hoofdsein. De volgende klus is deze aan te sluiten op de seindecoder van LEEEKE. 

Aansluitvolgorde is zodanig opgesteld dat een 2-, 3- en een 4-licht hoofdsein en 4-licht voorsein eenvoudig kunnen worden aangeprikt.
Voorbeelden van het aansluiten van een dwergsein en evt ook semafoor (arm-seinen) volgen nog.

Afwijkende seinbeelden (bij voorbeeld FB-6: 2x oranje op het hoofdsein) moet ook mogelijk zijn. Dat moet nog uitgezocht.

Uitgangsvoeding naar de LED'jes: tussen 6 - 12 Volt DC de mooiste resultaten met de aangegeven weerstanden.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Even een vraag voor de seinenbouwers: wat voor materiaal gebruiken jullie om de lakdraadjes uit het sein te verlengen? Ik heb op de site van Conrad gezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een handige manier om de draadjes dmv een "klein uitgevoerd kroonsteen blokje" te kunnen verlengen. Hoe noemen ze dat soort dingen en wat gebruiken jullie in plaats van de, voor dit werk wat grove, normale kroonstenen?
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Kees,

Ik soldeer aan de lakdraad de weerstand. Aan de plusdraad soldeer ik een pootje van een weerstand. Dan heb je genoeg "vlees" om het met een kroonsteen vast te zetten en door te verbinden.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Citaat van: keeszondag op woensdag 08 januari 2014, 09:28:37
Ik zoek een handige manier om de draadjes dmv een "klein uitgevoerd kroonsteen blokje" te kunnen verlengen.

Kees: op de foto is te zien dat ik gedraaide IC-voetjes gebruik. Het een gebruik ik om de lakdraden aan te solderen, de andere op een printplaatje met daarop de weerstanden. Je kunt de boel makkelijk 'aanprikken' (kom de 25ste anders naar HIP: kun je met eigen ogen aanschouwen). Gedraaide IC-voetjes knip ik door.

Werkt prima!!!

Zal vanavond nog een detailfoto plaatsen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Henk, de 25-ste gaat niet lukken, is wel een eind rijden uit Zermatt... Ik zie wat je bedoeld, ziet er strak uit. Waar haal jij die plaat met rastergaatjes? Die kan ik dus ook niet vinden bij C*.....
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Die had ik gevonden Leo, maar daar zit toch al koper op? Die van Henk volgens mij niet....
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-12-2013 LED's SBB-seinen met juiste weerstanden
Hoi Kees,
Er zit volgens mij wel koper op, maar aan de andere zijde.  :D
Deze heb je nodig om de weerstand en de voet aan elkaar te koppelen.
Er zijn echter verschillende varianten.... Met losse eilandjes en met strips die je door moet krassen daar waar nodig.
Anders moet henk ff een foto plaatsen van de onderkant.... Dan hebben we gelijk duidelijkheid.
Die van Henk komen volgens mij van DIL uit Rotterdam (toch Henk?)

Henk komt volgende week naar mij om daar verder naar te kijken... Misschien een profi (multifunctioneel) adapterprintje wat bruikbaar is voor diverse soorten decoders en seinen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-01-2014 IC-VOET en experimenteerplaat
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-01-2014 IC-VOET en experimenteerplaat
Hieronder foto's van de experimenteerplaat en IC-voetjes die ik heb gebruikt.

Materiaal koop je makkelijk bij een goede elektronica winkel 'om de hoek'.

Of idd Leo, bij DIL of de Radiobeurs in Dordt (Update 07-05-2017: beide zaken zijn inmiddels geruime tijd failliet.... BORIS in Waalwijk is vooralsnog het enige alternatief buiten de beurs in Houten om). 


@ Kees: de laatste heeft ook een vestiging in Gorinchem. 

Boorgat om enkele rij IC-voet door tafelblad te voeren: 9 - 10 mm.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-01-2014 IC-voet en experimenteerplaat
Aha, nu is het me duidelijk, had duidelijk gebrek aan "inzicht"; dit is niet mijn sterkste onderdeel, de electroniks..... :D
Ik ga dadelijk de OC32 aansluiten aan de PC en het eerste seintje proberen, dat doe ik nog wel met "tijdelijke" verbindingen. Nu ik het "door heb", vind ik dit wel een mooie oplossing per sein Henk. Kan je die printplaten ook makkelijk op maat knippen/zagen, zodat je de aansluiting direct onder de seinen kunt maken?
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-01-2014 IC-voet en experimenteerplaat
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 08-01-2014 IC-voet en experimenteerplaat
Citaat van: keeszondag op woensdag 08 januari 2014, 18:44:22
Kan je die printplaten ook makkelijk op maat knippen/zagen, zodat je de aansluiting direct onder de seinen kunt maken?

Dank je Kees: ja ze laten zich zagen: dat is het de beste methode. Ik ga ze inderdaad gebruiken om deze direct onder de seinen te plaatsen vanwege het kwetsbare lakdraad. Pas wel op voor het zaagstof. Voor de spanningstoevoer van de decoder naar dit plaatje gebruik ik het dunne decoder draad.

Zoals Leo ook al aangeeft: we willen zien of er een multifunctioneel adaptorplaatje te fabriceren valt. 

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Ik kon het de afgelopen weken niet nalaten om 3 BLS loks aan de vloot toe te voegen, en zeker voor de set een zeer aantrekkelijke prijs:

HR2101 met de Re 4/4 DÄRLIGEN en BERN (resp BLS en BN);
HR2059 Re 4/4 GRENCHEN van de BLS.

De set komt uit CH maar in DLD op de post laten doen. Via Starrail.ch gekocht.
De losse lok heeft een mede-forumlid voor mij uit CH meegebracht. Deze is op de kop getikt bij Bühler in Interlaken.

Ze rijden alle drie als een zonnetje! Ze zijn voorzien van een LoPi V3.0, een adaptor en een ruimte om speaker van ESU te plaatsen.
Cabineverlichting digitaal schakelbaar. Verlichting conform grootbedrijf en idem in dubbeltractie. Dan is de tussenverlichting gedoofd. Met een jumpertje is dit aan te passen voor solo bedrijf.

Het is al met al een mooie aanwinst voor de verzameling.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Die zijn mooi!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Hallo Henk,

Veel succes en veel plezier met je mooie loc's. :thumbup:

vr.gr. Gunther.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Hoi Henk,

Dat is een mooi triootje, zeg.
Heb je al een idee wat je er achter gaat hangen?

Veel plezier ermee!

Gr.Wim
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Hoi Henk,

Nu begrijp ik waarom jij zaterdag de OC32 niet gekocht had, de spaarpot was leeg  >:-D
Wat een mooie uitbreiding, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Hallo Henk,

Mooi dat jij ze nu ook binnen hebt! Erg fraai en plezier zul je er zeker mee hebben verwacht ik.

Groeten Dewey
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Fantastische loks Henk. :P :P
Ze zien er geweldig mooi uit.

Tony
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Citaat van: wila op zondag 19 januari 2014, 17:51:17
Heb je al een idee wat je er achter gaat hangen?

Dag Wim, ik heb nogal een wagenpark. Ook de Autoverlad kan er aangehangen worden. In totaal beschik ik nu over 10 stuks Re 4/4 BLS: 3 van RIVAROSSI en 7 stuks van LIMA.  De BERN heb ik nu dubbel: het zij zo.

Citaat van: degeluidsman op zondag 19 januari 2014, 18:11:28
Nu begrijp ik waarom jij zaterdag de OC32 niet gekocht had, de spaarpot was leeg  >:-D

Stttttttttttttttttt Peter!!!  ;-)

Citaat van: Alves op zondag 19 januari 2014, 18:40:49
Mooi dat jij ze nu ook binnen hebt! Erg fraai en plezier zul je er zeker mee hebben verwacht ik.

Ja Dewey, ik wil de LP V3.0 vervangen door LP V4.0 met sound. Het geluid is inmiddels gedownload.
Maar de sound-decoders wordt ook weer een uitgave, dus maar weeer ff sparen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Kijk da's fraai! Het is dat ik (nu nog) vind dat ik meer locs op mijn baan niet kwijt kan..... Maar anders.... :D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Citaat van: keeszondag op zondag 19 januari 2014, 20:10:47
Kijk da's fraai! Het is dat ik (nu nog) vind dat ik meer locs op mijn baan niet kwijt kan..... Maar anders.... :D

Ha Kees, on-line vanuit Zermatt en legt er voldoende sneeuw???  Welke lok zou je nog willen toevoegen dan? De GRENCHEN?

Veel ski-plezier!!

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Hoi Henk! Sneeuw zat!! De ene die ik nog niet heb, de Darlingen. Ik ga nu ff wat foto's van Kandersteg op Photo-emmertje zetten en hier plaatsen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-01-2014 Nieuwe aanwinsten RIVAROSSI
Geniet er van Kees!

Op EYRO.CH: Rivarossi 9904 BLS Re 425 171 Därligen AC digital 219.00CHF Geen slechte prijs toch??  (voor de rest ga ik niet stoken in een goed huwelijk! ;-) )