Voor beide loks bestaan er NEM-schachten.
De 110 is later uitgerust met NEM-schachten, waarbij het draaistel-immitatie ook een kleine aanpassing heeft gekregen ivm de geleiding hiervan.
De oude 1200 heeft standaard altijd haakkoppelingen gehad. Echter hiervoor kan je een bestaande NEM-schacht van een nieuw gat voorzien, waarna deze naar volle tevredenheid functioneert. Vooral 2 gekoppelde 1200 zien er dan mooi uit. Op verzoek kan ik ze ook leveren. Ook zijn er voor de 1600 Nem-schachten, welke beter voldoen dan de standaard geleverde.
M.v.g. Marcel
Aanvulling:
Voor de DB Br. 110 gebruik je NEM-schacht 344890 (? 6,= p. 4 st)
Samen met draaistel-immitatie 344870. Is momenteel niet leverbaar.
Ook dien je een andere schroef te gebruiken met een grotere kop.
Voor de NS 1600 gebruik je de
302660 (metalen NEM-schacht)
(oude haak verwijderen; of 404020 (oude, te lange NEM-schacht) verwijderen. Bij het verwijderen van laatstgenoemde is daarna ook een koppelingsveer 218210 nodig voor de metalen NEM-schacht.
Voor de NS 1200 gebruik je de 404020. Deze pas je aan door het deel met gat af te knippen, (precies op de grens gat/geen gat) en een nieuw gaatje van 4mm te boren op het giet-puntje.
Let even goed op bij de hieronder gegeven adviezen. Sommige kloppen helaas niet helemaal.