Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

strukton ombouwtrein

Gestart door nielsjg vrijdag 04 januari 2013, 22:21:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
strukton ombouwtrein
nielsjg
gast

strukton ombouwtrein
hallo

ik ben bezig met de ombouwtrein van strukton
Re: strukton ombouwtrein
hallo

dit is het verwisselgedeelt. de verwisseltrein die haalt de houten dwarslichers verwangt door betonnen dwarslichers.

gr niels
Re: strukton ombouwtrein
hallo

dit zijn de wagonen waar de betonen dwarslichers op klaar liggen om neer gelegt.
dit is waar ik nu voor al mee bezig ben want daar moet een ding overheen die de dwarslichers op tehalen, ik heb nu onder de eerste wagon een sleper waar door de dwarslicher ophaler (om hem maar even zo te noemen ) de stroom krijgt om later te kunnen rijden en dwarslichers op te halen.

gr niels
Re: strukton ombouwtrein
Ik hoop je hem mooi kunt namaken. Ik ben zelf werkzaam bij strukton rail en zie de vernieuwingstrein regelmatig.
Re: strukton ombouwtrein
Dit weekend in Rijswijk stond een meneer met een hele uitgebreide en gedetailleerde spoorwegbouw modulebaan! Misschien is er wel wat over te vinden.
Re: strukton ombouwtrein
fransspoor
gast

Re: strukton ombouwtrein
Hoi Niels.

Deze trein is een mooi stuk spoormodel. Kun je ook wat foto's laten zien van je werkzaamheden.Denk dat alle forummers dit wel op prijs zouden stellen.

Fransspoor
Re: strukton ombouwtrein
ja dat kan ik wel maar ben nog niet zo ver en moet ook nog naar school en huiswerk maken.
dus doe eigelijk alleen wat in het weekend. maar ik zal dit weekend wel wat foto's maken en nog verder vertellen.

gr niels
Re: strukton ombouwtrein
Citaat van: fransspoor op maandag 21 januari 2013, 10:20:44
Hoi Niels.

Deze trein is een mooi stuk spoormodel. Kun je ook wat foto's laten zien van je werkzaamheden.Denk dat alle forummers dit wel op prijs zouden stellen.

Fransspoor
Die stond ook op Eurospoor


Groet Winno
Re: strukton ombouwtrein
hallo

waar heb je deze foto genomen.
de achterste is de ketting hor
met onder op de stop trein
de ketting hor zuivert het grind onder de dwarsliggers weg en zuivert dat voor het grootste gedeelt weer terug onder de dwars liggers

groet niels kuiper
Re: strukton ombouwtrein
op Eurospoor 2012 in Utrecht.
net als deze:






Groet Winno
Re: strukton ombouwtrein
Lid sinds: 2011

offline
Re: strukton ombouwtrein
Mooie foto's zeg!

Nu is het wachten op de eerste hobbyist met teveel tijd over, die een trein maakt welke M-rails vervangt door C-rails  :D
Re: strukton ombouwtrein
Ik heb van vorig weekend ook wat filmpjes en foto's gemaakt. Ik zal die eens posten als ik thuis ben
Re: strukton ombouwtrein
hallo

mooie foto's van de railwerkzaam heden.
als ik thuis ben dan zal ik wel even wat foto's maken van de werk zaam heden.
ik heb gisteren de rails op de waggonen geplakt en de stroom door voer gemaakt met kleine stekkertjes.,
ik heb er al mee greden maar het ding dat er op rijd is nog niet af dus die moet ik ook nog zelf maken.

groet niels
Re: strukton ombouwtrein
hallo wautah91

waar heb je die filmpjes gemaakt dan.
heb je daar ook de verwisseltrein gezien en foto's van gemaakt

groet niels
Re: strukton ombouwtrein
hallo

deze trein moet er voor komen want deze hoor er in het echt ook voor.
moet ook nog iets van stikkertjes voor op de wagonen. weet nog niet waar ik die weg moet gaan halen.
maar romar heeft al eens iets van een kraan gemaakt waar ze ook op zitten. maar weet niet waar ik ze weg moet halen.

groet niels
Re: strukton ombouwtrein
hallo

weet iemand hoe je het beste spoorstafen aan de wagonen kan plakken of lijmen.
ik doe het nu met dubbelzijdig plakband

gr niels
Re: strukton ombouwtrein
Citaat van: nielsjg op woensdag 23 januari 2013, 15:21:19
hallo

weet iemand hoe je het beste spoorstafen aan de wagonen kan plakken of lijmen.
ik doe het nu met dubbelzijdig plakband

gr niels

echt de stalen spoorstaven? Gewoon met houtlijm, dat lijmt bijna alles! (en het droogt transparant op!)

hierbij het beloofde filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=96ycf_RZh5M
Re: strukton ombouwtrein
hallo

de trein die ik wil na bouwen is de trein die op de achtergrond staat.
hij word wel wat anders want ik heb andere wagonen.

groet niels
Re: strukton ombouwtrein
hallo

ik heb wat foto's gemaakt met mijn telefoon dus ze zijn niet zo mooi.
dit zijn de wagonen die ik gebruik. en dus niet helemaal die je in het filmpje zag ik heb kleine stekkertjes gebruikt voor de stroom door voer.
en er is een wagon met een sleper niet zo best gelukt maar de stroom door voer is goed

groet niels kuiper