Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Goedkope Servo's

Gestart door PietB donderdag 15 november 2012, 14:52:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Goedkope Servo's
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Goedkope Servo's
Ik kreeg vandaag bericht van RC-Addict dat de tg9e servo van Turnigy weer leverbaar is.
Een lekker stil en goedkoop servo'tje voor maar ?3,75.
Waar vind je dat nog, tegen woordig.

grt Piet.
Re: Goedkope Servo's
inderdaad een hele lage prijs voor deze servo.   Ik heb er enkele liggen  (heb ook de TG-5, die iets lichter en kleiner) en heb er al wat mee liggen knoeien.   Ze werken voor hun prijs "behoorlijk" maar er zit soms flink wat "jitter" op waardoor ze al eens durven zoemen/trillen.
Maar zoals ik zei, voor die prijs :  aanradertjes !
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Goedkope Servo's
laat dit nou juist dezelfde servo zijn (behalve het merk) als de SG90.en die koop ik aan 6 stuks voor 8 euro.Olivier77 heeft er zo een heel pakje in gebruik.
Re: Goedkope Servo's
inderdaad, Piet, de TG9 heeft er flink minder last van en waarschijnlijk ligt het ook deels aan de stabliteit van de PWM sturing.

Deze  TG9 is trouwens ook uitermate makkelijk om te bouwen tot  "motortje" dat zowel lins als rechts de volle 360° kan rond draaien aan verschillende snelheden naargelang het PWM signaal dat je het voorschotelt.   Ik heb er eentje omgebouwd en dat heeft een kwartiertje geduurd.   Het wordt wel behoorlijk warm (lees : heet) als je het echt als motor gebruikt, want uiteindelijk is het er niet voor gemaakt.   (dat evrn off topic, maar ik wou het maar even mee geven).




op de 9g ziet dat er zo uit :
http://stigern.net/blog/?p=96


resultaat :

Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goedkope Servo's
Citaat van: bellejt op donderdag 15 november 2012, 15:53:09
laat dit nou juist dezelfde servo zijn (behalve het merk) als de SG90.en die koop ik aan 6 stuks voor 8 euro.Olivier77 heeft er zo een heel pakje in gebruik.

Kun je me het (web) adres van de leverancier geven? 6 stuks voor 8 euro is wel heel spotgoedkoop.
Alvast bedankt.

Albert.
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Goedkope Servo's
gewoon zoeken op E*ay in Uk naar SG90.Je krijgt dan veeeeel aanbiedingen en kan bestellen wat je nodig hebt.

vb : link
Re: Goedkope Servo's
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Goedkope Servo's
Kijk, leuke aanbiedingen, moet nog een aantal wissels van wisselmotoren gaan voorzien.
Kun je deze schakelen met K83 of K84?
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Goedkope Servo's
Nope, neem een switchpilot van Esu, wel de servo versie. Kun je ze zelfs handmatig aansturen.
Re: Goedkope Servo's
C-Brian
gast

Re: Goedkope Servo's
Ik denk dat een servodecoder daarvoor wel aan te raden is (En je moet ze uberhaupt kunnen instellen ;))
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goedkope Servo's
Citaat van: bellejt op donderdag 15 november 2012, 19:24:21
gewoon zoeken op E*ay in Uk naar SG90.Je krijgt dan veeeeel aanbiedingen en kan bestellen wat je nodig hebt.

vb : link

bedankt.  :thumbup:

Albert.
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Goedkope Servo's
ergens staan er ook  2 linkjes in het gastendag topic met info aangaande servo's en nog iets.Ik heb de switchpilot servo om ze te besturen.
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Goedkope Servo's
Citaat van: bellejt op donderdag 15 november 2012, 20:30:32
Ik heb de switchpilot servo om ze te besturen.
Hey Johhny,
Ik weet inmiddels dat je digitaal aanstuurt. Weet jij bijgeval of je die pilot ook met reedschakelaars kunt aansturen? De handleiding heeft het over drukknoppen ...
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goedkope Servo's
Ja, de switchpilot van esu (de servovariant) is met reedrelais aan te sturen. Hebben wij ook zo op de club. Gewoon de drukknoppen uit de handleiding vervangen door reedrelais. Denk er wel om dat er maar 1 contact per reed geschakeld wordt, anders doet je decoder niets.

Groeten,

Rauke
Re: Goedkope Servo's
Hi,

Ik hen eens gekeken op e*ay UK. Daar worden de servotjes inderdaad aangeboden voor zeer lage prijzen, de laagste was volgens mij £ 2.95 voor 4 stuks. Maar als je dan ziet wat ze aan verzendkosten rekenen, wordt het een andrerieu verhaal. Ze rekenen allen vrachtkosten per aangeboden item * het aantal items.
Ik kwam op enig moment voor 40 servo 's op £95 uit. dan is de lol er gauw vanaf.

Ik bestel veel in China maar dit heb ik nog nooit gezien.

Gr. Lou
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Goedkope Servo's
ik kom uit op 72,4 pond inclus verzend.Dan heb je er 40 waar je er hier amper 15 voor hebt.Eens goed rondneuzen is daar dikwijls de boodschap.EN kiezen voor economy verzenden.

link
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goedkope Servo's
En bij RC-addict zijn ze nu weer uitverkocht. Als tante post snel genoeg is, liggen ze hier morgen in de bus.

Albert.
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Goedkope Servo's
Citaat van: Jan22 op dinsdag 20 november 2012, 15:57:05
Citaat van: bellejt op donderdag 15 november 2012, 20:30:32
Ik heb de switchpilot servo om ze te besturen.
Hey Johhny,
Ik weet inmiddels dat je digitaal aanstuurt. Weet jij bijgeval of je die pilot ook met reedschakelaars kunt aansturen? De handleiding heeft het over drukknoppen ...
De afbeelding vervangen door reedcontacten zoals Rauke zegt. Echter kan je maar 1 servo tegelijk laten omgaan. Je kunt dus niet met 1 reedcontact meerdere servo's omzetten.

Verder er op letten dat het schema per decoder dient aangesloten te worden. Je mag van 2 decoders de schema's niet aan elkaar knopen. Dan krijg je spokende servo's die spontaan omgaan.
Re: Goedkope Servo's
Hoi Bellejt,

Bedankt voor de link, laatste vraag, Leveren ze ook de "armpjes" er bij, of krijg je ze "kaal".

Bij sommige staan de accesois erbij afgebeeld, bij veel niet, wat is jouw ervaring?

Gr.Lou
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Goedkope Servo's
worden er normaal bijgeleverd.De montage standjes koop ik bij hobbyking.Ook UK maar een eigen site.
Re: Goedkope Servo's
Bdankt,
Ik heb beide besteld!

Gr.Lou
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goedkope Servo's
Johnny, wat zijn montage-standjes bij een servo? Ondanks dat ik er nog nooit mee gewerkt heb, kan ik me bij een arm iets voorstellen. Is het een soort houder voor de hele servo?

groet,
Michiel
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Goedkope Servo's
zo is het.  voorbeeld
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goedkope Servo's
Ah, dank!
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Goedkope Servo's
Citaat van: Wijbe op donderdag 22 november 2012, 18:13:24
Citaat van: Jan22 op dinsdag 20 november 2012, 15:57:05
Citaat van: bellejt op donderdag 15 november 2012, 20:30:32
Ik heb de switchpilot servo om ze te besturen.
Hey Johhny,
Ik weet inmiddels dat je digitaal aanstuurt. Weet jij bijgeval of je die pilot ook met reedschakelaars kunt aansturen? De handleiding heeft het over drukknoppen ...
De afbeelding vervangen door reedcontacten zoals Rauke zegt. Echter kan je maar 1 servo tegelijk laten omgaan. Je kunt dus niet met 1 reedcontact meerdere servo's omzetten.

Verder er op letten dat het schema per decoder dient aangesloten te worden. Je mag van 2 decoders de schema's niet aan elkaar knopen. Dan krijg je spokende servo's die spontaan omgaan.

Mmm, betekent dat ook dat ik die reedcontact niet parallel moet willen koppelen aan iets anders buiten
die servo om? Een reedcontact exclusief voor een servo?
Dus als ik wisselstraat-1 op switch pilot servo -1 zet en wisselstraat-2 op switch pilot servo-2 dan gaat het goed. Mits ik elke reedcontact exclusief gebruik voor een wisselstand.
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Goedkope Servo's
1 reedcontact exclusief voor 1 servostand.Anders niets aankoppelen.
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Goedkope Servo's
Citaat van: bellejt op zaterdag 15 december 2012, 11:11:06
1 reedcontact exclusief voor 1 servostand. Anders niets aankoppelen.
Thnkx, ga ik proberen.
Re: Goedkope Servo's
Kiekis
gast

Re: Goedkope Servo's
voor servo's kun je ook hier http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__84__189__Servos_and_parts-All_Servos.html best goed terecht, vooral als de Dollar gunstig staat :D
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: Goedkope Servo's
Ik weet niet of dit al vernoemd is,
maar voor kleine servo's ga ik altijd bij MiniatuurA een kijkje nemen.

Hij heeft Modelcraft ES-05 voor 6.05 euro.

http://www.miniatuura.nl/prestashop/index.php?id_product=349&controller=product&id_lang=4


Ik kan hem niet meer vinden op Conrad, maar vroeger was Conrad duurder voor deze servo.
Re: Goedkope Servo's
Spoorman
gast

Re: Goedkope Servo's
Iemand ervaring met deze servo van Conrad: klik? Heb er 14 in bestelling maar ben benieuwd hoe ze het doen. Prijs ongeveer ?5,20 p/stk.

Aanvullende vraag: ik zoek me een slag in de rondte naar kunststof hoekprofiel:


Fotobron: Olivier77.

In de bouwmarkten is het niet te krijgen (behoudens van dat slappe spul) evenmin in lokale zaken hier in oost-Brabant. Wie weet een adres regio Eindhoven/Den Bosch/Nijmegen?

Gr, Ben.
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Goedkope Servo's
Ik ben bezig met alu-profielen, is plastic ook bruikbaar? Bij mij in de regio Noord-Holland heeft de plaatselijke ijzerwarenwinkel dit soort plastic profielen.
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goedkope Servo's
vandaag mijn pakketje met 10 servo's (Towerpro) ontvangen uit China. Is ongeveer 25 dagen onderweg geweest.
Leveranciers: Klik

Albert.
Re: Goedkope Servo's
nobody
gast

Re: Goedkope Servo's
Kunststof profielen ===> klik
Naar beneden scrollen voor meer profielen.
Re: Goedkope Servo's
Spoorman
gast

Re: Goedkope Servo's
Bedankt Wim. Conrad en profiel, niet aan gedacht. Kan mee met de volgende bestelling.

Citaat van: agre30 op donderdag 03 januari 2013, 18:43:49

vandaag mijn pakketje met 10 servo's (Towerpro) ontvangen uit China. Is ongeveer 25 dagen onderweg geweest.
Leveranciers: Klik


Die heb ik hier ook liggen maar ben er niet kapot van Albert. Al 2 uitgevallen en ze maken nogal lawaai. Overigens heb ik met de Modelcraft ES-05 servo's ook 2 uitvallers gehad maar ik stuur ze retour naar Conrad en krijg m'n centjes terug.

Gr, Ben.
Re: Goedkope Servo's
Spoorman
gast

Re: Goedkope Servo's
Citaat van: nobody op donderdag 03 januari 2013, 18:48:52

Kunststof profielen ===> klik


Wim,

Is toch niet wat ik zoek, moet 30 x 30 mm hebben, lengte is minder van belang.

Gr, Ben.
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Goedkope Servo's
gamma of brico.Hebben die in alle maten vanaf 10mm tot 40 mm.
Re: Goedkope Servo's
Lid sinds: 2006

offline
Re: Goedkope Servo's
Beste Ben,

Ik moet normaal nog wat hebben liggen.
Kom je volgende week naar Houten ?
Ik denk wel dat ze al gezaagd zijn op 50 mm lengte.
Ik gebruik tegenwoordig wel kleinere (15 x 15 mm ) profielen
Mvg

Olivier
Re: Goedkope Servo's
Spoorman
gast

Re: Goedkope Servo's
Hallo Olivier,

Ik stuur je een bericht, dank je wel. :thumbup:

Gr, Ben.