Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Grootspoorfoto's van Myron. 26/09/16

Gestart door Myron vrijdag 03 augustus 2012, 19:44:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Plan V en ICE bij Maarsbergen. 27/07/14
Prachtige opnames, gemaakt  in een zo te zien schitterende omgeving.  :thumbup:
Ook de mooie weerspiegeling van de treinen in het water doet de foto's nog fraaier lijken!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Plan V en ICE bij Maarsbergen. 27/07/14
@nobody: Bedankt :thumbup:. Het was de keuze tussen de bomenrij mooi in beeld hebben, of de gehele weerspiegeling zien. Daarom van beide mogelijkheden een foto gemaakt. Het weer zat inderdaad mee, telkens wanneer er een trein langs kwam zat er geen wolk voor de zon.

@Nik51: Dank voor de leuke reactie :thumbup:. En inderdaad een mooie natuur aldaar!

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Seinwezen terrein, Sikjes en IC Direct 31/07/14
Gisteren samen met 2 anderen op pad geweest om het een en ander te fotograferen. Dat begon bij het Seinwezen terrein in Haarlem. Daar wilde ik nog wel eens kijken voor wat inspiratie voor de modelbaan. Als eerste wat foto's van dat terrein en wat er onder andere nog te zien is:

Sik 359 te Haarlem by MyronvRuijven, on Flickr







De sporen zijn vroeger gelegd om transformatoren naar het onderstation te kunnen brengen.


Hier zit nog een stootjuk:








Station Haarlem: RRF 17 gaat de vuiltrein ophalen:


En hier met de sleep wagons:


Ook de Locon vuiltrein geplaat met één wagon. Helaas wel met tegenlicht:


Hierna als laatste naar Amsterdam gegaan. Daar kwam een proefrit langs met een 186'er van Captrain. Helaas wel iets vroeger dan wat hoorde, waardoor we nog niet op de juiste plek stonden:


En nog even en deze locomotieven en rijtuigen zijn in de geel-blauwe kleurstelling van de NS. Daarom moest zo'n trein ook nog eens op de foto worden gezet:

186 118+IC direct te Amsterdam by MyronvRuijven, on Flickr

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Seinwezen terrein, Sikjes en IC Direct! 31/07/14
Je hebt weer goed je best gedaan Myron.
Geweldige platen. :thumbup:

Tony
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Seinwezen terrein, Sikjes en IC Direct! 31/07/14
En Myron, genoeg inspiratie opgedaan voor de modelbaan?
Foto's waren trouwens weer heel fraai. :thumbup:

Gr. Henk
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Seinwezen terrein, Sikjes en IC Direct! 31/07/14
Erg mooie foto's Myron :thumbup:
Er is echt een hele fijne sfeer bij de foto's.

Gr, Mark
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Seinwezen terrein, Sikjes en IC Direct! 31/07/14
Myron, die oude Fyra lokken blijven ook gewoon, de nieuwe lokken zijn voor de uitbreiding van de diensten.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Seinwezen terrein, Sikjes en IC Direct! 31/07/14
@blauweengel: Bedankt :thumbup:.

@Nick51: Jazeker, en dank je :thumbup:.

@ykram: Bedankt voor je leuke complimenten.

@Thom: Ja, waar zeg ik dan dat ze weg gaan :help:. Ik schrijf dit: ''En nog even en deze locomotieven en rijtuigen zijn in de geel-blauwe kleurstelling van de NS''. Ik zeg dus nergens dat deze weg gaan, de nieuwe locomotieven zijn inderdaad als uitbreiding, maar ze worden allemaal geel-blauw, deze dus ook....
Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Seinwezen terrein, Sikjes en IC Direct! 31/07/14
Afgelopen dagen ben ik weggeweest met de MMWKJL groep naar België en ook Nederland. Na de Stichtse lijn weer te hebben afgelegd bleek er in Utrecht al een gelukstreffer te zijn:

DBS 1604+lege Ford-trein te Utrecht by MyronvRuijven, on Flickr
De 1748 met een ICRm stam in Roosendaal:


Te Essen:


Gent-St Pieters:





Eeklo:


Luik in de regen:



NMBS 2736 te Liège-Guillemins by MyronvRuijven, on Flickr
Antwerpen:


En verder voor het eerst bij de SGB in Goes wezen kijken, onder andere voor de 2 1100'en:


De 1145 is verkocht en zal weer Berlijns blauw worden geschilderd, om vervolgens als monument te dienen in Tilburg:


Tijdens het terug lopen naar het station ging de overweg dicht, en dit kon nog geen Virm zijn, dus snel de camera gepakt om deze foto nog te kunnen maken:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Naar België, div. foto's. SGB Goes en meer 31/07/14
Mooie plaatjes Myron,

leuk dat je Zeeland hebt meegepikt. En ook Belgie. Eeklo of all places :D :thumbup:.  Wat ook grappig is is dat je reportage begint en eindigt met een Fordtrein.  :D

groeten Martin
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Naar België, div. foto's. SGB Goes en meer 31/07/14
Alweer een serie hele mooie plaatjes :thumbup:. Bedankt voor het plaatsen.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Naar België, div. foto's. SGB Goes en meer 31/07/14
@martjo: Haha ja, ik was ook nog nooit met de trein in Zeeland en België geweest, dus het was leuk om het eens te zien. We waren eigenlijk naar Eeklo gegaan voor dat museumtreintje aldaar, maar die bleek niet te rijden. Haha dat is inderdaad toevallig :D.

@Gerard: Dank je!

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DE 1, Sziget. Terzijde gesteld mat. o.a Lint
Bij deze weer wat foto's van de afgelopen tijd. Overigens heb ik sinds kort de FB-pagina van Railhobby overgenomen van de uitgever, dus daar kun je nu ook diverse foto's en grootspoornieuws van mij zien, zoals deze trein met veel verschillende rijtuigen die vandaag reed: KLIK.

Te beginnen op 10 augustus. Er reed het een en ander wat interessant was. De Sziget-trein:

Locon 9908+Sziget te Soestduinen by MyronvRuijven, on Flickr
Dit verrotte boompje houdt zich nog goed vast aan het oude hekwerk:


De DE1:


En te Amersfoort:


Ook reed het ledig materieel van EETC die dag door de polder:

EETC 1254+autoslaaptrein te Eempolder by MyronvRuijven, on Flickr
Maandag fotografeerde ik de eerste in een serie van nieuwe NS locomotieven:

NS 186 001 LLT te Maartensdijk by MyronvRuijven, on Flickr

Een aantal dagen geleden besloot ik weer eens bij Amersfoort op het achterterrein te gaan kijken. Hier twee plaatjes van hoe het er toen bij stond. De Plan T 526 is onder andere te zien:





Vandaag ging ik weer eens kijken, want ik had gehoord dat het een en ander was veranderd. Dit was zeker het geval. Bijna al het materieel was uit de loods gehaald en verplaatst. Niks stond nog op de vorige plek. De Buffels zijn nu ook vanaf het station te zien. De loods is nu bijna leeg, het zou me niet verbazen als dit al voorbereidingen waren voor 175 jaar Nederlandse Spoorwegen :thumbup:. Vroegere Syntus Lint 25:





En 6700'en:

Ook hierachter zijn Buffels te zien. Links staan nu ook de DDZ proefbakken en de Plan T.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DE 1, Sziget. Terzijde gesteld mat. o.a Lint
Citaat van: Myron op zondag 17 augustus 2014, 15:37:34
Overigens heb ik sinds kort de FB-pagina van Railhobby overgenomen van de uitgever, dus daar kun je nu ook diverse foto's en grootspoornieuws van mij zien, ...
Heel veel succes met, en heel veel plezier in het bijhouden en bijwerken van de FB-pagina. :thumbup: Ik hoop dat het een levendige pagina gaat worden met veel nieuwtjes en veel foto's.

En weer bedankt voor het plaatsen van deze fotoserie.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DE 1, Sziget. Terzijde gesteld mat. o.a Lint te Amf!
Dank je Gerard, en dat lijkt me uiteraard ook leuk :thumbup:.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DE 1, Sziget. Terzijde gesteld mat. o.a Lint
Mooie plaatjes weer. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Myron op zondag 17 augustus 2014, 15:37:34

.... zoals deze trein met veel verschillende rijtuigen die vandaag reed: KLIK.


Inderdaad een bijzondere bonte sleep.



Kwam deze middag aan op Emmerich. De 189 ging eraf en 2 lok's van northrail kwamen er voor. Naar ik meen 1142's, oud ÖBB spul.



Gr, Ben.

Noot: Als je niet wilt dat ik hier post haal ik het weg, even goede vrienden.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DE 1, Sziget. Terzijde gesteld mat. o.a Lint te Amf!
Leuke foto's weer Myron vind de foto van de 186 001 heel fraai. :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DE 1, Sziget. Terzijde gesteld mat. o.a Lint te Amf!
@Spoorman: Mooie platen :thumbup:. En geen probleem, ik was vergeten om nog even door te klikken waardoor ik geen foto's van de rijtuigen heb, dus leuk om te zien.

@h0_miessie: Bedankt!

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DE 1, Sziget. Terzijde gesteld mat. o.a Lint te Amf!
Zijn weer hele mooie plaatjes!!!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DE 1, Sziget. Terzijde gesteld mat. o.a Lint te Amf!
Dank je Bas :thumbup:.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DE 1, Sziget. Terzijde gesteld mat. o.a Lint te Amf!
Weer even wat foto's. Om te beginnen van woensdag, de DBS 6464+6469:


Donderdag Locon 220 in de Eempolder, terug van de vuiltrein:


Conditierit DDAR:


Dat ging net goed, want de zon kwam daarna weer tevoorschijn. Als die eerder was gekomen had ik tegenlicht gehad. Buiten dat kwam van de andere kant ook de IC Berlijn aan:


Gisteren Ledig Materieel Koninklijke trein:

1751+Koninklijke rijtuigen+1757 te Sdn by MyronvRuijven, on Flickr
Vandaag ging ik even naar de stad van Amersfoort zelf, maar aangezien ik dan langs het station kwam, en wist dat zo de dubbeltractie 6400'en zouden komen, toch eerst even een foto gemaakt:

Ik wilde eigenlijk weer weggaan, maar ik zag tegelijk twee leuke dingen aankomen op spoor 8 en 9 :thumbup::

Diesel 3 115 te Amf by MyronvRuijven, on Flickr
De loc's die gisteren de LM koninklijke trein reden:


Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Koninklijke trein, DE 3, dubbeltractie 6400 en 1700
Prachtige plaatjes en nog een paar toevalstreffers maken het helemaal af. :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Koninklijke trein, DE 3, dubbeltractie 6400 en 1700
De foto's zijn weer geweldig Myron. :thumbup:
Foto 1 lijkt wel een schilderij zo mooi. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Koninklijke trein, DE 3, dubbeltractie 6400 en 1700
mooie foto s Myron!
de DE 3 blijft een van mn favorieten :)

Met vriendelijke groet

Danny
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Koninklijke trein, DE 3, dubbeltractie 6400 en 1700
Weer genoten van een serie fraaie foto's! :thumbup:

Met vr. gr. Henk
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Koninklijke trein, DE 3, dubbeltractie 6400 en 1700
Prachtige platen Myron vooral de diesel 3

Tony
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Koninklijke trein, DE 3, dubbeltractie 6400 en 1700
Prachtige foto's!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Koninklijke trein, DE 3, dubbeltractie 6400 en 1700
Hee Myron,

weer een paar mooie series met foto's hoor. Was weer genieten. :thumbup: :thumbup: Bedankt!!!

groeten Martin
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Koninklijke trein, DE 3, dubbeltractie 6400 en 1700
@Gerard: Ja die toevalstreffers waren leuk, dank je!

@h0_miessie: Bedankt voor je leuke complimenten :thumbup:.

@oetbeem: Dank je!

@Nick51: Leuk om te horen :thumbup:.

@blauweengel: Bedankt.

@Mearaluna: Bedankt :thumbup:.

@martjo: Dank voor je complimenten!

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Koninklijke trein, DE 3, dubbeltractie 6400 en 1700
Vandaag even bij Utrecht rondgefietst. Ik wilde eens kijken naar een aantal sporen, zo onder andere bij Maliebaan. Daar is nog één stuk van het traject in dienst, aangezien het vroeger (1 of 2 jaar geleden) nog doorging. Hier wat foto's. Hierachter is het museum:


En zo ziet de rest van de lijn er uit, zonder draad:

De overwegen zijn ook al weggehaald, en dwars over het spoor zijn hekken geplaatst.
Bij industrieterrein de Lage Weide is ook nog het een en ander aan oud spoor te zien. Vroeger zullen hier veel bedrijven zijn bediend, maar dat is helaas verleden tijd. Hier wat foto's van restanten en het vervallen deel:














Een vroegere aansluiting naar een bedrijf:


Vanaf hier lijkt het in gebruik, al komt er bijna nooit meer wat:


Opvallend genoeg een aantal wagons:


En ook in Amersfoort geweest. Daar was te zien dat Jules ineens iets erbij heeft op het dak:


En verder werd een Herikrail rijtuig gesloopt:





Een filmpje van het slopen:


Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Rijtuig wordt gesloopt, filmpje! Oude sporen in Ut!
Een hele mooie fotoreportage en een leuke film van minder leuke bezigheden :thumbup:. Maar ja, als het niet meer gebruikt wordt en onverkoopbaar blijkt te zijn is dit de enige oplossing...

Wat er met 'Jules' aan de hand is? Wie het weet mag het zeggen.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Rijtuig wordt gesloopt, filmpje! Oude sporen in Ut!
Jammer van de wagon.
Maar ja, je kunt niet alles bewaren.
Wel krachtig 'knijpertje' zit er aan de sloopwagen.

Groeten,
Ton.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Rijtuig wordt gesloopt, filmpje! Oude sporen in Ut!
Mooie filmpje Myron. Je zou haast vragen of je de vier buffers mocht mee nemen. Plank eroverheen en je hebt een mooi thema tafeltje in huis!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Rijtuig wordt gesloopt, filmpje! Oude sporen in Ut!
Mooie foto reportage en leuk filmpje Myron :thumbup:

Tony
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Rijtuig wordt gesloopt, filmpje! Oude sporen in Ut!
Als vanouds weer mooie foto's :thumbup: waarbij je van sommige bijna zou zeggen "rust roest"! :(
En dit keer als bonus nog een interessant (sloop)filmpje. :thumbup:

Met vr. gr. Henk
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Rijtuig wordt gesloopt, filmpje! Oude sporen in Ut!
Leuke reportage Myron. :thumbup:
Filmpje is interessant om te zien hoe het gesloopt wordt.
Trouwens het knijpertje lijkt wel een kop/bek van een dinosaurus die zich vastbijt in zijn "prooi". ;)
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Rijtuig wordt gesloopt, filmpje! Oude sporen in Ut!
Prachtige reportage en mooi filmpje!


Groetjes
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Rijtuig wordt gesloopt, filmpje! Oude sporen in Ut!
@Gerard: Dank je! En inderdaad, tot nu toe weet niemand het in ieder geval ;).

@Yeoman: Precies!

@Shaggy: Bedankt, en inderdaad. Al wordt dat lastig meenemen op de fiets :P.

@blauwweengel: Bedankt Tony :thumbup:.

@Nick51: Dank voor de leuke complimenten :thumbup:.

@h0_miessie: Bedankt, en haha, dat heb ik al veel mensen horen zeggen. Lijkt er inderdaad op.

@Mearaluna: Bedankt :thumbup:.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Rijtuig wordt gesloopt, filmpje! Oude sporen in Ut!
Weer even een update met aardig wat foto's. Om te beginnen van een DDAR rit, wat de komende maanden nog te zien zal zijn in de polder:


Nadat ik deze plaat had gemaakt ben ik naar Amersfoort gegaan, waar het volgende te zien was: een wagon moest op een ander spoor worden gezet, maar dit spoor had geen aansluiting meer aan de overige sporen, waardoor dit per dieplader moest gebeuren:





Ook was er nog een Herikrail rijtuig gesloopt. Deze had al brand gehad in 2006:





En gisteren met Mark een dagje weg geweest. Veel leuke dingen gezien, maar helaas al het bijzondere gemist. Dus hier alleen wat alledaagse plaatjes. Deventer:


Zutphen:





Winterswijk:





Dieren:





Bij een onbewaakte overgang lag dit betonnen paaltje:


En in Ede-Wageningen:




SGMm 2116 te Ede-Wagenigen by MyronvRuijven, on Flickr

Daar kwam ook heel even de zon door wat kort leuk licht gaf:


En ook daar was een oud NS teken te vinden op betonnen paaltjes:


Vandaag is de 3e 186'er in Nederland gearriveerd:

NS 186 003 te Amf by MyronvRuijven, on Flickr


Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Wagon op dieplader, sloop rijtuig en meer 01/09/14
Myron ,
ondank dat je alle speciale dingen gemist zou hebben zijn de foto's weer een genot om naar te kijken

gr Ed
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Wagon op dieplader, sloop rijtuig en meer 01/09/14
Leuke foto's Myron,

Vooral de nieuwe 186 van de NS. Waar ze de laatste jaren niet echt uitblinken in het aankopen van treinen, moet ik zeggen dat deze een uitzondering op die regel is.  Vooral de kleurstelling in deze setting.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Wagon op dieplader, sloop rijtuig en meer 01/09/14
Weer een mooie reeks foto's!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Wagon op dieplader, sloop rijtuig en meer 01/09/14
Weer bedankt voor het laten zien van je foto's.  :thumbup:

Gr.  Charlie
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Wagon op dieplader, sloop rijtuig en meer 01/09/14
Ik begin bijna te wennen aan de kleurstelling van de 186-er.
Thanks voor t delen weer.

Groetjes Dennis.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Wagon op dieplader, sloop rijtuig en meer 01/09/14
Mooie en leuke plaatjes weer! Waar haal je die tijd vandaan :| :|

Verder had ik zo'n paaltje met NS teken meegenomen, geschiedenis! (Voordat 't verdwenen is :D :D)

Groetjes, Daniël
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Wagon op dieplader, sloop rijtuig en meer 01/09/14
Foto 8 met de zware bewolking is van grote klasse. :thumbup: :thumbup:
De rest zijn ook zoals altijd prachtig . :P
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Seinwezen terrein, Sikjes en IC Direct 31/07/14
Citaat van: Myron op donderdag 31 juli 2014, 11:44:43
Hierna als laatste naar Amsterdam gegaan. Daar kwam een proefrit langs met een 186'er van Captrain.

hallo,
'k had laatst ook al wat gezien over proefrijden met de 186'er van Captrain. Waarom? waarvoor die proeftitten met die loc?
Heeft dat te maken met de NS 186's die 'gaan komen' (wou ik bijna zeggen: er zijn er al een paar...)?

groet,
willem
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Seinwezen terrein, Sikjes en IC Direct 31/07/14
Bedankt voor je mooie foto's Myron.

Citaat van: aleva000 op maandag 01 september 2014, 20:30:06
'k had laatst ook al wat gezien over proefrijden met de 186'er van Captrain. Waarom? waarvoor die proeftitten met die loc?
Heeft dat te maken met de NS 186's die 'gaan komen' (wou ik bijna zeggen: er zijn er al een paar...)?
Willem,
Het testen met Captrain locs staat er los van, volgens mij.
Heb het even voor je nagezocht.
In de Railmagazine van deze maand staat een heel stuk over de 186'ers van NS.
Er worden in totaal 19 locomotieven geleverd en de testritten vinden plaats op de trajecten:
- Watergraafsmeer - Amsterdam Bijlmer - Utrecht - Arnhem - Deventer goederen v.v.
- Watergraafsmeer - Amsterdam C - Schiphol - via HSL- Rotterdam C - via HSL - Breda - Tilburg v.v.
De testritten vinden plaats met 6 rijtuigen, data e.d. ontbreken, maar Somda biedt uitkomst.
In december gaan ze in dienst.

Groeten van Jarno
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Wagon op dieplader, sloop rijtuig en meer 01/09/14
De specials gemist??? Je hebt weer zat leuke plaatjes gemaakt. En mooie ook natuurlijk. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Wagon op dieplader, sloop rijtuig en meer 01/09/14
Myron ik heb de foto's zoals gewoonlijk weer met veel plezier bekeken.  :)
Was weer een fraaie serie. :thumbup: Bedankt voor het plaatsen.

Met vr. gr. Henk