Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...

Gestart door Leeeke dinsdag 15 mei 2012, 22:50:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Marinushoven update: Eindelijk weer een UPDATE
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk weer een UPDATE
Oké, maar is dat wel verstandig als je straks met boosters moet gaan werken of maakt dat niet uit?
Ik vraag dit omdat ik ook met de ringleiding ga beginnen :P
Re: Marinushoven update: Eindelijk weer een UPDATE
Hoi Leo,

Je schiet al weer aardig op met de baan.
De laatste rails leggen is ook weer een leuke mijlpaal.
Je plan in iTrain ziet er indrukwekkend uit.

Lesbos zijn wij paar jaar geleden geweest, zaten toen in het dorpje Petra.
Succes met je herstel van de operatie.

Zien/spreken elkaar binnenkort vast nog wel.

Groeten,
Ton.
Re: Marinushoven update: Eindelijk weer een UPDATE
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk weer een UPDATE
Hallo Leo,

Jij hebt wel even in de lappenmand gelegen, fijn dat het nu weer wat beter met je gaat.
Jammer dat je niet mee mocht op het schip, het is natuurlijk wel begrijpelijk maar je hebt er zo lang aan gewerkt.

Je bekabeling ziet er strak uit, handig dat je kleine stukjes isolatie hebt laten zitten op de draden om ze uit elkaar te houden.
Op mijn baan had ik alle draden ( zijn er gelukkig maar 3 ) helemaal gestript dus goed opletten bij het aansluiten  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Marinushoven update: Eindelijk weer een UPDATE
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk weer een UPDATE
@ Barry: Gezien de bezetmelders en HSI kun je niet anders dan een gemeenschappelijke massa hanteren. Deze werkt immers niet met gescheiden massa's.
@ Ton, Petra zijn wij ook geweest, wij zaten in Molyvos vlakbij Petra.
@ Peter, ik heb eea gecombineerd van mezelf. Barry en anderen. Bij mijn testbaan had ik ze niet gestript, maar dat was niet handig. Tape op koper houdt bij mij niet. Tape op VD isolAtie echter wel.
Ben er erg tevreden over, al is het wel heel veel werk....
@Allen, operatie aa. Neus was een geplande operatie. Wist dat hij zou gaan komen.
80% van mensen met apneu ondergaat als 1e deze operatie.
Stelt niet zo heel veel voor, alleen herstel is vervelend.... Heb deze bewust na de vakantie en drukte op het werk gepland. Volgende week nog herstellen, daarna de basic engineering van een helicoptercarrier voor Australië.... Ben dan verantwoordelijk voor HVAC en Automatisering..... Weer heel wat anders als in bedrijf stellen.....
Re: Marinushoven update: Eindelijk weer een UPDATE
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk weer een UPDATE
Citaat van: Leeeke op zondag 14 september 2014, 11:29:13

wij zaten in Molyvos vlakbij Petra.


Super gezellig daar, lekker genieten bij het haventje of wandelen naar het kasteel.
's-Avond heerlijk uit eten op het strand of ergens in het plaatsje.
Na het eten een espresso met een glaasje Metaxa met minimaal *******
Wij zitten a.s. donderdag weer voor 3 weekjes op de Peloponnesos waar we dan al weer 7 jaar komen.
Polikala


Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Hoi,

Zoals beloofd nog een kleine update na de grote van vanmorgen.

Het frontstation is volledig aangesloten en we kunnen weer rondjes rijden!
Allereerst alle vuiligheid van de baan verwijderd met de stofzuiger.
Omdat ik niet mag bukken hulp ingeschakeld van mijn jongste dochter.... Die mag dit vaker doen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


En de linkerkant : Stijgstuk naar Achterstation (niveau 110) is nog niet aangesloten, dat volgt met de rest van de boog hopelijk deze week.


De rechterkant, ook de latten voor het achterstation zijn gemonteerd, en een deel van de draadeinden afgeslepen...


We hebben met een aantal locs al weer een rondje gereden na hele lange tijd.... Ook sommige wissels hadden last van lang stilstaan en moesten ff een handje geholpen worden....

@Tom: We hebben een prima vakantie gehad. Molyvos is een van de mooiste locaties van Lesbos. Zeker voor herhaling vatbaar.
Leuke omgeving en super eten.
Alvast een Fijne vakantie! De Peloponnesos staat ook nog op ons lijstje, maar Portugal gaat hopelijk voor komend jaar in de meivakantie.
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Kijk goed personeel is het halve werk. Ik begrijp dat de stahoogte is gemaakt op de lengte van je dochter  :D
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Normaal lukt me dat zelf wel  :D
Ben echter net geopereerd aan mijn neus en mag geen gekke dingen doen....
Schaduwstation ligt op 50cm
1e niveau op 95cm
2e niveau op 110cm
Fly over op ongeveer 125....
50 cm is aan de lage kant, maar het houd je jong  :P
Af en toe een hulpje is wel handig
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014

Gedegen werk, Leo !

Wat is er mis met de slotbouten ? (Je ziet, ik lees alles  :P )

Neem goed de tijd om te herstellen.....Grtz Tony
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Hoi Tony,
Jij ziet inderdaad alles  :D
Het uitneembare deel moet gemakkelijk uitneembaar zijn om aan de achterzijde te kunnen werken.
Als ik dan eerst 4 slotbouten los moet maken wordt dat een behoorlijke klus.
Voorlopig is dat nog niet nodig.... Eerst de boel maar eens fatsoenlijk laten rijden.

Gisteren een aantal locs tegelijk laten rijden maar eea liep behoorlijk in het honderd vanwege slecht rijdende locs en weigerende wissels  :(
Eerst de boel maar eens gangbaar maken en eea smeren....
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Citaat van: Leeeke op dinsdag 16 september 2014, 08:48:12
Gisteren een aantal locs tegelijk laten rijden maar eea liep behoorlijk in het honderd vanwege slecht rijdende locs en weigerende wissels  :(
Eerst de boel maar eens gangbaar maken en eea smeren....

Die weigerende wissels zijn toch de nachtmerrie voor elke M* rijder.... Ik heb er nu ook eentje die geen eindafschakeling meer heeft, maar mechanisch weigert... het veertje zit vast en hij is al helemaal ingebouwd.
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Helemaal mee eens Kees...
Ik begon al te twijfelen aan mijn eigen decoders, maar die van Rosoft hebben er net zo veel last van....
We blijven proberen....
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Vuil zal waarschijnlijk het probleem zijn. Ikzelf heb besloten om de rest met servo's te gaan voorzien. Heb dan alleen m* aandrijvingen in mijn SS zitten waar ik altijd bij kan komen.
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Van de 10 bijgeplaatste wissels hebben er 2 last van....
Alle nieuw, nieuwe aandrijving (aangepast) maar dat mocht niet baten.
Ze lopen soepel met de hand, ze schakelen wel, maar toch heeft de spoel naar mijn mening te weinig kracht om volledig om te gaan....
Uiteraard zijn het de 2 belangrijkste wissels in m'n frontstation....
Gelukkig kan ik er altijdgroene bij. Ze zitten aan de voorkant in het zicht.
Luikje aan onderzijde is ook al voorzien.....
Straks eerst de aandrijving maar eens wisselen. Nu ligt het nog niet vast
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Gelukkig kun je er goed bij. Wel zijn dit weer van die typische frustrerende problemen :-(
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Yep, ook wisselen heeft geen verbetering.... Anderwissel met zelfde spoel, zelfde wissel met andere spoel, ander wissel (weer een andere) met weer een andere spoel....
Schaduwstation had er ook last van voor de uitbreiding, maar daar is het over.....  :?
Ga ook nog ff wat proberen met mijn decoder....
In het allereerste ontwerp (wat iedereen gebruikt en aangepast heeft zat een gelijkrichtelco van 470u
Deze is verlaagd naar 220u. Het zou kunnen zijn dat de gelijkspanning niet voldoende vlak is.... Omdat de elco te klein is.... (Of praat ik nu onzin) :help:
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Klinkt wel logisch maar dan zou het probleem met een decoder van rosoft weg moeten toch? (Of praat ik nu weer onzin) :)
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Ik heb het ook met die van Rosoft.... Elco's is het enige verschil.
Ik heb 3 verschillende ontwerpen met 3 verschillende elco waardes....
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Ik heb de wisseldecoders van rosoft, DCC en op 1 na werkten bij mij alle wissels zoals het hoort.
Die ene was ik vergeten om de eindschakelaars er uit te solderen maar dat is inmiddels een jaar geleden hersteld na wat breek en hakwerk.
Daarna tot op heden nergens last van, de wissels zitten er zeker nu al 3 jaar in.
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
En als je de probleemwissel aan een decoder hangt van bijv. één in je schaduwstation die goed werkt?

Na alles wat je geprobeerd vind ik het maar raar.
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation aangesloten - Update 13-09-2014
Dat is de volgende stap....
Ik heb zojuist andere condensatoren besteld en ga binnenkort een nieuw printje in elkaar solderen.
Kijken of dit helpt. Het zijn wel 2 wissels op dezelfde decoder.
Heb nu geen reservedecoders liggen, en mijn hobbyzolder is leeg ivm het plaatsen van een dakraam (YES!) eind volgende week.
Ik laat het ff rusten, laat regelmatig wat lokjes rondrijden en ben nu bezig met mijn grote station op het hoogste niveau.....

Onze slaapkamer is uitlegplaats.... Morgen ff om een nieuwe plaat multiplex zodat het volledige station op 1 plaat kan.
Dit is veel gemakkelijker dan allemaal kleine reststukjes.
Deze plaat kan ik dan volledig voorbereiden, vastleggen en uitbedraden voordat ik hem plaats.
Dit scheelt enorm veel werk omdat ik dan het volledige station op zijn zijkant kan zetten wat uitbedraden en ruggetjes plakken een stuk eenvoudiger maakt....

Ik heb nog 4 dagen.... daarna weer volle bak ertegenaan. Jippie  :D
Krijg er weer zin in na 3 weken zielig thuis.
Marinushoven update: Frontstation, de Cirkel is rond - Update 21-09-2014
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven update: Frontstation, de Cirkel is rond - Update 21-09-2014
Afgelopen dagen behoorlijk door kunnen werken.
Ik heb nog getwijfeld of ik mijn Achterstation op draadeinden zou zetten (zoals bij Ronald).
Dit werd echter erg moeilijk om te realiseren in combinatie met mijn open frame.
Toch gekozen voor de ouderwetse houten klosjes en bruggetjes, ruim voldoende omdat mijn ruim 100kg wel veilig op tafel moet kunnen zitten  :D

Frontstation is op een (verwijderbare) plaat. De onderkant van het achterstation is erg lastig te bereiken door het frame en het fronstation. De plaat ligt nu nog los, eerst de isolatie lijmen, vervolgens schilderen, rails leggen inclusief alle bezetmelders en de rails vastleggen. Vastleggen ga ik doen middels houtlijm. Heb de diverse methodes welke ik via een topic heb ontvangen uitgetest en houtlijm zit goed vast, maar is ook weer goed los te krijgen van isolatie en rails zonder beschadigingen.

Daarna hele zooitje op zijn kant zodat ik gemakkelijk bij de bedrading kan (hoop ik)  :D
Al het zaagwerk voor de rails is (gelukkig) gedaan, en het cirkeltje is rond.
Deze week de spiraal en de fly over nog fixeren en van isolatie voorzien.







Morgen weer aan het werk.  :D Drie weken ziek thuis is meer als genoegd.
Re: Marinushoven update: Frontstation, de Cirkel is rond - Update 21-09-2014
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation, de Cirkel is rond - Update 21-09-2014
Ik had al wat vorderingen van dichtbij mogen zien, kan alleen maar zeggen "goed bezig".
Re: Marinushoven update: Frontstation, de Cirkel is rond - Update 21-09-2014
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation, de Cirkel is rond - Update 21-09-2014

Hallo Leo !

Als ik naar de laatste foto kijk, denk ik , is dat bovenste stuk spiraal niet erg steil ?
Je zult het vast wel uitgeprobeerd hebben.....

Grtz Tony
Re: Marinushoven update: Frontstation, de Cirkel is rond - Update 21-09-2014
Ja Leo, was mij ook al opgevallen, is dat vertekening van de foto soms? Voor de rest netjes gedaan zo.
Re: Marinushoven update: Frontstation, de Cirkel is rond - Update 21-09-2014
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Frontstation, de Cirkel is rond - Update 21-09-2014
Foto's vertekenen niet hoor, jullie hebben het goed gezien. :D
Heb het ook nog niet uitgeprobeerd, kan nog niet....
Het hele linker gedeelte moet ik nog uitlijnen en afstellen op de juiste hoogte/steigingspercentage.
Ik moet hiervoor nog wat in elkaar knutselen. Maar dat gaat goedkomen.
Bedankt voor het meedenken  :thumbup:
Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Hoi Allemaal,
De werkhoek op zolder is erg leeg. Moduletafel is verkocht, Berghok staat tot de nok toe vol en printjes solderen doen we in de keuken op tafel....  Dit is echter wel met een goede rede:
Afgelopen vrijdag is eindelijk het dakraam geplaatst. Geen vieze luchtjes meer tijdens solderen, volop licht en verkoeling tijdens de warme zomerdagen....

Afgelopen zaterdag gelijk met de binnenafwerking gestart. Het staat ondertussen al 1x in de grond en is al geplamuurd.
Misschien morgen schuren en nogmaals gronden....
Volgende week inrichten.

De vervangende onderdelen waren ook eindelijk binnen voor mijn wisseldecoders. Spannend momentje.... Ligt het idd aan de elco's in het voedingscircuit van de decoder?
Nieuwe decoder in elkaar gesoldeerd en tijdelijk geplaatst bij de probleemwissels.... TADAAA .... Geen schakelprobleem meer op dat punt.
1/2 uur probleemloos rondgereden, totdat een andere decoder niet fatsoenlijk schakelde.... (helaas een Rosoft decoder)
Toch de proef op de som en de op de probleemdecoder de onderdelen vervangen en teruggeplaatst....
NOG STEEDS GEEN PROBLEEM  :D :D :D :D Ook na 1 uur rondrijden met 8 locs geen enkel probleem op dat specifieke punt....

Ik ga dus al mijn eigen, maar ook de Rosoft decoders (sorry Wim) preventief aanpassen.... (Aanpassing kost ?0,16) Naar mijn mening wordt het schakelen een stuk bedrijfszekerder.... Ook vandaag weer "probleemloos" rondgereden. Er zijn nu andere problemen die ik eerst bijna nooit te zien kreeg... Vuile rails  :P
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Ha Leo,

Dus ook jij aan het huis klussen. Fijn he als alles is opgeruimd en opknapt! 

Kan er over meepraten: alleen heb ik sommige dingen zo goed opgeruimd dat ik ze op moment even niet kan terugvinden. Dat is één van jou wisselcoders namelijk ....... :-(  Komt vast weer boven water..
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Hoi Henk,
Eigenlijk moet ik nog heel veel klussen in en om het huis.
Ben echte nog steeds herstellende van die operatie.
Werk nog steeds maar halve dagen...
Moet erg uitkijken wat ik doe, al gaat het steeds beter.
Hobbyzolder gaat er in ieder geval fors op vooruit.
Hoop dit weekend in te kunnen gaan richten, als het schilderwerk een beetje wil vlotten.

Ook aan de baan zo tussendoor nog bezig. Als ik boven bezig ben rijden de diverse locs hun rondjes.
Maar ook aan houten ondersteuning, bezetmelders en wissels richting achterstation wordt nog volop gewerkt.....
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Goed bezig Leo ..... maar pas op he...... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Hoi Leo.
Mooi om te zien dat de vorderingen op de baan nog steeds doorgaan! :thumbup:
Natuurlijk "zie" je nu meer vuil op de rails, met zo'n prachtig zolderraam kan dat ook niet anders! :D

Veel plezier en succes met de baanbouw en natuurlijk ook een voorspoedig herstel toegewenst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Hoi Leo,

Heb je de aandrijvingen ook door gesoldeerd? En welke versie gebruik je van Rosoft? Die van 1A is te ligt voor de C-rail aandrijvingen.
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Hallo Leo,

Je bent toch lekker opgeschoten de laatste tijd  :)
Het dak raam is een must op zolder, een beetje frisse lucht tijdens het solderen is een must.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Nah Leo,

Laat ik nu de andere wisseldecoder hebben gevonden!! Bevestigd onder een demoplankje!!!!!  :D :D :D
Goed opgeruimd he!  :P
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Hoi allemaal,
Bedankt voor alle reacties!

@ Wijbe: uiteraard zijn de aandrijvingen doorgesoldeerd. Maar dat de standaard 1A Rosoft wisseldecoders niet geschikt zijn voor C-rails hoor ik nu voor het eerst. Volgens mij gebruikt de halve wereld deze 1A decoders.... Weet jij dan toevallig ook wat het verschil is met de 2A variant? Op de 1A variant zit een ULN2803A, per uitgang 2 parallel.
Sinds ik de voedingstrap aangepast heb heb ik geen enkel probleem meer....

@ Peter,
Ben er ook heel erg blij mee. Voor de baan zelf is het geen verschil, want die staat een verdieping lager....

@ Henk.... Zie je wel.... Opruimen is een vak apart  :D
Ik ben op het moment ook vanalles kwijt, maar dat ligt in m'n berghok....

Vandaag toch nog 1 wissel en 6 bezetmelders aangesloten, en m'n dakraam geschuurd, afgekit en 1x afgelakt....
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Hoi leo,

Wim Ros een mailtje sturen wat het verschil is. Hier nog een overzichtje van Peter.

Citaat van: Freak op zaterdag 16 augustus 2014, 00:06:38
Wat ik hier mis in dit topic is de schakelstroom een decoder tenminste aan een aandrijving moet kunnen leveren. Voor een betrouwbaar schakelen van de aandrijving zal dit in de decoderkeuze mee moeten worden genomen.

Elektrische gegevens van:
M-aandrijving 30 Ohm
K-aandrijving (7549) 15 Ohm
C-aandrijvingen (74490/74991/74992) 12 Ohm (ong. 1.8 A Piek).


Mvg,
Peter
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Ik heb voor mijn C-rail wissels ook de 1A van Rosoft in gebruik en die doen al jaren hun werk.
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
@Wijbe,
Bedankt voor de snelle reactie....
Misschien dat ik Wim nog eens vraag wat het verschil is....
Ben bang dat ik het antwoord al weet..... 1A....
Ik bouw ze tegenwoordig zelf, wat dat betreft is hij een klant kwijt....
Niks ten nadele van Wim hoor, materiaal en service is Top  :thumbup:
@Tom
Dacht ik ook, heel veel mensen zelfs.... Al vang ik wel eens geruchten op over minder schakelende Engelse wissels.... En, hoe smaakt de Mythos Radler? Of ben je al weer thuis?

We gaan het gewoon proberen.... Sinds mijn kleine aanpassing loopt het hier als een trein.... Geen enkele spooktrein meer gehad....  :D



Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Citaat van: Leeeke op woensdag 01 oktober 2014, 23:00:32

@Tom
Dacht ik ook, heel veel mensen zelfs.... Al vang ik wel eens geruchten op over minder schakelende Engelse wissels.... En, hoe smaakt de Mythos Radler? Of ben je al weer thuis?

We gaan het gewoon proberen.... Sinds mijn kleine aanpassing loopt het hier als een trein.... Geen enkele spooktrein meer gehad....  :D
Leo de Mythos Radler smaakt nog steeds voortreffelijk of zoals men hier zegt  polikalo.
Maar zit nu aan de Tsipouro, is meer voor de avond, iets zwaarder dan ouzo  beetje grappa achtig.
Denk dat waar wij nu al 7 jaar heen gaan wel wat voor jou is, ga het je nog weleens uitleggen.

Wij zijn hier nog tot 10 oktober.

Dit is n echte Griekse file
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Fijne vakantie nog dan!
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Citaat van: iTom op woensdag 01 oktober 2014, 22:50:44
Ik heb voor mijn C-rail wissels ook de 1A van Rosoft in gebruik en die doen al jaren hun werk.

Dat kan best dat ze goed werken maar ze zijn theoretisch gezien te licht.
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marinushoven update: Eindelijk een dakraam + Probleem wissel decoder opgelost!
Theorie en praktijk liggen wel eens vaker uit elkaar  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Marinushoven update: Knutselzolder gereed en ruwbouw klaar
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven update: Knutselzolder gereed en ruwbouw klaar
Dit weekend flink opgeschoten. (Helaas geen foto's)
Knutselzolder is gereed, schilderwerk, inlusief lampjes en zonnewering. Nu het inrichten nog afronden.
Zaagwerk aan de ruwbouw is klaar, ook de spiraal en fly-over zijn op hoogte, en alles staat vast.
Alles rails is geïsoleerd met blauwe plaat, tevens zijn de zichtdelen reeds in de grondverf gezet.
Onderzijde van het schaduwstation is gefatsoeneerd, voedingskabels en stekkerdozen opgeruimd.
Last But nog least heeft de gehele treinenkamer inclusief Knutselzolder een hele goede schoonmaakbeurt gehad. (Dat was wel nodig ook met al dat zaagwerk ...)
Kortom.... Een productief weekend  :thumbup:
Volgende week gaan we alle decoders aanpassen en bezetmelders en wissels aansluiten.....
Vanaf morgen weer proberen fulltime te werken.... Heb er zin in!
Re: Marinushoven update: Knutselzolder gereed en ruwbouw klaar
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Marinushoven update: Knutselzolder gereed en ruwbouw klaar
Klinkt allemaal heel goed Leo!!

Alles opgeruimd, opgeknapt: dat geeft de burger letterlijk goede moed!  :thumbup: :thumbup:
Re: Marinushoven update: Knutselzolder gereed en ruwbouw klaar
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update: Knutselzolder gereed en ruwbouw klaar
Zeker Henk, is er enorm op vooruit gegaan. Nu moet het schoon blijven!
Doreen heeft met poetsen geholpen, inclusief het dweilwerk...
Nu moet ik het zelf weer schoonhouden.
Re: Marinushoven update: Knutselzolder gereed en ruwbouw klaar
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Marinushoven update: Knutselzolder gereed en ruwbouw klaar
Je boft maar met zo'n vrouw Leo!  :P :thumbup:
Re: Marinushoven update : Decoders allemaal aangepast + eigenwijze stoomloc
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update : Decoders allemaal aangepast + eigenwijze stoomloc
Zeker Henk, een vrouw uit duizenden....

Ben deze week volop aan het prutsen (letterlijk) geweest met mijn wisseldecoders.
Ze zijn nu allen aangepast en alle wissels schakelen nu als een zonnetje!

Ik heb nu echter problemen met een van mijn BR81 locs.... ( met een m* hobbydecoder)
Hij rijdt een automatische route in iTrain, gaat 15 minuten goed, en blijft dan ergens steken.
Lichten branden niet, geen spanning, vuile rails etc.
Aansturing in iTrain is nog wel actief, ook geen noodstop etc.
Als ik hem dan een zetje geef rijdt hij ineens achteruit.....
In iTrain staat hij gewoon op vooruit.
Pak ik hem op en zet ik hem op een ander deel van de baan en verplaats het Locje ook in iTrain (zonder richting aan te passen) dan rijdt hij weer de goede kant op.....
Vreemd...... Toch maar eens een setje nieuwe locpilots aanschaffen....
Kent iemand dit fenomeen? Heb het bij 1 van mijn 2 identieke br81 locs.
De andere heeft het niet....
Re: Marinushoven update : Decoders allemaal aangepast + eigenwijze stoomloc
Hoi Leo
Zo jij bent goed bezig met je baan ziet er goed uit
Ja de BR-81 is een probleem geval met die hobby decoder bij mij thuis op mijn baantje rijdt hij perfect nooit geen problemen.
Maar als ik hem bij ons op de clubbaan zet duurt het ongeveer een kwartier en dan beginnen de problemen plotseling stil staan
als die voor een rood sein staat en dan weer moet gaan rijden zegt hij doe het zelf maar en als die dan rijdt is het horten en stoten.
Ik heb zelf het idee dat de decoder te warm wordt ook meerdere leden hebben bij ons het zelfde probleem met deze loc.
Mvg Jan.
Re: Marinushoven update : Decoders allemaal aangepast + eigenwijze stoomloc
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update : Decoders allemaal aangepast + eigenwijze stoomloc
Hoi Jan,
Rijeigenschappen van een fx decoder zijn niet super.
Heb er 3 maar ze rijden geen van drieën top.
2 identieke BR81ers, maar zijn niet fatsoenlijk in te stellen....
Binnenkort maar een voorzien van een Lopi.
Blij dat ik niet de enige ben... (Eigenlijk jammer dat we allemaal problemen hebben...)
Re: Marinushoven update : Decoders allemaal aangepast + eigenwijze stoomloc
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Marinushoven update : Decoders allemaal aangepast + eigenwijze stoomloc
Hallo Leo,

is inderdaad een locdecoder probleem, deze is van slag, wil je ervan af dan is vervangen van de fx decoders de beste oplossing, zelf heb ik vrijwel alle fx decoders uit mijn locs om deze reden verbannen.

met vriendelijke groet,

Walter