Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Zwitsers baanontwerp 7.35 x 1.08

Gestart door fransmaas zondag 06 mei 2012, 10:29:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zwitsers baanontwerp 7.35 x 1.08
Hallo forumleden,

Na lang puzzelen heb ik een baanplan in elkaar gezet, mijn vraag is nu of jullie er naar zouden willen kijken en advies kunnen geven wat er nog aan veranderd cq verbeterd kan worden?
Het Thema is Zwitserland.



Vr. gr.

Frans

Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Op verzoek van Frans foto bijgevoegd :-)
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Op de bovenste foto van de beide geplaatste reeksen staat rechts een stukje bocht dat van nergens naar nergens leid. Is dat de bedoeling of vergeten te wissen ?
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
volgens mij mist er wat ,er zijn meerdere sporen die nergens op aansluiten
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2011

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Hoi Hermanus,

dat klopt, dat zijn sporen die komen uit een klimspiraal.


Frans
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
en waar gaat het op de derde plan aan de linkerkant naar toe?
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Frans,

het is mij niet geheel duidelijk, hoe het ene niveau aansluit op de andere, en wat er allemaal zichtbaar blijft van dit plan. Op zich heb je een mooie lengte ter beschikking, waar je een mooie vloeiende baan van zou kunnen maken. je plan ziet er al goed uit, maar ik mist wat "speel-uitdaging", in de vorm van industriesporen, locdepot of iets anders. Of heb je bewust gekozen voor een heel rustig baanplan?

Roy
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2011

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Hoy Roy,

Ik zal proberen om een ander baanplan te sturen, maar ik moet nog uitzoeken hoe ik het bestand van Wintrack kan verkleinen.
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Hoi Frans.

Om te verkleinen heb je twee mogelijkheden.

De eerste is in Wintrack zelf met de "-" om te verkleinen en de "+" om te vergroten.
Of
je maakt een screenshot met "Alt"+ "PrtScr". open dan Paint en plak met "Ctrl" + "V" je gemaakte printscreen daarin en dan de piksel verkleinen of de symetrie verkleinen,
dat gebeurt allemaal onder formaat wijzigen.

Je zou ook nog je tra bestand van Wintrack kunnen neer zetten via extra opties.

Ik ben ook wel benieuwd naar je complete plan.


Groetjes Peter.
Re:Zwitsers baanontwerp 7.35 x 1.08
Ik heb het ontwerp wat aangepast. De meeste sporen die niet zichtbaar zijn heb ik verwijderd. De aansluitingen heb ik met letters aangegeven.
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Is spoor A-B straks zichbaar? En zo ja, hoe ga je dit oplossen met het station wat erboven ligt? Of begrijp ik het niet?

Roy
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Hoi Roy,

Volgens mij wordt een deel in een tunnel onder het station gemaakt. Als je goed kijkt zie je een tunnel ingang en uitgang bij spoor A - B ter hoogte van het breedste stuk van het station ?
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2011

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Daar komt ook een tunnel.
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
dus er loopt een dubbelsporige lijn onder het station door,en de ingangen zijn zichtbaar? Beetje onrealistisch, niet?

Roy
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Kan je de dubbelsporige lijn die nu onder het station door loopt niet voor het station langs laten gaan, dus dat de lijn helemaal zichtbaar is?
Dat lijkt me al realistischer dat het nu is  ;)
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2011

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Ik heb het plan wat aangepast. Ik had eerst het onderste spoor voor het station getekend maar dan kan ik het station bijna niet draaien.
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2011

GTW 2/6 Thurbo (CH)

offline
Re:baanontwerp 7.35 x 1.08
Simpel maar strak design past mooi bij zwisters thema.
Vraagje waarom 2x die overloopwissels aan de halte rechts bovenaan? Kun je niet zonder die wissels? is zonde van die wissels , of je moet ze toch hebben.
Zie je nog een mogelijkheid om in de linker berg bij de lus nog een extra opstelspoor bij te leggen? onder in schaduw kun je meer treinen kwijt (8x), en om te voorkomen dat ze boven eigenlijk gelijk weer terug komen kun je proberen daar nog een spoor bij te leggen.
Re:Zwitsers baanontwerp 7.35 x 1.08
Hoi Arthur,

als ik een extra opstelspoor er bij maakt in de linker berg dan wordt bij een spoor er buiten,  de berg nog breder en aan de binnenkant de radius wel er klein.

De extra wissels bij de halte rechts bovenaan heb ik gedaan, dat als er een trein bij het station stil staat de treinen op het ander spoor kunnen passeren.

groetjes Frans
Re: Zwitsers baanontwerp 7.35 x 1.08
baanplan aangepast met 9 sporen in het schaduwstation, meer gaat niet anders kom er niet meer bij.
Re: Zwitsers baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Zwitsers baanontwerp 7.35 x 1.08
Hoi Frans,
Lijkt me een leuk baanplan, mooie lange paradestrecke en vwb het schaduwstation daar kun je aardig wat treinstellen kwijt.
Groetjes Cees
Re: Zwitsers baanontwerp 7.35 x 1.08
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Zwitsers baanontwerp 7.35 x 1.08
ziet er goed uit nu

ben benieuwd naar de bouw

gr john
Re: Zwitsers baanontwerp 7.35 x 1.08
Hoi John,

Na de vakantie wil ik gaan starten.


gr.

Frans