Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s

Gestart door arno zondag 11 maart 2012, 13:33:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
hallo allemaal

omdat ik nog niet met mijn baan kan beginnen ben ik van plan om eens een oude v200 en oude rijtuigen
te gaan om schilderen in een rheingold violet beige.
wie heeft zoiets ook gedaan bv. een maatschapij gemaakt in eigen kleuren.
ik zal volgende week eens foto`s plaatsen van het eerste resultaat.

arno
Re:wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen
hallo allemaal.

zoals beloofd foto`s van de rheingold tot nu toe.
ik heb gouden  leters en maskeertape besteld voor strake lijnen


woerd vervolgd  arno


Edit Frenkievee (24-08-2017): vanwege Photobucket problemen, de links onzichtbaar gemaakt. Kan hersteld worden.
Re:wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen de eerste foto`s
Leuk idee om dit zo te doen en het staat eigenlijk best wel goed. Zowel de loc als de wagens kunnen deze kleurstelling prima hebben. :)
Re:wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen de eerste foto`s
Leuke kleuren. Maar om van interregio wagons (midden instap) een Rheingold versie te maken... 8o
Re:wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen de eerste foto`s
Beter dan van een Interfrigo toch?  :D
Re:wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
hallo allemaal

hier foto`s tot nu toe




Edit Frenkievee (24-08-2017): vanwege Photobucket problemen, de links onzichtbaar gemaakt. Kan hersteld worden.

tot de volgende update  arno
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Heel mooi! Maar is het meervoud van jaren in het Duits niet jahre? Ik doel op de opschriften van de loc, want daar staat 50 jahr rheingold. Maar verder echt mooi gemaakt en ook netjes geschilderd.
Mvg Stefan
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
inderdaad, het is  "Jahre" in het Duits, maar een "e" is er vlug nog bij te zetten.  geen probleem.
Best wel een interessant topicje.  Ik zal es zoeken of ik mijn "eigen creaties" ook kan posten.

De  DHG500 is inmiddels klaar en rijvaardig.
De V200 is nog "work in progress".

Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Hey arno
heb je nog iets te melden over die v200?
of heb je nog wat sfeerplaatjes?

mvg danny
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
ik heb een tijdje geleden een HUSA loc gemaakt van een Fleischmann 1306:



beetje oude foto want ik heb de ganzen er al op geschilderd de letters nog niet

Mvg. Jarno
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Hallo,
Als je iets mega afschuwelijk vind,mag je dit dan ook zeggen?
Indien ik iets waardeloos maak zou ik het misschien niet heel leuk vinden als men zou zeggen dat het niet goed is maar het zou me aan het denken zetten en er voor zorgen dat ik opzoek ga naar een andere techniek.
De V200 vind ik een super loc maar deze op de foto en de rest van wagonnetjes  zijn echt niet om aan te zien,
Totaal verneukt zou ik zeggen...tenzij het gedaan is door iemand met een beperking of van heel jonge leeftijd dan bied ik bij deze mijn verontschuldigingen aan ...

Mvg Dimitri.
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Hoi Dimitri,

Natuurlijk mag je het zeggen als je hier iets niet mooi vindt. Van kritiek kun je tenslotte - zoals je zelf al zegt - ook veel opsteken.
 
Wel denk ik dat het belangrijk is op welke manier dat gebeurt. Laat iedereen in zijn waarde, bedenk dat iedereen ergens moet beginnen en dat het hier op het forum vooral om het plezier gaat in de treinenhobby. Alleen zeggen dat iets lelijk is, voegt verder ook weinig toe. Als je echter aangeeft waarom je dat vindt en hoe het eventueel beter zou kunnen, dan zal dat zeker meer gewaardeerd worden.

Groet, Marc

Ps. De leeftijd van veel forumleden kun je in het profiel terugvinden (klikken op de naam van het lid linksboven in het berichtje).
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Hier mijn bijdrage. Ooit kocht ik een DHG 700 in NS-kleuren met NS-nummer.


<dit is het origineel>

Zo pastte het locje niet in mijn land en tijdperk, dus ging de loc uit elkaar en na het spuiten weer in elkaar.


<dit is het geworden...>


<... een industrielocje in Driehoven>

Ik weet het, de foto's zijn niet ideaal. Daarom: waar de cabine er wit uit ziet, moet je geel denken :wink:.
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
3029 in andere jas ===> klik
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Dit was een rode dhg500 met pantograaf van tante M



Jan
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
de aloude 3016 railbus....



groet Winno
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Hey beste leden,
@ Arno.graag bied ik u mijn excusses aan,, het was zeker niet de bedoeling u te kwetsen. Ik had het ook anders kunnen zeggen.
@ iedereen,
Ja,het is indd zo dat iedereen zijn hobby mag beleven hoe hij of zij het zelf wil en zelf kan bepalen wat goed is of niet..
Maar er zijn ook mensen die op een forum als deze komen om beter te worden en te leren... op deze site zijn mensen te vinden die echte kunstenaars zijn en super dingen laten zien en beschrijven...als je dan dingen laat zien is het volgens mij beter dat iedereen zijn echte mening zegt en je indien kan wat tips geeft.... als alles altijd goed is heb je er volgens mij niet veel aan,, behalve als het echt wel goed is he.. Maar hoe weet je dan wanneer het goed of minder  goed is stel ik me dan de vraag. Ajs je  uw madam terug komt van de kapper en ze ziet er niet uit zeg je ook niet,,,, ooo mooi schat,,,, of wel?..
Maar ja ok ieder zijn mening zeker he.
Feine dag iedereen
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Citaat van: class60 op donderdag 24 april 2014, 12:01:30
Eén ding weet je zeker na zo'n behandeling. Je moet erg van je eigen creatie houden, want ze zijn om te verkopen niets, maar dan ook niets meer waard.........

Daar ben ik het niet mee eens.
Dus, degene die Bart gemaakt heb zouden niet meer verkocht worden.
geloof mij, ga ermee naar een beurs en je bent er zo een aantal kwijt.
ook andere modellen (niet door Bart gemaakt)
alleen zul je misschien niet meer het uiterste er voor krijgen.
maarja, je gaat natuurlijk ook geen perfect exemplaar ervoor gebruiken.

en Dimitri....
iedereen is vrij om zijn mening te uiten.
ik ben eigenlijk best blij dat je dit topic gevonden hebt en je mening erover gegeven hebt.
nu word dit stoffige topic ineens weer HOT..... :thumbup:
Ik vind het best leuk om alle ombouw projecten te zien.

groet Winno
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Fantasie treinstel ===> klik
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Citaat van: wvniersen op donderdag 24 april 2014, 12:51:47
Citaat van: class60 op donderdag 24 april 2014, 12:01:30
Eén ding weet je zeker na zo'n behandeling. Je moet erg van je eigen creatie houden, want ze zijn om te verkopen niets, maar dan ook niets meer waard.........

Daar ben ik het niet mee eens.


Ik ook niet. Lekker belangrijk trouwens.

Ik bezit een creatie van Bart, een uniek model van een niet bestaand voorbeeld. Er is er maar één van en daar wordt redelijk wat centjes voor geboden. Overigens boeit me dat niet. De lok rijdt hier z'n rondjes en als hij afgetakeld is gaat'ie in de kliko.

Gr, Ben.
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Tony is ook bezig geweest.....

Onder het motto; doe wat je graag doet en wees vrij in je hobby !

Bij de P8 stoorde mij het grote zichtbare tandwiel tussen de drijfwielen,daarom heb ik het er uitgehaald. De andere wielen worden nu door de drijfstangen aangedreven. Je verliest zo wel trekkracht , maar er blijft genoeg over.

Grtz Tony
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
He Tony,

Dat ziet er fraai uit..
Als ik zo brutaal mag zijn, hoe heb je het logo van de V100 brandweer er af gekregen of heb je het overschilderd.

Hier heb ik ook nog een kandidaat op de wachtlijst staan.  ;)

Groeten,
Robert
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Hi Robert !!!

Het logo heb ik voorzichtig weggeschuurd met een roco-rubber. (railreiniging)
In een Miba of Eisenbahnjournal stonden ooit de kleurennummers van Humbrol van het DB-rood , ook die van de drijfwerken en wielen van de locs. Dat heb ik verdund en met een kwastje erop gedaan (2x),  is bijna onzichtbaar  :P

Ik heb toendertijd de set gekocht, voor de mobile station die erbij zat, met de gedachte dat ik de kap kon ruilen met een blauw/beige kap van een V100 die ik al had. Maar dat paste dus mooi niet, helaas.
En om nou met een brandweerlok rond te rijden.......

Grtz Tony
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Nog een keer Robert,

kep ff gauw de verfpotjes gezocht...het is van Revell, alleen weet ik niet of het MATT 36  of  SM 330   is......ze lijken namelijk heel erg op elkaar...succes er mee  !!

Grtz Tony
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Tony,

Ik ga er binnenkort toch maar eens voor zitten.
Dank voor je reactie (s).

Hier staat ook nog nuttige info over de kleuren van het DB materieel.
http://wiki.3rail.nl/index.php/RAL_Kleuren_voor_DB_Locomotieven_en_Treinen

Groeten,
Robert
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
He Robert,

bij mij was het rap gepiept met de feuerwehrloc, beetje schuren en binnen een uur was de verf droog !

Enne.......Märklinlocs met de motor op het draaistel lopen- bij mij tenminste- altijd als een zonnetje.....

Grtz Tony

Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Hier is mijn "eigenmerk" industrie locje.
Groet Arend.
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
In mijn jeugdjaren had ik al eens twee 3000tjes in dubbeltractie gemaakt,
met in de dummy een rookgenerator ingebouwd. Van deze oude dummy is
het motorhuis afgezaagd en van een Revell bouwdoos het ketel-aanzicht in
de kap in geplaatst met een keerl'ke erbij. Deze keer heeft de dummy een
eigen sleper gekregen voor spanning op de frontverlichting (met een
toegevoegd lichtscherm van zwart schuim) en middels een klein schakeling
een geel LEDje in de gecreëerde ruimte geplaatst.
De koppelingshaak is vervangen voor een oog en zo kan de nu soepel
lopende BR89 achter z'n broertje gehaakt worden om wederom in een
uitzonderlijke analoge dubbeltractie te mogen verschijnen.
Ik weet, het is niet conform enige werkelijkheid, maar ik vind het leuk!  :D
O ja, ik kreeg de inspiratie destijds van de V36 in dubbeltractie (3346).

Voor de juiste sfeer, de foto's in Schwarz-weiß:





Voor een omspuit-aktie staat hier nog een railbus te wachten op
een kleurstelling van de Italiaanse FS: in Castano e Isabella ...

Groeten,

Erik.
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Ik heb een beschadigde kap van een 3039 overgespoten in verkehrsrot.

Ik heb hem gespoten met een airbrush, de verf is van revell, verdunt met thinner.




Hierbij nog een foto naast het origineel:



Mvg Leon
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
 B) Dat ziet er gelikt uit. En het rood misstaat de lok absoluut niet. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
daar heb ik er ook nog wel een paar van ;)

allereerst deze schienenbus van de SBB-CFF-FFS, de rode versie had een zwaar leven achter de rug maar met een blauw laagje uit de spuitbus, wat wrijfletters en een antraciet dak kan hij er weer tegen.

en dan Thomas, paar jaar geleden door Sinterklaas gemaakt voor zoonlief. gezichtje komt gewoon van internet, geprint op papier en gefixeerd met blanke matte lak. de melk- en teerwagon werden het jaar daarna gemaakt door Zwarte Piet. teksten ook weer gewoon uit de printer en gefixeerd met blanke lak.
voor de rest alles gewoon met de kwast uitgevoerd.

het personenrijtuig van de DSB is nog uit de tijd dat Marklin 'm niet in het programma had en komt voort uit een creme-turcoise DB-rijtuig. is ook weer gewoon met de kwast gedaan, DSB met wrijfletters en het koersbordje komt uit de printer. de onderrand is nog turcoise, door het smale strookje valt die kleur niet echt op, maar het voordeel was dat ik op die manier alle aanwezige teksten behield.

tot slot nog een stukje huisvlijt van mijn lief, ik kreeg 'm tijdens onze afgelopen trouwdag :-*
je zal maar zo'n vrouw hebben!
de Belgische diesel die er voor staat is ook gedeeltelijk overgeschilderd. nieuwe Marktplaats-aanwinst, maar helaas het bekende kwaaltje: de verf was compleet craquelé en bladderde er in rap tempo af. de kale plekjes overgeschilderd, en heeeeeeeeeeel voorzichtig de rest gefixeerd met matte blanke lak. het resultaat mag er zijn, vind ik zelf. dakje ook gelijk antraciet gemaakt, misschien niet origineel, maar ik vind het mooier zo, anders is-t-ie wel erg groen.

Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
 :) Mooie huisvlijt. :thumbup: En wees maar zuinig op je vrouw.  :-*

Dirk-Jan
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: wie heeft wel eens modellen gemaakt van niet bestaande treinen nieuwe foto`s
Dag Hans.

Het blauw van de railbus is zeker niet onaardig :thumbup:
Tja de decals, da's toch telkens lastig, maar maakt
een model wel 'af', fantasiemodel of niet ...

Groeten,

Erik.