Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ombouwen 3665 naar hoogvermogen

Gestart door timjoo woensdag 21 maart 2007, 15:45:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ombouwen 3665 naar hoogvermogen
ik wil mijn 3665 ombouwen met een decorder uit de 60670 en daar een magneet 224615 en een motorschild 224613 op te maken en op de f3 uitgang de telex koppeling zetten kan dit
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
Hallo,

even de gebruiksaanwijzing gelezen 8), kan dus volgens mij niet !, de enige schakelbare functies zijn : Licht aan/uit met de function knop en rangeerstand met F4.

Mvg Gert
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
ik heb gezien bij X-TRAIN dat het wel kan
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
Citaat van: timjoo op woensdag 21 maart 2007, 18:26:29
ik heb gezien bij X-TRAIN dat het wel kan


Nou  8), doe het dan ! :mrgreen:
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
Tja ergens lezen dat het kan en toch nog vragen of het kan  :?
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
De F3 van een 60760 is eenvoudig aan te sluiten , de F1 is niet versterkt maar kan wel met een uitbreidingsprintje voor de telex worden gebruikt.
Zie idd X-train
Deze printjes kun je bij Reinhard Bobzin bestellen, neemt wel veel tijd, maar is wel OK.
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
Citaat van: Johnnytrein op woensdag 21 maart 2007, 21:20:25
Tja ergens lezen dat het kan en toch nog vragen of het kan  :?

ja maar mijn duits is niet goed dus wou het effe checken
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
En Timjoo is het intussen gelukt?
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
nee want ze haddden op de beurs niet de onderdelen die ik zocht
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
maar een beurs later hadden ze wel de onderdelen en is het gelukt om met de decoder uit de 60760 om te bouwen hier laat ik een paar fototjes zien

de blauw roode draad is voor de telex

dacht ik thuis nog het goede type anker te hebben bleek dat ik dat niet had. :( :( dus gister middag nog gauw bij twee winkels in Gorichem langs geweest. bij de een hadden ze het wel en bij de ander niet maar ze stonden bijden raar te kijken toen ze deze decorder zagen

al met al kan ik zeggen dat het ombouwen is geslaagd
:lol:een ding kijk uit want de loc gaat net zo hard als een ICE :lol:
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
Hi Timjoo,

Jammer dat je de folie van de decoder hebt gehaald, kans op sluiting met het metalen chassis is zo veel groter met (eventueel) grote gevolgen van dien.

De max snelheid kun je drastisch verlagen door CV5 aan te passen.
Met CV4 regel je de massatraagheid zodat je het model als een echte stoomlok kunt laten rijden.

Mvg, Johan.
Re: ombouwen 3665 naar hoogvermogen
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 19 mei 2007, 10:51:10
Hi Timjoo,

Jammer dat je de folie van de decoder hebt gehaald, kans op sluiting met het metalen chassis is zo veel groter met (eventueel) grote gevolgen van dien.

De max snelheid kun je drastisch verlagen door CV5 aan te passen.
Met CV4 regel je de massatraagheid zodat je het model als een echte stoomlok kunt laten rijden.

Mvg, Johan.

de kans op kortsluiting is nihiel omdat er dubbel zijdig plakband achter doorloopt

Citaat van: Freak op zaterdag 19 mei 2007, 11:11:59
Waarom heb je twee condensatoren aangebracht tussen de koolborstels en chassis ?.
Zie eens een aansluitschema van de 60760, je ziet dan dat er enkel een condensator van 1nF tussen de koolborstels zit.

Mvg,
Peter

ik had dit van een andere trein afgekeken