Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

trier - cochem - koblez

Gestart door phil dinsdag 24 januari 2012, 16:56:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
trier - cochem - koblez
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
trier - cochem - koblez
Ik plan een trip naar het Saarland, deze zomer verblijven we in de buurt van Trier.
Eventueel zou ik het trajekt Trier - Cochem - Koblenz willen rijden.
Heeft daar iemand ervaring mee?
Is het de moeit om te doen of valt het maar wat tegen?
Weet er ook iemand of DB voordeeltarieven of speciale acties heeft.
alvast bedankt.

Phil
Re:trier - cochem - koblez
http://www.bahn.de/regional/view/regionen/nrw/freizeit/schoenertag_ticket.shtml?dbkanal_007=L01_S01_D001_KIN0014_lt-nrw_LZ01

Phil:
Je moet maar eens kijken op deze site van Der Bahn.
Hier vindt je diverse aanbiedingen.
Ik heb niet het hele traject gereden ,maar wel delen ervan, en dat is zeker de moeite waard.
Succes.
Groetjes Ted.
Re:trier - cochem - koblez
Lid sinds: 2011

offline
Re:trier - cochem - koblez
Hoi Phil,

ik ben in Cochem geweest in oktober 2011 en wij wilden ook met de trein naar Koblenz. Hebben het niet gedaan want we snapten er geen snars van aangezien we beiden slecht Duits spreken (mijn vrouw en ik). Maar als het aan de kinderen had gelegen waren we zeker gegaan. Station Cochem op zich was ook al leuk. Uiteindelijk zijn we, voor zover het kon, met de auto langs het spoor naar Koblenz gereden. en daar lekker gewinkeld

Maar mocht je de reis maken, wil je dan misschien hier wat van een reisverslagje plaatsen. Ik vond het een schitterende omgeving en zowel mijn vrouw als ik houden die reis als optie.


groeten Martin
Re:trier - cochem - koblez
Lid sinds: 2010

offline
Re:trier - cochem - koblez
Als je tijd genoeg hebt.Is een rondje Trier Koblenz Koln Trier  via Gerolstein zeker de moeite waard.
Kan je het best in de omgekeerde volgorde doen vanwege de aansluitingen.
In Gerolstein kan je op woensdag middag met een oude Railbus een zijlijntje berijden dat ZEER de moeite waard is.(misschien vanaf het eindpunt wel met de bus richting Cochem ? )
Er is ook een Railaway aflevering van het stuk Trier Koblenz. Kan je zien of je het de moeite vindt.

In het weekend kun je ook nog een schones wochende ticket kopen.Mag je met 5 man heel Duitsland doorreizen.Alleen geen toegang tot IC en ICE.Kost ook rond de 35 euro.
Re:trier - cochem - koblez
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:trier - cochem - koblez
Trier - koblenz valt onder Rheinland-Phalz en niet onder NRW.
Voor Reinland-Phalz kan je een dagkaart voor 1 personen kopen voor 21 Euro en  elke ekstra persoon kost 4 Euro ekstra. Zie deze link.
De route van Trier naar Koblenz is zeer zeker de moeite waard.

Gr.  Charlie
Re:trier - cochem - koblez
Lid sinds: 2010

offline
Re:trier - cochem - koblez
Dat geldigheidsprobleem is dus met dat Wochende ticket ook op te lossen.
Heb je alleen last dat je op zaterdag of zondag moet.

Robin
Re:trier - cochem - koblez
Zoals eerder gezegd: Het traject tussen Trier en Cochem is zeer de moeite waard. (De rest richting Koblenz misschien ook, maar dat heb ik niet gereden). Zelf ben ik ook rondom Trier wezen spoorzoeken. Trier West, het traject naar Luxemburg, allemaal prachtig. En ja, zo'n Wochenende Ticket is de moeite waard, zijn ook gewoon bij het loket te bestellen.

Groeten Dennis
Re:trier - cochem - koblez
Sorry dat ik de verkeerde regiolink  heb doorgestuurd.
Hier is de goede.
http://www.bahn.de/regional/view/regionen/rhldpfalz/freizeit/rhldpfalz_ticket.shtml

Groetjes Ted.
Re:trier - cochem - koblez
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:trier - cochem - koblez
Mocht je besluiten om nog wat verder dan Rheinland-Pfalz (en Saarland) te willen reizen (bijvoorbeeld naar Keulen), dan kun je ook een "Quer-durchs-Land-Ticket" kopen. Ook daar heb je kaartjes voor 1 (?42,-), 2 (?48,-), 3 (?54,-) 4 (?60,-) of 5 (?66,-) personen waarmee je op een doordeweekse dag door heel Duitsland kunt tuffen. Ook hier echter alleen met regionale- en stoptreintjes.

Groet, Marc
Re:trier - cochem - koblez
Lid sinds: 2008

offline
Re:trier - cochem - koblez
Hallo phil

In deze rubriek staan in draadje zomer in duistland 2009 paar foto's vanmijn verblijf in cochem.
Wij zijn met de trein naar trier gegaan. Leuk traject.
Vetder in omgeving genoeg te doen
In koblenz natuurlijk het treinmuseum

Gr. Erik
Re:trier - cochem - koblez
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re:trier - cochem - koblez
Bedankt allemaal.
Dit is de info die ik zoek.
Het wordt dan hopelijk Trier - Koblenz met een "Quer-durchs-Land-Ticket" eventueel breiden we nog verder uit zoals gemeld 'gerolstein....'.
Ik heb ondertussen deze google toepassing gevonden om te plannen.
http://www.google.com/maps/mapplets?moduleurl=http://labs.bahn.de/mapplet/bahn_mapplet_labs.xml?dbkanal_006=L01_S01_D001_KTL0009_auskunft-mapplet_LZ03
Re:trier - cochem - koblez
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:trier - cochem - koblez
Als je alleen van Trier naar Koblenz gaat en eventueel nog naar Gerolstein, dan blijf je in de deelstaat Rheinland-Pfalz. Het al genoemde "Rheinland-Pfalz-Ticket" is dan veel voordeliger dan een "Quer-durchs-Land-Ticket". Je kunt daarmee ook nog eens in veel bussen meerijden.

Groet, Marc