Hoi Piet
Misschien overbodig te zeggen, maar als je graag met een goed resultaat je lok wil ombouwen, zal je dit zorgvuldig, en netter moeten doen.
Lees eerst de gebruiksaanwijzing goed, en als het allemaal duidelijk is, kan je er aan beginnen.
Het kan ook heel verstandig zijn, dit eerst eens bij een ander persoon te bekijken, of onder toeziend oog te proberen.
Zorg ook voor het juiste gereedschap. Dus een soldeerbout met een bescheiden punt.
Helaas heb je wat goede raad aan je voorbij laten gaan, wellicht door je enthousiasme; maar sommige foutjes had je gemakkelijk kunnen voorkomen, daar hier de oplossingen en aanwijzingen al werden gegeven.
Ook het schoonmaken en smeren van de lok, kan eenvoudiger en beter. het is ook niet nodig om het kunststof (nylon) lager te verwijderen. Dit is bestand tegen z.g.a. alle oplosmiddelen. Zoals Gert hieronder al aangaf: pas smeren, als motor in elkaar is gezet, en goed draait, om verspreiding van de olie naar collector te voorkomen.
Spoelen zo kort mogelijk aan motorschild plaatsen, en draden zo kort mogelijk aan spoelen solderen. (ca 3-4mm) (en isoleren) Hierdoor is de kans op afbrekende draden, minimaal omdat de bedrading niet overmatig dient te bewegen in lok. (zie foto Johan) Massalipje voorzien van bruine draad naar massapunt, waar eerst je relais vast zat.
Verlichting gebruikt alleen de gele of grijze draad, en de oranje als retour naar decoder. (DUS GEEN BRUIN) Deze 3 draden mogen geen electrisch contact met het frame maken.
Indien je decoder nu stuk is, kan je het beste een ESU 54610 nemen. Met deze decoder, krijg je nog betere rij-eigenschappen, dan je 60760-decoder.
Je kan ook een nieuwe/gebruikte 60760 decoder van een forumlid over nemen.
Aan jou de keuze. (zelfs ik heb er nog een paar)
Succes met je verdere ombouw.
Gr. Marcel