Als u't niet erg vindt...
Ik klets ff door...ahum...
Na de eerste succesvolle test heb ik zojuist de 2e test doorlopen. Opwarmuurtje
(klik hier voor de 1e rondjes, 48s/4mb) voor de motorwagen
(onbelast, half uur vooruit, half uur achteruit, halve snelheid), kijken hoe het zich houdt en gedraagt.
Het motorgedrag is prima. Het is natuurlijk niet zo stil als een klokanker- of miniatuurmotor maar met de speaker in een goed kastje kom ik daar wel bovenuit op schaalsnelheid. Verder vind ik het optrek- en afrem-gedrag al behoorlijk goed. Heb er echter alleen nog maar met het
Mobile Station 'naar gekeken', als het goed is kan ik met de Programmer nog
tunen De maximum snelheid is
hoog, veel te hoog. Schaalsnelheid
(140km/u) is dus makkelijk te halen. Ik ben content met het motortje en ga hier niets meer aan doen.
Het wielstel met de sleper is echter een probleem. Ook hier zitten aan één kant geïsoleerde wielen op. Als je deze wilt vervangen
(ga ik doen) dan moet je volgens Keuterman het hele wielstel vervangen door Märklin artikelnr M 29 68 80
(?19,95). Op gewone C gaat het nu wel prima, na opwarmen een goed massa-contact...maar op wissels ontsporingen.
Bij ingebruiknemen van
deze decoder krijg ik op mijn
MS dit voorgeschoteld:
Rijgeluid Nohab
(mogelijk wel realistisch maar valt mij een beetje tegen, wil meer Dieselgeronk horen ), fluit
(zo lang als je wilt), verlichting, 2 extra geluiden van koppelen en sissen, rangeergang, schildpadje zorgt voor 'langzaam rijden'. Het geluid is
(op 75%) niet loepzuiver maar wel acceptabel, de geluiden zijn te vervangen en het geluid is af te stellen met de
LokProgrammer.
Ik ga hier zo, aan de hand van de handleiding van de LokSound MFX, eens naar kijken.
At first glance...it looked complicated Vriendelijke groeten,
Rolf