Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Zijn er ook goede kraanwagens 46715?

Gestart door Ad48 woensdag 30 november 2011, 09:15:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Beste spoorders, na een ander topic over deze kraanwagen zijn er alleen maar negatieve berichten. Ikzelf heb het ook niet getroffen met deze kraanwagen. Mijn vraag is nu: zijn er ook spoorders die positieve ervaringen hebben met deze elektronische kraanwagen of met de brandweerkraanwagen.

Op zich vind ik hem wel geinig om hem te hebben, maar als hij niet werkt heb je er niet veel aan. Ik had van Marklin ook wel een iets degelijker wagen verwacht. Als ik op hun site kijk wordt hij ook niet meer geleverd, zou dit komen door de slechte ervaringen?

Groetjes, Ad
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Heb ook geen goede ervaring met mijn kraanwagen. Was nog onder garantie en heb hem gelukkig nog kunnen omruilen voor een nieuwe.
Mvg.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
helaas heb ik ook zo;n BAGGER product van MARKLIN
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
GR erik
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Erik, en keywest

Jullie roepen beide wat zonder uitleg. Graag uitleg en ervaring waarom de kraan zo slecht is?
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Bij mij deed de giek het opeens niet meer. Daar hij nog onder garantie was heb ik hem niet open gemaakt en terug gebracht naar mijn dealer. Ik herinner nog zijn opmerking: "De zoveelste !".  Discussiëren deed hij niet en bood mij onmiddellijk een nieuwe aan.
Mvg.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
En die nieuwe? Werkt die wel zoals het hoort? Daar zijn we nieuwsgierig naar. :)

Gr.  Charlie
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
De mijne doet wel wat die moet doen. Het enige nadeel van deze kraan vind ik het eeuwige gepiel met de "kabels" die de haak en de giek bedienen. Die lopen steeds uit de katrollen.

Het grappige ervan is: we hadden er eens een keer 3 tegelijkertijd op één baan gezet en ze reageerden alle 3 toch even anders op de commando's.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Gaat dit over de goliath spoorkraan?
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Citaat van: Gerard op woensdag 30 november 2011, 13:32:46
De mijne doet wel wat die moet doen. Het enige nadeel van deze kraan vind ik het eeuwige gepiel met de "kabels" die de haak en de giek bedienen. Die lopen steeds uit de katrollen.

Het grappige ervan is: we hadden er eens een keer 3 tegelijkertijd op één baan gezet en ze reageerden alle 3 toch even anders op de commando's.

Jup, klopt. Die van Gerard, mij en Mathijs samen aan 't hijsen. Maar ook over die van mij ben ik gewoon tevreden (Leonhard Weiss uitvoering).
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Ik had eerst een kraanwagen 46716 gekocht. Werkte van geen kanten en heb hem in overleg geruild tegen de 46715. Na enkele haperingen in het begin en een controle beurt (herstel) bij mijn treinenzaak werkte hij goed. Moest wel eens enkele keren drukken voor een commando, maar hij werkte toch.

Vorige week ineens de kuren. Je hoorde het motortje wel brommen van de giek maar draaien  ho maar. Draad vastgelopen, kap gedemonteerd en een nieuwe draad gemonteerd. Werkte daarna wel weer totdat ineens na enkele keren gebruikt ook het motortje van de draaiing van de cabine begon te haperen. Kap eraf gehaald, het printplaatje was hartstikke heet, verbrande zowat mijn vingers eraan. Het enige wat goed blijft doen is het takelen, deze werkt normaal. Durf hem nu niet meer op de rail te zetten i.v.m. de grote hitte van het printplaatje als hij op de baan staat. Volgens mij komt dit doordat de motortjes een opdrachr krijgen maar blijven hangen, je ziet ze wel af en toe een schokkerige beweging maken. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik vind het toch wel jammer, daarom heb ik dit topic aangemaakt omte horen hoe de andere ervaringen zijn met deze kraan. Volgens de site van Marklin wordt hij niet meer geleverd en bij de onderdelenlijst staat niets meer wat je kunt bestellen, jammer.

Gr, Ad
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Mijn heren de 46715 is volgend mij niet de goliath, die heb ik ook en looptv perfect. De 46715 en 46716 zien er zo uit



mvg
Wim
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Citaat van: Charlie op woensdag 30 november 2011, 13:06:58
En die nieuwe? Werkt die wel zoals het hoort? Daar zijn we nieuwsgierig naar. :)
Gr.  Charlie
Tot nu toe wel maar ik ben er wel zuinig mee. De eerste was de 46715 en heb deze omgeruild voor een 46717. Misschien was er een probleem met een batch ?
Mvg.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Goedenavond alle,
ik heb de 46716. Ik gebruik hem zelfde, is meer een verzamelobject. De keren dat ik hem heb gebruikt, werkte hij perfect. Het is een beetje rommelen om hem te laten doen wat de kraan hoort te doen, vandaar dat hij weinig wordt gebruikt. Wel een leuk ding.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Wijbe ik heb de 46715.
Eerst begon de draad  uit te raffelen, vervolgens liep de draad die takelde vast in het huisje.
Weggebracht naar de verkopende partij, na een jaar nog steeds kapot retour gekregen.
De draad was niet leverbaar!
Het ding ligt ergens op mijn kamer ik wacht nog een jaar of 50.  
Misschien is hij dan zoveel waard als dat ik er toen voor heb betaald nml 109 euro.
Wederom weer z'n WAN PRODUCT  van Marklin.
Bezuinigen op een draadje van nog geen 10 cent.
Nogmaals weer zo iets waar Marklin  inmiddels synoniem voor staat.
Inferieure kwaliteit !!!!!!!!!!


gr erik
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Als M* zulke inferieure kwaliteit is , waarom koop je die zooi dan ?

Mvg. Leo
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Er is speciale kabel/draad ervoor. Vraag maar eens aan Knarsth (Sorry als ik je naam verkeerd schrijf)


groeten Dylan

Citaat van: TomCat op woensdag 30 november 2011, 18:30:04
Als M* zulke inferieure kwaliteit is , waarom koop je die zooi dan ?

Mvg. Leo

:-)
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Bedoel je Knars Drent? En hoe kom je aan zijn email adres?
Zijn naam heb ik gezien op een ander forum maar kon niets ontdekken waar het draadje :-) over het draadje staat.

Gr, Ad
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
CiteerNogmaals weer zo iets waar Marklin  inmiddels synoniem voor staat.
Inferieure kwaliteit !!!!!!!!!!

Slecht geslapen?
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Citaat van: minitreintje op woensdag 30 november 2011, 18:30:24
Er is speciale kabel/draad ervoor. Vraag maar eens aan Knarsth (Sorry als ik je naam verkeerd schrijf)

Euh... net niet helemaal....

Citaat van: Ad48 op woensdag 30 november 2011, 20:19:22
Bedoel je Knars Drent? En hoe kom je aan zijn email adres?

... en ook niet zo... Ik ben wel gewend aan 'verbastering' van m'n voornaam, maar jullie maken het wel heel bont  :D :D :D :D :D

Maar goed, hier een link naar het draad draadje

Het klosje koste geloof ik iets van 75 cent. Daar had tante Ma* heel wat kraantjes mee uit kunnen rusten ;)

Grtzz en suc6,

straK :P
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Karst, sorry voor de naamverspreking.  8o Bedankt voor je reactie en wat een geweldige kraan, maar ja alleen een ander merk :-( Nu zoiets van Marklin.

Groetjes, Ad
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Ik heb er ook een. Ze werken idd niet goed:
- Het is niet duidelijk wat de knoppen gaan doen als je ze indrukt. De ene keer lijkt de kraan te draaien, de andere keer krijgt de knop precies een andere functie.
- Het draadje is niet goed. Het lijkt steeds vast te draaien of in een knoop te draaien. De laatste keer heb ik het draadje zelf vervangen door een gewoon zwart nylon draadje en dat lijkt goed te werken.

De kraan staat bij mij overigens ook maar stof te happen. Leuk dingetje nochtans maar helaas.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Cyberbeast, je hebt het precies omschreven hoe het werkt. En inderdaad het is wel een leuk modelletje om te hebben.

Is er van Marklin of Roco ook zo'n kraan zoals Karst omschreven heeft als de kraan van Fleichman? En is deze dan te bedienen met een mobiel station 1 of 2?

Gr, Ad
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Ik heb ook zo'n kraantje staan, werkt zonder problemen.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Erik,

Gelukkig maken andere fabrikanten alleen maar goede producten. Je hoeft hier marklin niet de grond in te schreeuwen. Dat kun je beter in een mailtje richting marklin doen.


Leuk dat er ook goede ervaringen zijn. Het lijkt erop dat het voornamelijk het touwtje problemen geeft en dat je deze beter kunt vervangen door een Nylon touwtje.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Hallo Wijbe, het euvel zit hoofdzakelijk in de bedienings knoppen zoals cyberbeast omschrijft. Ik vind het ook jammer en heb niet de intentie om Marklin af te katten, daar ik alleen maar Marklin spullen heb, al mijn loks en wagons, rails en wissels plus toebehoren. Wat dat betreft ben ik een echte Marklin man. Ik vind het alleen jammer dat dit mijn tweede is en dat ze beide keren niet goed functioneren. Ik blijf dus toch nieuwgierig naar de ervaringen van andere.

Gr, Ad
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Citaat van: redskin op donderdag 01 december 2011, 14:06:50
Ik heb ook zo'n kraantje staan, werkt zonder problemen.

Gelukkig, ik was al even bang dat ik de enige was. 8o

Overigens gebruik ik 'm niet heel vaak.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
John en Rutger,

Dat is het hem nou juist, ik heb mijn kraantje ook niet vaak gebruikt en daarom is het zo jammer. Maar ik zie Marklin nog steeds door een zonnige bril. B)

Gr, Ad
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Hallo Märklinliefhebber

Mijn kraantje functioneert nog steeds prima.

Groetjes,

Minto Tighfield :)
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Wijbe, ik heb destijds in het jaar waar de C rail in uit kwam bewust gekozen voor M*
van wege de geometrie en zijn degelijkheid!

Na een jaar, alles opgeruimd en10 jaar er niets meer,maar dan ook niets meer iets gedaan met treinen, dus ook geen weet gehad van de omruil acties die er waren tav de C rail.

Iedere keer als ik nu zo'n wanproduct in me handen heb en er breekt weer een stuk af dan ga ik over de zeik. WANT JE MAAKT MIJ NIET WIJS DAT AL JE MET KUNSTSTOF WERK ZOALS BIJ DE C RAIL DAT JE GEEN WEET HEB VAN HET FEIt DAT ER WEEKMAKERS IN MOETEN. DAT WEET DE EERSTE BESTE STUDENT OP HET MBO NOG WEL!!!!
Koop je een bocht bijv R3 of zo,ben je weer een dikke 4 euro kwijt of wel 10 minuten voor niets gewerkt (vroeger). Is niet erg als je geen gezin hebt en een baan hebt.
Maar is het anders. om zoals in mijn geval.
Nou dan loopt die 30% minder verdiensten je dun door de broek!!!
Zeker als dat al enige tijd aan duurt en zicht op een andere baan er niet is.
IK reken even voor.  
Als VOORBEELD een makkelijke som!!!!
Had ik in mijn werkbaar leven 3000 euro te besteden dan is dit nu 70% er van ofwel 2100 euro. Ik zal het nog duidelijker maken gewoon 900  euro MINDER om bijv. spoorspullen aan te schaffen!
Wat mij dan stoort en me over de zeik maakt is ;als je dan wat gespaart hebt en je kunt dan eindelijk wat  gaan kopen van een merk wat je altijd hoog in het vaandel hebt gehad.

En die  ARROGANTEN GASTEN IN DE TOP VAN MARKLIN, die de arrogantie hebben om gewoon voor mijn gevoel inmiddels BEWUST ZOOI op de markt te zetten en zo vlug mogelijk willen caschen  nou dan ga ik over de zeik. Het gaat mij niet om de mensen op de werk vloer, die zijn ook blij dat  ze nog werk hebben , en terecht. Nee het gaat mij meer om die zaken vullers aan de top.

HET KAN ER BIJ MIJ NIET IN DAT MARKLIN ZOVEEL ROTZOOI PRODUCEERT EN HET VOLLE POND DURFT TE VRAGEN VOOR DE WANPRODUCTEN,  DIE ZE PRODUCEREN.  

LEES HET MAAR EENS EEN JAAR TERUG OP DIT FORUM, DAN  ZAL JE SCHRIKKEN HOE VAAK ER MELDING WORDT GEMAAKT VAN ZAKEN DIE NIET GOED ZIJN.
EN MARKLIN  HEEFT GEEN  ENKELE STAP ONDERNOMEN.  ZOALS EEN KWALITEITS CONTROLES.   DAN IS DIT EEN BEDRIJFS CULTUUR. DIE MIJN INZIENS BEWUST IS GEKOZEN, DOOR HET MAMAGEMENT.



Ik bedenk me net dat mijn reacties wel af zullen nemen  ten aanzien van  M* , daar ik het gewoon niet meer kan kopen.
IK ga wel naar Piko of Roco die wel waar naar waarde leveren.
Ik heb al eens eerder gesugereerd,dat het jammer is dat bijv Roco of Piko geen 3 raizen en dergelijke maken , want dan hadden we binnen de kortste keren geen problemen meer :D :D :D. Daar ik van mening ben dat M* dan heel vlug geen speler meer was binnen  deze markt. Als laatste  neem bijvoorbeeld ESU wat zetten die een mooie loc neer voor de prijs waar je bij M*  hooguit een locje met 3 asjes(c) kunt kopen.



erik
erik
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Citaat van: veldkamp op vrijdag 02 december 2011, 16:37:18
Ik bedenk me net dat mijn reacties wel af zullen nemen  ten aanzien van  M* , daar ik het gewoon niet meer kan kopen.
IK ga wel naar Piko of Roco die wel waar naar waarde leveren.
Ik heb al eens eerder gesugereerd,dat het jammer is dat bijv Roco of Piko geen 3 raizen en dergelijke maken , want dan hadden we binnen de kortste keren geen problemen meer :D :D :D. Daar ik van mening ben dat M* dan heel vlug geen speler meer was binnen  deze markt. Als laatste  neem bijvoorbeeld ESU wat zetten die een mooie loc neer voor de prijs waar je bij M*  hooguit een locje met 3 asjes(c) kunt kopen.

@Veldkamp: Deze opmerkingen hebben niets met dit topic te maken. Je doet Märklin voorkomen als het slechtste merk ooit. Ik kan wel weer in discussie gaan, maar dat heeft in dit geval toch weinig zin.

Als iets niet goed werkt, dan mag dat gezegd worden, maar deze opmerkingen (en vooral de opmerking over de algehele "inferieure kwaliteit") slaan werkelijk nergens op :thumbdown: !!! Bovendien is dit een product uit 2006; de Kingsbridge- en China-tijd.

@Iedereen: Wel trouwens jammer dat er zoveel problemen met deze kraan zijn. Laatst zag ik er nog één in de aanbieding liggen. Het ding ziet er erg leuk uit, maar is dus kwalitatief niet het beste product van Märklin ooit.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Hoi,

ik heb twee van deze kraanwagens en die doen het perfect :thumbup:.

Wel staan ze nog op adres 77 en mijn goliath ook :D.
Dus als ik er een wil bedienen gaan ze alle drie >:-D.

Maar dat is gewoon nog effe omprogrammeren en heeft niets met Marklin te maken.

Groeten Sander

Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Maikel je hebt gelijk het is mi. het slechtste merk ooit als je prijs kwaliteit verhouding bekijkt.

erik
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Ik heb ook het kraantje (de gele) en die doet het prima. De bediening doe ik met de MS1.
(heb ik er zeker eentje uit handen van een chinees die een goede dag had  :mrgreen:)

Dirk-Jan
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Ik heb er ook één die het prima doet (met een 6021).
Wel even opletten wat je doet.

Groeten,
Edwin
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
ik heb er ook 1 een leonard weiss.
bij mij werkt hij opzich prima maar ik kreeg toendertijd wel het advies om hem niet op maimaal vermogen te laten draaien.
mischien dat daar de problemen beginnen??

mvg stephan
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Ik heb ook de gele Conrad special.
Hij is niet regelmatig in gebruik, maar alles werkt goed.
Al dit miniatuur spul moet je wel met een beetje beleid bedienen. Touwtjes waar geen spanning meer op staat lopen, net als in het echt, in de knoop als je de winch door laat draaien.
Ik bedien hem met een CS2.

Veel plezier met dit leuke model van tante M >:-D

Hugo
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
ik heb de brandweer uitvoering, doet op zich alles (draadje van de giek is 1x los gegaan), alleen hij werkt voor geen meter, waarmee ik bedoel dat ie niet precies genoeg is om iets aan de haak te slaan :P en de haak hangt ook scheef (heb ik opgelost door een ijzerdraadje door de haak en de bal de schuiven...) maar ja daar heb k m ook niet voor.

weet iemand by the way of the portaalkraan van marklin wel heel precies is, want ik ben van plan m aan te schaffen...
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Tja wat is precies. Je moet er een beetje de tijd voor nemen:



OK, het is niet meteen in de eerste take gelukt, maar uiteindelijk....  >:-D
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Ik denk dat met de hand plaatsen een stuk sneller gaat :mrgreen:.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Ik heb de 46717 en heb er tot nu toe geen problemen mee.
Ik bedien hem met de CS 2
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Citaat van: Gerard op woensdag 28 december 2011, 23:54:03
Ik denk dat met de hand plaatsen een stuk sneller gaat :mrgreen:.

En hoeveel Preisertjes denk je daar wel niet voor nodig te hebben........ >:-D

Hugo
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Best een hoop. Die kolommen zijn 10 meter lang en van gietijzer. Op schaal dus nog steeds 11,5 cm. :D

Maar het kraantje werkt dus eigenlijk perfect. Wel moet ik er bij zeggen dat ik 'm bijzonder weinig gebruik.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Citaat van: Hugy op donderdag 29 december 2011, 09:56:45
En hoeveel Preisertjes denk je daar wel niet voor nodig te hebben........ >:-D
Er zijn winkels die zoveel Preisertjes hebben dat ze ze verkopen :wink:.
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re:Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Citaat van: Rutger op woensdag 28 december 2011, 23:42:56
Tja wat is precies. Je moet er een beetje de tijd voor nemen:

OK, het is niet meteen in de eerste take gelukt, maar uiteindelijk....  >:-D

ach als ie eenmaal aan de haak zit gaat t wel...
Re: Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Vorige week heb ik een brandweerkraan nieuw gekocht.
Wat een leuk ding! Dit is echt speelgoed voor volwassenen!
Tot nu toe werkt alles prima. Ik bestuur de kraan met de infrarood afstandsbediening (lekker budget) en dat gaat eigenlijk fantastisch. De snelheden van de bewegingen zijn mooi laag en de functies werken precies zoals zou moeten.
Ik hoop nog lang plezier van het kraantje te hebben.
Re: Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
ik heb vroeger de 46717 gehad van marklin. verschillende keren op gestuurd naar keuterman, toen viel ie nog onder de garantie. de ene keer liep de draad vast of van de spoel af, de andere keer gebeurde er helemaal niks. ik heb hem inmiddels verkocht als hobby project.

groet,
bert
Re: Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Citaat van: Rutger op woensdag 28 december 2011, 23:42:56
Tja wat is precies. Je moet er een beetje de tijd voor nemen:

OK, het is niet meteen in de eerste take gelukt, maar uiteindelijk....  >:-D
Je bent een goede hobbyist Rutger,maar een waardeloze kraanmachinist  >:-D ;)

M.v.g

Hans V200.0
Re: Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Citaat van: Jilger op maandag 28 januari 2013, 11:16:51
Vorige week heb ik een brandweerkraan nieuw gekocht.
Wat een leuk ding! Dit is echt speelgoed voor volwassenen!
Tot nu toe werkt alles prima. Ik bestuur de kraan met de infrarood afstandsbediening (lekker budget) en dat gaat eigenlijk fantastisch. De snelheden van de bewegingen zijn mooi laag en de functies werken precies zoals zou moeten.
Ik hoop nog lang plezier van het kraantje te hebben.


Hallo Jilger, wat voor merk kraan is dit dan en wat moet ik mij voorstellen bij die infra rood afstandsbediening?

Gr, Ad
Re: Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Ad,

De kraanwagen is gewoon van Märklin. Het nummer is 46716.
De infrarood afstandsbediening is degene die in de goedkopere startsets zit/zat, bijvoorbeeld bij de sets van Thomas de trein.
Eigenlijk is het een draadloze DELTA-besturing, maar dan met vier functietoetsen en schakelbare verlichting. Omdat de kraanwagen met de functies 1 tm 3 te besturen is (en de wagen met sirene met F4), kan deze dus prima met de infraroodbediening bestuurd worden. De snelheid van de kraanbewegingen is daarbij realistisch laag en de bediening gaat gemakkelijk.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker voor je is.

Groet,

Jilger.
Re: Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Zijn er ook goede kraanwagens 46715?
Hoi Jilger, het is mij duidelijk. Ik heb mijn 46715 verkocht aan een forumlid, die wilde hem proberen op te knappen en anders als decoratie gebruiken. Ikzelf heb een nieuwe 46717 gekocht en deze doet het tot nu toe
goed, heb hem ongeveer een maand of acht. Blijft wel een geinig ding.

Gr, Ad