Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

rangeer lantaarn bij een moderene spoor ban wat te doen?

Gestart door paardbart zaterdag 01 oktober 2011, 10:54:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
rangeer lantaarn bij een moderene spoor ban wat te doen?
Ik weet de vunksie van de wel bekende rangeer lantaarn die aan geeft of ver wel of niet gerangeerd mag worden
Nu zit ik met het volgende ik heb een moderne baan ontwerp waar ik ook een rangeer terrein heb die het hoofd spoor kruist en dit is niet egt gebruikelijk maar door ruimte gebrek kan het niet anders
Of te wel ik heb het idee van een rangeer lantaarn nodig die aan geeft of er wel of niet gerangeerd mag worden maar aangezien ik Alma moderne ligt zijnen heb moet ik iets heb wat ook modern is
Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen met een modern sein wezen en hoe word dit bij het groot spoor opgelost
En wat voor sein gebruikt men tegen wording als vervanger voor de rangeer lantaarn
En wat is tegwordig het bord voor einde rangeer grens is die het zelfde gebleven of ook vervangen
Ps. Het gaat hier om het Duits voorbeeld maar als iemand het weet over het Nederlands voorbeeld stel ik dit meer op prijs om dat het beter in mijn baan past maar Duits is ook goed het gaat namelijk om een grens station
Groeten Bart
Re:rangeer lantaarn bij een moderene spoor ban wat te doen?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:rangeer lantaarn bij een moderene spoor ban wat te doen?
Bart,

Kijk eens in de Märklin gids.
M-rail: 7042 (mechanisch met verlichting)
K-rail:  7242 (licht dwergsein)
Of effe googlen.

Gr. Marcel

PS, het leest voor ons wat makkelijker, als je de spellingscontrole uitvoert.
Re:rangeer lantaarn bij een moderene spoor ban wat te doen?
Citaat van: loc1200 op zaterdag 01 oktober 2011, 15:16:36
Bart,

Kijk eens in de Märklin gids.
M-rail: 7042 (mechanisch met verlichting)
K-rail:  7242 (licht dwergsein)
Of effe googlen.

Gr. Marcel

PS, het leest voor ons wat makkelijker, als je de spellingscontrole uitvoert.
Ik bedoel iegelijk vroeger had mijn mechanisch seinen dus ook mechanisch rangeer lantaarn maar wat gebruikt men tegen woordig om duidelijk te maken aan het rangeer verkeer dat er niet gerangeerd mag worden
Ps. Sorry van de speling, tijd gebrek
Re:rangeer lantaarn bij een moderene spoor ban wat te doen?
 Licht- Gleissperrsignal

Die Lichtgleissperrsignale gibt es in einer flachen und in einer hohen Ausführung.

 

Bild 1: Der hier gezeigte Zustand heißt Sh 0 und bedeutet "Halt für Zug- und Rangierfahrten"". Das Gleissperrsignal in dieser Stellung verbieten die Ausfahrt aus Gleisen des Bahnhofs.

Bild 2: Der hier gezeigte Zustand heißt Sh 1 und bedeutet " "Fahrt für Rangierfahrten". Es gibt die Fahrt für Rangierfahrten frei

Bron


Marklin 7242



Mvg, Johan
Re:rangeer lantaarn bij een moderene spoor ban wat te doen?
bedankt
wat is de meest logise plaatsing van dit sein op de baan
Re:rangeer lantaarn bij een moderene spoor ban wat te doen?
De wissels afdekken.

Mvg, Johan
Re:rangeer lantaarn bij een moderene spoor ban wat te doen?
oke bedamkt nogmaals voor het snele antwoord mijn vraag is nu al be antwoord
super
groeten bart