Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Tony,

Citaat:Het is trouwens erg fijn, dat ik weet/voel dat ik dit gewoon kan schrijven hier. Zo hoort een forum te zijn, denk ik.
Helemaal mee eens en woorden zijn niet nodig hiervoor het is het begrip.
Ik vindt het eigenlijk ook niet mooi maar met die peperdure Big Boys neem daar geen risico's mee. Die grote jongen laat die ook graag eens met 100 km/u langs deze buitenkant rijden.
Tony terwijl hier een berichtje maak schiet er weer iets te binnen om die muur weer weg te halen en houten hekken erlangs te plaatsen en zijn de witte strepen ook weg >:-D :P
Even gaan zoeken op internet naar een sterk soort gedroogd natuurlijk houtsoort om dit zelf te kunnen maken.
Ik zorg er zelf ook altijd voor als om de tafel ga er geen treinen staan op het buitenspoor dat is mij ook een gegeven.
Die vangrail laat ik nog even zo tot de hekken klaar heb en vervang deze dan.
Mvgr,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Je zou de vangrail ook van lexaan (Gamma bijv.) kunnen maken. Sterk, buigzaam en je ziet er werkelijk alles doorheen.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Gerrit,

bedankt voor het plaatsen van deze foto :thumbup: Ik had dit ook al in Reactie #1248 geplaatst om eventueel deze lexaan te gebruiken alleen was even de naam hiervan kwijt.
Ben nog even aan het bekijken wat wil gaan plaatsen, een open houten hek of lexaan.
Nu je deze foto heb geplaatst kan ik mooi zien hoe het aanzicht is.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

vandaag maar eens de berg bij de kolenmijn geschilderd na bewerking aan de bedrading. Mooi dat ik op de foto kan zien wat nog niet goed is geraakt en maak de verf nog wel wat dunner om goed in de kieren te laten lopen. Ik heb eerst zwarte verf als ondergrond gebruikt en na het drogen er met roodachtig bruin eroverheen die nog had staan van de bestaande kolenmijn.
Morgen bomen en gras erop waarvan weer foto's. :P
Wat het schaduwstation betreft ben ik daar nog even de bedrading aan het corrigeren wat baanaansluitdraden betreft en hoop deze morgen af te krijgen.
Tja ik moet er ook nog even in komen en gaat wat moeilijker allemaal als je er steeds maar even mee bezig kan zijn, je raakt zo de draad weer kwijt 8o
Beter nu even alles goed doen dan alles af rammen en rijden kan ik toch dus genieten doe toch wel.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Hoi Theo !

Zo wordt die hoek fijn weer één geheel  :thumbup:
Gat het weer ergens op lijken.... :P

We wachten op de eerste regen, dan groeit er vast wel wat.....grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Thanks.

Het één geheel is nog niet af hoor daar onder de kraan ook nog rotspartijen komen en is wel meer af dan en gat het inderdaad ergens op lijken. :o) >:-D Dit vanuit de hoek gezien waar je op kan kijken. >:-D (foto) Morgen gaat het hier regenen met elastische houtlijm en groeit de hele handel in sneltreinvaart. :mrgreen: :lol:
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: Ta2trainman op woensdag 11 februari 2015, 09:10:14
Je zou de vangrail ook van lexaan (Gamma bijv.) kunnen maken. Sterk, buigzaam en je ziet er werkelijk alles doorheen.

Hoi Gerrit,

Die lexaan denk dat ik het ook nodig heb op een hoek waar ik laatst weer wat kapot maakte met mijn elleboog!
Hoe kan je het het beste snijden, metaal zaag?

Theo,
Ben ook straks met een mijn bezig, heb die Faller mijn lift. Zoek nu naar een geschikte kolenlaad installatie. Ik dacht even aan Walthers, maar die is wat groot.

Groeten,

Robert
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Robert, ik heb dat met de decoupeerzaag gedaan, met een medium houtzaagje.
Staat in mijn draadje, in deze post, werkt perfect.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Robert,

misschien is dit iets voor jou?
Mvgr Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal :)

Flink in de weer met bedradingen en is toch best een flinke klus. De schaduwstation heb ik nog eens helemaal gecontroleerd en ga er morgen even de prik opzetten in de hoop de storing dan wegblijft :mrgreen: :D
Bij de kolenmijn is ook een en ander aan gedaan en er komen binnenkort hier weer foto's van.
Vandaag wat nieuwe aanwinsten binnen gekregen waaronder de 2x Kibri trafo's die ik tussendoor in elkaar heb gezet.Morgen krijg ik nog een nalevering van 4 zakjes kolen van Busch die nog het meest met de werkelijkheid overkomen.
Het is weer een gigantische troep op de modelkamer die ik morgen eerst maar eens ga ordenen :-)
Even wat foto's van de nieuwe aanwinsten.
Wordt vervolgd. ;)
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

ik heb een tijdje even niet gereageerd op je draadje want ik ben hier ook vreselijk druk bezig
maar je gaat als de brandweer en het ziet er geweldig uit

Gr Ed

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Is niet erg hoor daar ik hetzelfde probleem heb :P en komt goed.
Ed wissel wat meer af dan alleen met Itrain bezig te zijn het geeft wat meer rust door af en toe ook wat aan scenery te doen. Bij mij werkt dit goed want constant met die bedrading bezig zijn zie je door de bomen het bos niet meer 8) 8o
Het is maar een hint hoor >:-D
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ja Theo,
je hebt wel gelijk
daarom doe ik ook stukje voor stukje rails eruit halen, knippen draad solderen
terug leggen aansluiten en test rijden

want mijn zoon wil het graag ien rijden (trouwens ik ook hoor)

Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo en Ed,

Ja er komen een paar draadje bij kijken als je alles goed wilt aansluiten.
Ik hoop dat alles goed zit als er prik op komt te staan, als het maar niet gaat roken de rest komt vanzelf.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Peter,

prik erop gezet maar storing niet opgelost maar is morgen wel zo hoor en weet waar het zit :P Ga schematisch te werk en  kom zo achter de storing. Heb toen alles in een zeer drukke tijd alles aangelegd en is niet goed dat blijkt nu wel maar het schema van de schaduwstation zit in mijn hoofd en weet ik weet hoe het aan moet pakken.
Ik heb de inwendige booster van de esu 50200 even op een lage drempelwaarden ingesteld kan er weinig mis gaan en zo ook ik zit er met mijn vinger erbij om eerder op de noodstop te drukken als maar iets hoor of aanmerk 8) >:-D
Ik heb zo al een ding gevonden in de rail waar de massacontact zodanig was omgebogen die sluiting maakte met de baancontact en dat is dan de omstandigheden waar je dan op dat moment in verkeerd en is absoluut niet goed te praten maar het gebeurd nu eenmaal.
Normaal overkomt mij zoiets niet en baal hier ook enorm van en kan het ook niet van mijzelf waarderen en ben te slordig geweest.
Maar goed dit gaat mij geen 2e keer overkomen en weet nu wel hoe en wat hoe ermee om moet gaan. Vraag vaak teveel van mijzelf door mijzelf over te slaan en anderen eerst te helpen dit door met mijn gedachten teveel met ook andere dingen bezig ben wat absoluut niet werkt.
Tja het is waarschijnlijk de leeftijd wordt wel eens gezegd maar weet nog steeds waarmee bezig ben hoor en blijf mijzelf steeds controleren met het zaakje waarmee bezig ben. Maar heel zelden dat maar ooit iets heb opgeblazen en  is ook de kennis die je opbouwt van jongs af aan wat elektronica betreft.
Ik was in het begin ook Theo blow up maar kwam allemaal goed hoor door veel boeken lezen en uitvoeren van het namaken van elektronische schema's.
Buizentijdperk is mijn passie tot de dag vandaag en blijft een schitterende hobby.
Dit heeft te maken dat erg veel van heel veel soorten muziek hou en bij mij de buizen het meest warmte geeft wat geluid betreft, niets kan dit overtreffen.
Goed ieder zo zijn eigen gedachten erover maar één ding gezegd luisteren naar muziek kan je pas een oordeel over geven als je werkelijk luistert naar zoals; Andre Rieu, Mantovani dit als voorbeelden waar heel veel instrumenten in voorkomen en zo op deze manier van muziek gaat houden en werkelijk leren luisteren. Er gaat hier jaren overheen voor je zover bent daar dit al van jongs af al heb gedaan en pluk er nu de vruchten ervan.
Al met al ik heb zoveel mogelijk van mijn leven veel geleerd en tot de dag vandaag nog steeds, naar veel dingen nieuwsgierig waar je iets van kan leren :-) :P
Mvgr,
Theo.       
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal,

Na een uurtje prullen  :evil: :mrgreen: was het probleem opgelost in het schaduwstation waar ik nog steeds een storing had.
Tjonge jonge zeg ik kon wel een gat in de lucht springen nadat er weer prik opstond en GO knop op groen bleef staan(ESU 50200). :D :-)
De Rheingold treinstel stond als enigste nog opgesteld in het schaduwstation en deze via klimspiraal naar boven gereden en met succes.
De reden van deze was omdat deze wagons nogal lang zijn en je er mooi mee kan kijken waar je de opstakels tegenkomt. Nou die ben ik wel tegengekomen en gelijk opgelost. 
Bij de linkse tunnelpoort, stukje trestle van de houten brug + een deel van de vangrail waren er problemen waar de wagon dan in het midden hiervan aanliep.
Tja zo ben je weer even bezig allemaal en is de middag al snel om maar ik ben blij dat dit nu opgelost heb en er later geen problemen meer mee heb.
Een paar foto's  :P
Morgen ga ik eerst de kolenmijn afwerken en plaats weer foto's.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Fijn dat de storing eruit is Theo, wat was nu de oorzaak?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Gelukkig heb je de storing opgelost zonde van je tijd dit soort storingen.
Nu weer lekker verder met je mooie baan. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
De oorzaak Peter zat in één rail daar waar je de massa doorknipt/door slijpt is een flinterdun stukje achter gebleven die contact maakte met de baanstroom.
Met gele lijn aangeven op foto. Dus de massa die heel kortbij de baanstroom zit, tevens loopt deze hier onderdoor naar de andere zijde.
Hopelijk dat het goed is aangegeven en ook al klink het voor jou misschien als een duidelijk antwoordt maar eventueel niet voor een ander, daarom dit ook even aangeef voor anderen.
Mvgr,
Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Inderdaad verloren tijd Michel, maar aan andere kant weer leerzaam voor anderen na aangegeven foto. Ik heb dit gewoon ergens aan mijzelf te danken daar dit gedaan heb toen het erg druk op het werk had en dan 's avonds aan dit beginnen gaat dus echt niet samen :thumbdown: :offtopic:
Ach je leert er allemaal van en dit is een werk waar je echt heel goed moet opletten en er heel uitgerust aan begint dit vooral als oude bok zoals ik :D :P
Maakt mij niet uit en ga weer lekker verder en zal nog wel meer ellende tegenkomen als zover ben om koploper in gebruik te nemen :-) 8)
Hier kom ik ook wel in en anders ga wel vragen als ergens mee zit, dus komt ook goed.
Ik heb enorm veel geduld ook al blijkt het wel eens niet hier maar ken mijzelf wel dan, gewoon even in jezelf wat vloeken waar de goden blij van worden  >:-D is het na 5 minuten weer over O:-D :P
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal, :)

foto's van de kolenmijn  :-) Ik ga later de boel nog wel verfijnen en kleine details afwerken.
De mijnwerkers hebben hard gewerkt de laatste dagen dus wordt het tijd dat de kolen vervoerd worden. Ook wordt er volop aan de kraan gewerkt door elektriciens en onderhoudsmonteurs om deze aan de praat te krijgen want tijd dringt. :P
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Foto C 013 geeft een mooi totaal plaatje van het geheel. :thumbup: :thumbup:
Mooi gedaan Theo. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Het plaatje van de rails is erg duidelijk  :thumbup:

Het is vaker voorgekomen dat het kleine stripje de baanspanning raakt, zelf slijp ik het gehele stripje er tussen uit.
Op die manier kan het geen contact maken Met de baanspanning.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooi en leuk, Theo!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ziet er natuurlijk uit, Theo :thumbup:

Groeten,
Roel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Smul-update Theo  :thumbup:

Lekker groezelig sfeertje heb je zo in die hoek!!!
Vraagje, maak je de kraan nog vuil, of is hij pas geplaatst om de oude te vervangen ?

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie kolenmijn ziet er goed uit ook de foto's  :thumbup:

Gr Alex 0850   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Peter,

ik heb de rails allemaal geknipt en bij één rail is een flinterdun stukje achtergebleven en de rest is allemaal goed dus valt mij reuze mee.
Maar goed ieder zo zijn eigen manier dit te doen. :thumbup:
Mvgr,Theo.

Michel, Dirk-Jan en Roel dank jullie wel voor de mooie complimenten. Ik ben met rendiermos bezig geweest met verschillende kleuren en haal deze met een pincet uit elkaar om een mooi resultaat te krijgen maar wat niet altijd tot tevredenheid is. Het is geen gemakkelijk spul om het zo maar even goed te krijgen, maar tijd loont de moeite :)
Mvgr Theo.

Dank je Tony en vindt ik het tot nu toe ook een geslaagd hoekje maar is nog niet af hoor daar er nog wat kleine details zijn voor de gehele afwerking.
Dit komt later nog wel aan bod.
De kraan is nagenoeg nieuw maar wordt gewoon verweerd want zo is het geen gezicht natuurlijk het past niet in het plaatje. Ik ga dit op korte termijn wel doen maar eerst even nog wat kleuren aanmaken op een proefstukje voor de beoordeling alvorens deze aanbreng.
Mvgr, Theo.

Hoi Alex,

dank je wel en fijn dat de foto's ook goed zijn :thumbup: daar niet echt een goede fotograaf ben maar haal er wel de beste eruit :P   
Mvgr, Theo.

Hallo allemaal, :-)

vanavond heb ik alle wagons weer teruggeplaatst in het schaduwstation en bovenbaan. De bedrading van de bovenbouw is bijna allemaal weggewerkt op 2 opstelsporen na die ik morgen eerst verder afwerk.
Als alles van bedrading zodanig is geplaatst kan ik weer eens lekker rijden maar dan met het schaduwstation erbij wat smullen wordt >:-D :P
Ik kom langzamerhand steeds dichter bij aansluiting van koploper maar blijf er wel de tijd voor nemen en doe niets overhaast nu. Alles op zijn tijd en geduld is een schone zaak O:-D
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond beste leden/gasten,

de bedrading van het achterste opstelspoor van de bovenbouw zijn middels allemaal doorgevoerd naar onderen en ga deze morgen vrij maken van de onderliggende sporen zodat kan rijden :-) Ik heb veel te doen morgen en wil dit af hebben met zoals het ophangen van de tft scherm aan de muur, pc plaatsen, film maken van het rollend materiaal en kraan aansluiten bij de kolenmijn.
Vraagje, is er iets op de markt om de monitor draadloos op afstand met de pc te verbinden zoals b.v ook mogelijk is met de muis.
Ik zou anders een kabel moeten aanleggen van 6 meter naar de pc en alternatief is draadloos maar uhhhhh is dit wel mogelijk :roll: 8o :P
Graag wat advies hierover als mogelijk is. Alvast mijn hartelijke dank :thumbup:
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Je bent goed bezig met alles aan te sluiten Je kan toch je computer recht  onder je beeldschem en  recht onder je baan en dan een draadloos toetsenbord en draadloos- muis ben je klaar.
anders moet je een nieuwe monitor  http://www.nu.nl/gadgets/2473218/samsung-komt-met-draadloze-monitor.html
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Pixon voor de waardering :thumbup:.
Daar ik al zo weinig plaats heb links naast de baan Pixon heb ik besloten het beeldscherm tussen de 2 ramen te plaatsen. Daar hangt deze mooi buiten de baan want het hoeft van mij geen aanzicht te zijn.
De pc komt links onder op de grond te staan en daarboven maak ik nog een schuiflade voor het toetsenbord en Ecos 50200 dit i.v.m om in die hoek erbij te kunnen als er iets ontspoord of anders.
Als in de loop der tijd meerdere beeldschermen draadloos worden ga ik er een aanschaffen.
Pixon nogmaals bedankt voor je hulp betreft de draadloze monitor :thumbup: ;) en hou het in de gaten.
Mvgr, Theo.

Beste alllemaal :-),

vandaag diversen winkels gehad voor materiaal en kost wat tijd maar ben tevreden tot nu toe wat ik heb kunnen doen vandaag :P
Foto's geven genoeg beeld van vandaag verrichten arbeid en rest probeer morgen nog na te komen.
Tony wat betreft de vangrail was het veel experimenteren op proefstukjes maar ik ben eruit gekomen en heb met een licht natte spons in de uiteindelijke aangemaakte kleur aangebracht op de vangrails.
Het uitstekende wit is eraf maar andere kleuren zijn nog wel zichtbaar die er al in verwerkt zaten.
Ik merk wel de verschillen onderling wat materialen betreft waar je iets op aanbrengt om een goed resultaat te krijgen maar is gewoon door heel veel te experimenteren en kom je achter heel veel dingen.
Het kost veel tijd maar je moet het ook aanvoelen denk ik zo wat dan ook gemakkelijker gaat.
Tja de een heeft het gewoon in zijn vingers zitten en anderen weer minder zoals ik b.v maar kom er ook wel alleen het heeft meer tijd nodig. Het is allemaal hobby en mag zeker tijd kosten ieder op zijn eigen manier en heb voor iedereen waardering in de de manier hoe iemand iets maakt en waar je ook weer ideeën uit kan halen. Creatief zijn en veel kijken naar topics van anderen hier en kun je heel ver komen :P
Mvgr,
Theo.
   




Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Leuke update Theo. :thumbup: :thumbup:
Vangrail vindt ik mooi zo. :thumbup:
En was het een lekker gebakje ? ;) ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Thanks Michel  :P en het gebak was heerlijk hoor en wat wij samen elk weekend doen na een week hard werken met even een eigen traktatie. :-)
Michel hopelijk komt het allemaal goed met jou en dat je weer de oude mag worden succes  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mvgr,Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Lexaanplaat is een succes, Theo  :thumbup:

En wat mij betreft, ziet de vangrail er ook veel beter uit zo.
Er is nog genoeg van je baan over om je lekker uit te leven  :P

Ik w8 de volgende update weer onrustig af  :P

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Tony en kan weer rustig slapen na goedkeuring vangrail :-) :thumbup:
Er is gelukkig heel veel werk en kan mij erop uitleven en waarvan geniet ;)
Wie weet wat nog allemaal ga veranderen ben onvoorspelbaar >:-D :-)
Mvgr,Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je wel Theo is nog een lange weg maar gaat hopelijk goed komen. :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Dat onvoorspelbare van jou geeft er juist een extra dimensie aan, Theo  ;)
Maakt het des te spannender om te volgen.
Niks huis-tuin en keukenbaantje, Theo's old mine artwork, made right out the  :favorite:

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Het ziet er geweldig uit, Theo! Prachtige opstelsporen en die brug komt mooi tot zijn recht.
Verder sluit ik mij geheel bij Tony aan  :)

ik blijf je volgen.

groeten,
Roel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Michel graag gedaan hoor en wij duimen met z'n allen en vooral positief blijven wat ook toedraagt aan je genezing.
Mvgr,Theo.

Hoi Tony, Roel,
Theo's old mine artwork, made right out the  :favorite: Deze woorden zeggen meer dan genoeg :thumbup:
Roel dank je wel :thumbup: en ik blijf mijn best doen er een mooie kolenmijnindustrie van te maken.
Ik geniet er elke keer weer van als iets heb gebouwd en er tevreden over ben wat overigens niet gauw gebeurd :P maar dat vindt ik niet erg en is hobby met een doel erachter.
Mvgr, Theo.

Even een aan het denken geweest wat in de linker achterzijde ga maken en ik ben eruit voor even O:-D :P
Kleine oppervlakte 200x 1000 mm. Gisteravond begonnen met opbouwen, afbreken, opbouwen, afbreken, uhhh ut zal wel wist het even nie meer en schoenmaat 44 erin en weg alle zorgen :D :P
Vanavond was het voorlopige nieuwe plan er en ik ga dit zover opbouwen en kijken hoe het uit gaat vallen. Even een paar Picasso foto's :D :lol:
Morgen komt er meer beeld in van hoe het gaat worden. Het kippengaas behandel ik eerst met voorstrijk alvorens met vliesdoek aan de gang ga voor goede hechting hierop.
Deze vliesdoek week ik in heel warm water en vorm daarna het geheel op het kippengaas. Direct hierna gips aanmaken en aanbrengen.
Zorg ervoor dat warm water in de waterkoker blijft en op het moment het nodig heb dit even in de bloemenspuit doe om te zorgen dat het vliesdoek nat blijft voor hechting van de gips. Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo. 


Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Dit brouwsel is zo al leuk, Theo  :P

grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Tony de gatenkaas ziet er nu zo uit :D :-)
Ik had iets over het hoofd gezien dat gaas nog over het vliesdoek moest aanbrengen en ben daar even een klein uurtje mee bezig geweest.
Allemaal kleine repen gaas geknipt en gevormd en dit onderling aan elkaar gemaakt wat lekker gemakkelijk ging. De kunststof waterval wordt een stuk smaller straks en overigens wordt er nog polyester in verwerkt voor goede waterdichtheid later.
Ik ga er een echte waterval van maken met gedistilleerd water erin dit d.m.v een Faller waterpomp.
Voor de uitmonding van de waterval onder komt een klein beekje ook gemaakt van polyester.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Netjes Theo netjes hoor. :thumbup: :thumbup:
Ik doe het je niet na hoor. ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Je bouwwerk doet me een beetje aan een uitje naar de Schrammsteine denken.
Twee uur trappen op om boven te komen. :D

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Leuk project een waterval met echt water, ik durf nog niet eens aan modellbaan water te beginnen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Theo,

Je bent weer eens een alleraardigst project gestart,
wat zeker de moeite van het volgen waard is!
Succes met het waterval-project! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Ha die Theo !

Wordt er bij jou in de buurt geen valse hond vermist ?  >:-D

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,
dat is interessant, echt water op de modelbaan.
Ben zeer benieuwd naar dit project, sucsez  :arrow: :thumbup: