Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Roel,

dank je voor de waardering. :thumbup: :thumbup: ik ben zelf ook heel tevreden met dit sporenplan en lekker veel werk dus hoef mij niet te vervelen.
De houten brug wilde ik graag terug in de baan hebben daar ik er veel werk aan gehad heb en is eens wat anders.
Met vriendelijke groet,Theo.

Hoi Tony,

dank voor je waardering :thumbup: :thumbup: De fabriek met mijnschacht had ik daar zolang even neergezet omdat er elders even geen plaats was.
Deze fabriek met mijnschacht wordt ergens anders geplaatst. :P
Met vgr,Theo.

Hoi Michel,

dank je  :thumbup: :thumbup: het doet je goed om verder te gaan.
Ben nu bezig met de tunnelingang te verlengen bij de mijn waar nog nader weer foto's van komen.
Mvgr,Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal, :-)

vanmiddag weer even aan het klooien geweest met allemaal van die kleine prutswerkjes. 8) Op het laatst nog even aan het bouwen geslagen en waarvan een paar foto's.
Alles wat je ziet moet ik allemaal nog verder afwerken daar het nu ter voorbereidingen heb aangebracht. Tja ik haal steeds meer werk op mijn nek maar dat geeft niet.
Wat is deze hobby toch mooi om te doen :-) :lol: Morgen even een zak gips gaan halen om weer rotspartijen op de baan te krijgen geeft gelijk wat meer aankleding.
Morgen misschien weer wat foto's
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 8)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,


Das weer een leuke update van jou kant, het word ook altijd knapper bij jou veel succes met je bergen en je gips.

Groeten
Peter
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

dat zijn grote stappen voorwaarts en het begint weer mooi te worden

ik ben heel erg benieuwd hoe het er in het echie uitziet.
we moeten toch weer eens een datum prikken, heb nog wat amerikaanse landschap bladen liggen voor je

zie je snel

gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Wat ga je nog verder doen met dat boomschrors ga je daar gips over heen smeren laat je het zo (schilderen ) ben benieuwd. Een vraag over de brug gaan daar nog meer trestlers onder komen want 3 is voor het gezicht wel weinig toch en je hebt weing ruimte om er meer te plaatsen dus ben benieuwd hoe je dat gaat oplossen.
Maar de baan word te gek mooi tot de volgende update.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :thumbup: :thumbup: Theo !

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Ik had ooit eens gelezen dat je de boomschors even in de magnetron moet doen om alle ongedierte het leven zuur te maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Peterke dank je en ik wilde vanavond eigenlijk aan het gipsen gaan maar heb het omgegooid naar de verdere afwerking van de brug.
Ik heb er trestlers bij gemaakt en vooraan bij de klimspiraal het stukje gat dichtgemaakt. Hier komt de de fabriek met mijnschacht te staan.
Foto's komen morgen. :P
Mvgr, Theo

Ed dank je en ik draai momenteel op volle stoom om de treinen weer te kunnen laten rijden. :P Ik zal van de week wel even een pb sturen voor nadere afspraak.
Amerikaanse landschappen je maakt mij wel nieuwsgierig hiermee en is wel een lokkertje om snel te komen  :lol: ;)
Ed ik laat je zo snel mogelijk weten om een datum te prikken.
Mvgr, Theo.

Pixon over die boomschors ligt middels al dun begoten gips. :P Ik had deze boomschors bij Astown besteld maar er zat te weinig ruwe boomschors bij waarmee je dan weinig effect krijgt.
Ga zelf wel een keertje op zoek naar echt grof boomschors voor de hoek linksachter op de baan.
Pixon ik ben vanavond verder gegaan aan de brug en trestlers bijgemaakt op plaatsen waar de overbrugging te groot was.Het resultaat zie je morgen op de foto's die dan plaats. Laat maar even weten of dit wel kan of niet anders heb nog een andere oplossing misschien.
Ga dit morgen ook even bekijken. Dank je wel voor de waardering :thumbup: :thumbup: :thumbup: en blijf mijn best doen.
Mvgr, Theo.

Tony dank je en ik blijf nu doorstomen even >:-D :-) want de de treinen motte weer snel gaan rijden.
Mvgr, Theo.

Peter daar was ik al van op de hoogte en deze boomschors van Astown was al zo droog als kaf, dus was niet nodig. Vond het alleen jammer dat deze te weinig ruw waren. Dus ga ik zelf maar eens zoeken en pleur deze dan even in de magnetron :P
Er komen t.z.t nog wel foto's van.
Mvgr, Theo.

Beste allemaal,
morgen weer foto's van verdere ontwikkelingen :) en het gaat lekker hier.
Mvgr, Theo.


 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allemaal,

vanavond even het laatste stukje klimspiraal dichtgezet en er even de de fabriek met mijnschacht erop geplaatst. Deze blijft hier staan en geeft vanuit verschillende hoeken een mooi perspectief.
Verder heb ik nog wat brugleuningen of vermiste paaltjes aan de houten brug gerepareerd.
Even nog wat foto's.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
wauw.....wordt steeds mooier.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Apart sfeertje geeft die brug aan je baan, Theo !
Moet ook een mooi gezicht zijn , als daar treinen overheen denderen  ;)
Ik word steeds benieuwder naar de verdere aankleding.......

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Idd een mooie brug. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ja dat word al veel beter .maar nu moet je gaan kijken hoe je dat in de volle lengte kan doortrekken met een onderdoorgang voor je laag gelegen spoor.
Zonder ondergelegen spoor zou het er zo moeten uitzien.





Ik ben nog aan het zoeken wandt ik had ergens een foto gezien wat meer met jouw situatie te maken had .
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Of je komt bij dit soort stalen trestles met onderdoorgang die je ook van hout kan maken

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Kwam deze tekening tegen misschien interessant
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Peter, Tony, Jorg dank je wel voor de waardering :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Pixon dank je voor het meedenken en ik zal eens kijken of ik hier iets uit kan halen. Heb vanavond even de situatie bekeken en ik heb misschien een idee maar ga dat even op mijn gemak bekijken allemaal.
Nogmaals  :thumbup: :thumbup: :thumbup: thanks :-)

Even weer een paar foto's >:-D 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooooi, Theo  :)

Groeten,
Roel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
dat gaat in een sneltrein vaart

word vast heel mooi jouw kennende

gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Je hebt er zin in, Theo  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Bij de volgende update zal die berg vast niet meer besneeuwd zijn.........
Is ook niet leuk voor de mijnwerkers  :P

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Roel,
Dank je  :thumbup: en ben jou draadje ook aan het doornemen en reacties komen nog.
Mvgr,
Theo.
Dag Ed,
Gaat ook met veel stoom  :P maar ook overdag op het werk. Alles onder controle hoor en ik vindt het een heel fijne ontspanning 's avonds om aan de modelbaan te werken. :-)
Gisteravond een rustavond ingelast en vanavond ben ik weer lekker bezig geweest met trestles in elkaar te zetten. Ik blijf wisselen dan wordt het ook niet saai allemaal en blijf je er plezier in houden wat althans bij mij heel goed werkt. :lol: :D
Dat het mooi mag worden is ook mijn bedoeling en ik ben ook niet snel tevreden altijd en verander het later weer totdat het wel goed vindt.
Ach misschien wel een 10 jarenplan >:-D :-)
Mvgr,
Theo.
Hoi Tony,
Dank je en of die berg nu besneeuwd is of niet mijn mijnwerkers krijgen een goed salaris en werken erg hard voor mij en met veel pezier om straks de kolenmijnindustrie draaiend te krijgen. Big Boys zijn nu éénmaal grote kolenverslinders met tonnen water en deze jongens weten waar deze het voor doen.
Het zal door mij allemaal beloond worden voor deze hardwerkende kolenmijnwerkers waar vooraf afspraken mee heb gemaakt en ook nakom. :thumbup: :P
Gaat hopelijk een mooi verhaal worden allemaal en ik zie wel Tony :thumbup: :P
Mvgr,
Theo.

Beste forumleden/gasten :-)

even weer wat updates van gemaakte tresles
   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal,

van de week een 2e hands kraan met wiad grijper binnen gekomen waarvan een foto.
Vandaag heb ik de houten brug verder afgewerkt met wat extra trestlers onder de brug. De onderhouds keet is ook weer geïnstalleerd tegen de brug.
Bij de klimspiraal heb ik het laatste stukje naast de brug ook dichtgemaakt daar er op die plaats nog een extra trestle onder moest.
Deze plaatjes kan ik ten alle tijden weghalen mocht er wat mis gaan. :P Als laatste her en der nog wat kleine dingen afgewerkt aan de brug, restant komt later nog wel een keertje.
PS (Eventueel even op de foto klikken voor vergroting). Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Mooie brug die weerom gemaakt hebt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Groeten uit Antwerpen.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie kraan heb je erbij Theo. :thumbup:
Brug ziet er goed uit wordt steeds mooier. :thumbup: :thumbup:
Kortom heerlijke update. :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :) Je weet je vrije tijd goed te benutten. De brug ziet er goed gelukt uit, petje af. :thumbup: :thumbup:
En de kraan met wiad grijper is een hele mooie aanwinst, veel plezier ermee.

Dirk-Jan
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie baan, inspirerend onderwerp ook, de mijnindustrie.
Ik hou wel van dat industriële erfgoed! Heb zelf ook een hoekje met kolenmijn, maar moet dat nog verder afmaken. Het thema kolenmijn, en de bijbehorende industrie is genoeg om een mooie complete baan mee te vullen, maar ja ik vind zo veel dingen leuk dat de kolenmijn het bij mij met een relatief klein hoekje moet doen.
Ben benieuwd naar de verdere aankleding van je baan!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Jorg,Michel dank je voor de leuke waardering :thumbup:

Dirk-Jan, Dank je voor de waardering :thumbup: De tijd die ik maar kan benutten maak er gretig gebruik van >:-D Daar zoveel tijd in deze brug had gestoken wilde ik die ook weer terug op de modelbaan hebben en is niet te hoog zodat je toch nog mooi overzicht over de rest blijft houden. De kraan komt heel mooi van pas met de wiad grijper en kan deze straks mooi op afstand besturen.

Hans, dank je voor het compliment :thumbup: De reden van dit onderwerp mijnindustrie is dat iemand uit mijn familie in de kolenmijn heeft gewerkt die overleden is aan stoflongen hierdoor. Ter ere hiervan heb ik toen dit thema gekozen. Hij heeft mij veel verteld over hoe het allemaal in zijn werk ging en vond het een inspirerend verhaal. Overigens heb altijd al iets met kolenmijnen gehad, ik weet ook niet echt waarom.
Misschien de reden dat er in het verleden veel over heb gelezen en er om een of andere oorzaak met deze te doen had.
Hans zal jou draadje ook eens gaan doornemen en ben ook benieuwd naar jou kolenmijn etc. :thumbup:
Vriendelijke groet allemaal. :thumbup:

Goedenavond beste allemaal :-),

ik had op het werk een stukje verpakkingskarton in mijn handen en kreeg er ineens een geweldig idee mee voor de modelbaan. :o) >:-D
Een vangrail kwam als idee naar boven, dus gelijk na het werk naar de boekenhandel gegaan en etalagekarton gekocht van 480x 680 mm voor 1,50 euro.
Thuis gelijk achter de pc om een mooi passende muurplaat uit te printen. De gekozen natuursteen is Monzonit geworden.
Ik heb stroken van 50 mm breed gesneden met daarop 3M band(dubbelzijdig kleefband) aan de bovenzijde van deze strook. Vervolgens de muurplaat aangebracht hierop en op maat langs de strook afgeknipt. Als laatste de hele handel vastgeniet aan de kopkant van de platen.
Ik wil er nog een strook extra achter nieten wordt het een mooi stevig geheel. Het is een simpele oplossing en goedkoop ook nog O:-D :P
Even een paar foto's van het geheel.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.         

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Hoi Theo !

Zo kan het natuurlijk ook  :thumbup:

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Het ziet er allemaal mooi uit!
Ook je verhaal, waarom je dit thema hebt gekozen, vind ik erg mooi.

Bij toeval ben ik een paar maanden geleden in Essen bij een (voormalige) kolenmijn geweest en heb daar wat foto 's gemaakt. Als je daar belangstelling voor hebt, bijvoorbeeld als inspiratiebron, wil ik je die foto's wel laten zien.

Groeten,
Roel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ik heb ook wel iets met kolenmijnen, ik weet ook niet hoe dat komt... Het blijft gewoon een intrigerende industrie! Schunnig dat er in Nederland nagenoeg niets bewaard is gebleven en dat alles na sluiting van de mijnen in de jaren 70 direct met de grond gelijk gemaakt is :? En dat terwijl een hele provincie, en ook van daarbuiten, er jarenlang hard geploeterd heeft...
Gelukkig weten ze het historisch/industrieel erfgoed in het buitenland wat meer te waarderen, Blegny (bij Luik) is dan ook een echte aanrader! Maar daar ben je vast al eens geweest?!?
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Tony, ik had zo al verschillende soorten vangrails gezien op deze forum en is dan bij mij niet af en ik ga aan het denken om er iets mooiers uit te halen. Ineens is het er met mooi resultaat al zeg het zelf >:-D Het ballasten gaat nu ook gemakkelijker langs de buitenkant straks.
Weer een stapje verder :P
Mvgr,
Theo.

Hoi Roel, thanks :thumbup: en ik heb er zeker belangstelling voor van je gemaakte foto's als inspiratiebron. Het zal vast wel heel mooi zijn geweest om het te zien. Ben echt benieuwd naar deze foto's.
Ik ben er erg blij hiermee dat je dit wil doen en waardeer dit enorm mijn hartelijke dank hiervoor.
Dit forum blijft je steeds weer inspireren, geweldig gewoon. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mvgr,
Theo.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hans, dat is dus denk ik weer typies Nederland waar de regering het weer eens laat afweten wat de mijnwerkers allemaal gedaan hebben voor het vaderland.
Stront voor dank maar het volk weet wel beter hoor. Gelukkig dat er in het buitenland nog wel wat dingen bespaard zijn gebleven en ik heb Blegny inderdaad eens bezocht maar dat is al heeeeel lang geleden en ga er nog wel eens een keertje terug.
Leuke ervaring is dit dat jij ook wat met kolenmijnen hebt :thumbup: :thumbup:
Wie weet Hans komen wij elkaar eens tegen en kunnen het erover hebben, maar wij zien het wel.
Dank voor je aandacht :thumbup:
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo, ik stuur je via een pb een link naar de foto's.

Mocht er meer belangstelling voor die foto's zijn, dan hoor ik dat wel.

Groeten,
Roel
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Ik zie dat je met Amerikaans spul rijdt. Heb je ook plannen om a la die amerikanen zg "operations" te doen? Dus trienen en rangeren om industrieeen te bedienen volgens een of  ander vrachtsysteem?

Groeten,

Robert
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Roel,

ik heb de foto's gezien thanks :thumbup: en heb een pb gestuurd.
Mvgr, Theo.

Dag Robert,

ik heb wel zoiets in gedachten maar ben daar nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk om kolen te winnen voor de stoomlocs en energiebedrijven draaiend te houden + kolenvervoer naar andere delen van de wereld.
Mvgr, Theo.

Beste forumleden/gasten, :)

nu eindelijk alles goed op zijn plaats heb liggen door met de Big Boy even te kijken of deze overal mooi door kan is voltooid. Ik ga de komende dagen de bedrading verder aansluiten om dan met koploper aan de gang te gaan.(jippie :P) Vindt dit een heel leuk karwei om te doen en stamp het gehele circuit in mijn hoofd zodat straks het schema niet meer nodig heb. Bewaren doe het wel natuurlijk voor het geval dat.
Tussendoor maak wel foto's van de ontwikkeling.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo, ik heb nog wat foto's van mijn kolenmijngebied(je) in m'n eigen draadje gezet:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.50
Daarnaast nog wat foto's van Blegny ter inspiratie >:-D
Glück Auf!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Thanks Hans :thumbup: :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal, :)

aan de bedrading heb ik van de week niets kunnen doen (werkdruk)  8o :cry: Gisteren en vandaag toch weer wat kunnen knutselen  8) :mrgreen:
In de tunnel(linkerzijde baan) een houten muur geplaatst+ de voorzijde wat afgewerkt van de tunnelpoort waar nog wat hout ontbrak.
Even weer een aantal foto's. Veel kijkplezier en commentaar of andere vragen zijn altijd welkom.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.



Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo

Weer een mooie aanvulling op je baan.
Groeten uit Antwerpen.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ziet er goed uit Theo. :thumbup: :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Jorg, Michel dank je wel  :thumbup:

Beste forumleden/gasten.

morgen ga ik eerst de kolenmijn verder afwerken met het schilderen van de rotsen en plaatsen van bomen enz. Maar goed dat veel foto's heb gemaakt van de bedrading voor het digitaal maken van de baan en daar toch een foutje heb ontdekt. Ondanks toch zorgvuldig ben kan je toch dingen over het hoofd zien maar goed ik kan het oplossen en mooi dat je het op foto's hebt om het te kunnen zien achteraf.
Zo neem ik altijd mijn camera mee naar boven of als bezig ben op andere plaats om foto's te kunnen maken, je grijpt nooit mis als het ware.
Sommige foto's die hier plaats kan misschien voor de ene onbelangrijk zijn maar voor anderen weer veel waarden geven, het gaat het er bij mij om de details waar je anderen mee kan verder helpen.
Foto's kunnen je veel informatie geven en zeggen meer dan woorden.
Wordt vervolgd. :P
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Hoi Theo !

Een "echte" Theo-update weer  :thumbup:
Misschien een idee om het steenmotief van je vangrail met verdund zwart wat grijzer te maken en de buiten kant echt grijs.
Dit is wel erg licht/wit en steekt erg af bij de rest. Misschien een proefstukje maken en eens kijken of je dat bevalt.....
Het stuk vangrails op de laatste foto zou ik ook wat lager maken, het ontneemt veel zicht op je baan.

Ik denk maar mee, maar dat wist je al  :P

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Tony,

Dank je en meedenken is altijd welkom  :thumbup: :P
Die vangrail steekt inderdaad teveel af daar was al wel achter en er wordt nog later aan gewerkt alles op zijn tijd. Dwangbuis >:-D :lol:
Het is allemaal goed bedoeld hoor Tony en begrijp jou. :thumbup:
Lees het bericht maar eens van seinpaal die witte stenen had gelegd die teveel afsteekt en als advies deze te verweren. Dit even als voorbeeld dat mijn vangrails ook teveel afsteekt.
Wat de laatste foto betreft plaats ik morgen even wat meer foto's vanuit verschillende hoeken, waaruit het toch meevalt.
Als die vangrail ga verlagen donder straalt de loc toch in de diepte en dat wil ik wel voorkomen.
Het is wel een aandachtspunt hoor :thumbup: en kijk wel even of er nog een stukje van kan weghalen om wat meer overzicht te krijgen in zijn geheel vanuit dat punt.
Ik ga het gewoon even doen en maak er wel foto's van en wacht wel even je reactie af.
Mvgr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Tony ik heb het even nader bekeken en heb als optie om eventueel links een doorzichtig venster te plaatsen over het rechte stuk. Echter zie ik nu het treinstel niet die kort langs de vangrail langskomt, maar voor de rest is er wel genoeg overzicht.
Ik kan de vangrail wel lager maken die nu 50 mm hoog is maar je blijft toch met het probleem zitten denk ik dat je niet het volledige treinstel kan zien die kort langs de vangrail passeert.
Goed ik ga het toch eerst even bekijken en uitvoeren met de stenen vangrail te verlagen wat toch het mooiste aanzicht blijft. Dus treinstel vóór de vangrail en er zoveel afhalen van de vangrail dat het nog goed is te zien en veilig blijft :P
Heb even op de foto aangegeven met rode pijlen wat wil vervangen voor een eventuele doorzichtig venster.
Bedankt voor deze opmerking en meedenken. :thumbup: alle beetjes helpen.
Hoor het wel nader.
Mvgr,
Theo
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Hoi Theo !

Wanneer het mijn baan was, zette ik op het stuk van de foto's helemaal geen vangrail. Ik heb op mijn banen nergens zoiets, terwijl de rails op sommige plaatsen net langs het randje ligt. Als ik op die plekken wil werken, dan zorg ik dat daar geen treinen staan.
Er is bij mij nog nooit iets van de baan gekletterd en mocht het wel ooit gebeuren, hoop ik dat God zijn oren even dicht houdt  >:-D, maar dan nog zou ik daar geen veiligheid inbouwen.

Ik kan alleen maar zeggen wat ik op jouw foto's zie en dan zie ik op de 1e en 3e foto een baan in opbouw met een witte streep.
Het is trouwens erg fijn, dat ik weet/voel dat ik dit gewoon kan schrijven hier. Zo hoort een forum te zijn, denk ik.

Ben benieuwd naar het vervolg....succes en extra grtz  Tony