Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Je hebt niet stil gezeten Theo  :thumbup:  erg nette spiraal!
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ed
leuk hoor ga gewoon door dat is het bijna af....
Hoe is het van summere :P, nog lange niet nog lange niet 8) >:-D >:-D >:-D
Mvg,
Theo :thumbup: ;)

Hoi Michiel,
thanks het was een leuke ervaring en een mooi ding om te maken.
Mvg,
Theo.

Goedenavond allen,

alvast een voorproefje van de opbouw 2e niveau waar nog wel een en ander kan wijzigen.
Morgen is er meer een totaalplaatje als de bestelde rails binnen zijn maar probeer er toch een beeld van te geven als deze er nog niet zijn, heb je toch alvast een beetje indruk van de baan.
Wordt vervolgd,
Mvg,
Theo.



Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Het blijft heerlijk om je te volgen, Theo !

Ik zie je in gedachten, zo door het huis rennen om zo snel mogelijk op te schieten  :P

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Erg mooi zo Theo, en die mijn kan je zomaar op mijn baan zetten dadelijk, heb jij  weer meer ruimte voor rails, toch ;)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Allen nog bedankt voor de waardering :thumbup:

Hoi Tony,

mag nogal eens een keer trap op trap af van modelbaan naar de garage, maar nog puf genoeg hoor :-)
Vandaag niet echt veel kunnen doen dit door veel aan het denken en tekenen geweest ben van hoe het echt wil. Ben wel weer een stukje verder gekomen en heb het plateau in elkaar gezet waar later landschap e.d op en omheen komt.
Foto's komen vandaag nog.
Tony ben nog niet geheel door je draadje heen maar zover het gezien en gelezen heb ziet het er keurig uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Met vrg,
Theo.

Hoi Hans,

dank je en die mijn zit al vast aan mijn tafel  :D jammer maar helaas >:-D >:-D :D :P
Met vgr,
Theo.

Even nog een paar foto's van vandaag.
De rails komen morgen pas binnen en kan dan weer wat verder borduren :mrgreen: >:-D
Mvg,
Theo
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo nu zou ik kunnen zeggen ik heb een hele scherpe zaag, zo'n tril geval, maar laat die mijn maar mooi bij jou  op de baan staan, ik ga hopelijk snel zelf ook eens met scenery aan de gang hier.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Weer lekker bezig geweest Theo !

Is de laatste foto het begin van een nieuwe Arena voor Ajax-preiser ? :-)

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Hans,

>:-D >:-D en hoe gaat het met je klimspiraal let goed op allemaal want een fout is snel gemaakt. Daarom neem echt de tijd ervoor :thumbup:
Ben nog lang niet aan de scenery toe en gaat nog wel even duren, eerst na het uitpluizen van de 2e verdieping de boel gaan knippen en aansluiten.
Dit laatst genoemde is zo weer eens één van mij mooiste hobby's elektronica :-) :P
Mvg,
Theo.

Hoi Tony,

yep weer lekker bezig geweest hoor en vandaag weer hoor en foto's komen er weer aan hoor.

Is de laatste foto het begin van een nieuwe Arena voor Ajax-preiser ? :-)
>:-D >:-D >:-D :-)
Mvg,
Theo.

Beste allemaal :thumbup:,

gelukkig weer vorderingen kunnen maken vandaag en bijna voltooid.
Het rest mij alleen nog de aansluiting van de spiraal naar beneden toe en wil daar ook nog wat spoor gaan leggen. Ben daar nog niet echt uit ook heb al van alles uitgelegd en gedaan vandaag :roll: :mrgreen: maar is weer voor morgen.
Genoeg ge....lu, foto's zeggen meer en morgen weer meer het gaat lekker nu en ben meer dan tevreden tot nu toe.
Heb je nog andere ideeën kom er nu mee en zijn altijd welkom hoor en wil het hiervoor wel even stilleggen maar geef het wel even tijdig aan a.u.b :thumbup:
Mvg,
Theo
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

leuke ondersteuning heb je...... >:-D >:-D

nee dat gaat echt als een speer dat gaat zeker de goede kant op ik ben ook zeer benieuw of je stations sporen lang genoeg zijn???

maar k neem aan dat je daar over nagedacht hebt


succes verder gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
hoi Ed,

tja die dozen waren even een uitkomst op dat moment maar alles wat nodig had lag op de baan dus kon niet misgrijpen daar zorg wel voor :P
Lengte van het spoor daar heb het maximale uitgehaald voor zover het kan beoordelen, maar als je er meer uit kan halen laat het a.u.b weten alle hulp is welkom hoor en doe je best :thumbup:
Mvg,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

ik kom misschien snel eens langs , hopelijk samen met Damian

gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Meneertje wordt eens wakker hoor had het allang op « Reactie #1032  weergegeven maar goed  :confused:
Gr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo forummannekes/gasten :P,

vanmiddag eerst even naar de F1 gekeken en vervolgens weer aan de slag met de modelbaan die weer is gevorderd :-)
Alles zat lekker mee door goede voorbereidingen vooraf met gevolg dat alles in een vrij korte tijd tot stand kon brengen.
Ben erg tevreden met het resultaat tot nu toe en is het alleen nog de laatste fase n.l het lege gedeelte waar nu de troep ligt op het 2e niveau. 8) 8o >:-D
Dit morgen nog en hoop eruit te komen want het is nogal lastig en niet gemakkelijk om de aansluitingen tot stand te brengen onderling maar blijf het uitzoeken tot het heb.
Heb al diversen malen het railplan boek in m railuitvoering erbij gehad en haal er dan iets uit waarmee verder kan, het is een klein gedeelte hieruit waar dan op eigen idee weer verder kan. Het is een goede ondersteuning en kijk ook op internet naar railplannen waar ook weer een stukje uit kan halen die past in mij modelbaan.
Tja veel zoeken maar is hobby en leuk om te doen, heb het er voor over :lol: >:-D
Zo dit even mijn werkwijze, maar nu de foto's die veel meer zeggen dan woorden.
Met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allen :smile:,

vak voorbij weer aan het werk.
De 1e dag was snel voorbij en gelijk thuisgekomen werk hervat van de modelbaan om de op/afrit verder af te werken. Morgen nog het laatst rechte gedeelte ervóór nog aanleggen.
Als laatste wat nog wil doen is nog één bocht bij de spiraal maken om een lus te vormen, maar zie je later nog wel.
Had nog afvalrestanten van MDF plaat en heb deze gewoon opgebruikt om de op/afrit mee te maken waar mooi mee uitkwam, dus heel weinig over gehouden >:-D
Nog even gezocht naar nog wat meer MDF plaat daar het wist dat het ergens nog lag, maar gevonden en kan er mooi het rechte gedeelte mee maken morgen.
En dan nu de foto's en ben benieuwd wat jullie ervan vinden, commentaar is altijd welkom.
Mvg,
Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Even nog wat aanwijzingen van de laatste foto.
Je ziet daar 2 stootblokken waarvan de buitenste weghaal en doortrek met een bocht over de spiraal en zo weer aansluiten op het rechte gedeelte.
Misschien dat morgen hier ook nog aan toekom en zie je dan wel op de foto's weer hoe het gaat worden.
Gr,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond allen,

denk maar niet dat stil zit hoor en ben nog steeds in volle gang bezig :D :smile:
Toch weer een en ander aangepast, n.l dat het linksachter plateau heb verwijderd waardoor weer meer opties krijg om nog meer rails weg te leggen en rij mogelijkheden.
Wil vóór zaterdag zover klaar hebben zodat wat rails e.d bij kan kopen a.s zaterdag in Houten mocht nog wat tekort komen.
Maar dit gaat wel lukken daar nu weet hoe het echt wil hebben door steeds weer te blijven puzzelen en denken.
Gewoon uit het bolletje tot het resultaat er is, maar die is er nu eindelijk en foto's komen zodra zover ben dus nog even afwachten >:-D >:-D :lol:
Voor zover even dit berichtje en tot gauw.
Met vriendelijke groet,
Theo. 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal :-),

tja kan het niet nakomen helaas maar is om de reden dat de bestelden rails nog niet binnen heb en waarin belemmerd wordt  sorry.
Heb vele c rails maar uit vrije hand kan je niet meteen bepalen wat je nodig hebt en ook tijd die beschikbaar is laat ook te wensen over helaas.
Al met al gaat het goed komen uiteindelijk en zie dan wel weer.
Mvg.

Theo. 


Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo, jammer maar het is een hobby komt goed.
We w8en rustig af.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Cees,

kan je blij maken hoor want ik heb vandaag keihard doorgewerkt en de bijna de gehele baan voltooid op een paar wissels na :P >:-D
Gisteren even een belletje gedaan en kon de R3 gedeeltelijk afbestellen en heb er andere dingen voor in de plaats besteld.
Updates volgen.
Mvg,
Theo.

Hallo allemaal,
daar is ik weer >:-D :P
Gisteravond veel aan het puzzelen geweest om details te gebruiken voor mijn modelbaan en met verbluffend resultaat :o) :D
Ik ben bijna de hele middag bezig geweest met allerlei dingen aan de modelbaan om tot een bijna eindresultaat te komen.
De op/afritten zijn nog onderdelen die afgewerkt dienen te worden, maar is later en komt goed.
Nu dan even de foto's en ben benieuwd wat jullie ervan vinden, commentaar is natuurlijk altijd welkom hoor :P
Mvg,
Theo.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :-)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
hier ligt een klein deel van de loods boven het mangat die ik ga voorzien om ervoor te zorgen dat deze niet verschoven kan worden.
Foto's volgen nog.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Even nog een kleine aanvulling.
De foto die tussen niveau 2 is genomen daar komen nog wissels om naar de 2 buitenste banen te kunnen voor meer rij opties.
Hier is wat enige aanpassing nodig daar 2 banen te dicht op elkaar liggen om wissels te plaatsen, maar is kwestie van tussenstukken weg te halen en past het allemaal.
Foto's volgen hierover nog voor meer duidelijkheid.
Mvg,
Theo.













 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Hoi Theo !

Vanuit de plek waar je zit/ de zaak bestuurt, moet dat er goed uitzien.
Ik denk dat je zo optimaal van je treinen kunt genieten.
Ben heel benieuwd, hoe dat er met de scenery uit gaat zien. Daar zal toch nog wel plaats voor zijn, hoop ik.

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Nog wat foto's. (Voor vergroting altijd even op foto klikken) :-)
De laatste foto van de loc loods wil ik later hier de deuren automatisch gaan maken die nu als klapdeuren fungeren.
Niet bepaald goed voor de locs als deze hier steeds langs schuren wat gebruikerssporen achterlaat 8o :o)
Ik ga deze voorzien van servo's die al binnen heb plus ook de leds voor binnenverlichting.
Het dak van deze loods is niet vastgelijmd daar er altijd bij kan als er wat mis mocht gaan en natuurlijk ook voor de montage van het boven vernoemden.
Ik ga eerst nog de op/afritten voltooien en daarna even rijden hoe alles gaat.
Tja daarna alle rails knippen en bedrading aanbrengen wat veel werk is maar is hobby :mrgreen: :lol:
Wordt vervolgd.
Mvg,
Theo.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Tony,

aan de scenery heb ik ook aan gedacht hoor en heb dit allemaal opgenomen in de opbouw.
Het is een kolenmijn industrie dus die komt er wel en ga je nog wel zien allemaal.
Het ligt behoorlijk vol daar ben het mee eens maar gaten genoeg om er iets moois te plaatsen.
Ideeën zat hoor en staan al op papier. :P
Van het ene komt het ander ik ben onvoorspelbaar in opbouw van modelbaan, steeds weer nieuwe verrassingen.
Wat is deze hobby toch mooi hé :lol: :P
Mvg,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

Man wat een sporen heb jij liggen  :) jij hebt nu wel een hoop mogelijkheden om te rijden.
Ik zie een spoor met stootblok die strak naast een ander spoor ligt, dit ziet er onrealistisch uit.
Kun je dit spoor niet precies tussen beiden sporen plaatsen? Als ik het op de foto goed inschat zou je zo,n 2 cm. Moeten opschuiven.

Misschien een eigen pas stukje maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Peter,

inderdaad veel sporen en rij mogelijkheden wat ook mij bedoeling was.
ik heb nogal veel moeten zoeken maar uiteindelijk is het mij toch gelukt en ben er tevreden mee :-)
Wat het spoor betreft die strak naast de andere ligt heb je gelijk in, maar die gaat later weer weggehaald worden.
Had even geen linkse wissel meer voorhanden en even de 3-weg wissel geplaatst om alles passend te maken.
Mvg,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goedenavond beste allemaal :-),

vanavond de op/afrit bij de klimspiraal voltooid.
Even nog gerommeld in de dozen en een linkse wissel gevonden om de 3-weg wissel te vervangen 8) >:-D
Gisteren een waterpas wagon besteld om er hellingen mee af te lezen, en hopelijk morgen in huis.
De achterste op/afrit wil ik van hout gaan maken met trestles eronder.
Heb nog de houten bruggen bewaard van de vorige baan die wil aanpassen hiervoor, dit vanwege er veel werk aan heb gehad en het zonde vindt om weg te doen.
Even nog enkele foto's van wat ik vanavond heb gedaan.
Wordt vervolgd.
Mvg,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo beste allemaal :),

een paar dagen aan het puzzelen geweest met de zeephellingen :D >:-D waar teveel problemen in waren en maar weer aan het verbouwen gegaan.
Het is allemaal mooi als je het gelegd hebt maar had ik al zo mijn twijfels hierover en het weer niet ging worden helaas.
Na berekeningen bleek al snel dat de hellingen te steil waren en wisselproblemen onderling.
Ik heb het nu zo gedaan dat alles wel mogelijk is en met latere uitbreiding wat mijn doelstelling is om er nog iets meer aan uit te voeren. :-) 8)
Ook uit de vrije hand kan er iets mooi ontstaan maar kost nogal veel tijd en energie en dat is wat deze hobby zo mooi maakt, vallen, opstaan en ervan leren.
Rij opties zijn er niet minder om geworden na deze verandering.
Wat scenery betreft heb er genoeg opties in ook al heb wat meer ingeleverd aan rails.
En dan nu even de foto's van de veranderingen en eventueel klikken voor vergroting.
wordt vervolgd.
Mvg,
Theo.
 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo jij blijft wijzigen dat baanplan :) lijkt hier wel ook maar bezig met tekenen, ziet er wel indrukwekkend uit nu allemaal, vooral doorgaan :)
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dat is heeeel veel rails  :D
Voor de rest een prachtige baan !! O:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Hans,

de wijzigingen die mag uitvoeren is dat stuit op de op/afrit en andere dingen die je dan tegen komt, maar ik puzzel gewoon door tot het goed komt.
Vandaag de op/afrit gemaakt van het achterste gedeelte waar de trestles stonden met een helling van 2,5% en op de bogen 2%  >:-D :P
Dan ligt er deze helling en kom je weer in de problemen met de rails eronder waar de locs er niet onderdoor kunnen en mag je de boel weer aanpassen.
Maakt niet uit gewoon weer aanpassen en komt weer goed, maar wel weer nieuwe ideeën die hieruit ontstaan.
Gewoon heel mooi om op deze manier een modelbaan te maken die naar je zin is allemaal uit het gedeeltelijk middels wat zaagsel in de hersenen die je meekrijgt als je ouder wordt :mrgreen: :lol:
Maakt niet uit alles werkt nog steeds heel goed hoor ook al ben ik wat trager hierin, kan ermee leven :thumbup: :P
Wat je zegt Hans, vooral doorgaan en doorzetten komt toch alles goed  :thumbup: :thumbup:Thanks.
Mvg,
Theo,

Hoi Wouter,

dank je voor de compliment  :thumbup: en behalve het heel vele rails wat er ligt kan ik toch heel veel scenery plaatsen daar is aan gedacht hoor en ga je nog wel zien.
Fantasie genoeg hoor en gewoon blijven doordenken met alles komt het allemaal goed ook al kost het veel tijd ;)
Het is niet voor iedereen dit weggelegd en ik kan mij dat goed voorstellen en is heus geen schaamte, bedenk bij jezelf dat je aan een modelbaan bent begonnen waar je plezier in hebt anders deed je dit niet.
Bedenk maar eens in hoe veel deze hobby wordt bedreven sta je echt van versteld, het is geen kinderspel meer middels en laat een buitenstaander maar zeggen wat deze willen alles is anders dan in het verleden.
Er zitten zoveel mogelijkheden in de dag vandaag in deze modelbouw waar toch wel meer bij komt kijken toch  :P ;)
Mvg,
Theo.   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

morgen weer wat foto's van de vorderingen.
Tussendoor probeer ik er wat aan te doen maar gebrek aan tijd helaas door even wat andere verplichtingen.
Komt goed hoor en blijven doorgaan :-) >:-D
Mvg,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Neem er lekker de tijd voor Theo, het kan niet altijd treintjes zijn  8o :D


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Peter,

ho ho ho deze jongen wil zo snel mogelijk gaan rijden met die hap :-) >:-D >:-D
Alles is bijna zover om op dit niveau te gaan rijden en wat uit te proberen. Ik kan echt niet langer meer wachten het kriebelt en jeukt van alle kanten hier 8o :mrgreen: :lol: :-)
Nu ik eindelijk weer zover ben krijg er steeds meer zin in dit, vooral met koploper.
Maar al met al Peter neem wel de tijd hoor je kan rustig slapen :P >:-D.
Mvg,
Theo.

Goedenavond allemaal,

de helling achterin ligt in de bogen op 2% en rechte gedeelten 2,5%.
Er moet op enkele plekken nog wat plaatwerk aangebracht worden in de hellingen, maar is niet zoveel werk.
Op foto 48 zie je even een losse boog liggen die later in een klim naar boven gaat. Linksachter komt een berg waar deze dan later langs of door laat lopen.
Dit alles ga ik nog een keertje uitzoeken maar is voor later.
En nu maar eens de foto,s van de kleine vorderingen.
Wordt vervolgd.
Mvg,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
De caboose heeft 1,5 mm speling dus gaat nog net.
Ik heb onder deze plaat nog wat weggehaald om deze speling te krijgen.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

het begint enorm te worden, maar een waarschuwing is wel op zijn plaats er liggen nog draden op de rails dus voor je gaat rijden ...... ff wegwerken  :-) :-) :-)

nee zonder dollen dat gaat echt mooi worden

ik hoop dat ik snel even tijd kan maken om samen met Damiam te komen kijken

ga zo door

Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hartelijk dank allemaal voor de waarderingen :thumbup: :P

Hoi Ed,

Zeg dollen hoort erbij hé anders wordt het ook saai  :D >:-D
Kijk maar even wanneer het jullie schikt en hoor ik het wel dan. Je hebt momenteel wel andere dingen aan je h
oofd met je vriendin die even voorgaan en waarmee je veel sterkte mee wens :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Doorgaan doe ik zeker want de ideeën groeien met de dag hier en ik wil er echt iets moois van maken. Heb het met heel veel met vallen en opstaan moeten leren maar ga ijzig door en dat is wat zo mooi vindt aan deze hobby :-)
Uiteindelijk gaat het er ook komen dit dat je alles dat je meeneemt van hoe je iets niet moet doen en andere dingen juist weer wel, dus het gehele plaatje bekijken van begin af aan :P
Eigenlijk is het niet uit te leggen denk ik en het is voor jezelf als individu en op je gevoel afgaan om er iets van te maken wat naar je zin is.
Iedereen heeft zo zijn eigen gedachten erover en dat is zo mooi allemaal aan deze hobby, ieder zo zijn eigen inspiratie hierin.
Daar zijn wij mensen voor om allemaal om op eigen manier iets naar buiten te brengen voor anderen die hier ook wat van kunnen opsteken en omgekeerd natuurlijk.
Alle bijdragen Ed op deze forum kan ik alleen maar zeggen dat er blij mee ben je kan er hier echt veel uithalen en delen met anderen ook al zijn er wel eens problemen waar dan ook wel weer soms achter het persoon kan staan maar is waar het individu er zelf over denkt.
iedereen ziet het persoonlijk weer anders maar maak het allemaal niet zo moeilijk voor jezelf, dit ook zelf heb gedaan hoor op deze topic.
Uiteindelijk ben eruit gekomen door hulp van een goede mede forumlid die mij goed heeft geholpen en op gedachten heeft gebracht hoe ermee om te gaan.
Het lukt mij heel goed nu en gaat mij nu gelukkig heel goed af, het leeft bij meer dan hiervoor. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Op naar de volgende update dit weekend :lol: :mrgreen: >:-D >:-D >:-D
Met vgr,
Theo.   
     
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Hoi Theo !

Ik kan me voorstellen , dat je zit te popelen om op deze baan te gaan rijden, om te kijken hoe alles uitpakt.
Ze zullen je in de huiskamer niet vaak zien de komende maanden, lijkt me zo  :P Hooguit op pakjesavond, om nieuwe treinspullen
uit te pakken  >:-D

Grtz Tony
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Tony,

vandaag in het begin gereden met de Big Boy en komen de problemen gelijk naar boven 8o 8). De problemen zaten voornamelijk in de op/afritten die weer zijn opgelost middels.
Nog een paar uurtjes aan het rijden geweest  met lange treinstellen en geen problemen ondervonden >:-D :-)
Morgen alleen even de geweatherde Big Boy(4014) van een ander adres voorzien die hetzelfde adres heeft als de (4006).
Doe dit met een locprogrammer van ESU.
De komende maanden ga ik veel werken aan de modelbaan rekenhoudend met andere dingen natuurlijk, maar komt goed. :P
Pakjesavond is altijd weer een verrassing  :P >:-D
Mvg,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

vandaag vele uurtjes gemaakt met het rijden en testen + aanpassingen. :P
Op een bepaalde plek ontspoorden steeds weer de wagons :O :( , maar de oorzaak was de kruiswissel waarvan één van de wisseltongen verkeerd lag.
Ik heb deze eruit gehaald en open gemaakt en bleek dat één kunststof plaatje verkeerd om te liggen genummerd met 2.
Omgedraaid en alles weer in orde.
De achterste kruiswissel functioneerden één wisseltong niet en bleek achteraf dat het stalen pennetje uit de kunststof geleider lag waar deze mee omgelegd wordt.
Ook weer herstelt en rijden daarna weer zonder problemen :D
Op foto 57 zie je rechtsachter dat ik daar 2 wissels heb aangebracht voor de rij opties.
Vooraan op de laatste foto zijn extra bochtwissels geplaatst ook voor meer rij opties.
Verder bij de loodsen een extra 3- wegwissel geplaatst om meer ruimte te krijgen naast de Ottbergen loods.
Al met al een drukke dag gehad vandaag, maar met veel plezier kunnen rijden na de opgeloste problemen :P :lol:
Even een paar foto's  van vandaag.
Wordt vervolgd,
Mvgr,
Theo.
   
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

ben je weer aan het volgen, moet zeggen heel knap hoor lekker veel sporen hou ik van je locs ook heel mooi.

Groeten
Peter
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Mooi dat het allemaal goed werkt, Theo  :thumbup:
De oplossing met de driewegwissel ziet er goed uit.

Grtz Tony