Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) hulp bij weatheren locloods
Ha die Arend.
Leuk om te zien dat de gebouwen door "vaklui" onder handen worden genomen! :P
Mooi gemaakt en prachtig in beeld gebracht.

Veel plezier en succes en tot de volgende update! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) hulp bij weatheren locloods
AlbertJan, dus als ik een witte overal aan doe en begin te knoeien ben ik volgens jou een vakman, leuk om te weten.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) hulp bij weatheren locloods
Ja Johny zelfs jij   O:-D  >:-D >:-D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) aanleg Bahnbetriebswerk (Bw)
Het zijn inderdaad "vaklui"tussen haakjes want het zijn namelijk vrijwilligers!
(Dus ook geen sprake van uurloon!)
Mijn Bw is  namelijk van vandaag ! Daarmee bedoel ik dus van deze tijd. Ik zit te denken aan bijvoorbeeld een museum en een stoom club/vereniging. De grootste geldschieter is de gemeente ( ik zei de gek) en verder het bedrijfsleven, onderhoud is voor het grootste gedeelte vrijwilligerswerk,  vandaar....
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) aanleg Bahnbetriebswerk (Bw)
Dat ziet er ook wel spannend uit met die lucifers, is dat Preisertjes vuurwerk?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) aanleg Bahnbetriebswerk (Bw)
Leuk idee met die schilders! Die lucifers zijn een mooie oplossing. Zal mij benieuwen hoe dit er uiteindelijk uit komt te zien.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) aanleg Bahnbetriebswerk (Bw)
Bedankt Henk. :thumbup:
Vuurwerk? :D :D
De houtjes zijn afgeknipt! Het straatwerk is zowel de doorgaande weg als een plaatsje voor de "lok-leitstelle"(Stond in post 943 te drogen en is inmiddels af)
Het spoortje is voor de opstelling om de rookkast te reiniging en de vlampijpen uit te blazen (sluit wel aan op het baanplan, maar wordt niet van een derde rail voorzien)
Groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) aanleg Bahnbetriebswerk (Bw)
Hier even een korte indruk van "bouwfase 1 Bahnbetriebswerk"  los uit de hand..... Veel kijkplezier,
groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(filmpje)
Arend, dat goed goed komen, de scenery ziet er erg fraai uit. Ik vond het alleen wat vreemd dat de hele trein in de locloods past..... En ook niet stopt!
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(filmpje)
Zie ik daar nu een volledige trein in die loods verdwijnen ? @keeszondag, Arend, dat goed goed komen, u bedoelt ?
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(filmpje)
Beste Hans Klok. Nog even oefenen op je verdwijntruc. Aan de rechterkant zie de loc achter de loods doorrijden. :)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(filmpje)
@Johnny: dat ik denk dat Arend de baan erg fraai gaat maken.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(filmpje)
We zijn niet de enigste die dachten dat er een enorme knal zou volgen en de locloods mobiel zou worden  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het hoeft geen verdwijntruc te zijn volgens ons.Wagons hebben ook onderhoud nodig dus waarom niet in een loods waar je door kan rijden?Weet niet of dit in de werkelijkheid ook wel gebeurde?

Wat we wel zouden doen is de snelheid naar beneden halen.Nu krijgen de monteurs een hartverlamming als je met zo een vaart binnen wordt gereden  ;)

Harald & Alex
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(filmpje)
Ik vind dat die schilders redelijk kalm blijven als die trein door die loods davert . :)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(filmpje)
Arend komt vast nog met een plausibele verklaring, voor deze verdwijntruc

Ik wacht rustig af
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(filmpje)
Helaas niet Cees, de trein is spoorloos sinds de verdwijning in de loods!
Hoi Johnny, ik heb de schilders gesproken, ze staan verstijft van schrik!
Harald en Alex  :D
Hoi Kees  :thumbup:
Beste Henk, ik niet hoor, er vloog wel een kraai op! Misschien zag jij die ook?

Ben weer aan het ballasten op het Bw. Bij de kraan gaat een overweg komen....
Groet Arend

leislag
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
Helaas even weinig tijd voor de baan maar hier toch een mini update!

Ik ben nog steeds met leislag aan het strooien(al 2kg op) En het diesel tankstation heeft een plekkie gekregen op het Bw.
Meteen even een hek geplaatst...
(Als alle ballast ligt ga ik het gehele Bw in de verdunde houtlijm zetten)
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
Nee, Johnnie die hebben geen stalen zenuwen.
DIE ZIJN VERSTIJFD VAN DE SCHRIK.

Die zijn een zenuwinzinking nabij.


Groeten,
Willy
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
Johnnie,
het ziet er echt geweldig uit. :thumbup: :thumbup:
Ik ben ook aan het proberen om bomen te maken, maar wat voor draad gebruik jij daarvoor?
Ik blijf het zeker volgen, al gaat het wel heel snel :)
alvast bedankt
groet Rens
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
Misschien wel een mini update, maar wel weer een prachtige!
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
Ha die Arend.
Wat een prachtig stukje scenery en de foto's laten dit geweldig mooi zien! :thumbup:

Wel een klein beetje kritiek, misschien komt het door de foto's maar het wit van de berken is wel erg opvallend (flits?) normaal neigt dat meer naar vaalwit.

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
beste forummers, bedankt voor de complimenten/opmerkingen.
De bomen maak ik met bloembinddraad. Als je even naar pagina 1 gaat van dit draadje Rens, daar vind je een index, van daaruit kun je vast meer info vinden, succes.
Je hebt gelijk AlbertJan, die opmerking is al eerder geplaatst (half jaar terug ofzo) Toen heb ik er al eens wat aan gedaan want ze waren nóg witter. Zelf vind ik ze wel mooi zo maar mijn vrouw vond ze ook nog steeds té wit, kortom: ik ga ze vast nog wat "ontwitten"

De olie-en diesel tankplaats staan op hun plaats. De ballast is verlijmd en de wissels werken nog!
Nu moet ik op zoek naar een verfje wat overeen komt met de kleur van C-rails.
Tot slot dan nog wat zand en gras....
Ondertussen al begonnen met een ander deel van de Bw...(foto3)
groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
Hallo Arend,

Dit wordt een mooie BW, kijk altijd met plezier naar je updates.

Gr Einte
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
Ziet er goed uit Arend! Je kunt natuurlijk de ballast ook vervuilen, ik denk dat het kleurverschil met de rails dan wel meevalt. Anders een stukje proberen eerst?
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
Bedankt Einte. Ik heb ook al bij jou Bw gespiekt hoor  ;)
Ik ga zeker aan het experimenteren met kleuren, Kees. :thumbup:

De rail zit goed vast op het houtje, nu met de flex er tussen door........

Even de kraan passen en kijken of de passerende treinen niets raken. Straks ga ik de "houtjes" in betonkleur zetten. Daarna de boel flink vervuilen .
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
Hallo Arend,

Heb je bewust gekozen om de kraan niet op de meegeleverde plastic rail te laten lopen?

Welke wielen gebruik je nu dan voor de kraan?

Ik zie dat je de Faller kraan hebt. Zelf heb ik de Kibri kraan net binnen, omdat de set van Faller voor mijn baan te groot werd. Bij Kibri zit de kolenslag vast aan de grondplaat en zoals ik zie is dat bij de Faller een los item. Zou jij die bodemplaat doorslijpen of vast houden zoals het standaard is?

Groet, Ronald
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk(tanken)
Ik heb voor deze rails gekozen omdat ik de meegeleverde rails te kort vind, de kraan moet namelijk de slakkenkuil ook kunnen legen en het zandhuisje kunnen vullen. Het stuk rails voor de kraan is ongeveer 50cm. Ik denk dat ik de kolenopslag gewoon vast zou laten zitten mits het past op de baan. In het geval van de Faller kraan is de kolenopslag een los item, maar deze zal toch langs de rails en binnen bereik van de kraan geplaatst moeten worden.
Wel twijfel ik nog over het wel of niet gebruiken van de bijgeleverde (betonnen) kolenbunker. Misschien ga ik er zelf één knutselen van lucifer houtjes.... o ja, de wielen hoeven niet aangepast te worden hoor! Deze passen prima op de "treinrails"
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk (kolenkraan)
De beton is gestort en uitgehard. De bunkers en kraan staan, zowel als het zanddrooghuisje en de bezandingstoren. Er zijn 4 waterkranen geplaatst. Twee aan het begin van de service sporen, en twee bij de slakkenkuil (kan een eventuele kuilbrand snel geblust worden)
(Het voorste spoor is het omloopspoor, en het achterste het kolenspoor)
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk (kolenkraan)
Wederom een fraai stukje werk Arend!! Die witte delen, blijft dat zo? IS dat de beton waar je het over hebt?
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk (kolenkraan)
De foto's zijn weer geweldig het verhaal erbij kort maar duidelijk. :thumbup:
Alles is tot in de puntjes doordacht en gemaakt. :thumbup:
Kortom het kwijlen is bij mij weer begonnen in 2014. ;)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk (kolenkraan)
Arend.

Je hebt de ruimte genomen om dit realistisch te maken.Er zit een mooie diepte in de fotos  :thumbup:

Harald & Alex
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk (kolenkraan)
Bedankt Kees, Het "witte" is beton verf van Faller en is ook al iets vervuild, het zal nog wel iets donkerder worden + dat er hier en daar  nog wat kolen geknoeid gaat worden en tot slot nog wat gras en onkruid.
Dank je wel Michel voor het compliment! Goed te horen dat je het leuk vind.
Bedankt Harald en Alex, Het ís ook vrij ruim, de baan is hier 122 breed, maximaal dus, door de diagonaal liggende sporen lijkt het geheel nog breder/langer. Dit is wel de reden dat kraan/bunker en zandtoren "los"blijven staan, zodat ik die weg kan zetten als er een calamiteit achter op de baan is!  Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk (kolenkraan)
Arend,

Dat is een prachtig stukje modelspoor geworden, mooie details :thumbup:.

Even een doekje pakken om mijn kwijl van het toetsenbord te halen.

Gr.
Piwie.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg Bahnbetriebswerk (kolenkraan)
Dat ziet er weer prachtig uit!
Realistisch.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg kreupelhout(wal)
Bij de Bw is het e.e.a. even in een dipje geraakt vanwege onvrede over het weatheren van de gebouwen. En om niet volledig tot stilstand te komen met de baanbouw heb ik een houtwal aangelegd.

In post 871 van dit draadje ben ik al eens wat bezig geweest met kreupelhout.
Gister eens wat afgewerkt en op de baan geplaatst. Op de foto zijn de twee opstelsporen te zien die achter de containeroverzet te vinden zijn.
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)aanleg kreupelhout(wal)
Ook moest er nog wat graafwerk verricht worden voor de stroomvoorziening op de containeroverzet, hiervoor de graafmachine "gesloopt" De rugleuning van de stoel moest verwijderd worden om de machinist er in te krijgen....
groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) kabel leggen
Ik was bij spoor 1 een aansluiting vergeten voor de middenrail... Deze werkploeg is hier momenteel druk mee bezig....
Komt het toch nog goed. Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) container terminal weer actief !
Doordat de ondergrond van de containeroverzet nog even goed vastgeschroefd moest worden, en de houtwal geplaatst, was de gehele overslag leeg!
Gisteravond de kranen weer op de rails gezet en bedrijf weer vol gereden met containers, een leuk klusje !  :)
Wel jammer dat al die containers het zicht op de houtwal ontnemen...  :(
Groet Arend. ;)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) container terminal weer actief !
Arend,

Wat een spoorbaan zeg.  8o
Dit ga ik toch eens helemaal lezen en zeker dingen uit gebruiken.
Als leek zijnde kan je hier toch wel wat van leren.

Groeten,

Erik
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) container terminal weer actief !
Hoi Arend.

Een mooie ruim opgezette terminal waar veel bedrijvigheid te zien is  :thumbup: Mogen we vragen waar je al die containers vandaan hebt en de opleggerchassis?

Harald & Alex

Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) container terminal weer actief !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) container terminal weer actief !
Dag Arend.

Indrukwekkend stuk industrieterrein! :thumbup:
Voor het maken van foto's wel die knip-en-plak containers verplaatsen naar
de achtergrond, want dat doet afbreuk aan dit mooie stuk modelbouw. :wink:

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) container terminal weer actief !
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) container terminal weer actief !
Zou je een keertje een plattegrond kunnen maken van je baan?
k Heb ook ongeveer deze ruimte tot mijn beschikking en ben druk bezig met ideeën opdoen :)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) container terminal weer actief !
Bedankt allen voor de reacties !!
Op pagina 1 van dit draadje staat een sporenplan wat mijn uitgangspositie is/was.
Misschien kun je daar wat mee? Ondertussen is er wel veel veranderd maar dat heb ik niet op papier, ik wil best een globale tekening maken van de huidige situatie hoor, laat het dan nog even weten.
De herkomst van containers en vrachtwagens zijn allemaal in dit draadje te vinden, speciaal voor jullie een pb.
Bedankt Erik1969,succes, maak er wat moois van!
Erik, helemaal gelijk, ik zag het pas na het posten!

De kabel ligt nog steeds niet, de grondwerkers klaagden dat ze het te koud vonden worden om buiten koffie te drinken
laat staan het plassen tegen een boom en het andere achter een boom, en tot slot wilden ze niet elke dag met een aanhanger vol materiaal naar huis, vandaar dat Leen vandaag een kantoorcontainer, dixi en materiaalcontainer geplaatst heeft !
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) container terminal weer actief !
Zomaar nog wat foto's, ik hoop dat jullie ze leuk vinden.
Groet Arend.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) container terminal weer actief !
Arend, zeer zeker leuk.
Dit is prachtig gelukt allemaal. Schitterend gewoon. :thumbup: :thumbup:
Succes verder.
Gr. Pieter
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) ..........5000 jaar geleden.......
5000 jaar geleden woonden in grote delen van ons land een volk wat we tegenwoordig het trechterbeker volk noemen.
Veel weten we niet van deze mensen, behalve dat ze zeer bijzondere bouwwerken konden maken, vandaag de dag beter bekend als de hunebedden!

twee week geleden hebben we een  bezoek aan de hunebedden in Havelte gebracht.... toch eens proberen in H0....

Op de foto een "H0 hunebed" op een plankje gelijmd met bison kit. (het zijn echte steentjes, en de stenen die zogenaamd in de grond staan zijn plat aan de onderkant, hier is wel een diamantschijf voor nodig)
Rondom de stenen wat metselzand en daarom heen koffiedik. Dit moet straks heide worden. Het geheel staat nu in de houtlijm....
Groet Arend
ps. Dank voor je reactie Pieter. :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) ..........5000 jaar geleden.......
Wauw 1000e post al weer...
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) ..........5000 jaar geleden.......
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) ..........5000 jaar geleden.......
Hi

Hartstikke leuk idee, wist overigens niet dat er bij Havelte ook Hunebedden waren.

groet
Harald
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) ..........5000 jaar geleden.......
Ja, 2 zelfs: De D-53 (op één na grootste van Nederland) En even verderop de D-54.

Ik zie nu dat ik zonder opzet (misschien onbewust) mijn model wel erg op het bestaande "D-54" heb doen lijken  :? 8o
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) ..........5000 jaar geleden.......
Leuk, ik denk dat het wel ff zoeken wordt naar Trechterbeker Preisertjes.....