Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Haha Arend, Chinese poppetjes dus ja natuurlijk zwart haar >:-D heb he wel eens blonde Chinezen gezien?

Resultaat is mooi geworden :thumbup:

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
"heb he "  :help:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Typo ;)

"heb je" :D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Citaat van: Johnnytrein op vrijdag 01 november 2013, 10:22:52
"heb he "  :help:

Haha moet natuurlijk heb je zijn.

Ja op de Ipad tik je nog wel eens verkeerd. Vooral als je een beetje snel tikt.

Sorry :(

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
no worries mate!
Die kleuren van de Chinezen vond ik nogal fel, vooral dat gele en roze wat er vanaf knalde.
Ik heb daarom de meest felle kleuren overgeschilderd met blauw. Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
En een laagje matte-blanke doorzichtige lak doet ook al wonderen. Maakt het helemaal af!

Roy
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Hoi Arend.
Leuk om te zien dat er steeds meer "leven" op je baan komt! :thumbup:
De "Chinezen" hebben er voor gezorgd dat de meeste modelspoorbanen nu véél meer bevolking heeft dan voorheen, je kunt op goedkope wijze de baan aardig vullen.
Met wat eigen verfwerk kun je op eenvoudige en goedkope wijze de baan van een hele bevolking voorzien.
Preiser gebruikt wel véél meer matte kleuren (Roy's tip kan natuurlijk ook!) maar dat zul je al wel ontdekt hebben. :idea:

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Bedankt heren, ben vanochtend meteen even naar de Gamma geweest, gewone (mat) lak hadden ze niet (praxis ook niet) Ik heb daarom vloerlak (mat) mee genomen. Op de foto heb ik de bovenste 2 rijen behandeld met matte lak de onderste twee is niets aan gedaan.
Ik zie geen verschil !!  Zie foto !

Daarom de lak terug gebracht en heb "gewone"matte lak bij de schilder gehaald (nog goedkoper ook) Ben meteen weer aan de slag gegaan, dit ligt nu te drogen. Morgen post ik daar wel een foto van.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Deze figuren heb ik gister een laagje matte lak gegeven, maar ik zie geen verschil :-(
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Hoi Arend.
Zelf gebruik ik vrijwel alleen maar matte kleuren en aflakken met matlak heb ik wel gebruikt voor vloeren en trappen.
Het resultaat is een beschermlaag die verkleuring tegengaat en toch het geheel iets matter maakt.
Op jouw foto's kan ik ook niet veel verschil waarnemen maar het verschil is ook minder groot dan tussen glans- en matverf.

De Chineze leveranciers maken nu ook onderscheid in hun aanbiedingen tussen glans en mat kleuren, ook de prijs is dan anders. (ze leren snel van de andere leveranciers! :P)

Veel succes met je verdere bouw activiteiten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Ik zal binnenkort eens wat op het perron plaatsen, misschien ziet het geheel er staand anders uit...

Hier nog een fotootje van de auto's  :D
groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Erg mat vind ik het niet! Snap het niet. Ze blinken nog gewoon.

Roy
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Leuk hoor! al die auto's en vrachtwagens, de helft staat al langs de weg met een lege tank!!

Daar is maar 1 oplossing voor: een tankstation.... De gemeente heeft onmiddelijk een bouwkavel aangewezen en iedereen die de tank nog niet leeg had, is er meteen naar toe gegaan om te helpen. Met bruislijm en grote tangen wordt er een draagconstructie gemonteerd. Vannacht zal er asfalt gedraaid worden en morgenvroeg wordt hopelijk de eerste steen gelegd .
Wordt vervolgd...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
gelukt! Het asfalt ligt nog wat na te dampen, de aansluiting met het bestaande wegen netwerk voldoet voorlopig, De metselstenen zijn onderweg...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Arend, ik lees al een tijd mee, maar wil toch een keer mijn waardering uitspreken voor je leuke topic. Je baan vind ik erg geslaagd en je bouwmethoden spreken mij erg aan, ik doe veel ideeën op.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Dankje Kees, ik speur ook het net af voor leuke ideen, en dan is het gewoon een kwestie van uitproberen. Momenteel ben ik aan het experimenteren met lucifer houtjes als trottoir bandjes (ook ergens anders al gezien hoor) Voor vandaag 2 foto's van de bouw vorderingen van het tankstation gebouwtje... Inclusief een kleine werkplaats en winkeltje, groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
Hier kan straks getankt worden, nu de omgeving aanleggen...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kreupelhout
Ik blijf zoeken naar nieuwe manieren om bomen en bos te maken, gister avond weer een probeersel gemaakt : wat gaten in een plankje (ongeveer 5mm) een druppie houtlijm in de gaten (zorg wel dat je niet door het plankje boort) Daarna een bosje bloembinddraad in het gaatje zetten en afknippen op de gewenste hoogte.
Lijm een nachtje laten drogen de draadjes alle kanten wat ombuigen en in de verdunde houtlijm dopen en bestrooien met "schors" Ik gebruik hiervoor een mengsel van zaagsel en koffiedik (2x gedaan). Vervolgens groen er op. (heki matje) (1601 en 1551) Zie foto's...
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kreupelhout
Arend.

Het ziet er realistisch uit  :thumbup:

Harald & Alex
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Bedankt Harald en Alex, ik ben zelf ook best wel tevreden met het resultaat. Het grote voordeel van deze "houtsoort" is: Het is veel sneller te maken is als (grote) bomen, want die moet je 1 voor 1 maken, dit doe ik per bosje of per houtwal! Ik ben ondertussen al bezig nog meer te maken...

De randen van het pleintje en straat heb ik voorzien van trottoirbanden (gewoon lucifer houtjes in betonkleur geverfd) Alles wat nu "natuur" moet worden bestrooi ik met een laagje koffiedik...even nat sproeien met de plantenspuit en daarna verdunde houtlijm er op. Na z'n 24 uur is het droog, dan smeer ik er een laagje verdunde houtlijm op met een kwastje en strooi daar gras op...meerdere soorten door elkaar (lekker varieren)  Dan even met de stofzuiger de sprietjes rechtop zetten. Het begrassen doe ik in gedeeltes zo groot als een boterhambordje ongeveer.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Prachtig, je hebt echt talent!

Pim
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Johnny,
Die heeft de Staatsloterij gewonnen :D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Hoi Arend.
Ziet er allemaal weer bijzonder fraai en verzorgd uit! :thumbup:
Het BP tankstation is een hele mooie en staat fraai op de baan en ook de groenvoorziening groeit dat het een lieve lust is.
Het maken van de bomen en struiken gaat jou zo goed af dat ze echt de grond uitschieten! :D

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Dank,Dank,Dank.
Nu is het tijd voor wat leven rond de pomp...
Freek is de eigenaar van de pomp, auto's repareren is zijn lust en zijn leven. Het liefst sleutelt hij aan zijn oude Mercedes.
Wendy is de cassiere, Zij komt iedere ochtend op de scooter, vandaag was ze de eerste klant ! Ze mocht haar scooter gratis volgooien en met die handeling was de pomp geopend.
Willem is de broer van Freek, hij heeft een transportbedrijf. Hij mag een deel van Freek zijn ruime plein gebruiken om wat trailers te parkeren, Vooral handig voor beladen trailers die op doorreis zijn of nog bijgeladen moeten worden. De chauffeurs ontmoeten elkaar hier regelmatig en zijn dol op de gehaktballen van Wendy.
Tenslotte is een pomp een rustplaats waar iedereen even uit de auto kan, om bijvoorbeeld de hond uit te laten of om de kinderen uit te laten!
............hier de foto's, veel kijkplezier.....
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
leuke scenery bouw je op je baan :D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Dat is heel leuk gedaan en je verhaal is mooi gedaan

ik kom misschien ook nog wel eens een balletje halen...... >:-D


gr Ed
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Bedankt voor de leuke reacties! En Ed,als ik je een tip mag geven: ga niet dit weekend want de rotonde gaat morgen op de schop!

Ik heb afgelopen dagen(avonden) gewerkt aan weer wat extra spoor! Dit plankje wordt onderdeel van het vaste gedeelte van de tafels , hierdoor komt het pompstation tussen 2 "tafels" te hangen en blijft uitneembaar voor een goede bereikbaarheid van de gehele baan.

Hier weer wat foto's....
groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Altijd leuk werk om weer wat spoor erbij te maken. :thumbup:
Mooie opstelspoor heb je erbij gekregen Arend.
De foto's zijn ook weer geweldig. :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Wauw, hier loopt het wel een vaart vooruit, zie maar dat je niet geflitst word, zou nog eens duur kunnen worden  ;)
Leuke foto's!! Veel plezier nog, groetjes!!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Bedankt voor de complimenten, momenteel zit de vaart er inderdaad lekker in, en dat probeer ik zo te houden! Alleen dit weekend gaat dat niet lukken :(
Omdat de rotonde vandaag en morgen op de schop gaat, is het bijzonder lastig het container transport op gang te houden en de nieuwe pomp is slecht bereikbaar!
De verwachting is dat morgen rond de middag de werkzaamheden zullen worden afgerond  :D :D :D
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
De weg is weer open !

Werkzaamheden gaan zich nu verplaatsen naar het opstelterrein, ik heb al behoorlijk wat voorbereidend werk gedaan, nu moet het spoorbedrijf het gehele terrein ontruimen! Later vandaag foto's van het project. Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Mag ik ..... kan ik.........
zijn ze er nog??????????????????????


ik heb een heel weekend zitten wachten op die gehaktballen



nee zonder gein
het is mooi geworden zo ziet er beter ut zo

Gr Ed
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) tankstation geplaatst
Hoi Ed, jij zat er echt op te wachten! Wat een snelle reactie, krijg je thuis niets te eten??  :D :D :D

Ben weer lekker bezig en dit maal met het opstelterrein!
Ik zaag allemaal strookjes hout van 9mm dik, likje verf er op en de ballast direct in de natte verf strooien.

Gelukkig heb ik een mobile kraan anders zou dit klusje jaaaaren gaan duren :D
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Dat wordt een imposant opstelterrein! Even een vraagje over de bomen in eerdere foto's: wat is je werkwijze geweest om die te maken? De struiken-methode of een andere?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Bedankt Kees, klik even op de blauwe letters hieronder "mijn baan in aanbouw"
Dit leid je naar de eerste pagina van dit draadje en hierin staan verwijzingen naar verschillende methodes om bomen te maken.
Succes!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Hallo arend,

nou ik krijg hier genoeg te eten soms noemen ze hier al kliko maar ............... de beste gehaktballen ja daar moet je bij zijn toch en ja alsze echt zo goed zijn moet je er snel bij wezen anders vis je naast de boot   :D :D :D :D :D :D


maar het ziet er netjes uit zo


GZD

gr Ed
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Je valt naast de boot
Je vist achter het net

:) :| :mrgreen:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Volgens mij vissen de meeste mensen naast de boot. En niet iedereen vist achter het net, sommigen vissen naast het net!
1 Ding is zeker: De meeste vis vang je in het water! En niet in de boot.
Bovendien val je bij ons "buiten"de boot of "uit" de boot.... Dan is de kans dat je nat wordt behoorlijk groot! (afhankelijk van de ligging van de boot natuurlijk) En dan weer over de treinbaan , het is een enorme klus maar het schiet lekker op!  Groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Ziet er goed uit Arend mooi en strak. :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Dat ziet er wel erg netjes uit hoor. Mooie strakke lange lappen rails. Daar kan je wel wat moois op kwijt. Wanneer het wat verder is, mag je wel een overzichtsfoto maken, met wat materieel op de rails.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Hallo Arend,

Ik merkte dat ik al even achter liep bij jou draadje  :oops: :oops:
Jou auto trein is super, altijd een mooi gezicht maar ik vind die wagons zo aan de prijs  :-(
Ik zou in de ballast ook een beetje groen plaatsen, egaal is het nooit.


Mvg,

Peter / degeluidsman. 
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Bedankt voor de reacties! Materieel kan nog niet op de rails want de ballast is zo hier en daar nog aan de hoge kant, nog even bijwerken dus... Het ziet er zeker egaal uit zo op de foto maar dat is het niet! Ik had alle plankjes iets "hol"gemaakt en er zat ook al wat groen door de ballast, maar er gaat zeker meer groen tussen de rails komen, maar nu nog even niet, zo'n nieuw terrein heeft ook wel wat (voor een tijdje)
Maar eerlijk gezegd ben ik even klaar met het ballasten, en heb vanmiddag voor de afwisseling een boom gemaakt om mijn "lijm ton" te testen! Alleen is die boom behoorlijk mislukt, hij is helemaal krom!  :-( (foto1)
Na het eten meteen nog een poging.... Weer een kromme boom! :-( (foto2)
Vanavond nog een poging gedaan, en je raad het al !  :-(  Ik vrees dat ik het verleerd ben.)
Maar om de lijmton te testen heb ik ze toch maar gedompeld en bestrooit met zaagsel. ( Ik heb namelijk nieuwe windveren aan ons huis gemaakt van hardhout en onder de zaag had ik een bakje staan om het mooie fijne,donkere zaagsel op te vangen)
Groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Arend, wanneer zijn ze dan "krom getrokken"? In de lijm emmer of bij het draaien van de boon?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Een zeer lokale november storm Arend, die kromme bomen veroorzaakt.
Vind het idee van die lijmton heel goed, is er eentje om te onthouden.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Hoi Tim, Het is wel even investeren voordat die vol zit maar het werkt super snel! Mijn oude ton was een buis van 110cm doorsnee, deze is 160cm in diameter, dus geschikt voor grote bomen! Je hebt dan wel in 1 beweging het gehele skelet van de takken in de lijm staan! (lengte van de buis is ruim 50cm.)

Sorry Kees, dat van die bomen was een beetje een flauw grapje van mij. Ik zat namelijk jou draadje te bekijken en zag de link in post 589 (Reactie van Harald en Alex ) Een bijna 60 pagina's tellend bomen verslag(helaas in het Duits) Maar toch weer wat interessante dingetjes uit gehaald.

Die drie kromme bomen moeten uiteindelijk 1 reus worden....
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Helaas gaat het niet zo goed met mijn boom. Na 1x dippen zat er een mooie zaagsel laag op de takken, vervolgens de 2e dip maar toen hechtte er veel meer zaagsel als normaal? Het leek wel een soort statische reactie. De stam en takken zagen er ook "pluizig"uit. Toen de boel gedroogd was heb ik de bomen afgespoeld onder een hete kraan en vervolgens kon ik de pluisjes er redelijk afwrijven . Maar het fijne takkenstelsel aan de uiteinden en top van de boom blijft vrij grof. Ondanks dit ga ik er wel verder mee. Ik heb zojuist de stammen op een plankje gelijmd. Hierdoor staat de stam straks hoger als de omgeving, Dit is een vrij normaal verschijnsel bij oude bomen veroorzaakt door de ontwikkeling van het wortelstelsel.  Morgen ga ik proberen met lijm en zaagsel de onderstam tot 1 dikke stam samen te smelten ! Ik zat te denken aan een diameter van 1,5 cm misschien nog wel iets meer. Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) opstelterrein van ballast voorzien
Arend, gaat toch wel aardig dacht ik zo? Ik behandel het draadmodel met houtlijm en gemalen boomschors en na droging verf ik dat. Na de schors ziet het er ook een beetje "pluizig" uit, na het verven niet meer.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) filmpje van de dubbeldekker
Gister 3 uur! Lang gereden met de railpoetser en stofzuigwagon om alles weer soepeltjes rond te krijgen. Vandaag lekker gereden en eens een fimpje geschoten, ik hoop dat jullie het leuk vinden,
groet Arend.
klik
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) filmpje van de dubbeldekker
Prachtig filmpje Arend en met een lekker achtergrond muziekje. :thumbup:
Wat een mooie lange treinen heb je trouwens rijden. :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) filmpje van de dubbeldekker
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) filmpje van de dubbeldekker
Leuk filmpje.
...maar..  :? 8o zit op 2.10' die dubbele 6400 niet erg dicht achter de ketelwagentrein aan...?