Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eerste containers gelost !!
Wat een schitterende container terminal heb je gemaakt Arend. :thumbup:
Kijk nu al uit naar je volgende project(je). :P
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eerste containers gelost !!
Hoi Arend.

Een geslaagd project  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Harald & Alex
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eerste containers gelost !!
Wat een fantastisch resultaat, het containeroverslag station :thumbup:. Zeer geslaagd en vooral dat kantoor erbij maakt het echt af. Heb je dat van karton of hout gemaakt?

Groet,

Tom
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eerste containers gelost !!
Hoi Arend
Probeer jij met je baan de werkelijkheid na te bootsen of mag er opkomen wat MOOI is.   
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eerste containers gelost !!
Beste modelspoorders bedankt voor de complimenten hoor!
Het gebouw is gemaakt van stevig karton, op het dak liggen strookjes schuurpapier.

Het nieuwe "projectje" is al in gebruik genomen ! Het treinverkeer dat de fly-over op reed kon alleen doorrijden naar het bovenste opstel terrein en via de keerlus weer naar beneden, aangezien dat de fly-over hoofdzakelijk voor reizigers treinen is en het bovenste opstel terrein voor goederen en stoom, was dit geen goede combinatie. De aanpassing was best wel ingrijpend en ik heb van de mogelijkheden gebruik gemaakt om hier meteen een uitbreiding in te bouwen.
Bij gebrek aan rails heb ik eerst het onderste opstelterrein gesloopt en hiermee het "reizigerstrein opstelterrein" gebouwd.
Dit opstel terrein is te bereiken via de fly-over. De uitrijdende treinen komen op spoor 1 weer bij het hoofd station.

Er is voldoende ruimte om 3 reizigers treinen te parkeren met 9 rijtuigen, op het 4e opstelspoor passen de dubbeldekker en de koploper achter elkaar.
Tot slot is er een passeer spoor voor het doorgaande verkeer. Nu moet ik alleen nog op zoek naar nieuwe rail en wissels om het onderste schaduw station weer in de originele staat te herstellen.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eerste containers gelost !!
Wat een prachtige foto met schitterend materiaal Arend. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) eerste containers gelost !!
Gister zag ik op een rommelmarkt nog wat van die goedkope vrachtwagentjes, die moesten mee naar huis.
Vandaag wat aan het oppimpen geweest met een rode stift, verlichting met grijs aangestipt (laatste foto)

De vrachtwagens zijn vanmiddag per trein op de modelbaan afgeleverd!
Vriendelijke groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuwe trucks aangekomen !!
Zo dat zijn aardig wat spaghetti mack's
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuwe trucks aangekomen !!
Hoi Arend.
Het container overslag terrein ziet er zo al indrukwekkend en bedrijvig uit! :thumbup:
De fly-over met de prachtige line-up is mooi om te zien en de "goedkope" trucks hebben nu niet alleen een fraai uiterlijk maar ook nog eens een mooie bestemming gekregen.

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuwe trucks aangekomen !!
Bedankt!
Vandaag een trailer op maat gemaakt, die reclame trucks zijn bijna een centimeter te lang. Achter de 3e as heb ik deze afgezaagd en het achterste stukkie er weer aan geplakt (ingekort uiteraard) vervolgens een container er op geplakt.
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.)
Vanavond een lekker veel kilometers gemaakt met de treinen en ondertussen de baan opgeruimd.
De stations overkapping weer op de tafel gezet ( ik twijfel nog tussen spoor 1a- en b, of spoor 1 en 2) .
Mijn "huisje boompje beestje" erf eens op de tafel gezet voor wat foto's (bouwverslag op pagina 10 van dit draadje)

Hier wederom wat foto's,
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Het container overzet bedrijf krijgt buren !
In de andere hoek achterin de treinkamer moet dan het graan opslag-en overslag bedrijf komen. Enkele gebouwen heb ik al klaar staan, en de graan trein ook al, gister begonnen met het terrein bouwklaar maken. Vandaag de oprit naar de container overslag van een talud voorzien. Links wegverkeer, en de lange boog voor trein verkeer.

(Door een storing kan ik even geen foto's plaatsen...wordt a.s.a.p. opgelost en hierbij geplaatst)
vriendelijke groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Ik volg dit topic even een paar dagen niet en ineens rijden de vrachtwagens de containers al op en af op de terminal :P
Ziet er echt goed uit!

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Inderdaad Danny, het terrein staat al bijna vol ! :D

Hierbij de foto's:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Hoi Arend,

Het ziet er veelbelovend uit. Op zich ben ik niet van de Nederlandse baan, maar jouw baan ziet er super uit.

Gr. Henk
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Dag Arend.

Ik sluit mij bij Henk aan. De opbouw ziet er goed uit en die bomen passen op iedere mooie modelbaan. :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
bedankt! Ik doe mijn best om er wat leuks van te maken en als jullie vinden dat het een Nederlands uiterlijk heeft dan ben ik daar zeer blij mee, want dat is exact wat ik probeer te bouwen.
groet Arend.

De vorderingen van vandaag (tot nu toe) :
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Arend je hebt aardig de vaart erin. Gras ziet er zeer goed uit.  :thumbup:

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Dank je Ronald. Alle vrije uurtjes van de laatste dagen zitten er ook in.
En ik moet bekennen dat de gebouwen al klaar waren (de bouw is wel terug te vinden als je terug bladert in dit draadje)
De bomen moest ik alleen nog van blad voorzien en in had nog wat beton liggen van mijn vorige project ;)

Vanavond nog wat aan het strooien geweest met koffiedik, ballast en wat fijne turf (twee tinten groen)
Tevens aan het knutselen geweest aan een constructie die de silo's met elkaar gaat verbinden.
Vriendelijke groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
een woord gewoon super
ben zelf wel geen ho rijder maar volg je graag
rij zelf 1:160 maar wat jij hier weg bouwt !!!!!!!!!!

gr rien 
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Hartelijk dank Rien, het gras is opgekomen en ik heb zojuist de eerst boom geplant. Ook groeit er al weer onkruid tussen de kiertjes van de betonvloeren.
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Zo mooi om te zien, en een voorbeeld om mijn toekomstige baan  :P
Groetjes.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Hallo Arend,

Kijk ik een paar dagen niet en sta versteld wat er allemaal gebeurd is  :thumbup:
De container terminal is top, ik had een vraagje over het tuintje waar water in zit omrand met keien.
Heb je hier de ondergrond verdiept? Hoe dik heb je het water gemaakt en waarmee.
Sorry veel vragen maar ik wil binnen kort ook zoiets gaan maken.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Wederom bedankt voor de reacties!
En wat betreft vragen, vraag maar raak hoor! Ik heb vele ideeen hier van het forum geplukt om op mijn baan toe te passen, en ik geef met plezier deze informatie en kennis weer door .
Wat betreft het vijvertje, deze is niet uitgediept, wel heb ik de bodem bruinachtig geverfd vervolgens de grindsteentjes rondom vastgelijmd (gewoon verdunde houtlijm)En langs de kantjes wat van dat hele fijne groene spul van woodland. Toen het geheel droog was, 2 thee lepeltjes botenlak er in. Maar toen begon de ellende! De zeer dunne botenlak vloeide tussen de stenen door en werd opgezogen door de omgeving die toen al klaar was (grindpad en tuin) Je kunt nu nog steeds de verkleuring in het pad zien. Maar ik heb het niet opgegeven, in tegendeel: de volgende dag weer 1 theelepeltje botenlak er bij op gedaan, en de volgende dag weer 1 !  En zo is het vijvertje opgebouwd uit tig laagjes van ik schat zo'n 15 thee lepeltjes botenlak. Ik heb even een lelijke foto gemaakt met de flitser aan en als je goed kijkt kun je zien dat er ook vis in zit!

Als ik dit nog een keer ga doen dan ga ik de ondergrond zeker uitdiepen (bv met de haakse slijptol)
Alvast succes Peter, en als er meer vragen zijn hoor ik dat graag!
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Hallo Arend,

Bedankt voor je uitleg, ik moet er binnenkort ook aan geloven en denk er wel aan om het iets te verdiepen dit zou ik met een beitel willen doen ander ben ik bang dat er veel stof vrij komt.
Een andere manier zou een plaatje hout van 4mm. Dik plaatsen over de plek heen en daarin de een gat maken voor het water.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) nieuw bouwproject gestart !
Als je de stofzuiger gebruikt om het stof direct achter de schijf op te zuigen valt dit misschien mee?
De 2e optie is ook een goeie. Dit heb ik in de tuin (1:1) namelijk ook gedaan. Al het zand ligt in de directe omgeving van de vijver, de waterspiegel ligt hierdoor 20 cm hoger dan het terras. 
Vandaag nog wat details bij elkaar geknutseld,
( de steunpoten van het afdak zijn halve poten van een stations overkapping)
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Vanochtend het "graanbedrijf" naar de treinkamer verhuisd. Gelukkig paste het in 1x. Het is nu gevestigd tussen het container bedrijf en het opstel terrein. De eerste graanwagons zijn gelost en alles verliep naar wens.

Verder zal ik de "rommeldozen" eens doorsnuffelen voor wat meer details. En tegen de achtergrond heb ik nog wat meer bomen in gedachten, misschien met een enkel huisje of een weggetje er tussen.
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Mooie details  :thumbup: zoals die stapellaar met de pallets!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Hallo Arend,

Vandaag pas je draadje ontdekt, heb er even snel door heen gebladerd (moet maar eens de tijd nemen om het helemaal op mijn gemak door te nemen) maar je hebt prachtige projecten gemaakt.

Omdat ik zelf ook een container terminal wil maken heb ik je foto's van jou terminal bekeken en ik moet zeggen dat ziet er prachtig uit, mooi details en je gebouw is super.
Misschien is het al een gevraagd maar bij deze, welke kranen heb je op je container terminal staan en zijn deze functioneel?

Ga zo door en ik blijf je zeker volgen hier kan ik veel inspiraties uit opdoen.

Gr.
Piwie.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Beste mensen, bedankt voor de waarderingen en de berichtjes! Dit wordt zeker gewaardeerd en geeft mij de motivatie om foto's te blijven posten. Hoi Piwie, kijk even in post 729. De kranen zijn inderdaad functioneel....met de hand.
Achter het graanbedrijf zit een groot gat, dit wil ik eigenlijk een beetje "verstoppen" (uit het zicht werken door een houtwal/bomenrij)

De basis is een lat, met daarop een "geluidsscherm"...
wordt vervolgd...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Arend,

Bedankt :thumbup:.

Gr.
Piwie
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Ziet er prachtig uit.

Pim
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Tjonge, het ziet er wel mooi uit hoor! :)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
graag gedaan Piwie. Laurent en Pim, bedankt voor de reactie!

Het leek me leuk een stukkie van het geluids scherm van "glas"te maken (plastic)

Eerst om de 1,5 cm een gaatje geboord, lucifer houtjes er in en plastic er achter langs plakken, Opa kwam meteen even treinen spotten met zijn kleindochter.
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Ziet er weer leuk uit, maar moeten de geluidsschermen niet wat hoger?

Pim
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Inderdaad Pim, geluidsschermen zijn normaliter wel hoger maar vergeet niet dat deze op een behoorlijke aarden wal staat!
enne, ook hier moet de gemeente bezuinigen op haar uitgaven ;)
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) graanbedrijf op baan aangesloten
Hoi Arend.
Weer bijzonder leuke updates om te bekijken en de foto's laten goed zien hoe jij deze gemaakt hebt! :thumbup:
Heel mooi om te zien hoe de aankleding van de baan in rap tempo verder gaat en ook de details zijn erg mooi om te zien.

Veel plezier en succes met deze mooie baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Beste forumers, bedankt voor de waarderingen!
Dat is ook een deel van mijn opzet, AlbertJan. Omdat ik veel ideeen van het forum gebruik, vind ik het ook leuk iets terug te doen, Ik ben niet zo'n schrijver dus in de vorm van foto's past mij beter! Fijn dat dat gewaardeerd wordt. Hier nog wat foto's van de bedrijvigheid...... groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Hoi Arend,

De plaatjes zijn prachtig en zeggen vaak meer dan woorden, maar je begeleidende teksten zijn ook oké hoor :thumbup:

Dus blijf ze allebei maar plaatsen.  ;)

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Wat nou crisis!!!

kijk eens bij de containeroverslag een en al bedrijvigheid.

Geweldig Arend, gewoon doorgaan  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
hallo Arend,

geweldig gezicht , wat een mooi plaatje heb je gemaakt ik vind die containerterminal vreselijk goed gelukt

om niet in herhaling te vallen

GZD en laat ons verder genieten

mvg  Ed
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Ziet er echt prachtig uit, maar ga je het lood ook nog verven?

Pim
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Dag Arend.

Waar ik naar benieuwd ben, is hoe de slepers zich gedragen i.c.m. het
lood en in welke mate er slijtage van het lood is door de slepers.

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Schitterende foto's weer Arend vind persoonlijk foto 4 het mooist al die bedrijvigheid prachtig.
De weegbrug is net zo smal als in het echt. :thumbup:
Wat je ook zou kunnen maken bij de weegbrug een paal cq zuil aan de chauffeurskant zodat de chauffeur niet meer zo vaak uit/in hoeft te stappen (arbo) en digitaal kan in en uit wegen dat gaat sneller en minder file bij de weegbrug. :idea:
Voor de rest het blijft leuk om hier naar te kijken en vooral ideeen op te doen bedankt. :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Ronald: Dank je wel !
Cees  :D
Ed: Herhaling? geeft niet hoor  :D
Pim: Ik ga het lood niet verven, dit gaat ten koste van het contact met de sleper. (Ik heb wel al een stukkie geprobeerd: bevalt slecht! misschien een keer proberen met die speciale verf voor goed contact tzt)
Erik: Doordat het de strookjes enigzins lijm opgenomen hebben lig het zo hier en daar hoger als het lood, het contact in nog niet ideaal dus! Daar wordt nog wat aan gedaan. Slijtage is eigenlijk te verwaarlozen omdat het hier om een paar stukjes doodlopend spoor gaat! Bovendien worden hier hoofdzakelijk wagens op geduwd .
Hoi Michel,bedankt voor de complimenten! Wat betreft de zuil/paal, ik ben al op zoek geweest in de "rommeldoos" helaas zonder succes. Ook een rood/groen verkeerslicht zou dan niet misstaan! Ik ga hier zeker werk van maken want in de spits ontstaat er inderdaad soms file! ;)
Allen nogmaals bedankt, ik heb vandaag nog wat foto's gemaakt, bij deze....
groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Wat een grote verzameling vrachtwagens.  :thumbup: Dat moet een klein fortuin gekost hebben.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Leuke foto's weer en inderdaad héél veel vrachtwagens.

Pim
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) toenemende verkeersdrukte
Mag ik vargen waar je dat gebouw van het container overlaadplaats weg hebt, ik zoek namelijk ook nog zoiets voor mijn container terminal
Verder heb je echt een mooie modelbaan  :thumbup: :)

Mvg. Jarno
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) Amsterdam vs Rotterdam
Hoi Jarno, kijk even bij post 765 van dit draadje  ;)
Allen bedankt voor de complimenten en waarderingen,
en die vrachtwagens zijn niet zo duur hoor ! Ik koop ze op rommelmarkten ( bv koninginnemarkt etc) gemiddeld hebben ze mij 60 cent per stuk gekost !

De bladeren wapperen ons weer om de oren, tijd voor de sandite trein ! Dit jaar getrokken door de Amsterdam of de Rotterdam.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) 50 auto's en 500 figuren !
vorige week zaterdag heb ik op Eurospoor een zak met 500 figuurtjes gekocht. Ik vind ze kwalitatief heel leuk zeker omdat ze onder de 10ct per stuk kosten. Op de eerste foto zie je de variatie van de figuren. De kleuren zijn ook nog eens telkens anders. Wat ik wel jammer vind is dat je die kleine baby op zie vent zijn arm wel mee moet tellen anders kom je niet op 500 uit ! Voel ik me toch weer iets genept.
Wat me stoorde is dat ze bijna allemaal zwart haar en zwarte schoenen hebben, Daarom heb ik de eerst een variatie grijs haar gegeven
(foto 3 )   en later ben ik met bruin nog eens aan de slag geweest (zonnebril, haar en schoenen ) groet Arend.
p.s. Peter bedankt hoor, niet doorvertellen  ;)