Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) kopspoor klaar...
Arend.

Ziet er direct een stuk beter uit zonder die stootblokken  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Harald & Alex
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
Vandaag 3 foto's: Ik ben zeer verheugd dat de tegels liggen ! Het zijn wat meer geworden, dit maakt het perron multifunctioneel...

1.Op de punt van het perron een grote "plantenbak/ bloemenperk" en achter op het perron een mysterieus rond gat ?!
2.gelijk maar een hekje om het vreemde gat!
3.De eerste patat eters
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
Dit ziet er wel heel erg mooi uit :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
Hallo Arend,

Het ziet er prachtig uit, maar ik zou wel eens met de bladzuiger langs de patatkram... :wink:

Groet Hubert
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
bedankt loc6400
Hoi Hubert, je hebt groot gelijk maar die vent wil alleen maar patat verkopen. En wat betreft de bier verkoop: hij is zijn eigen beste klant! Dus de boel netjes houden, ho maar.
Gelukkig krijgt hij geen zichtlocatie. Die is namelijk op de volgende foto te zien...
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
en komt in die "put" dan toevallig een flink uit de kluiten gewassen treurwilg ?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
wrong guess, Ik ben nog even bezig met het opleuken, dan post ik zo dadelijk nog wel even een fotootje!
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
Hoi,
een kleine aanvulling op het prachtige schilderwerk.

Voor de mooiste luchten, landschappen en bomen en gras.

Google eens op Bob Ross.
Er staan tientallen voorbeelden op you tube en ook complete cursussen.
Leer in 30 minuten (echt waar), hoe je deze techniek MET GROTE KWAST kan toepassen.
Het is een zgn nat in nat techniek met olieverf.
Alle verf is op internet los te koop.

Groet
Guido
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
Hoi Guido, bedankt voor je compliment en je aanvulling. Bob Ross is inderdaad een optie, in post 520 van dit draadje staat wel een link naar zijn filmpje( 1 van de)

In post 240staat een foto van een grote kastanje boom, deze heb ik geprobeerd na te maken !
In post 365 heb ik deze boom van blad voorzien....

En hier is die dan....
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
Ziet er aardig mooi uit

Die boom maakt het echt af ;)

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
Hallo Arend,

Ik kan allen maar zeggen geweldig, soms denk ik jij werkt stiekem bij Miniatur Wunderland in Hamburg.

Groet Hubert
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
Hoi Danny en Hubert, bedankt hoor! en ik werk niet stiekem in Hamburg hoor,maar ik ga er wel een kijkje nemen...maar dat is pas op 10 augustus, nog even geduld dus.
Aan mijn baan gaat het iets langzamer momenteel, het droge weer zorgt dat ik buiten meer werk heb, maar hier toch nog een kleine vordering!
Foto1: Het oude spoortje raakt zeer ernstig in verval...
foto2: De patat boer moet van de gemeente de schutting rond zijn parkeer terrein opknappen. Hier zijn de werklui druk bezig!
groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
Arend, als je pas op 10 agustus naar Hamburg gaat....  wil ik je intussentijd wel even "matsen"...
Als er iets is waar je speciaal detail foto's of film van wil, laat me dat dan even weten via PB of zo.  Ik ga op 5 april een dagje  MiWuLa'en

Het is hier toch altijd genieten als er nieuwe foto's komen.    En gezien de afmetingen van jouw baan, verwacht ik nog HEEEEEEL veel nieuwe en mooie dingen te zien in de toekomst.
Maak er een "generatieproject " van.. misschien kunnen er nog 2 a 3 generaties aan werken eer de hele baan volzet is met scenery.  En dan ikan generatie 4 een tweede  wonderland openen en toegangstickets verkopen :-)


Machtig Mooi Man !
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) laatste perron klaar !!
Hoi Dani, niet nodig hoor maar evengoed bedankt voor het aanbod, en alvast veel plezier op 5 april!
Dank je wel voor de complimenten Dani, ik hoop deze baan wel zelf af te kunnen maken in dit leven, als ik 1m2 per jaar klaar krijg ben ik binnen 20 jaar al klaar, bovendien zijn de kinderen nog jong, deze kunnen over een paar jaar meehelpen. Ik hoop dat mijn zoon later elektricien wil worden, kan hij mooi bij mij stage lopen en alle kabels trekken!

Op de foto het bloemen perk van perron 1. Binnenkort kunnen alle losse "plankjes" samengevoegd worden tot 1 stukje scenery, maar ik moet eerst nog het gat in de treintafel zagen voor het trappengat !
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) de bloemetjes buiten!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) de bloemetjes buiten!
Hallo Arend,

Net weer veel van jou topic gelezen, een koploper door midden trekken voor een foto  :? Maar het zag er mooi uit.
Ook de stootblokken geven een leuke uitstraling aan het station.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) de bloemetjes buiten!
Bedankt Peter, ja je moet er wat voor over hebben om een leuk fotootje te maken!
Vandaag tegels gelegd rondom het stations gebouw! De voorkant is nu 9mm net als de andere "plankjes" De achterkant is 18mm en sluit aan op het perron. De ribbeltegelstrook loopt nu rondom het gebouw en heeft een aftakking naar de hoofdingang.

Ik ga nu naar boven het gat zagen! Tot later...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) de bloemetjes buiten!
Hier twee foto's van de scenery waar ik de laatste tijd aan gewerkt heb, de plankjes liggen nog los dus zo hier en daar zijn nog wat naden en kieren.
Op de eerste foto staat rechts de overkapping met voetgangers tunnel. Daarnaast een pleintje om fietsen te stallen....Fietsen en rekken moeten nog komen. Daarnaast een gebouw wat een multifunctionele/sociale functie krijgt. De modelspoorclub mag gebruik maken van de bovenverdieping.... De begane grond wordt nog over onderhandeld. Momenteel wordt er koffie geschonken en het naastgelegen terras verzorgd. (De patat boer zit achter het gebouw)

Op de tweede foto zie je dat alle "plankjes" aan de achterkant even lang zijn. Als ik een stratenplan uitgewerkt heb komt dit op een lange strook hout van 9mm....die kan er dan zo achterlangs gelegd worden, en zo komen vervolgens de huizen op een volgende plank.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Hoi Arend.

Dit ziet er al zeer goed uit  :thumbup: :thumbup:

Harald & Alex
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Hallo Arend,

Dit ziet er al mooi uit zo, niet te druk, mooie grote bomen.

Gr.  Einte
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Geweldig :)
Ziet er net echt uit

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Dat ik dit draadje toch al die tijd gemist heb.
Van het begin nu door gekeken echt klasse werk.
Vooral veel simpele super oplossingen.
'k wil niets meer missen nu.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Dag Arend,

deze topic ziet er bijzonder goed uit en vooral de bomenproject waar je goede ideeén mee geeft door er verschillende technieken mee in uitvoerdt waar ieder weer van van kan opdoen. :thumbup:
Succes 6 en blijf je volgen.
Met vr groet,

Theo.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Hoi Arend,

wederom schitterende vorderingen op je baan. Je krijgt echt een prachtig stationsgebied :thumbup:. Erg leuk gemaakt die boom met terrasje. Konden we nu maar zo al buiten zitten. Ik blijf het hier zeker volgen.

groeten Martin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Hoi Arend

Na alle lof betuigingen er ook nog een van mij, zeer mooi gemaakt prachtige sfeer  :thumbup:

Mvg
koos
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Hi Arend,

Ook van mij een positief bericht: Ziet er goed uit.

groet
Harald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Hoi Arend.
Wat zijn de bomen prachtig gemaakt en staan ook schitterend op je baan!
De straat ziet er alleen met de huizen, winkels en een paar prachtige bomen al bijzonder realistisch uit dus héél erg benieuwd hoe dit met alle aankleding gaat worden.

Bijzonder fijn dat je met deze grote spoorbaan zoveel mooie dingen kan realiseren.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Wat een prachtig topic!
Er staan zoveel leuke en handige dingen in.

Ik ben benieuwd naar meer!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stuk scenery af !
Beste allemaal, ik weet dat het niet netjes is om iedereen in 1 regel te bedanken voor de mooie, stimulerende, aanmoedigende en lovende woorden. Maar ik ga het wel doen !
Ik vind het geweldig dat jullie reageren op waar ik mee bezig ben. Dankzij jullie reacties ben ik momenteel niet meer te stoppen!
Reuze bedankt!
Ik heb een aantal foto's klaar staan van waar ik afgelopen week mee bezig ben geweest. Ik heb eerst met een kladje aan tafel een avondje zitten schetsen over een wegenplan. Ik kwam al gauw tot de conclusie dat dit een rondgaand geheel moet worden...

Vervolgens een tekening op een passende plaat hout....en zitten dromen over een trambaan....
En besloten dit gewoon te doen operationeel of niet, het staat altijd leuk...
Voor de tram rails heb ik oude 2rails gesloopt en de staven 1 voor 1 vastgelijmd op de ondergrond met verdunde houtlijm.
De blokjes hout heb ik gemaakt voor een gelijkmatige rail tussenafstand, en kan ik gewoon weer opnieuw gebruiken. De bloempotten en schroevendoosjes zorgen een nachtje voor een beetje druk.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Vervolgens wat Faller straatstenen op maat snijden en vast plakken.
Met een penseel ga ik de wegmarkeringen aanbrengen. Hieronder al wat voorbeelden.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Het ziet er goed uit :thumbup:
Ik vraag me alleen af op welke maat je de rails zet.. De breedte van de assen en de lengte van de flenzen moet natuurlijk wel gelijk zijn aan de rails ;)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Dag Arend,

even een vraagje welke rails heb je toegepast en hoe heb je de houten mallen gemaakt betreft hart op hart maat van de rails, is dit door op aanslag te zagen op een zaagmachine of anders?
Toch even een opmerking over jou gemaakte bomen die op foto heb gezien in een straat komt heel mooi over echt goed gedaan en mag ook rustig gezegt worden. :thumbup: :thumbup:
Succes, maar zal jou wel lukken dat is wel te zien en blijf dit graag volgen.
Met vr groet,
Theo.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Hallo Arend,

Je bent echt een allrounder, hoe groot wordt het tramgedeelte?

Groet Hubert

Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Arend,

Ik vind dat je supergoed bezig bent! Mijn complimenten voor zowel je ideeën als de uitvoering. Ik vind het nogal van lef getuigen als je een oud stuk tweerail aanpast tot een onderdeel van een bestrate weg. En het resultaat mag er ook nog zijn.
En wat ook leuk is, het tempo dat je aanhoudt is behoorlijk hoog. Dat houdt mensen met een korte spanningsboog (zoals ik ;)) bij de les.

Ga zo door!

Groeten Dennis
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Hallo Arend,

Even een vraag tussen al je bouwkunsten door, die trouwens fenomenaal zijn en die ik met plezier volg, die stoepjes die je maakt rond het station e.d., van welk merk is dat, vind ze super en zijn realistischer dan mijn klei stoepjes op mijn oude baan, nieuwe baan nieuwe materialen, lol.
Ik hoor graag van je, alvast bedankt.

Groet,
Erik
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
hoi C-Brian, bedankt! Die tram rails is hetzelfde als treinrails Dus als de blokjes op treinrails passen zit je goed. Wat ik heb gedaan is de tussenruimte meten van C-rails (bovenkant rail= 1,6 en een beetje).
Theo ook bedankt voor het compliment! De mallen heb ik gezaagd met een"verstekzaag" Het blad van die zaag komt overeen met de railstaaf breedte. Bovendien kun je mooi haaks zagen met een verstekzaag.
Dankje Hubert, eerst was ik van plan een heen en weertje te maken met een pendelautomaat Maar nu blijkt dat ik aan 1 kant genoeg ruimte heb voor een keerlus had ik mijn plan alweer gewijzigd. Nu moest ik aan de andere kant een flinke klim maken. Dani heeft voor mij met zijn tram een "hellingproef"gedaan, Nog bedankt hiervoor! En nu blijkt dat ik aan de andere kant net genoeg ruimte heb om over het spoor te komen.... Er gaat dus een tram-en auto verkeer viaduct komen... en daarna kan ik in principe de hele kamer wel rond. Maar daar ga ik voorlopig niet over nadenken, eerst dit stukkie maar eens afmaken!
Dennis, bedankt voor het compliment, zolang het tempo hoog ligt blijf ik het zelf ook leuk vinden. Als het straks tuin-weer wordt zal het bouwen vanzelf minder worden.
Hoi Erik, bedankt voor je complimentjes! Die stoep zijn gewoon van die perronprintjes! Ik snijd die stippel randjes er af en de ribbeltegels ook, deze bewaar ik en plak ik later weer op de tegels waar het dan het mooist uitkomt. Het is dus gewoon papier( 160grams)
Ik heb vanmiddag nog even buiten zitten schilderen.....nog even 1 fotootje van het plein pal voor het station.
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Even een kleine update: Eerste auto de grond in......en er weer uit!
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
je moet er maar weer op komen.... een parkeergarage !   Geweldig


Volgende fase ...  Think outside the box...   Car System :-) :-) :-)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Leuk bedacht en heel mooi uitgevoerd die parkeergarage :thumbup:. Ook de straten worden al erg mooi.
Welke bestrating heb je voor de weg gebruikt?

Gr, Myron
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Je heb sowieso spionnen naar Molendam gestuurd, het idee van de parkeer garage staat hier ook al een tijdje op papier! 8o Zeker een paar Russen in gehuurd?! :P Erg gaaf gedaan. Die trambaan is erg gaaf!

Groetjes Mark ;)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Bedankt Dani, rijdende auto's heb ik niet zo veel mee, Maar het zou er vast wel grappig uitzien als die autootjes dat gat in zouden duiken!
Bedankt Myron, de bestrating is van Faller Decorflex (170825) Ik heb hiervoor gekozen omdat de dikte overeenkomt met de hoogte van de rails.....lekker makkelijk!
Ykram: :D :D :D       O:-D
En bedankt voor je berichtje!
Deze foto was ik vorige week vergeten te posten, vond hem wel geinig.
Groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
kijk maar uit met die spionnen dadelijk komen de Koreanen uit Molendam op bezoek (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36578.msg704761#msg704761), heb ze daar ook als eens een project X feestje op zien ruimen 8o da wilde gij echt nie hahaha

maare ziet er top uit
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Citaat van: Kiekis op zaterdag 13 april 2013, 21:55:57
kijk maar uit met die spionnen dadelijk komen de Koreanen uit Molendam op bezoek (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36578.msg704761#msg704761), heb ze daar ook als eens een project X feestje op zien ruimen 8o da wilde gij echt nie hahaha

maare ziet er top uit

Jaja, anders stuur ik wat Noord-Koreaanse atoombommen naar de beide steden >:-D
Ik heb zo mijn connecties  O:-D Ik heb jullie gewaarschuwd B)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Hallo Arend,

Geweldig wat er allemaal uit jou handen komt  :thumbup:, het een nog mooier dan het andere.

De ondergrondse garage is een top idee, je moet er maar op komen  :)


Mvg,

Peter/ degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Hoi Arend.
Niet alleen de ideeën zijn geweldig maar ook de uitvoering is prachtig om te zien! :)
De hele sfeer, aankleding, bomen en het afgevallen blad op de grond, zorgen voor een geweldige natuurgetrouwe en gezellige sfeer.
De trambaan, straat aankleding en ondergrondse P-garage zijn prachtige vondsten en erg mooi uitgevoerd.

Erg leuk om al die bijzondere en creatieve vondsten te kunnen bewonderen.

Graag tot de volgende (vondst) update! ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Hoi Arend wat een mooie baan en wat een veel creativiteit heb je ,maar heb toch nog even een vraagje voor je die perron prints heb je daar ook een link voor zo ja alvast bedankt en zo niet jammer maar ga zo door  B) :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Kiekis  :D :D Ik houd de politieke ontwikkelingen van andere draadjes ook wel in de gaten hoor, ik laat me niet verrassen!
Ykram  :D :D Ik houd voorlopig mijn dakraam op slot!
Dank je wel Peter voor het compliment!
Hoi AlbertJan, bedankt voor de complimenten! Wat jij omschrijft in jou reactie is ook precies wat ik probeer te bereiken.
Bedankt Wilfred! Je kunt die prints vinden bij Scenerybouw, het draadje heet : NL Perron Prints Gratis te bestellen. Succes!

Vandaag bezig geweest met de voetgangers uitgang van de parkeergarage met trap en lift. De omgeving zal straks "opgegroend" worden met Dakplataan bomen.(zijn al in ontwikkeling)

Nogmaals bedankt voor uw waarderingen, groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
lift en trap.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Erg mooi gemaakt die lift en trap ;)

Je bent goed bezig

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) + een trambaan ! (in aanbouw)
Dank je wel Danny!
Bij het City Hotel zocht ik een leuke manier om een scheiding te maken tussen de (drukke) stationstraat en het terras van het hotel. Ik had nog wat restjes liggen van een huisje om een plantenbak te maken, De Bloemen zijn Lupine (Busch 1218)

Eerst de bloemen samengesteld, vervolgens koffiedik in de bak, nat sproeien en dan verdunde houtlijm er in (tot de rand vullen)
De verdunde lijm begint meteen in het koffiedik te trekken, direct beginnen met het "planten" want het koffiedik begint na een half uurtje al behoorlijk stevig te worden.
Zie hier onder het resultaat, groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) stationsplein (in aanbouw)
Hallo Arend,

Soms heb ik er geen woorden voor, het is toch een pokkenwerk om de kleine lupines in
de bak te plaatsen.
Het ziet er wel mooi uit?.

Groet Hubert