Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) cumulus wolken...
fraai geworden die achtergrond. Heel mooi geworden! :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) cumulus wolken...
Ik ben zwaar onder de indruk.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) cumulus wolken...
Wat is de titel van het boek? Toveren met verf?  >:-D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) cumulus wolken...
Arend,
zeker op de foto met de trein, zie je erg goed hoe leuk/goed het geworden is. :arrow: :thumbup:

MvG Cees
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) cumulus wolken...
dit is een geweldig stukje werk geworden.   
Mocht je es een weekendje vrij zijn, mag je altijd bij mij hetzelfde komen doen...  er is ongeveer  20 meter te doen :-)

Kost en inwoon + biertjes :-) :-) :-)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Jou wolken zien er anders ook bijzonder fraai uit Ruud!
Dank je Doef.
Daar doen we het voor Tim.
Ja zoiets Hero , een kloddertje blauwe verf hier, en een kloddertje blauwe verf daar!
Dankje Cees.
Hoi Dani, moet ik eerst mijn paspoort even verlengen!
Maar ik moet je teleurstellen, ik ga alleen met vakantie de grens over, en een "working holiday" heb ik 20 jaar geleden al eens gedaan.

Even weer een foto: hier een poging berken stammen te schilderen! Dit gaat waarschijnlijk wel een weekje duren!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Hoi Arend,

Dat ziet er prachtig uit :thumbup: :thumbup: mag ik jou inhuren?

Groet Hubert
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Hééé Arend!
Er moet in jou toch een meesterschilder verborgen zitten, wanneer je dit voor de allereerste keer in je leven doet dan ben jij een echte "Rembrandt" in de dop! 8o
Het resultaat is verbluffend goed en natuurlijk leer jij met iedere streek van je penseel weer bij en wordt het steeds mooier.

Dit geeft de lezers van jouw topic weer moed om zelf (met het talent van een aap! :o)) ooit zelf zoiets te gaan proberen!?

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Ziet er echt geweldig uit
Vooral met die bomen ervoor lijkt het net alsof het bos doorgaat wat ik heel knap vind ;)
De baan word alleen maar mooier van

Ik en ik denk vast wel meer mensen zijn benieuwd naar het eindresultaat van dat mooie bos

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Hoi Hubert, ik maak eerste dit bos "even"af, bedankt voor je reactie.
Hoi AlbertJan, bedankt voor het mega compliment!
Dankje Danny, ik ben zelf ook benieuwd.

Ik heb de Heki bomen ook even geweatherd, nu passen de stammen beter bij de achtergrond...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Ik weet wel dat als ik een boek uit de bieb zou halen en voor het eerst "wolken" zou gaan schilderen het resultaat niet zo zal worden als bij jou.
Ook leuk dat je meldt dat je de Heki bomen "even" geweathered hebt.  ;)

Kortom, ik ben onder de indruk van de resultaten!

Groeten,

Dennis
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Ga je die stammen in de achtergrond nog wat weatheren?
Ze zijn nu wel fel wit.(op de foto) Daar mag wel wat viezigheid tussen. ;)
Maar voor een eerste experiment ziet het er nog steeds te gek uit.

Robin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Arend dit schilderwerk is zeer indrukwekkend :thumbup:  kunt je niet een workshop geven :help:

Ik blijf je met veel belangstelling volgen om wat op te steken voor het maken van mijn achtergronden.

Groet, Ronald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Is het een idee dat je een paar pagina scant, dit zouden veel forummers opweg helpen
Of is dit illegaal?

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Danny, er rust zeer waarschijlijk copyright op een gepubliceerd boek en we willen denk ik niet zo'n situatie als bij het Brandweerforum.. ;)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Dennis, bedankt!
Robin, mijn stammen zijn behoorlijk wit geworden. Ik doe slechts wat in het boek staat. Het verschil is echter dat mijn schilderij wat groter is als het boek, dus worden de stammen ook wat dikker: dus meer wit. Maar je hebt wel gelijk. De bomen zijn ook nog niet af, Er moeten nog blaadjes aan de bomen geschilderd worden,  Aan de zon kant lichte tinten en aan de schaduw kant donkere tinten. Deze blaadjes moeten 1 voor 1 aangebracht worden. Ik ben dus nog wel even zoet!
Ronald ook bedankt, workshop geven? je vergeet dat ik zelf slechts 5 dagen schilder.

Het boek heet: Landschap schilderen. En is geschreven door Michel van den Einden.
(dat mag toch wel vermeld worden?)
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Naar aanleiding van Arend zijn eerste stappen op het "schildersdoek" heb ik eens even gegoogled.
Ook op internet is veel te vinden over dit soort schilderwerken(google bv met de naam John Ross)

Het belangrijkste is dat je moet durven beginnen. Dat kan op een proefstuk (bv op de achterkant van een rol (oud) behangpier.
MvG Cees
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Precies! En dan een klein stukje doen, en dan van een afstandje bekijken! Doe dit regelmatig. Wat ik nog wou vermelden over het stammen schilderen: Schilder deze alleen op de bruine gedeeltes  (dus niet over het groene)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Vandaag niet geschilderd maar de baan hersteld (er waren veel rails opgebroken i.v.m. de bereikbaarheid van de wanden)
Tijdens het schilderen zitten denken over het baanplan.......
Dit is veranderd:*zelf een hosentrager gemaakt, ik had er al 1 nu dus 2.
* 2 slanke wissels bewerkt met de flex, om ze rechtstreeks aan elkaar te kunnen doen.
Met als doel en resultaat: De ic met 9 rijtuigen past (recht) langs perron 1,2,3,4 en 5. Nu moeten de perrons nog verlengd worden!

Vandaag een FLY OVER aangelegd ! Ik weet nog niet zeker als dit een blijvertje is maar het ziet er wel leuk uit!

Tot slot wat rondjes gereden met de Piko railpoetser in combinatie met de Dapol railreiniger. 2 Loc's waren nodig om deze combinatie over de wissels te trekken!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Dat is nu eens een leuk filmpje, vooral met je nieuwe achtergrond.  :arrow: :thumbup:
Maar goed dat de camera af en toe een klein beetje beweegt, dan is het net of er een beetje wind door je net geschilderde bomen waait  >:-D >:-D >:-D

MvG Cees
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Hi allemaal

Ik krijg de kriebels om ook te gaan verven, prachtig ....... maar ik heb mij voorgenomen eerst wat projecten af te maken.

Groet
Harald
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Citaat van: firstborneagle op zondag 27 januari 2013, 22:26:09
2 Loc's waren nodig om deze combinatie over de wissels te trekken!

Nu ben ik wat dommig hoor,  :D 8o maarreh, is het niet beter om die poetser te duwen? Dan rijden je locs over schoon spoor!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) bomen schilderen...
Deze week de vrije uurtjes wat gereden....De FLY-OVER getest: Dit is een blijvertje!

Als laatste met de Marklin koploper het gehele traject gereden en Gefilmd !!
Met de HD-camera van mijn vrouw, Het filmpje voorzien van wat begeleidende opmerkingen en een muziekje!
Het laat ook mooi zien dat er nog heeeel veeeeel moet gebeuren!
Ik hoop dat jullie het leuk vinden, opmerkingen zijn welkom. veel kijkplezier, Arend.

Morgen enkele delen van de baan opbreken om verder te gaan met schilderen.
Euhhh,Cees sorry hoor maar dit filmpje is ook weer "los uit de hand"
Heel verstandig Harald! Zou ik ook eens moeten doen.
Drukken lukt niet Doef! Dan ontspoort het poetswagonnetje op de wissels.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) THE TOUR 7,5min HD filmpje
Prachtig filmpje Arend! Ik heb zeker genoten :thumbup:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) THE TOUR 7,5min HD filmpje
Mooi Mooi Mooi..... Geweldige mooie rij lengtes, dan komt het pas echt tot zijn recht!!

Maar, zonder bomen was er niks aan geweest  :P

Doorgaan Arend! en laat ons mee genieten van al dat moois!

Gr Ruud
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) THE TOUR 7,5min HD filmpje
Hallo Arend,

Ik kom woorden tekort, ik heb lekker een biertje gepaakt en met genot  naar de film gekeken. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groet Hubert
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) THE TOUR 7,5min HD filmpje
Hoi Arend,

Wauw, geweldige rijlengtes, prachtig. :arrow: :thumbup:
en idd nog heeel veeel te doen, maar dat is de hobby.

Groet Cees
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) THE TOUR 7,5min HD filmpje
ik tikte het al op YouTube... dit is een schitterende baan !!!

mooi pronkstuk !
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) THE TOUR 7,5min HD filmpje
Leuk filmpje hoor Arend, met hele mooie ruime bochten.

Groeten Dennis
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) THE TOUR 7,5min HD filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) THE TOUR 7,5min HD filmpje
Hallo Arend,

Net weer veel gelezen wat jij de laatste tijd allemaal gedaan hebt, in een woord super, het schilderwerk is van hoge kwaliteit en iemand vroeg al om een workshop.

Mocht je hier iets voor voelen dan kunnen we dit eens opzetten bij Hobby in Praktijk  :)

Verder genoten van je filmpjes, man wat is die baan groot, 9 rijtuigen langs het perron kom je bijna nooit tegen maar jij hebt het voor elkaar  :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) THE TOUR 7,5min HD filmpje
Hallo Arend,

Mooie rijlengtes, leuke afwisseling in je baan, mooi materieel heb je rijden en zo te zien qua afwerking nog genoeg te doen de komende tijd ;).

Leuk om te volgen in ieder geval. Veel succes verder.

Groet,

Tom
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) THE TOUR 7,5min HD filmpje
bedankt voor je reactie Tom!
Hoi Peter,bedankt voor je compliment! Die workschop wordt op z'n vroegst eind 2016!
(momenteel heb ik 2 baantjes, 2 jonge kinderen, en een vrouw met baan die daarnaast ook nog een opleiding doet...)

Die 9 rijtuigen past ook maar net hoor!
Bedankt Dani!
Bedankt Cees, ja voor een leuk filmpje is het mooier dat de baan af is. Maar ik ben hier wel blij mee, ik hoop nog jaren te kunnen bouwen in mijn treinenkamer.
Bedankt Dennis, De krapste boog in het onderste gedeelte is de 330. Ben ik zeker wel blij mee!( alleen op het BW ligt een 230 boog)
Hubert, Ruud en Brian Bedankt voor jullie reactie! Groet Arend

Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
mooi met dat huis . is dat geschilderd of geplakt en dan met verf  "ingewerkt" ?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
Ja sorry, helemaal vergeten te vermelden! Die boerderij is een foto uit een tijdschrift. Hoe kleiner de foto hoe hoger je hem plakt.
Daarna iets van een weiland geschilderd om aansluiting te krijgen met het "schilderij" Tot slot een poging om een hekje te schilderen om wat diepte te krijgen.
Groet Arend.
(Ik heb de foto's behoorlijk dichtbij genomen, van een afstandje zie het er aardig echt uit.)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
ik vind het gelaagd.
mooi geschilderd zodat de boerderij net geschilderd lijkt.
mooi gedaan.

gr john
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
Ziet er echt geweldig uit Arend

Je bent goed bezig
Lijkt net echt met die boerderij daar opgeplakt :)

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
Hoi Arend

We hebben je vorderingen ook eens bekeken en je bent echt wel goed bezig  :thumbup: De schildering met de boerderij is je echt goed gelukt  B) B) B)

Harald & Alex
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
Bedankt heren, die boerderij mag blijven. Vanavond een poging tot het schilderen van heide. Best lastig, het moeilijkst vond ik tot nu toe de kleur van de bloeiende heide. Hierbij weer wat foto's...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
He Arend, PAS MAAR OP, straks ga je schilderen nog leuker dan treintjes vinden.

Gr Ruud
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
zo! meneer is schilder! Mooi hoor! :thumbup:
Die geplakte boerderij past echt mooi in het landschap, de sfeer klopt helemaal. KIjk maar uit, straks kijkt niemand meer naar je treinen >:-D
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
Arend,

Ik ben nu toch wel heel benieuwd naar de titel van dat boek.
Het hoofdstuk stedelijke bebouwing zal ook wel leuke "probeersels" opleveren straks.

Gr.Robin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) weer aan het schilderen
Doef en Ruud, bedankt, al die complimenten maakt het nog leuker om door te gaan,  en die treinen moeten maar even omrijden als ik op de treintafel zit!
Robin, De titel van het boek staat in post 519. Daar staan geen voorbeelden in van stedelijke bebouwing. Maaaar...ik ben gisteren weer naar de bibliotheek geweest....
Maar eerst moet er gebouwd worden!!!(laatste foto) (de box wordt gedemonteerd i.v.m. bruikbare onderdelen)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
gisteravond aan het knutselen geweest met hout voor de Fly-over. Deze moet eerst klaar! Pas daarna kan ik met de achtergrond verder, omdat deze nieuwe verbinding vlak langs de wand loopt.

Op de foto een eerst prototype van een steunpilaar voor het enkel-spoor-trace.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Geweldige achtergrond schilderij heb je daar gemaakt :O
Ik zag ook net in je profiel dat je in hoogeveen woont : niet eens zo heel gek bij mij vandaan dus jah mocht je je vervelen... :D

Prototype van de fly over ziet erook netjes afgewerkt uit

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Dankje Danny, ik heb er 4 gemaakt en vanochtend in de grondverf gezet, als ze vanavond droog zijn, ga ik met beton verf aan de slag.
Ik ben benieuwd hoe het er dan uit zit( ondertussen ook een stukje brugdek gelijmd) Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
dat ziet er niet slecht uit als steunpilaar.  Hoe hoog is deze die je daar laat zien ?   Kwestie van de verhoudingen van de afmetingen een beetje te kunnen inschatten.

En dan wens ik je veel plezier met het maken van de rest van de "beren", daar zal je nog wel even een klusje aan hebben.. hoe veel meter moet je zo overbruggen en hoe dicht op elkaar komen ze te staan ?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Ik zat te denken aan ongeveer 20 cm tussenafstand (incl. de steunpilaar) dus ongeveer 18cm vrije overspaning.
De totale lengte wil ik nog even niet aan denken....ongeveer 7 meter!!!
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
miaaauuuwwwwkes ......   niet van de poes. 700/20 = 35 stuks.   Moet kunnen !

Maar jou kennende, komt dat helemaal goed, Arend.  Je hebt alle tijd van de wereld :-)
En misschien kan je een paar stukken van een "talud" voorzien, je weet wel, een helling aan beide zijden waardoor je niet echt zichtbare pijlers nodig hebt.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
Heb ik overwogen, maar daar moet dan ook weer gras op groeien.... Uiteindelijk ook best wel weer veel werk.
Wel bedankt voor het meedenken, wat vind je van de tussenafstand? Jij bent toch van het omrekenen naar 1:1 ?
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) viaduct van beton.(Fly-over)
voor een enkele pilaar constructie en enkelspoor lijkt 20 cm me best doenbaar, misschien kan je zelfs 25 overwegen.   "omgerekend wordt 30 cm 35 meter".   Als je brugdek stevig genoeg is en niet doorbuigt moet dat lukken !