Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)De graantrein is aangekomen (foto's)
Bedankt voor de reacties, Ik ben zelf ook heel blij met deze wagens...

En er komt zeker meer scenery rond de graansilo ! Maar eerst krijgen silo en gebouwen nog een ander plekje.... Hiervoor moet het sporenplan herzien worden, Dit probeer ik te combineren met een behoorlijke uitbreiding van opstelsporen voor onder andere het nieuwe materiaal.
Als de rails liggen zal ik een foto maken, en het nieuwe plan hier presenteren.............Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)De graantrein is aangekomen (foto's)
test filmpje...

Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)De graantrein is aangekomen (foto's)
amai mijn gat , azo nen trein !!!!
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)De graantrein is aangekomen (foto's)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)De graantrein is aangekomen (foto's)
Hallo Arend,

Wat een lengte  :thumbup: :thumbup: hoe lang is hij wel niet.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)De graantrein is aangekomen (foto's)
Hey Arend,
Een baan naar mijn hart en een bron van inspiratie.
heb je overigens nog ergens een draadje of berichten staan hoe je die boompjes maakt. Kon ik zo 123 niet vinden.
Gebruik je daar stroomdraad voor?
Gr.Pieter
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)De graantrein is aangekomen (foto's)
Hoi Pieter, bedankt voor het compliment. Voor de bomen heb ik bloembinddraad gebruikt en is te verkrijgen bij oa.tuincentra
Ga even naar bericht 234 van dit draadje en je vind wat je zoekt.

Hoi Peter, ja euh, hoe lang? ik raak de tel ook steeds kwijt...

Hoi Dani, gaaf he... Ik lig nog steeds met mijn kin op de treintafel

(nadeel van zo'n mooie sleep is dat ik weer meer aan het rijden ben en nog minder aan de scenery werk !)

Maar die storing die ik had met camera/pc is volgens mij in het filmpje te zien (heet ook test filmpje) De voorbijkomende loc's lijken te vervormen en later begint het beeld te knipperen.
Hebben jullie dat ook of is dat mijn pc die raar doet ??? Groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Naar aanleiding van dit draadje ben ik eens aan het zagen gegaan.
Nu kan ik in 1 slag van het schaduwstation naar de spiraal rijden ! Groet Arend.


Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Hoi Arend,

Dat rijd er mooi overheen  :)

Lekker grote baan heb je liggen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Dag Arend

Fantastisch mooi, en werkt perfekt zo te zien, ga hier toch ook is over nadenken voor mijn baan, dank voor je info.

Mvg
Koos
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
fijn fijn, meneer Arend.   Het betere knip- en - plakwerk.   Ben je ook zo handig met M spoor ?  Ik kan nog wel een assistent in precisiewerk gebruiken voor mijn SchiebeBuhne (om de spoortjes er aan te passen)  :-) :-)

Knop gedaan alweer, en ik ben elke keer opnieuw onder de indruk van die grote baan !
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Heel mooie baan in wording heb je hoor Arend.
De hosentrager ziet er erg chique uit. En heerlijk om te zien hoe die sleep zich er doorheen slingert. Ga zo door!

Groeten Dennis
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Bedankt voor de complimentjes!
Alweer een tijdje terug heb ik HIER een kastanjeboom gemaakt naar voorbeeld van een echte boom. 
Vanavond kwam ik de kale boom tegen en heb ik hem maar eens bebladderd ?!

(Het groene spul is een soort matje van Heki (nr1675) deze trek je uit elkaar tot een mooi egaal bladerdek.
Ik heb het vastgeplakt met transparante bison kit.)
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Hij ziet er goed uit zo  :thumbup: .Alleen hadden de stam en de takken iets dikker gemogen?We zitten daar ook nog mee te stoeien.Wat heb je voor die stam en takken gebruikt?

Harald & Alex
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
De stam en takken bestaan uit bloembinddraad, vervolgens insmeren met een mengsel van houtlijm/verf en dettol (tegen schimmelvorming op de stam ) Hoe meer lagen je aanbrengt hoe dikker de stam/takken. De takken op de foto lijken idd aan de dunne kant, in werkelijkheid valt het mee. groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Hallo Arend,
Even uit nieuwsgierigheid. O:-D
Wat heb je nou precies gedaan met die frambozenblikken uit bericht 317 en 319? (kon ik zo niet 123 ergens meer ontdekken).
Gr. Pieter
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Hoi Arend,

de boom is erg goed gelukt. Even een (misschien stomme) vraag, die Dettel tegen schimmel, heeft dat ook als doel tegen schimmel te werken of is het gewoon een prettig product om mee te werken?

groeten Martin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) Hosentrager test filmpje
Hoi Pieter, Die blikken heb ik nog niets mee gedaan maar ik heb er hoge plannen mee! Misschien wel het hoogste punt van de baan ...
Hoi Martin, Dat van die Dettol heb ik niet zelf bedacht, maar met al die houtlijm aan de stammen kan het gaan schimmelen (houtlijm is tenslotte deels een natuurproduct. Met Dettol voorkom je dat. Je hoeft ook maar een klein beetje te gebruiken (en een ander desinfectie of schimmeldodend middel werkt ook vast wel)

Ik heb ontdekt dat ik met de digitale fotocamera van mijn vrouw ook filmpjes kan maken! Vanmiddag eens even een test filmpje gemaakt bij de treinen !
LET OP, De rode loc die er tussendoor raced wordt bestuurd door mijn dochter!(7)

groet Arend
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)mijn eerst HD FILMPJE
Wauww erg mooi filmpje :)

Die treinen zien er erg mooi uit wat een sleep zech.

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)mijn eerst HD FILMPJE
Erg leuk filmpje met zeer mooie lange slepen :thumbup:.

Gr, Myron
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)mijn eerst HD FILMPJE
Hoi Arend,

bedankt voor je uitleg, weer wat wijzer geworden :thumbup:...

groeten Martin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)mijn eerst HD FILMPJE
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.)mijn eerst HD FILMPJE
Hey Arend,

Wat een mooie lange treinen rijden er bij jou rond.

Jou dochter is een echte snelheid's duivel  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Ben weer aan het bomen draaien en heb nu een andere methode om de stammen dikker te maken (niet zelf bedacht hoor )
Omdat ik vrij grote bomen maak is een koffie blik niet groot genoeg. Daarom heb ik 2 stukken pvc buis genomen met een diameter van 125mm. Aan de onderkant een dekseltje gelijmd, in de ene buis zit ongeveer 4 cm houtlijm en 3 cm water...Hier doe je de boom in, deksel er op en even schudden, vervolgens de boom even laten uitlekken en in de 2e buis stoppen. Hierin zit zeer fijn zaagsel van hardhout....Ook weer even schudden,  nu is de stam en zijn alle takken voorzien van een dun laagje echt hout !
Om een dikkere stam te krijgen bovenstaande gewoon herhalen. Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Ey Arend,

De 1304 in het filmpje van 11 oktober. Buig de sleper eens wat holler of krommer, als je dit proefondervindelijk doet, zul je op een gegeven moment merken dat de sleper recht is en niet meer rateld.

Schitterende lange treinen...... Wou dat ik..... :mrgreen:
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Zo beter?...Bedankt voor je reactie ,in het verleden heb ik wat ontsporingen gehad met deze loc,
had toen ook al aan de sleper zitten buigen. En jij mag zeker niet klagen Wijbe. Toen ik zo oud was als jij nu bent, had ik slechts 2 treinen rijden! Groetjes Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Ik had nog wat poppen vulling liggen (Had mijn dochter paashaasjes mee geknutseld ) Dit spul uitgepluist en aan de bomen geplakt. Met groene spuitbus(Gamma) bespoten. Helaas na 2 bomen was de vulling weer op. Ik denk binnenkort nog wat blatterflor van Heki aan te schaffen. Hier kun je snel en eenvoudig ook een mooi bladerdek mee maken. (reactie 365)

ps: Ik hoop deze week het HOOGSTE punt van mijn baan te bereiken !!!  Wordt vervolgd...

Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit Arend, zo zie je maar dat er vele manieren zijn om je boom aan te kleden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Ziet er goed uit Arend, nu nog wat peterselie erover en voila een mooi bladerdek.

Groeten Martin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Peterselie ? Gaat dat niet stinken?
Ik had nog een beetje blatterflor hellgrun liggen (als je die matjes uitpluist, blijft er los materiaal over)
Ondertussen heb ik nieuwe blatterflor (drie verschillende kleuren.....ga er vanavond mee verder )

(Om die groene pluisjes te fixeren heb ik lijmspray bij de Gamma gehaald)
Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
peterselie stinkt niet als je de gedroogde stukjes haalt bij lidl of aldi, deze zijn zo perfect dat het lijkt of het echte blaadjes zijn.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Ik vermelde het als een soort grapje, maar idd lijkt het erg op blaadjes. Dus gedroogd is het misschien best eens de moeite waard om te proberen? Ik denk dat dit de prijs weer aardig naar beneden drukt?!
grt Martin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Ja die prijs, jammer dat het vaak zo duur is !
Ik heb vanmiddag 3 zakjes Heki blatterflor gehaald, ben je bijna 25 euro kwijt.
Ondertussen bijna alles al verwerkt op de kale stronken die ik de afgelopen dagen had gemaakt...
Het werkt wel makkelijk: De takken aanstippen met bisonkit, wat blatterflor van het matje trekken, iets oprekken en aan de takken plakken.
Ik heb van alle 3 soorten een fotootje gemaakt, onder de foto's staan de kleur/artikel nummers.
Ik ben wel zeer blij met het resultaat, De kosten zijn nu ongeveer <30ct binddraad, <10cthoutlijm/bisonkit en 2 euro blatterflor per boom... Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Hallo Arend,

Ja het kost een paar centen maar dan heb je ook wat zeggen ze altijd  :D

Op deze manier heb je wel een hoop eer van je werk, ze zien er goed uit  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Helemaal eens met Peter. Er staan daar een paar mooie en frisse bomen :thumbup: :thumbup:. En voor 2 euro per boom is dat toch niet slecht. Kant en klaar zal je dit resultaat niet krijgen en zeker niet voor dat geld.

groeten Martin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
mooie bomen, en wat vooral van belang is , is dat je met fierheid kan op de borst slaan en zeggen : "ikke zelf gemaakt".
Knutselwerk op hoog niveau, Arend !
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) weer bomen maken...
Hallo Arend,
prachtig gemaakt  :thumbup: :thumbup:
grt
Patrick
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) hoogste punt bereikt! rara watishet?
Bedankt voor de complimentjes, en de felicitaties ! Ja ja weer een jaartje ouder.
Ik ben nu de trotse bezitter van een Dapol stofzuigertje en ik heb een knutseldoos (Noch 23100) liggen. Hier ben ik ondertussen ook al aan begonnen.... (foto's volgen...)

Maar ik had die grote limonade blikken nog liggen voor mijn "graanopslag in wording". Maar hier liep ik enigzins mee vast.
Totdat ik vorige week in Bremen was en een verkeerde afslag nam, ik kwam onbedoeld in het havengebied terecht en stond oog in oog met een enorm gebouw met daarnaast meerdere silo's. Deze waren met een soort schuurtje verbonden, boven op de silo's !
Ik voelde de inspiratie borrelen..... Dit heeft geleid tot het bereiken van het hoogste punt van mijn baan......Ra ra wat is dit ?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) hoogste punt bereikt! rara watishet?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) hoogste punt bereikt! rara watishet?
mmm, limonadefabriek met heel hoog rietje?  :-P :-P


t ziet er goed uit, we zijn benieuwd...
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) hoogste punt bereikt! rara watishet?
GSM masten?
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) hoogste punt bereikt! rara watishet?
een weermast :) :)
grtjs,
patrick
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) hoogste punt bereikt! rara watishet?
Hallo Arend, heb net je draadje doorgelezen, geweldig mooie baan bouw je! ben jaloers!
kon het niet laten deze prijsvraag op te zoeken......
het is een espresso-apparaat? (naar dit voorbeeld van koffie in het groot: http://www.ludwig-freytag.de/de/qualifikation/referenzdetails.php?we_objectID=705)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) hoogste punt bereikt! rara watishet?
Hoi Arend,

Die silos zijn mooi gelukt hoor. Die masten op de bovenkant, dat zijn toch gsm masten idd? En een filmpje van die dapol doet het ook altijd goed ;)


Groeten Dennis
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) hoogste punt bereikt! rara watishet?
Bliksemafleider! (Blikafleider?)

En anders kappote koffieroerstaafjes! (of ben ik nu te onterend? :D)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8x 7 m.) hoogste punt bereikt! rara watishet?
Inderdaad, het waren wat afval stukkies plastic, en moeten nu doorgaan voor o.a. GSM masten/weer mast(en).
JeroenS, jij was behoorlijk warm want de vestiging in Bremen van dit bedrijf zit op steenworp afstand van mijn "inspiratiebron"
Alleen zit de Weser er tussen..
Alle andere antwoorden zijn goed! Inclusief die van Simon.

Het gebouw is nog niet klaar, er moet onder andere nog  een soort lopendeband verbinding komen van en naar het gebouw naast de silo's. Ook staat het nog niet op zijn definitieve plaats.(voordeel van een modelbaan= je kunt de gebouwde gebouwen nog wat rondschuiven!)
Maar dan toch maar een foto van "het silo huis"
(en een Dapol filmpje gaat ook zeker nog een keertje komen binnenkort)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) sneller, meer bomen maken.
Om van alles maar eens geprobeerd te hebben, bomen gemaakt met een soort mos uit een doos van Noch 23100.

Heel voorzichtig het materiaal uit geplozen met een pincet en al die rare brede blaadjes er afgetrokken.
Alle boompjes en struikjes uitgestald op oude kratjes e.d en met een spuitbus alle stammen/onderkantjes bruin gespoten.

De tweede avond alle boompjes in de houtlijm(met 50% water) gedoopt, vervolgens bestrooid met Green blend T49 van Woodland.
Daarna de boompjes op de kop houden en bestrooid met Weeds T46 van Woodlands.

De derde avond de boompjes/struiken inspuiten met haarlak om te fixeren.

Zie foto's voor het resultaat. (gemaakte kosten van dit "bosje"zijn totaal minder dan 30 euro)
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) sneller, meer bomen maken.
Schitterend gemaakt die bomen en ook die silo opslag wat een mooi idee zeg  :thumbup:

Mvg Danny
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) sneller, meer bomen maken.
Kijk, een prive massaproductie van bomen. Ziet er goed uit. En voor nog geen tientje per avond......

grt Martin
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) sneller, meer bomen maken.
De goedkope uitvoering:  zoals op de vorige pagina beschreven,
-bloembinddraad...verdunde houtlijm en hardhout zaagsel (stammen/takken)
-de kruim/bladerdek wordt in deze uitvoering geleverd door mijn schapen !!!
-tot slot op kleur brengen met de woodland kleuren zoals beschreven op de vorige pagina.
Prijs per boom: ongeveer 50ct.  Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) goedkope bomen maken.
Wauw!
De schapen leveren gewoon bomen! :D
Ik vind het een mooie boom!
Ik denk maar dat ik morgen onderweg naar school een schaap achter op mijn fiets
mee neem, als ik binnenkort dus veel nieuwe bomen heb dan... :P

Groetjes Mark

Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) goedkope bomen maken.
Hoi Mark, Kijk een rond bij de schapenwei, er hangen vaak al plukjes wol aan het raster/gaas/voer- en waterbakken.
Die kun je gewoon in je tas doen, en op school uitpluizen. Als je het voorzichtig doet kun je van een heel klein dotje en behoorlijk bladerdek maken! Groet Arend.
Re: eindelijk ! een grote spoorbaan.(3,8 x 7 m.) goedkope bomen maken.
Thx voor de tip!
Inderdaad, die plukjes aan de hekken!
Kan er ook een plukje van maken met wat groen turf erover: voila, bosje is klaar :P