Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-

Gestart door Myron donderdag 11 augustus 2011, 19:03:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Hallo allemaal,
Hier zal ik laten zien hoe ik dit plaatsnaam- bord heb gemaakt:


Ik heb voor het materiaal van het bord stukjes plastic van een bushokje gebruikt.


Links het bord dat ik al gemaakt heb, en rechts een stukje plastic waaruit ik het plaatsnaam bord ga maken:


Als eerste heb ik daaruit 3 paaltjes voor het bord gesneden:





Ook het bovenste stukje op maat snijden:


Uit dit stuk snijd ik de rest:








De volgende stap wordt het vastplakken van het plastic :).
Wordt vervolgd.


Gr, Myron
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL.
er is al het een en ander aan elkaar geplakt:


Gr, Myron
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL.
Het is maar goed dat er politiebescherming is tijdens het werk midden op de weg :wink:.

Maar serieus: dit blijf ik even volgen want hier kan ik wat van leren. Bedankt zover.
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL.
 :D,
Vandaag zal er een vervolg van het verslag komen :).

Gr, Myron
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL.
Schitterende cratieve plaatjes.
Echt mooi,en je moet het maar ff zien.
Zeker de moeite waard.
Dit zie je toch bij elke stad en dorp,en soms zelfs bij deelgemeente's zo als hier in Rotterdam.
Echt top man.

Mvg: Alex
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL.
Hallo Alex,
Bedankt voor de complimenten :oops:

Mvg, Myron
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL.
Hallo allemaal,
Update,
Als eerste heb ik al het plastic aan elkaar geplakt:


Vervolgens heb ik het bord blauw geschilderd:


Op Paint heb ik zelf het bordje gemaakt en uitgeprint:


Daarna knip ik het uit en plak ik het op:




Hij is af :).

Gr, Myron
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Ik ben trouwens wel al weer bezig met een paar nieuwe ;):
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Myron.
Je hebt wel gelijk de smaak te pakken.
Echt me complimenten hoor.
Echt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Moeten we ff in gedachten houden.
Alleen geel vind ik mooier,maar das natuurlijk persoonlijk.

Echt top.
Mvg: Alex
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Hallo Alex,
Wederom bedankt voor de leuke complimenten  :).
Ik denk dat ik geel eigenlijk ook wel mooier vind 8).

Gr, Myron
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Geel is inderdaad mooier, maar in Nederland zijn dit soort "palen" meestal in grijs (metallic) uitgevoerd dacht ik.
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Hallo Gerard,

Hier bij Soest hebben wij gele borden;
-klik-
Verder zijn andere borden bij mij in de buurt van bijvoorbeeld Maartensdijk en Hilversum ook geel. Maar ik vraag me eigenlijk af waarom er überhaupt verschillende kleuren zoals blauw, geel en grijs zijn :help:
Maar het is wel een leuk idee om er ook een in grijs te maken :thumbup:

Gr, Myron :)
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Aha, vandaar jouw gele palen en dat model.

Misschien heeft iedere gemeente de vrijheid om zelf iets te fabrieken. Zo heeft bijvoorbeeld dat Boxtel weer een heel ander model: 3 of 4 in lengte aflopende gele zuiltjes waarop het plaatsnaambord bevestigd is.
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Dat zou inderdaad heel goed kunnen!

Gr, Myron.

P.S: ik heb de 2 andere bordjes af :) Ik zal er v/d week een foto van maken :)

Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Netjes hoor!

Nu nog het 50km bord erbij. :D

Vergeet niet dat aan de andere zijde van de weg het andere exemplaar staat, dat je het dorp verlaat.

Gr. Marcel
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Hallo

Leuke plaatsnaambordjes.
Als ik jou was zou ik trouwens dat bedrijf, wat bezig is geweest met de witte middenweg strepen, eens even bellen, ik denk dat de uitvoerder een borreltje te veel op had :P.

Succes verder met de borden.

Minto Tighfield :)
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
@Marcel: bedankt :)  :P, die komt er ook nog op ;). maar idd, de andere kant moet eigenlijk ook nog gedaan worden, ik ga het binnenkort eens maken :).

@Minto Tighfield: Bedankt,
Citaat van: Minto Tighfield op zondag 14 augustus 2011, 17:04:12
Als ik jou was zou ik trouwens dat bedrijf, wat bezig is geweest met de witte middenweg strepen, eens even bellen, ik denk dat de uitvoerder een borreltje te veel op had :P.
:P, dan zal ik bij mezelf moeten zijn :?.

Gr, Myron
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Hi Myron,

Ik heb genoten van je reportage. Mooi , leerzaam (plaatsnaambord) en realistisch. Ga ik zeker proberen na te doen in de baan. Kun je ook even uitleggen hoe je die pilonnen hebt gemaakt? Die zijn namelijk ook erg realistisch! je hebt het over open gesneden ambulance en brandweer auto's. Zijn die van plastic? Of doe je dat met een slijpschijfje (maar dan verlies je toch veel materiaal?) Ben benieuwd/
groetjes
Leo
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Hallo Leo,
Allereerst bedankt voor de leuke complimenten :).
De pilonnen heb ik gekocht bij Conrad, Ze zijn van het merk Herpa en het artikel nr is: 248019-89
De opengesneden brandweer auto en Ambulance zijn van plastic. ik heb met een Stanley mesje de achter kleppen van de auto's opengesneden :thumbup:.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Mvg,  Myron
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Hallo Myron,
Wat een koude mededeling dat je de pilonnen bij Conrad hebt gekocht. Met zoveel vakmanschap en gevoel voor detail zoals je je diorama hebt gebouwd en de uitleg die je daarbij hebt gegeven zou ik echt ook hebben verwacht dat je de pilonnen zelf zou hebben gemaakt. Wel hartelijk dank voor de verwijzing naar Conrad. Nu ga ik zeker proberen om je werk na te maken!!!
Succes en ik zal je zeker blijven volgen. Meesterlijk allemaal.
groetjes
Leo
Re:Zelfbouw van een plaatsnaam/ bebouwde kom bord NL. Update 12 Augustus. -klaar!!-
Hallo Leo,
Ja :|. Ik zou echt niet weten hoe ik zelf een pilon kan maken :(,
Bedankt, en succes met het bouwen :thumbup:

Gr, Myron