Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tweehuizen: de elektronica

Gestart door Buster maandag 27 juni 2011, 20:08:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Tweehuizen - Sierbron geïnstalleerd!
Mooi gedaan Bustertje!
Re:Tweehuizen - Sierbron geïnstalleerd!
Thnx, Elden! :)

Gr, Buster
Re:Tweehuizen - Sierbron geïnstalleerd!
Oké, dat duurde wel erg lang voor een nieuwe kleine update.
Sorry, heb het heel druk.
Ben achter de schermen wel druk bezig met een schakeling voor in de politieauto met zwaailichten en grilflitsers en flikkerlichten en allerlei lichten. Maar ik heb gisteravond van Sint Nicolaas een ambulance gekregen! Die krijgt binnenverlichting!
Dus!
Hier een fotootje!
Ps. Ik heb nu ook een eigen website! Zie mijn onderschrift!
Gr, Buster
Re:Tweehuizen - Sierbron geïnstalleerd!
Een politiewagen en een ambulance, beide uit de regio Haaglanden. Dat is wel heel netjes.

Succes met het inbouwen van verlichting in beide auto's.

Ik heb even naar de website gekeken :thumbup:. Ook daarmee succes.
Re:Tweehuizen - Nieuwe ambulance van Sint Nicolaas gekregen!
Citaat van: Gerard op zondag 04 december 2011, 14:26:12
Een politiewagen en een ambulance, beide uit de regio Haaglanden. Dat is wel heel netjes.

Succes met het inbouwen van verlichting in beide auto's.

Ik heb even naar de website gekeken :thumbup:. Ook daarmee succes.
Het was toeval, maar Tweehuizen ligt dus toch echt in de buurt van Den Haag! :D
Bedankt voor je reactie! Dank je, ik ben zelf ook benieuwd hoe de verlichting gaat worden!

Gr, Buster
Re:Tweehuizen - Nieuwe ambulance van Sint Nicolaas gekregen!
Mooie ambulance!

PS: Linkpartner worden??? http://www.modulebaan.comze.com


groeten Dylan
Re:Tweehuizen - Nieuwe ambulance van Sint Nicolaas gekregen!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Tweehuizen - Nieuwe ambulance van Sint Nicolaas gekregen!
Buster.

Je maakt er weer wat moois van! ;)

Groets;

Marty
Re:Tweehuizen - Nieuwe ambulance van Sint Nicolaas gekregen!
Dank je!

Gr, Buster

Ps. Ik heb het momenteel druk, dus daarom gebeurt er zo weinig. Misschien dat ik over twee weken, in de kerstvakantie weer wat tijd kan vinden!
Re:Tweehuizen - Nieuwe ambulance van Sint Nicolaas gekregen!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Tweehuizen - Nieuwe ambulance van Sint Nicolaas gekregen!
We wachten met smart! ;)
Re:Tweehuizen - Nieuwe ambulance van Sint Nicolaas gekregen!
Vandaag een kleine miniupdate: ik heb mijn werkplaats (tafel) opgeruimd, en m'n gereedschap vastgespijkert aan een plankje die ik op heb gehangen (en ja, het gereedschap is zo bevestigd dat het er ook weer af kan! ;))
In januari ben ik jarig, en hopelijk krijg ik dan weer wat nieuwe spullen.

Met de schakeling voor in de hulpverleningsdienstvoertuigen ben ik al ver, alleen moet ik nog smd-ledjes kopen of vragen voor m'n verjaardag!
Hij ziet er met gewone leds die ik nog had liggen al wel super uit! :)

Hopelijk in de kerstvakantie meer! :P

Gr, Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Alvast gefeliciteerd! :D
Al ben je pas volgend jaar jarig! :D

Groets;

Marty
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Dank je... :D
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Eindelijk weer wat tijd gehad om te modelbouwen! Jes!

Ik heb de overige tulpjes geplant, en vanaf nu is de bijnaam van Tweehuizen: TULPENSTAD!!!
Heel Tweehuizen staat nu namelijk vol met tulpjes!
Morgen foto's, nu is het een beetje te donker, ik heb wel kunstlicht, maar mijn fototoestel maakt nooit mooie foto's in het duister...

Gr, Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Tweehuizen opbouw
We verheugen ons op de update! :P B)
Re:Tweehuizen opbouw
leuk hè die tulpjes maken. Ik werd er gek van, heb nu alle steeltjes er op. Nu nog los maken en opplakken.
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Tja, tulpen zijn lastig, maar niet voor de tulpenstad! :D

Ik heb hier een paar foto's. Ik heb niet alleen tulpen geplant, maar ook de vuilcontainer gevuld met vuilniszakjes (zelfgemaakt). :o) Ook aan de andere kant, bij de boerderij ben ik aan de slag geweest. Ik heb alle brokstukken van de crash vastgelijmd, en ook nog wat tulpjes. Er is door de klap zelfs één stukje van het hek in de boom beland! :D Niet alle tulpjes heb ik gefotografeerd, want het zijn er ongeveer 120 in totaal... Bij de boerderij heb ik de grofvuilcontainer ook gevuld, dat hoort bij de dakrenovatie. Verder heb ik nog op de rand van twee stukken muur een soort van begroeing gemaakt, van boomvlokken. Al met al eindelijk weer eens lekker bezig geweest. Hieronder de foto's, ze passen helaas niet in één bericht.

Met vriendelijke tulpengroeten van Buster!
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Nog meer foto's:
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
En de laatste: (met dank aan Jeroen voor dat mooie bord) :P
Re:Tweehuizen opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Het wordt tijd voor een tulpen rally bij jou  >:-D >:-D

Zonder gekheid, dit is weer dik voor elkaar.
Hoe heb je de container zo mooi roestig gemaakt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Je zal het niet geloven: met waterverf zonder water! En daarna kun je kleine stukjes van de hardgeworden verf er zo vanaf krabben met een satéprikker!

Gr, Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Lid sinds: 2007

offline
Re:Tweehuizen opbouw
hee buster

dat ziet er mooi uit

mvg gerard-ns
Re:Tweehuizen opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Buster op zaterdag 24 december 2011, 11:28:48
Je zal het niet geloven: met waterverf zonder water! En daarna kun je kleine stukjes van de hardgeworden verf er zo vanaf krabben met een satéprikker!

Gr, Buster

Waterverf zonder water  :O :O

wat bedoel je daar precies mee ? ik neem aan dat de de container overschilderd en daarna met de sate prikker stukjes verf er vanaf krapt.

Maar er zitten ook dikkere roestplekken tussen.

Misschien een leuk idee hier een reportage of filmpje van te maken.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:Tweehuizen tulpenstad!
Ja, dat zou kunnen! :) Misschien in het board zelfbouwprojecten of weatheren.
Met waterverf zonder water bedoel ik gewoon de verf uit het tubetje, en geen water toevoegen zoals je dat normaal zou doen, als je iets gaat schilderen. ;) Dat smeer je gewoon op de container. :D En dan wacht je tot het helemaal droog is, en dan kun je hier en daar stukjes "wegbreken" met een satéprikker. Ik zal even kijken of ik daar een leuk verslagje van kan maken! :thumbup:
Als er nog vragen zijn: vragen staat vrij! :)

Gr, Buster
Re:Tweehuizen tulpenstad!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tweehuizen tulpenstad!
Citaat van: Buster op zaterdag 24 december 2011, 11:39:52
Ja, dat zou kunnen! :) Misschien in het board zelfbouwprojecten of weatheren.
Met waterverf zonder water bedoel ik gewoon de verf uit het tubetje, en geen water toevoegen zoals je dat normaal zou doen, als je iets gaat schilderen. ;) Dat smeer je gewoon op de container. :D En dan wacht je tot het helemaal droog is, en dan kun je hier en daar stukjes "wegbreken" met een satéprikker. Ik zal even kijken of ik daar een leuk verslagje van kan maken! :thumbup:
Als er nog vragen zijn: vragen staat vrij! :)

Gr, Buster

Het is mij al een stuk duidelijker :) maar een verslag hiervan is altijd handig en leuk om te lezen en proberen

Mocht je het in een ander draadje maken wil je dat dan ook in dit draadje vermelden, ik heb namelijk een abbonnement op dit draadje.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Tweehuizen tulpenstad!
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 24 december 2011, 11:46:33
Mocht je het in een ander draadje maken wil je dat dan ook in dit draadje vermelden, ik heb namelijk een abbonnement op dit draadje.
Leuk! :D Zal ik doen!

Gr, Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Gerard
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Buster op zaterdag 24 december 2011, 11:18:33
maar ook de vuilcontainer gevuld met vuilniszakjes (zelfgemaakt). :o)
Dat ziet er :thumbup: uit. Hoe heb je die vuilniszakken gemaakt? Ik heb sinds kort namelijk ook zo'n container en die wil ik ook vullen en om nou het wiel opnieuw uit te vinden...

Die tulpen zijn een priegelwerk hè, maar je hebt het netjes gedaan. Mijn complimenten.
Re:Tweehuizen tulpenstad!
MarklinKoen
gast

Re:Tweehuizen tulpenstad!
Als ik een gokje mag wagen: DAS Klei. Maar dat weet ik niet..
Re:Tweehuizen tulpenstad!
Hier een uitleg hoe ik een vuilniszak heb gemaakt: (als vulling heb ik en stukje inverend schuurspons gebruikt...)
Ik heb de vuilniszakjes op hun kop in de container gelegd, en als laatste een beetje houtlijm op het geheel, dat droogt transparant op en houdt alles stevig op z'n plekkie...

Gr, Buster
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Bedankt voor je snelle reactie en de uitleg :thumbup:. Ik ga hiermee aan de slag.
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Graag gedaan!

:arrow: Koen, geen das klei dus! :D

Gr, Buster
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Hoi Buster,

Dat is weer een top update! :thumbup:

Je ziet dat de tulpen echt voor leven zorgen, het maakt het echt af.
Ook de andere details zijn natuurlijk erg mooi, en ik denk dat iedereen na deze update te hebben gezien massaal vuilniszakken gaat knippen. >:-D :D

Nog over de parkeervakken, de hoeken ertussen zijn open, het lijkt me beter om die nog even dicht te maken.
Anders zet misschien iemand nog z'n motor daar neer, of is dat ook de bedoeling...? O:-D

Mvg,

Jeroen
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
CiteerDat is weer een top update!  :thumbup:
Thanks, Jeroen! :)
CiteerOok de andere details zijn natuurlijk erg mooi, en ik denk dat iedereen na deze update te hebben gezien massaal vuilniszakken gaat knippen. >:-D :D
Dat lijkt me wel grappig! :D
CiteerNog over de parkeervakken, de hoeken ertussen zijn open, het lijkt me beter om die nog even dicht te maken.
Anders zet misschien iemand nog z'n motor daar neer, of is dat ook de bedoeling...? O:-D
Ik weet het nog niet goed. Het was wel de bedoeling dat er motoren kunnen staan, maar misschien is het toch mooier als ik het dichtmaak. Ik weet het nog niet goed. :)

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Gr, Buster
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Dat ziet er allemaal super uit :thumbup:.
En wat een hoop Tulpen :o).
Die vuilniszakken vind ik ook erg mooi gelukt!

Gr, Myron
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Citaat van: myron777 op zaterdag 24 december 2011, 17:50:52
Dat ziet er allemaal super uit :thumbup:.
En wat een hoop Tulpen :o).
Die vuilniszakken vind ik ook erg mooi gelukt!
Thanks! :D
IDD! :o)

Gr, Buster
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Leuk idee van die vuilniszakken!! :thumbup: en bedankt voor de info ;)

Gr, Vince
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Ik denk te weten wat er straks op je scenery komt!

VUILNISWAGENS!!!! :D

Groets;

Marty
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Je verdient een prijs! ;)
Wie komt er nu op het idee om vuilniszakken te maken van...........vuilniszakken :idea:
Ga zo door! :thumbup:

Hugo
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Citaat van: gerrit op zondag 25 december 2011, 11:46:56
Leuk idee van die vuilniszakken!! :thumbup: en bedankt voor de info ;)
Thanks, en graag gedaan! :)
Citaat van: Marty01 op zondag 25 december 2011, 11:56:48
Ik denk te weten wat er straks op je scenery komt!

VUILNISWAGENS!!!! :D
Dat zou kunnen, maar helaas is Tweehuizen tulpenstad maar erg klein... ;)
Citaat van: Hugy op zondag 25 december 2011, 12:59:39
Je verdient een prijs! ;)
Wie komt er nu op het idee om vuilniszakken te maken van...........vuilniszakken :idea:
Ga zo door! :thumbup:
Bedankt voor de complimenten! Tja, vuilniszakken waren toch de beste optie! :D

Gr, Buster
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Als je huisvuil in vuilzakken hebt, dan kan je toch niet zonder minstens 1 vuilniswagen.
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Tjsa, eigenlijk niet, maar ik heb er geen! :( :D
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
kopen kopen kopen!! :D
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Duur duur duur !!!  ;)
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Tweehuizen tulpenstad! (Uitleg hoe ik vuilniszakken op h0 schaal heb gemaakt)
wat een geldcrisis heeft iedereen hier!!
Re:Tweehuizen nieuws: Verkeersborden geplaatst...
 :warning:UPDATE :warning:

Citaat van: Radio Tweehuizen... Vandaag, op donderdag 29 december 2011, zijn in Tweehuizen alle verkeersborden geplaatst. De gemeente heeft deze borden laten plaatsen omdat vele automobilisten de weg kwijtraakten. Ook was de veiligheid niet zo heel erg goed, want er stond nergens aangegeven hoe hard er mag worden gereden. Maar sinds vandaag is dat dus allemaal verleden tijd! En dan gaan we nu door met het weer ...

Zoals op de radio al vermeld was zijn er nieuwe borden geplaatst. Hieronder alvast 5 foto's. Op de eerste foto kan je zien wat ik allemaal uitgeprint heb.

Gr, Christian
Re:Tweehuizen nieuws: Verkeersborden geplaatst...
Zoals hierboven te zien, is er één straatnaambordje van de Rondweg omgevallen, dat is door de vliegtuigcrash gebeurd.
Hier weer 5 foto's!

Gr, Christian
Re:Tweehuizen nieuws: Verkeersborden geplaatst...
Ik heb één 70-km bord niet gefotografeerd, die staat aan de andere kant van de N222 (dat vond ik een leuke naam, en het toeval is dat het ook in de haaglanden ligt, dat wist ik niet, net als waar mijn ambulance en politieauto vandaan komen!).

En dan de vraag van vandaag:

Wat zie je op deze detailfoto?

Gr, Christian
Re:Tweehuizen nieuws: Verkeersborden geplaatst...
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Tweehuizen nieuws: Verkeersborden geplaatst...
ziet er prachtig uit  :O kwijl kwijl, waterschade  O:-D >:-D :o)

hm, ik doe een gokje, mag ik?
ik gok een wegwijzerpaal (met die pijlborden eraan IRL)
krijg ik nu een wasmachine? :o)
Re:Tweehuizen nieuws: Verkeersborden geplaatst...
Ik gok op een knijper die de paal van een ANWB-wegwijzer vastklemt.

Nu we weten waar we ons aan te houden hebben en hoe de verschillende straten en pleinen in Tweehuizen heten voorkomt dat waarschijnlijk veel ongelukken en evenveel zoeken.
Re:Tweehuizen nieuws: Verkeersborden geplaatst...
 :arrow: Julian en Gerard: Jullie zaten allebij dichtbij, maar het goede antwoord was:

Een houten wasknijper die een zelfgemaakte ANWB-paal vastknijpt!

Helaas, geen wasmachine, wel de eer!  :)

:arrow: Julian: Dank je! :thumbup:

:arrow: Gerard: Ik hoop dat de mensen nu inderdaad beter weten waar ze zijn! :D

Gr, Christian
Re:Tweehuizen nieuws: Verkeersborden geplaatst...
Hoe heb je die gemaakt dan??