Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

i train

Gestart door oosterom vrijdag 27 mei 2011, 23:08:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:i train
sojjos
gast

Re:i train
Dag,
Ik wat foto's van CS2 hier zien staan mbt IP adressen, maar kan het nog makkelijker ? Waar komt IP van de pc staan , en waar staat het IP van CS2. enz

Ik lees toch verschillende informatie hier over.

wie is in de mogelijkheid om bij mij thuis eens te komen vertellen hoe het moet ?
Re:i train
geert190380
gast

Re:i train
Citaat van: oosterom op maandag 13 juni 2011, 17:50:35
Goedemiddag,

Ik heb het werkend gekregen met de vriendelijke hulp van een medeforumlid die ook gebruikt maakt van i train en cs2. Het had dus te maken met de instellingen.
In het ip menu staat nu bij mij: ip adres 192.168.2.10, ip netmasker:255.255.255.0,
ip gateway: 192.168.2.1, dns server:192.168.2.1 en in het CAN menu: auto en doel adres 192.168.1.255 en in  i-tyrain 192.168.2.10, dan alles afsluiten eerst de cs 2 opstarten en daarna de pc en hij doet het, ben nu bezig al mijn locs in te voeren en het rijdt. :thumbup:
groetjes martin :) :) :) :) :)



hey ik heb het zelfde prob kan jij eens foto's door sturen van hoe je het gedaan hebt of hoe het nu ingesteld is
Re:i train
Lid sinds: 2011

GTW 2/6 Thurbo (CH)

offline
Re:i train
iTrain versie 2.0.0 is uit,

Check de website voor meer info:
http://berros.eu/itrain/nl/

Download programma + NL handleiding kun je hier vinden:
http://berros.eu/itrain/nl/installation.php

Of het forum:
http://berros.eu/itrain/forum/index.php
Re:i train
Lid sinds: 2010

offline
Re:i train
Geert,

Mijn instellingen heb ik beschreven, ik heb mijn cs2 aan de router (experia box van kpn)  gehangen en maakt op deze wijze verbinding met de pc. Ik heb het zelf werkend gekregen via de hulp van een medeforum lid, ik weet hoe frustrerend het is als het niet lukt.

Thurbo,

Heb jij ook een cs 2?
Re:i train
geert190380
gast

Re:i train
Citaat van: oosterom op woensdag 02 november 2011, 20:54:25
Geert,

Mijn instellingen heb ik beschreven, ik heb mijn cs2 aan de router (experia box van kpn)  gehangen en maakt op deze wijze verbinding met de pc. Ik heb het zelf werkend gekregen via de hulp van een medeforum lid, ik weet hoe frustrerend het is als het niet lukt.

Thurbo,

Heb jij ook een cs 2?

hey ja ik heb ook en cs2 maar is momenteel stuk na update en weet niet of ik hem ga kunnen resetten morgen eens naar de winkel doen
Re:i train
Lid sinds: 2011

GTW 2/6 Thurbo (CH)

offline
Re:i train
Citaat van: oosterom op woensdag 02 november 2011, 20:54:25
Heb jij ook een cs 2?

Nope ik maak prive gebruik van een IB2 enof een XPressNetLI, en op de club hebben we een Tams.
Re:i train
Lid sinds: 2011

GTW 2/6 Thurbo (CH)

offline
Re:i train
Op het iTrain forum heeft Xander een post geplaatst die met de CS2 te maken heeft,
Misschien is dit de oplossing voor het probleem.

Hieronder de Quote van het iTrain forum:
Citaat van: xanderbAfter the update of the Märklin CS2 to firmware 1.6.4 many people have problems with the connection between the CS2 and iTrain. The solution to this lies in the CS2. You have to change the settings on the CS2 on the tab 'CAN' to 'Broadcast' instead of 'Auto' that did work with version 1.5 of the firmware.

Best regards,

Xander