Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

mobile station 60653

Gestart door niek donderdag 31 maart 2011, 09:11:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mobile station 60653
Lid sinds: 2010

offline
mobile station 60653
goedemorgen,

ik rijd al vele jaren met interface, control unit, control 80f, boosters en transformatoren en met veel plezier Itrain, echter kan ik daardoor niet alle functies gebruiken voor de tegenwoordige moderne locs.
CS is mij te duur, kan ik volstaan met de aanschaf van ms 60653, connect 60128, terminal 60125 en kabel 60124, zodat ik dan alle locfuncties kan gebruiken en ook in Itrain.
is mijn gedachte technisch juist of te simpel en zie ik wat over het hoofd???
wie heeft hier ervaring mee?
alvast bedankt!
vr.gr. niek
Re:mobile station 60653
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:mobile station 60653
In de Digitale Modellbahn nr 2010-1 staat volgens mij een prima projectje dat je zou kunnen gebruiken.
De aansluitbox van de MS2 wordt hierbij direct aangesloten op de PC.

(is wel in het duits)

John
Re:mobile station 60653
Is er meer over te vinden dan dit artikel of moet je dan over het blad beschikken?
Re:mobile station 60653
ModelspoorKelder
gast

Re:mobile station 60653
Hoi Niek,

Als je iTrain gebruikt, dan wil je dus een computer kunnen gebruiken om je modelbaan aan te sturen. Nu doe je dat via de Control Unit en Interface combinatie. Maar daardoor kun je inderdaad niet alle functies van de moderne mfx locs gebruiken.
Een Mobile Station is eigenlijk een soort handregelaar. Het heeft geen aansluitingen voor de computer, dus je kunt daarmee je pc niet aan je modelbaan koppelen.
Wat je nodig hebt is een centrale. Dat hoeft echt niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Als je er niet teveel geld aan wilt uitgeven, dan kun je wellicht een 2de hands Central Station 60212 op de kop tikken. Deze ondersteunt uiteraard ook mfx en heeft een netwerkaansluiting. Je pc wordt dan niet meer via een RS232 kabel aangesloten, maar CS en PC communiceren via het netwerk. iTrain ondersteunt alle märklin centrales.

Gr,
Daan
Re:mobile station 60653
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:mobile station 60653
Linuxkiner vroeg:

CiteerIs er meer over te vinden dan dit artikel of moet je dan over het blad beschikken?

Je moet inderdaad het volgende artikel hebben.

Voor een kopie in pdf stuur even een PB met je eigen e-mailadres.

John
Re:mobile station 60653
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re:mobile station 60653
Zou het kosten besparen als we met forumleden de Tiny-can ( apparaatje om mobile station 2 aan de PC te hangen) bij MHS zouden kopen?
Jan
Re:mobile station 60653
Lid sinds: 2010

offline
Re:mobile station 60653
Is er iemand die dit al eens getest heeft op het Forum???

Ben er wel benieuwd naar

Mvg
R. Baas
Re:mobile station 60653
Ik verwacht hier zeker voldoende animo voor!
Re:mobile station 60653
..... of heeft iedereen een zak met geld beschikbaar voor aanschaf van een CS?

Kan natuurlijk ook zijn dat er nog andere oplossingen zijn waar ik geen weet van heb.
In dat geval hoop ik getipt te worden door een beter geinformeerd forum lid.