Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Re:Leon's zolderbaan(tje) Een nieuw begin:(

Gestart door br 86 132 woensdag 23 februari 2011, 11:14:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 25-9
Citaat van: br 86 132 op zondag 25 september 2011, 22:31:05
Goedenavond,

Wijbe bedankt voor je reactie. :thumbup: Kan ik weer verder met tekenen.

Van de week is er een cd binnen gekomen met wintrack 8, en daarop stond ook een map met 3d modellen. Het nadeel van die modellen is, dat ze stuk voor stuk bekeken, opgeslagen, importeren en van te3. tra maken. Daar gaat een hoop tijd in verloren.

Het baanplan is nu zoals ik haar hebben wil. Deze heb ik uitgeprint en ben ik per blok aan het kijken waar het beste de draad op 1 van de 3 s88 komt. Zoals je kunt zien is de hele regenboog erin verwerkt. Even een korte legenda:

Geel = Melder
Paars = 2e Melder
Roos = melder die er al wel ligt maar niet af is ( bijv geen isolatie heeft, of nog geen draad.
groen = rails zonder toeters en bellen :)





Als laatste de lagen waar ik  ( als ik de s88 heb gekocht/ geplaatst heb en aangesloten ) aan ga werken. Omdat ik met mijn bijna 2 meter er niet zo makkelijk bij kan als dit af is. En om deze steeds weg te moeten halen is niet mijn bedoeling.

Er staat een tekst in, deze is voor mij zelf zodat ik weet dat er 2 melders boven elkaar zitten.



En een voorlopig 3d plaatje inclusief treinen/andere dingen die op mijn lijstje staan. Zoals te zien staat er vanalles en nog wat. Stoom, diesel en elektrisch door elkaar. Ik ga geen bovenleiding plaatsen. Voor die 1 of 2 locs vind ik het zonde van mijn centjes. Bovendien klopt het niet zoals het in het echt is.

In de toekomst komt er een extra spoortje op mijn rangeerterrein. Daar komt een loods op te staan voor een koff of een treintje met de zelfde grootte. Deze is al opgenomen in de module. Maar ivm een beetje geld tekort ivm mijn rijlessen komt dit later pas.



Dit weekend heb ik een beetje gesoldeerd. De ontbrekende melders gemaakt. En gepast/gemeten waar de decoders komen. Niets bijzonders dus.



Dit was hem dan voor vandaag.

Tips zijn welkom, andere reacties natuurlijk ook.

mvg

Leon


Hoi Leon,

mooi gemaakt met WinTrack :thumbup:.

Alleen zie ik dat je bij de gele melder 2 railslengtes gebruikt.
En dan rails zonder melder en dan weer 2 raillengtes als gele melder.
Daarna heb je een paarse melder als stopmelder?

Misschien is het een idee om alles te gebruiken als gele melder.
Of heb je het al volgens dit plan gemaakt?

En het is inderdaad wel verstandig om een beetje op te ruimen :D :D :D.

Groeten Sander
Re:Leon's zolderbaan(tje) Wintrack 3d model vraag?
Hoi Sander, (en anderen)

Dat met die melders geel en paars is niet handig getekend. ( is inmiddels aangepast ) Maar sommige stukken zijn langer als 4 meter.

In het schaduw is op het meest linkse spoor te zien dat er 2 treinen van 2 meter kunnen staan. Met langere treinen ga ik niet rijden ivm met de hellingen tussen 3 en 4 %

Citaat van: Seinwezen op vrijdag 30 september 2011, 20:02:59
Citaat van: br 86 132 op zondag 25 september 2011, 22:31:05


Als je kijkt naar het linkse spoor ( buitenbaan ). Deze is verdeeld in 3 blokken ( je ziet er maar 2, de rest loopt door in mijn schaduw)

Geel tot paars is blok 1 (tunnel) roos tot paars is blok 2 ( zichtbaar ) na paars duikt de trein weer een tunnel in. ( naar het 3e blok )

Nu de binnenbaan.

Hier zie je 3 melders voor 1 blok. De bedoeling is dat als de trein van geel ( links ) komt dat hij dan bij roos begint te remmen en voor de volgende gele melder met sein ( in de toekomst ) stil komt te staan voordat hij de tunnel in mag.

Nog niet alles ligt volgens de tekening. Ik had geen (wit of orange) draad meer om te solderen aan de geïsoleerde railstaaf. Ik heb nu een papieren s88 melder gemaakt om de draadlengtes op maat te maken. Deze komen dit jaar helaas niet. Heb net een nieuwe ipod gekocht. En moet tot januari sparen. Het bouwen van het spiraal gaat meer voorrang krijgen. Zodat ik toch de hele baan kan gebruiken.

Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden. Zal kijken of ik volgende week het plan met de goede melder kleuren kan plaatsen.

Ga nu slapen moet morgen om half 8 op de parkeer plaatst staan voor een uit wedstrijd :?

mvg

Leon

P.S. Opruimen wat is dat ;) :P
Re:Leon's zolderbaan(tje) Wel of Geen Seinen?? Mening gevraagd.
Hoi

Gisteren ben ik begonnen met nadenken of ik wel of geen seinen ga plaatsen op mijn baan. Ik heb het pdfje over seinen van marklin opgehaald en eens bekeken. Nu zag ik dat gedoe over voorseinen hoofd seinen etc. Mijn baan is hier veel en veel te klein voor. Niet dat ik dit jaar nog seinen wil gaan kopen, maar ik wilde me er toch in verdiepen, zodat ik ongeveer weet waar ik rekening mee moet houden tijdens het bouwen.

Ik twijfel nog een beetje. Wat zouden jullie doen?

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Wel of Geen Seinen?? Mening gevraagd.
Ik heb 2 standaard seinen van Marklin (de goedkoopste).
Dit wil ik met de bouw van mijn nieuwe baan (zie mijn topic: klik hier) uitbreiden.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Leon's zolderbaan(tje) Wel of Geen Seinen?? Mening gevraagd.
Hoi Leon,

ik zou het doen :D.
Maar het is natuurlijk ook mijn werk >:-D.

Je kan de hobby seinen van marklin nemen.
Persoonlijk vind ik deze erg mooi, maar dat is een kwestie van smaak.
Deze zijn niet zo heel duur en kunnen ook met een OM32 aangestuurd worden.

Ook de viessmann seinen zijn natuurlijk met een OM32 aan te sturen.
En deze zijn als bouwpakket te koop, dus ook niet echt duur.

Op mijn baan staan wel seinen.
Zowel Nederlandse als Duitse en ik vind het erg mooi gezicht.
Ook kan je goed zien wat koploper doet.
Want als er een trein moet gaan rijden staat het sein groen.

Groeten Sander
Re:Leon's zolderbaan(tje) Wel of Geen Seinen?? Mening gevraagd.
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. :thumbup:

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Nadat ik vanmiddag heb zitten kijken naar verschillende seinen snap ik er de ballen niet van. Graag zou ik seinen zien die bij mijn tijdperk passen. Dus de tijd van de stomers en diesel locs.

Binnen kort meer hierover. Aanmerkingen en vooral tips zijn welkom. Eigenlijk is alles welkom.

met vriendelijke groet

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Wel of Geen Seinen?? Mening gevraagd.
Dan denk ik dat armseinen leuk zijn...

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Leon's zolderbaan(tje) Wel of Geen Seinen?? Mening gevraagd.
Armseinen zijn dan wel een meer logische keuze. Zelfs als je zou besluiten met moderner materieel te gaan rijden kunnen armseinen nog, want op veel landelijke banen in Duitsland staan ze gewoon nog.

Maar ik zou zeker seinen plaatsen, al zijn het er maar een paar.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Wel of Geen Seinen?? Mening gevraagd.
Hoi Allemaal

Nogmaals bedankt voor je reactie Lukas :thumbup:

Rutger,
Citaat van: Rutger op zondag 09 oktober 2011, 21:59:42
Zelfs als je zou besluiten met moderner materieel te gaan rijden kunnen armseinen nog, want op veel landelijke banen in Duitsland staan ze gewoon nog.
Dat gaat zeker weten gebeuren, alleen de vraag blijft nog wanneer.

De knoop is doorgehakt. De seinen komen er. Alleen de vraag is nog wanneer. Hij komt op mijn lijstje te staan na decoders (s88 en servo) en de servo's.

Arm seinen. Juist. Eerst had ik er een  :help: bij maar later bleek dat ik ongeveer het zelfde in mijn hoofd had.

Eerst heb ik gekeken naar de M*. Wat een geld vragen ze voor een paaltje met een paar leds erin 8o schandalig.

Daarna maar snel gekeken naar seinen van een ander merk.

Uiteindelijk komen er een handje vol seinen denk ik. Niet op alle plaatsen is hij zicht baar. Daarom heb ik besloten om op een paar plaatsen dummies neer te zetten. ( of kapotte seinen )

Deze soort seinen moeten het worden.

Nu heb ik alleen mijn vragen bij de betekenissen.

bron van alle afbeeldingen

1.2.3.
A.B.C.

Wat is het verschil / de betekenis van deze hoofd ( 1, 2 en 3 ) / rangeer ( A, B en C) seinen?

Met vriendelijke groet,

Leon

P.s. misschien kom ik een beetje lui over met mijn vele vragen. Als ik die verkoop verhaaltjes lees word ik er niet echt wijzer van. Er word over het algemeen alleen geschreven over de functies.

Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>> de werking / de verschillen
Helaas kan ik je niet helpen met wat het precies betekent... :?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>> de werking / de verschillen
Ps. Kijk even op conrad, heb je deze seinen ook. Ook als bouwpakket meende ik. Een stuk goedkoper.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>> de werking / de verschillen
Hoi

Wijbe,

Ik heb al gekeken op de site van conrad. Ze staan er voor ongeveer 10 euro op.

Wil iemand mij uitleggen welk sein welke betekenis heeft? Ik zie hierboven 3 hoofd seinen. De 1 heeft 2 borden de ander 1 etc.

Het zelfde verhaal geld voor de rangeer seinen. De een heeft een bord met pijl de ander alleen een bord.

Een link mag natuurlijk ook.

met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>> de werking / de verschillen
Kijk eens in topic can dolphin (Arie) die heeft ze ook volgens mij.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>> de werking / de verschillen
Wijbe,

bedankt voor de tip

Alleen er is 1 probleem. In 1 van de eerste foto's is te zien dat de seinen al waren geplaatst voordat hij zijn draadje maakte.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>> de werking / de verschillen
Dan vraag je Arie toch even om info? :)
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>> de werking / de verschillen
Daar ben ik nu mee bezig :P

Arie maak je borst maar nat  >:-D

met vriendelijke groet

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>>de uitleg van Arie (Dolphin)
Aloha,

Nadat ik een mailtje naar Arie (Dolphin) had gestuurd kreeg ik heel snel een mailtje terug met de uitleg. Deze wil ik graag met jullie delen.

CiteerHoi Leon,

Ik heb van Viesmann de 4501 ( voor jouw middelste) hoofdseinen gebruikt. Rood is rood, groen is dan groen.
Het gele signaal betekend "langzaam rijden". Het 3e hoofdsein ( voor jouw de rechtse)  geeft nog de mogelijkheid om dit signaal "langzaam rijden"  apart te schakelen.

De voorseinen ( voor jouw linksonder 4509) geven eigenlijk ook bij groen het gele signaal "langzaam rijden", deze heb ik geplaatst aan het begin van de opstelsporen.

Eventueel kun je ook de middelste gebruiken ( 4510), deze geven bij groen, het gele signaal en afslaand verkeer aan.
In praktijk nauwelijks te zien. De voorseinen links onder ( 4509) klappen het hele bord weg, deze zijn toch het leukste om te zien.

Ik heb de seinen aan de rechter zijde van ieder spoor geplaatst.

Verder heb ik eerlijk gezegd niet heel veel "grootspoor" ervaring, en doe wat logisch lijkt en vooral attractief.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, vr gr Arie






Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Zelf snap ik hem helemaal. Arie nogmaals bedankt :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>>de uitleg van Arie (Dolphin)
Citaat van: br 86 132 op woensdag 12 oktober 2011, 13:44:42
Nadat ik een mailtje naar Arie (Dolphin) had gestuurd kreeg ik heel snel een mailtje terug met de uitleg. Deze wil ik graag met jullie delen.

TIP:

Het zal hier geen problemen geven maar hou je in de gaten dat een PB een persoonlijk bericht is en je dit niet zomaar mag publiceren ?
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>>de uitleg van Arie (Dolphin)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>>de uitleg van Arie (Dolphin)
Huub, Leon had netjes toestemming aan mij gevraagt ;), vr gr Arie


Citaat van: huub op woensdag 12 oktober 2011, 17:24:50
Citaat van: br 86 132 op woensdag 12 oktober 2011, 13:44:42
Nadat ik een mailtje naar Arie (Dolphin) had gestuurd kreeg ik heel snel een mailtje terug met de uitleg. Deze wil ik graag met jullie delen.

TIP:

Het zal hier geen problemen geven maar hou je in de gaten dat een PB een persoonlijk bericht is en je dit niet zomaar mag publiceren ?
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>>de uitleg van Arie (Dolphin)
Hoi Allemaal,

Huub,

Dit wist ik, omdat ik laatst ergens op gewezen werd wat niet mocht :oops: toen heb ik het na gelezen en daar stond dit o.a. ook bij. Uit mijn hoofd regel 20. (doet er eigenlijk niet toe) Maar zoals Arie al zei heb ik toestemming gevraagd.

Ben,

Bedankt voor je uitleg. Ik ga zeker kijken naar dit boek.

Arie,

Mooi dat je het bevestigt :thumbup:

Zoals sommigen misschien al gezien hebben is er een inhoudsopgave. Het begin is er. Nu nog even netjes maken.

Met vriendelijke groet,

Leon

Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>>de uitleg van Arie (Dolphin)
Hoi

Voor geïnteresseerden hier is een pdf'je te downloaden met een deel van het boek.

bron

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>>de uitleg van Arie (Dolphin)
Ben,

Ik weet nog niet alles maar het meeste is me duidelijk. Eerst even rustig kijken naar het boek. Duist ie mijn beste vak dus het komt goed.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>>de uitleg van Arie (Dolphin)
Citaat van: br 86 132 op woensdag 12 oktober 2011, 21:35:57
Dit wist ik, omdat ik laatst ergens op gewezen werd wat niet mocht
toen heb ik het na gelezen en daar stond dit o.a. ook bij.

Wow, een wakkere jongen, die Leon !
Ik vreet een bezem van chocolade als de helft van de forummers deze regels kennen .........
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>>de uitleg van Arie (Dolphin)
Het is nr. 19  :P

Maare Succes met je seinen.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Seinen>>de uitleg van Arie (Dolphin)
Huub,

Weet ik:P Begin maar een forum telling als je je verveelt en niet kunt bouwen:P Als het je lukt eet ik die bezem wel op :razz: Wit graag 8)

John

Zat in ieder geval in de buurt :D

Bedankt. Het gaat wel lukken denk ik.

met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Tipje van de sluier en vraag wintrack
Hoi

Vandaag was mijn Marklin magazine binnengekomen. Deze lekker doorgelezen in de zon (ja, die bestaat nog >:-D)

Daarna ben ik verder gegaan met de baan. Had een aantal leuke nieuwe ideeën gekregen. Straks hier meer over.

Ik zie altijd dat jullie mooie tunnels in je 3d tekeningen hebben zitten. Mij lukt dit helaas niet :? Hoe doen jullie dat precies?

met vriendelijke groet,

Leon
Re:leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Hoi Allemaal,

Vanmiddag heb ik mijn nieuwe ideeën losgelaten in mijn ontwerp. Even kort op een rijtje.

- Koff loodsje. Toen ik aan het puzzelen was om deze er tussen te krijgen wilde het maar niet lukken. Uiteindelijk dit idee maar geschrapt en een mooi rangeer spoortje erbij gemaakt.

- Verzorging bij station. Ik kwam er niet uit. Dus heb ik een kruiswissel in het omloop stoor gelegd en vanuit daar een spoortje parallel aan het station. Hier ben ik niet tevreden over. Nu net schiet mij een ander idee te binnen. Achter mijn baan heb ik een plank van 20 bij 90 cm. Straks even kijken of ik daar iets van kan maken.

- Zoals je misschien al wist was ik opzoek naar een Kibri brug. Inmiddels heb ik het model in mijn bezit. En ingevoegd op de tekening. Zelf vind ik hem heel mooi staan. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

- De seinen. Eigenlijk niet echt nieuw. De laatste dagen is hier al het een en ander over langs gekomen.

- Een kronkel weggetje door de bergen. Met tunnels. Heb de stoute schoenen aangetrokken en gekeken naar een FCS. Helaas ben ik bang dat ik hier geen ruimte meer voor heb.

- Verder heb ik een deel van mijn verlanglijstje aan materieel opgezocht in mijn wintrack 3d bieb. Deze is ingevoegd. Hieronder staan ze in het kort. ( ook degene die niet te zien zijn )

- Een BR 55 met donderbussen
- Een Köff (zo heten ze toch)
- Een ice (liefst een 3) maar ik ben ook tevreden met een 1 of 2.
- Een V60 of V90.
- Een korte Lange Heinrich  :D +/- 5 a 10 wagons.
- Railbussen. Stammetje van 3 lijkt me wel wat.
- Een rode ludmina
- Een bruine crocodil
- Een br 64.

Het is een best lijstje. Ik ben nog jong. Met verzamelen zal ik niet hard lopen. Eerst deze baan maar afbouwen. En technisch perfect proberen te krijgen.

Verder zullen er niet veel huizen etc op de baan komen. maar wel wat industrie. Ze zijn wel ingetekend maar het 3d model heb ik niet in mijn bezit dus is hij niet te zien.









Ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden als ik. Tips en aanmerkingen zijn altijd welkom. Ik ga nog even kijken hoe ik mijn FCS idee ga uitwerken. Misschien komt deze zo nog.

Over een paar jaar hoop ik van de getekende situatie foto's te kunnen maken ;) Het lijkt me heel leuk.

Met vriendelijke groet,

Leon

P.S. voor degene die zich afvragen waarvoor dat grasveld achter het station helemaal boven in is volgt hier even een uitleg.

Dit deel valt onder een schuin dak. Daar kan niet gereden worden  :-(
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Hoi Leon,

hoe krijg je het voor elkaar, echt knap getekend :thumbup:

Groetjes, John
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Hoi Leon,

Zou je het baanplan kunnen uploaden?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Leon,

Zeer mooi gemaakt. Maar koop aub geen afschuwelijke ICE. Lelijk ding :lol:

Maak er een vsm baantje van, kan er ook nog wat NL's voorbij komen :lol:
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Citaat van: Wijbe op vrijdag 14 oktober 2011, 22:44:48
Zeer mooi gemaakt. Maar koop aub geen afschuwelijke ICE. Lelijk ding :lol:

Je beledigt mijn ICE 2... :-( :P
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Hoi

Bedankt voor de leuke reacties. :thumbup:

John,

Bedankt.

Ik teken nu ongeveer sinds 3 jaar met van alles en nog wat. Ik heb veel gewerkt met sketch up van google. Maar ook met auto cad. Voor de gene die een i-mac hebben. Die weten wel waar de grens ongeveer ligt. Ik kreeg het met mijn tekeningen voor elkaar om ver over die grens te gaan. Als ik me verveelde tekende ik hele huizen, stations en winkelcentrums. Veel mensen hebben gezegd dat ik architect moet worden. Maar ik was eigenwijs en heb voor automatisering gekozen.

Om even weer terug te gaan op wintrack. Dit was gewoon even naar mijn wensen kijken. En natuurlijk ben ik geen tekenmeester die alles goed doet in 1 keer.

Lukas,

Stuur me even een pb met je mail adres. Dan krijg je hem van mij.

Als meer mensen hem willen, gewoon even een pb'tje sturen en dan maak ik het in orde.

Wijbe,

Dank u

Iedereen heeft zijn eigen mening. En dat respecteer ik. Het is en blijft tenslotte je eigen feestje. En je maakt hem naar jou wensen. ;)

Nederlands materieel komt ooit nog wel een keer. Ik vind de koploper serie wel leuk.

Lukas,

Zie hierboven.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Probleem is, ik werk op een Mac, dus kan geen Wintrack bestanden openen (wel van RailModeller overigens)...
Kan je hem niet opslaan als afbeelding en hem dan even online plaatsen (kan ook wel me e-mailadres geven hoor).

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Hoi Lukas,

Dit is geen probleem. Ik maak er wel een screenshot van.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Citaat van: br_86_132 op vrijdag 14 oktober 2011, 23:56:51
Hoi Lukas,

Dit is geen probleem. Ik maak er wel een screenshot van.

mvg

Leon

Ok, thnx!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Hallo Leon,

Dat biedt een mooi overzicht zeg. Jij kunt lekker schilderen in 3D!  :thumbup: Het helpt wel visualiseren maar kost ook veel tijd neem ik aan.

groet,
Michiel
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Lukas,

Geen dank, doe het graag.

Michiel,

Zoals hierboven te lezen, is het niet echt moeilijk voor mij. Ik ben ongeveer 1,5 tot 2 uur bezig geweest om alles in te tekenen. Maar dit heb ik verspreid over een aantal dagen. Het is voor mij een stukje ontspanning. En met de jaar mixen van Ben Liebrand teken je wel door. O:-D

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Citaat van: br_86_132 op zaterdag 15 oktober 2011, 09:38:17
Geen dank, doe het graag.

Nu alleen nog even uploaden... ;)

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Citaat van: br_86_132 op zaterdag 15 oktober 2011, 09:38:17
... En met de jaar mixen van Ben Liebrand teken je wel door. O:-D
.

Gosh, maakt hij deze nog steeds? In de jaren '80 stond hij in club Keizer Karel in Nijmegen en brak hij door..

groet, Michiel
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Lukas,

Ik zal het zo even doen. Ben net terug van mijn wedstrijd.

Michiel,

Volgens mij wel. Alleen die uit de jaren 80 en 90 zijn nog steeds heb beste. 5 mixen staan binnen de 25 meest afgespeelde nummers in itunes ;)

Vanmiddag ga ik kijken wat ik kan doen met mijn spiraal. Volgens de nieuwe tekening kom ik alleen een 330 bocht tekort. :?

Mvg

Leon,
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Knap getekend!
Succes met de bouw.
Re:Leon's zolderbaan(tje) TATATATATAAAAAAAAAA hij is er de....
Hoi Pab, Lukas en Iedereen

Dank u :) Dat zal wel lukken. Maandag ga ik bij de praxis een nieuwe plaat hout halen met 20% korting, scheelt ong 6 euro. Hiervan ga ik de laatste 2 modules maken. Het idee is om deze iedere module in 1 stuk uit te zaken.

Speciaal op verzoek van Lukas,

De tekeningen. Ze zijn nog geen 2 min geleden getekend. Heb nog 1 aanpassing gedaan.

Het schaduw. Deze is nu helemaal af. Bedraad en wel.



Laag 1 en 2. Laag 1 is gereed en bedraad. Laag 2 ga ik opnieuw uit 1 stuk maken.



En het spiraal+ de 2 stations en verzorging.



Voor degene die het bestandje willen. Even een pb met je mail adres. En of je degene wil met scenery of degene zonder.

Fijn weekend,

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het allerlaatste ontewerp.
Mooi baanplan, maar 1 puntje van kritiek.
Bij de laatste tekening zie ik dat helemaal rechtsboven maar 1 stukje is om op te keren.
Is dit niet een beetje weinig en moet je er niet ergens een extra wissel in zetten?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het allerlaatste ontewerp.
Lukas,

Je bedoelt in het station? Die 24188 is genoeg. mijn langste loc (br 216) past er makkelijk op. En als er ooit langere locs komen dan is moeten die maar op het andere spoor staan.

Mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het allerlaatste ontewerp.
Citaat van: br_86_132 op zaterdag 15 oktober 2011, 15:40:16
Lukas,

Je bedoelt in het station? Die 24188 is genoeg. mijn langste loc (br 216) past er makkelijk op. En als er ooit langere locs komen dan is moeten die maar op het andere spoor staan.

Mvg

Leon

Dat bedoel ik.
Maar er komen dus geen locs met wagons daar?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het allerlaatste ontewerp.
Helemaal links wordt de lokloods geplaatst? Je kan daar namelijk geen wagons krijgen vanwege slechts 36 cm om er te komen.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het allerlaatste ontewerp.
Citaat van: Wijbe op zaterdag 15 oktober 2011, 15:48:43
Helemaal links wordt de lokloods geplaatst? Je kan daar namelijk geen wagons krijgen vanwege slechts 36 cm om er te komen.

Ohja, daar komt een locloods, of niet?
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het allerlaatste ontewerp.
Bedoel je vanaf de kruiswissel naar links?

Daar komt alleen een verzorg plaats voor locs. Dus daar hoeft geen wagon te komen

Dit deel word nog niet gemaakt. Moet eerst de kruiswissel daarvoor hebben.

Met vriendelijke groet,

Leon

P.s. of er een loc loods komt. Ik weet het nog niet helemaal.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het allerlaatste ontewerp.
Citaat van: br_86_132 op zaterdag 15 oktober 2011, 15:55:51
Bedoel je vanaf de kruiswissel naar links?

Daar komt alleen een verzorg plaats voor locs. Dus daar hoeft geen wagon te komen

Dit deel word nog niet gemaakt. Moet eerst de kruiswissel daarvoor hebben.

Met vriendelijke groet,

Leon

P.s. of er een loc loods komt. Ik weet het nog niet helemaal.

Oh, ok.
Dan is het nu helemaal duidelijk!

Bedankt voor je uitleg!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update eerder dan gepland 25-10
Hoi Allemaal

Vandaag ben ik naar de Karwei geweest. Hier heb ik een plaat van 122 bij 144 cm gehaald met 20% korting :P Daarna lekker naar huis gelopen. ( plaat op de fiets met spanband)

De rals ( zover ik die had ) uitgelegd op de vloer.



De plaat



Het past precies :o)




Op de tafel. Hij is 182 cm lang en de tafel is 180 :? Even 2 cm eraf halen.



Het volgende probleem



De oplossing gewoon een stukkie eraf zagen.

De andere zijde. Met papieren tunnelportaal.



Dit was hem weer voor vandaag.

Met vriendelijke groet,

Leon