Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Re:Leon's zolderbaan(tje) Een nieuw begin:(

Gestart door br 86 132 woensdag 23 februari 2011, 11:14:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 12-8
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 12-8
Thanks Walter!
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 12-8
Citaat van: Daan op zaterdag 13 augustus 2011, 09:25:18
Hoi leon,

j gaat goed vooruit met de bouw van je baan. Ben benieuwd naar de volgende update.

Gr. Daan

Hoi Daan

Dankje, volgende update komt hoop ik morgen. Dan hoop ik het spiraal af te hebben. en het station, en ook een hoop draad weggewerkt te hebben.

Citaat van: Wim N op zaterdag 13 augustus 2011, 11:06:46
Hallo Leon,

Even je topic doorgelopen en je hebt al een aardoige voorraad rails en materiaal, met Wintrack ben je aardig al op de hoogte van hoe het werkt. :thumbup:
Ik heb aardige railplannen voorbij zien komen, vooral met vele leuke rijmogelijkheden.

Je bent ne al aardig op weg met de baan die je voor ogen hebt, moet zegen gaat je goed af, wel even een tip meegegeven maak het zo dat je er altijd bij kunt komen als er een trein ontspoort.
Las in je eerste berichtje een aantal vragen van hoe je scenery maakt, daar kan ik je vele tips op geven kijk op de diversen topic's bij scenerybouw want daar staan heele veel tips die voor jou zeker van balang kunnen zijn.

Ik heb bij scenerybouw ook vele topic's opgestart en blader daar maar eens doorheen, vele andere forumleden laten zeker ook vele mooie scenerykunsten zien.
Als je een stukje afvalhout overhoud ga daar gewoon een beetje mee aan de slag en probeer gewoon wat uit want dan krijg je de handigheid vanzelf. gewoon doen en durven.

Wens je heel veel succes ook met Koploper en blijf zeker meekijken.

Groet Wim.

Hoi Wim

Ik teken graag met sketchup en autocad en ben er redelijk handig mee. Wintrack was een eitje even studeren hoe de geometrie in elkaar stak en lekker tekenen. Heb ook een teken tablet dat werkt ook heel fijn.

Ik heb wel wat rails maar het is helaas nooit genoeg. En de ruimte is altijd te klein. De bekende hobby problemen. Heb nu 5 jaar lekker kunnen sparen. In het laatste jaar is mijn verzameling ver dubbelt en de rails 2 keer. En heb nog een paar leuke locs, treinen gezien dus zal voorlopig nog niet stoppen :D

Ik heb regelmatig rond geneusd in de scenery topics en wil graag beginnen maar alles op zijn tijd. Mijn afval hout is vanavond allemaal in de vuurkorf verdwenen ivm de straat bbq. Maar er komt hoop ik nog meer bij dus wie weet.

Citaat van: wissels op zaterdag 13 augustus 2011, 14:47:55
Citaat van: wijbe op vrijdag 12 augustus 2011, 13:58:09


Weet je stomtoevallig waar dit in koploper staat? Zelf heb ik er af en toe last van met mijn ecos.

Verder geeft een dubbeltractie dit probleem af en toe ook heb ik het gevoel, aangezien het wel eens voorkomt dat ik met de hand rij en niet met koploper.

Hallo Wijbe,

kijk eens in onderhoude database, tabblad Algemeen 1, dan speciaal digitaal systeem aanklikken. Zet allereerst een vinkje bij overnemen door andere deelnemer toegestaan, en vul bij vrijgeven locomotief (staat default op 0 seconde) een 1 in, nadat de trein door koploper is aangestuurt, kan je hem na 1 seconde weer overnemen en verdwijnt het bezet symbool van het Ecos cq. CS1 scherm,

met vriendelijke groet,

Walter

Hij staat genoteerd in mijn schrijfblok, bedankt

Bedankt voor de berichten.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) foto's 14-8
Hoi,

Hier zijn nog wat foto's met de treinen.






mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) foto's 14-8
Electronica Freak
gast

Re:Leon's zolderbaan(tje) foto's 14-8

leuk baantje :biggrin:
Is dat een CS1 met de ESU update of niet ?? :confused:
Mischien heb ik wat gemist ?
Re:Leon's zolderbaan(tje) foto's 14-8
Citaat van: Electronica Freak op zondag 14 augustus 2011, 15:20:03

leuk baantje :biggrin:
Is dat een CS1 met de ESU update of niet ?? :confused:
Mischien heb ik wat gemist ?

Dankje

Deze cs1 is zonder esu update. Deze komt er nog wel op maar eerst ga ik de baan afmaken.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) update 14-8 spiraal
Hoi

Ik ben vandaag niet zover gekomen als ik gehoopt had. Moest stoppen omdat ik erg veel last kreeg van mijn rug. En om morgen af te bellen op de eerste werkdag is ook niks.

heb een halve slag van het spiraal gemaakt. Zoals te zien mis ik nog wat rails.



Hopen dat het snel weer over is dan kan ik aan de laatste laag beginnen.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) mini update 15-8
Hoi

Vandaag een mini update heb 1/4 deel van het spiraal erbij gemaakt.



mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update kop station geplaatst
Hoi

Vanavond het kopstation geplaatst. Ik ben zelf niet tevreden over het spiraal. Denk dat ik ergens een reken, teken of leesfout heb gemaakt. Vooral het eerste en laatste stuk is steil.

Wil jullie toch de foto's laten zien. Even kijken of ik het deze week kan veranderen.




Tips over het spiraal zijn meer als welkom, En andere tips natuurlijk ook.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) update kop station geplaatst

die steuntjes zij een beetje scheef :wink:

Groet,
Matthijs
Re:Leon's zolderbaan(tje) ontwerp aangepast
Hoi

Ik heb het ontwerp aangepast omdat ik niet mooi uitkwam met het spiraal. Deze ga ik afbreken en opnieuw opbouwen met meer rails. Zodat hij langer word. En ik heb nog 2 sporen kunnen toevoegen.

Matthijs, omdat hij scheef staat sloop ik hem O:-D

mvg

Leon

Re:Leon's zolderbaan(tje)Vraag over M* brug
Hoi

Ik heb een vraag over de M* brugdelen. Ik wil graag een paar brugdelen verwerken in mijn spiraal, Maar ik zag dat de brugstukken recht 180mm lang waren. In mijn spiraal zit 1 24172 dus 172 mm. Maakt die 8 mm uit of is er een andere oplossing.

Een stuk afzagen lijkt mij ook niks.

alvast bedankt.

Mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje)Vraag over M* brug
Hallo Leon,

Mooie 3D tekeningen en zo ziet het er ook duidelijk wat je allemaal van plan bent, moet zeggen wordt heel erg mooi. :thumbup:
Over je reken en of tekenfout kan iedereen gebeuren, controleer alles nog even, net wat Matthijs al aangaf zag ook dat er een steuntje inderdaad scheef stond.

Over je  vraag over je brugdelen, hierbij gaf je aan dat de lengte iets te lang was?
Je wilt de spiraal toch iets veranderen, als je dat toch van plan bent waarom verwissel je niet dat rechte stukje rails van 24172 naar 24188.
Oke het stukje dubbelspoor in het midden van je baan is dan niet meer te zien maar daar kun je een mooie tunnel van maken.

Ik zal zeker niet gaan zagen in een brugdeel maar misschien heeft iemand anders wel een betere oplossing.

Veel succes en je bent heel goed op pad en ga zo door.

Groet Wim.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinsten houten 27-8 2011
Hoi

Vandaag ben ik naar houten geweest zoals de meesten denk ik.

Het was leuk om Gerard en Robin te ontmoeten. Helaas hadden we wat weinig tijd.

Toch nog een paar leuke nieuwe aanwinsten:






Mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinsten houten 27-8 2011
Ik was van plan vandaag eveneens Houten te bezoeken (voor de eerste maal) maar gezien de verbouwingen binnenhuis zal het voor een volgende keer zijn.

Ik merk dat je een aantal rails hebt gekocht. Mag ik vragen wat de gemiddelde prijs is van rails (en ander materiaal) op de beurs, en of een prijsverschil een ritje van +/- 250 km HT verantwoordt?

Mvg
Pierre 
Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinsten houten 27-8 2011
Hoi Pierre,

het scheelt wel wat.

Ik heb wissels voor 10,- p/s gezien.
Waren wel tweede hands, maar kompleet met doos en zonder gebruikssporen B).
Dus prima wissels >:-D

Ook heb ik een doos 24360 gekocht voor 34,-. Terwijl de adviesprijs toch 50,- is.
Alleen dat is dus al 16,- goedkoper. Heb ik toch alweer een tientje winst :D.(entree is 6,-)

Ook voor loks en rijtuigen liggen de prijzen een stuk lager dan bij de vakhandel.

En al neem je alleen een broodje kroket, dan is het al een geslaagde beursdag, haha.

groeten Sander
Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinsten houten 27-8 2011
Dat zijn inderdaad interessante prijzen! Tijd om een lijstje op te stellen en eens langs te komen.

Alleen dat broodje kroket laat ik even in het midden, ik neem aan dat het optioneel is en geen verplichte taak alvorens je binnengelaten wordt?  :-) :-)

Mvg
Pierre
Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinsten houten 27-8 2011
Hoi,

Het was inderdaad een korte meting.
Ik zie dat je het kabeltje ook nog hebt gevonden.
Ik ben ook geslaagd. Wat koppelingen en een berg rails.
We kunnen weer verder bouwen.

Groeten Robin.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinsten houten 27-8 2011
Citaat van: Pierre op zaterdag 27 augustus 2011, 17:04:12
Ik was van plan vandaag eveneens Houten te bezoeken (voor de eerste maal) maar gezien de verbouwingen binnenhuis zal het voor een volgende keer zijn.

Ik merk dat je een aantal rails hebt gekocht. Mag ik vragen wat de gemiddelde prijs is van rails (en ander materiaal) op de beurs, en of een prijsverschil een ritje van +/- 250 km HT verantwoordt?

Mvg
Pierre 

Ik heb voor alle rails ong 70 euro betaald en dat is zonder de bocht wissel die heb ik geruild met Robin.

Citaat van: Hero op zaterdag 27 augustus 2011, 21:23:11


Hoi,

Het was inderdaad een korte meting.
Ik zie dat je het kabeltje ook nog hebt gevonden.
Ik ben ook geslaagd. Wat koppelingen en een berg rails.
We kunnen weer verder bouwen.

Groeten Robin.


Kort maar krachtig. Ik heb het gevraagd aan verschillende handelaren, en bij een duitser waar ik ook veel rails vandaan heb, na een handen en voeten praatje snapten we elkaar ( mijn duits is redelijk goed maar dit was lastig ) daarna ging hij zoeken en toen vond hij het

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinsten houten 27-8 2011
hee leon

nu kan je weer verder bouwen met je rails

mvg gerard
Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinsten houten 27-8 2011
Van de week ga ik kijken wat ik kan doen rond de baan. Eerst maar even alle rails schoonmaken en leggen. En Opa zo even aankijken of ik wat prints mag solderen. Hier later meer over.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Prints gesoldeerd 28-8-2011
Robin vertelde in houten iets over het solderen op de ringleiding. Hij zei dat ik het op een printplaatje moest solderen. Even overlegt met opa en hij had nog wat onderdelen liggen.

Hier zijn de foto's

onderdelen

De print



Alles totaal


Het was mijn eerste niet draad soldeerwerk, Ik ben er best tevreden over.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) De planning
Hoi

Het is de afgelopen tijd redelijk stil geweest  bij mij. Ik heb vooral veel gelezen en gereden en niet gebouwd.

Ik heb nu op 2 wissels na alle rails in huis. Nu staat de s88 boven aan mijn lijstje met dingen die ik moet kopen.

Opa heeft voor mij een soldeer station gekocht voor mijn verjaardag. Deze komt binnen kort mijn kant op. Niet dat ik jarig ben geweest, dat duurt nog even.

Het volgende wat ik ga doen is de achterkant van de tafel dicht maken. Zodat er geen stof achter het luik komt bij alle spullen die erachter liggen. Hiervoor is alles al op maat gemaakt en moet alleen nog bevestigt worden.

Daarna ga ik het spiraal afmaken en isolatie leggen onder de rails. Ik heb van opa een rol met dun ( het lijkt op ) zeil gekregen en het werkt wel. Dus ga er mee door.

En ik moet de draden nog op de ringleiding maken. Maar zonder soldeer bout lukt het niet.

Er is nog veel meer te doen. Voor de kerst wil ik alles klaar hebben en rijden met koploper. Het lijkt nog ver weg maar het is zo kerst.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het soldeerstation is er
Hoi

Vandaag kan ik mijn 2e nieuwe aanwinst van deze week showen. De eerste was een surfplank. De 2e een soldeer station. Mijn neef heeft de zelfde alleen dan digitaal en 80W al weet ik dat laatste niet helemaal meer zeker.




Ik ben er heel blij mee. Nu kan ik het gewoon thuis doen en hoef ik niet op school of bij opa te solderen.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het soldeerstation is er
Hoi Leon,

het ziet er uit als een goed soldeerstation.
En thuis solderen is wel het makkelijkst :D.

Succes met solderen,

groeten Sander
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het soldeerstation is er
Hoi Sander, ( en anderen )

Thuis solderen is heel makkelijk. Je zet dat ding aan en haalt de spullen die je nodig hebt en hij is warm als je terug komt.

Ik heb vandaag voor het eerst gesoldeerd met mijn nieuwe station. Draden aan de rails solderen en gescheiden in boekbinders leggen is niet echt spannend werk.

Morgen komt mijn neefje op bezoek. En die blijft dit weekend. Hij neemt hoop ik zijn ice mee en/of thw trein.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het soldeerstation is er
Hoi Leon,

Knap soldeerstation hoor  :thumbup: :thumbup:
Zit ik hier dan met een goedkoop dingetje van een tientje  :lol: :lol:
Ik hoop dat je er heel veel plezier van zult hebben.

Groet Niels
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het soldeerstation is er
Hoi Niels

Ik ben er heel erg blij mee. Ik zou en wil niet weten wat het gekost heeft het was ipv een rijles. En ik denk dat deze wat meer was als een standaard rijles van 35 euro.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het soldeerstation is er
Hoi Leon,

mooi apparaat B)

Ik ben benieuwd wat je eigenlijk met die printjes gaat maken. Kun je een tipje van de sluier oplichten?

Groetjes, John
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het soldeerstation is er
Citaat van: Tilly op vrijdag 09 september 2011, 23:26:17
Hoi Leon,

mooi apparaat B)

Ik ben benieuwd wat je eigenlijk met die printjes gaat maken. Kun je een tipje van de sluier oplichten?

Hoi John, ( en anderen )

Op die printjes zitten pennetjes en daarop kan ik draden ( waar nog een busje aangesoldeerd moet worden ) op schuiven. En als ik 1 van de modules los maak dan trek je de busjes uit de pennetjes. En dan zijn ze los. Anders als je iets weg wilt hebben dan moet je de draden door knippen als je ze rechtstreeks op de ringleiding hebt gesoldeerd.

Alleen gisteravond toen ik die busjes aan de draden wilde solderen liep de tin het busje in en kon ik deze dus niet meer op de pennetjes schuiven op de print. Hier ben ik nog niet helemaal uit hoe dit wel moet. En aangezien ik mijn bankschroefje net niet op mijn bureau past opdat het blad te dik is :? heb ik geen 3 handen.

Van het deel wat af is op mijn baan moet ik nog 2 bezetmelders maken. Gisteravond lag hier iemand te slapen en kon ik niet bij de bak met rails omdat die redelijk ver achterin staat met een hellehoop dingen ervoor. De rest spreekt voor zich.

Als ik vandaag nog tijd heb tussen alles door dan zaag ik het nieuwe hout voor het spiraal op maat. En zaag ik de draadeinden. Zodat ik die later zo kan bevestigen.

En ik ben mijn usb kwijt met het baanplan erop :( dus moet alles opnieuw tekenen want ik weet alleen de grote lijn nog.

Kort om een hoop te doen.

mvg

Leon

Edit

Dubbele info weggehaald
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het soldeerstation is er
Leon,

ok, bedankt voor je uitleg. Zelf heb ik dit volgens onderstaande manier gemaakt:



Dit bevalt mij uitstekend :)

Groetjes, John
Re:Leon's zolderbaan(tje) Het soldeerstation is er
Citaat van: Tilly op zaterdag 10 september 2011, 17:33:25
Leon,

ok, bedankt voor je uitleg. Zelf heb ik dit volgens onderstaande manier gemaakt:

>Knip<

Dit bevalt mij uitstekend :)

Groetjes, John

John dit is eigenlijk een veel beter idee. Dan hoef je niet 2 keer te solderen. Ik zal eens kijken of ik nog wat van die opzet stukjes kan vinden in mijn onderdelen bak.

Bedankt.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update laat even op zich wachten
Hoi

Was ik net lekker aan het prutsen rond de baan vliegen de stoppen eruit. Ik had het wel verwacht dat er misschien overbelasting zou zijn. Een soldeerbout, lijmpistool, pc, stereo, spotjes 3 st, laptop aan de lading en een lamp voor het solderen op 1 groep, Je raad het al stop eruit. Ik zoeken en uiteindelijk was het lijmpistool de boosdoener zelfs als ik hem alleen op de groep aansluit vliegt hij er nog uit.

En zonder lijmpistool geen warme lijm>> Geen boekbinders lijmen>> Geen draden weg werken>> En geen volledige update :(

Duurt wat langer als gepland

mvg

Leon

P.S. John ik heb vandaag 1 print op jou manier gemaakt en die ga ik zo bevestigen onder 1 van mijn modules.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Toch een update er zijn meer wegen naar.....
Hoi Leon,

lullig met die kortsluiting maar je weet tenminste wel waar het vandaan komt ;)

Succes met het bevestigen van de module.

Groetjes, John
Re:Leon's zolderbaan(tje) Toch een update er zijn meer wegen naar.....
Hoi

Allereerst beginnen we met slecht en slecht nieuws. Het lijmpistool is overleden. Ik heb hem opengemaakt. Hij zat helemaal vol met lijm. De isolatie van de draden was gesmolten en zaten in een dikke lijm drap tegen elkaar.
Het 2e slechte nieuws is dat de br 89 het niet meer doet. Hij wil niet voor en niet achteruit. De verlichting gaat niet meer aan als ik op de knop druk. Hij heeft er geen zin meer in volgens mij. Ik ga het op een later moment nog een keer proberen met een analoge trafo en niet met de cs of ms.

Nu het goede nieuws.

Vandaag ben ik bezig geweest met de draden in de boekkbinders te leggen en op de plaatsen waar geen draad zat een draad gemaakt. Toen ik de rails wilde isoleren kon ik de schoentjes niet vinden. Dus opzoek naar krimpkous. Deze ligt ergens in een bak en moet ik nog opzoeken. Even een korte legenda. Rood en Blauw zijn de draden die van de ringleiding komen. Wit en Oranje zijn van de meldpunten. Ik heb voor deze 2 kleuren gekozen omdat wit op was en oranje niet word gebruikt en daar het nodige van over had.

Het mini printje wat ik heb gemaakt na de tip van John/Tilly



Bevestigt op een van de dragers. Dit is gewoon een houtje van de vloer uit de woonkamer die over was gebleven.



De boekbinders maar gelijmd met lijm uit een tube.



Draden erin en aansluiten



Dit was hem voor vandaag. Tips en opmerkingen hoe ik iets kan verbeteren zijn altijd welkom en andere racties natuurlijk ook.

mvg

Leon

Edit Verkeerde foto gedelete en de goede geplaatst

Re:Leon's zolderbaan(tje) Toch een update er zijn meer wegen naar.....
Hoi Leon,

ziet er netjes uit :thumbup:

Groetjes, John
Re:Leon's zolderbaan(tje) Toch een update er zijn meer wegen naar.....
Bedankt John

Ik had bedacht dat ik het beter ga doen als jou :P :D >:-D Maar dat is onmogelijk ;)

hier nog een foto met draden.



mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Toch een update er zijn meer wegen naar.....
Hoi Leon,

Mooi baanplan en mooie treinen heb je!

Succes met de bouw :)

Groet,

Mick
Re:Leon's zolderbaan(tje) Toch een update er zijn meer wegen naar.....
Hoi Mick

Allereerst welkom op het 3 rail forum. Zie dat het een van je eerste berichten is.

Citaat van: Grimolas op zondag 11 september 2011, 20:08:01
Hoi Leon,

Mooi baanplan en mooie treinen heb je!

Succes met de bouw :)

Groet,

Mick

Bedankt, het grootste deel van het plan heb ik aan dylan te danken. Hij heeft de basis gemaakt. Ben er erg blij mee.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Toch een update er zijn meer wegen naar.....
Hoi leon

Ziet er mooi uit. Een hele kleine tip: leg de baanplaat op zijn plaats en schroef dan het plankje met de kroonsteen er van onderaf op. Daarna kun je de plaat er weer uithalen om de boel af te werken, maar zo weet je iig zeker dat je later ook van onder de baan met een schroevendraaier goed bij het kroonsteentje kunt en er niet een of ander stuk hout in de weg zit

Succes

Roland ( die met hetzelfde klusje bezig is :-( )
Re:Leon's zolderbaan(tje) Toch een update er zijn meer wegen naar.....
Citaat van: bluey op zondag 18 september 2011, 00:02:02
Hoi leon

Ziet er mooi uit. Een hele kleine tip: leg de baanplaat op zijn plaats en schroef dan het plankje met de kroonsteen er van onderaf op. Daarna kun je de plaat er weer uithalen om de boel af te werken, maar zo weet je iig zeker dat je later ook van onder de baan met een schroevendraaier goed bij het kroonsteentje kunt en er niet een of ander stuk hout in de weg zit

Succes

Roland ( die met hetzelfde klusje bezig is :-( )

Roland,

Bedankt voor de tip. Ik heb een hele kleine schroevendraaier van ong 7 cm lang die precies in past in de schroeven van mijn verdeler. Zulke verdeelprintjes maak ik alleen op plaatsen waar geen treinen onderdoor rijden. En als ik het doe zit er meer als 12 cm tussen de rails en de verdeler.

Succes met het zelfde klus je ;) Alleen denk ik dat jij nu geen duits aan het maken bent :P

Citaat van: reinier98 op zondag 18 september 2011, 10:15:33
hoi leon
hele mooie baan heb je
wel balen van je br 89 en lijmpistool
gr reinier

Dank u :)

Ja het is inderdaad jammer van de spullen die stuk zijn, maar die zijn te vervangen. Het lijmpistool is nu op de vuilnisbelt. De br 89 ligt hier op mijn bureau. Deze wil ik nog testen met een analoge trafo. Ik heb hem in april gekregen toen vrienden uit duitsland hier waren. Er waren al wat problemen mee, de trafo en de regelaar werkten niet samen. En andere van dit soort geintjes. Ik wist zeker dat het niet aan mijn rijd, speel kunsten lag. Als hij het hele maal niet meer gaat doen dan krijgt hij een plaatsje op mijn baan op een soort verhoging bij het station.

Als ik zo klaar ben met mijn boekverslag duits ga ik verder met bedraden en misschien nog een stukje van het spiraal opbouwen.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Op naar de toekomst
Hoi

Helaas was zondag de boormachine weg :? Hij lag nog in de auto en die was aan de andere kant van nl. Dus geen spiraal kunnen maken.

Vandaag is er een mysterieus pakketje aangekomen met iets ronds erin. Al ik zo klaar ben met .....................  O:-D dan post ik gelijk het resultaat.

ben benieuwd hoe jullie het vinden.

mvg

Leon

P.S. Wijbe niks zeggen jij weet het :important: :important: sssssst
Re:Leon's zolderbaan(tje) Op naar de toekomst
Hoi

Ik kan op moment niet inloggen op de plaats waar ik de foto's neer zet :? Als ik in kan loggen en tijd heb komt hij er aan.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Op naar de toekomst
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Leon's zolderbaan(tje) Op naar de toekomst
Ghehe, mysterieuze illegale prAktijken :-P
Re:Leon's zolderbaan(tje) Vraag s88 en op naar de toekomst...
Hoi

Vanavond komt de foto's van het mysterieuze ronde ding O:-D

En een kleine update

Had nog een vraag over s88

Moet je deze op de ringleiding zetten of op een aparte trafo?

Ben nu een aansluit schema aan het maken.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Vraag s88 en op naar de toekomst...
Op geen trafo, maar aan je cs 1 .
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 25-9
Goedenavond,

Wijbe bedankt voor je reactie. :thumbup: Kan ik weer verder met tekenen.

Van de week is er een cd binnen gekomen met wintrack 8, en daarop stond ook een map met 3d modellen. Het nadeel van die modellen is, dat ze stuk voor stuk bekeken, opgeslagen, importeren en van te3. tra maken. Daar gaat een hoop tijd in verloren.

Het baanplan is nu zoals ik haar hebben wil. Deze heb ik uitgeprint en ben ik per blok aan het kijken waar het beste de draad op 1 van de 3 s88 komt. Zoals je kunt zien is de hele regenboog erin verwerkt. Even een korte legenda:

Geel = Melder
Paars = 2e Melder
Roos = melder die er al wel ligt maar niet af is ( bijv geen isolatie heeft, of nog geen draad.
groen = rails zonder toeters en bellen :)





Als laatste de lagen waar ik  ( als ik de s88 heb gekocht/ geplaatst heb en aangesloten ) aan ga werken. Omdat ik met mijn bijna 2 meter er niet zo makkelijk bij kan als dit af is. En om deze steeds weg te moeten halen is niet mijn bedoeling.

Er staat een tekst in, deze is voor mij zelf zodat ik weet dat er 2 melders boven elkaar zitten.



En een voorlopig 3d plaatje inclusief treinen/andere dingen die op mijn lijstje staan. Zoals te zien staat er vanalles en nog wat. Stoom, diesel en elektrisch door elkaar. Ik ga geen bovenleiding plaatsen. Voor die 1 of 2 locs vind ik het zonde van mijn centjes. Bovendien klopt het niet zoals het in het echt is.

In de toekomst komt er een extra spoortje op mijn rangeerterrein. Daar komt een loods op te staan voor een koff of een treintje met de zelfde grootte. Deze is al opgenomen in de module. Maar ivm een beetje geld tekort ivm mijn rijlessen komt dit later pas.



Dit weekend heb ik een beetje gesoldeerd. De ontbrekende melders gemaakt. En gepast/gemeten waar de decoders komen. Niets bijzonders dus.



Dit was hem dan voor vandaag.

Tips zijn welkom, andere reacties natuurlijk ook.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 25-9
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 25-9
Hoi Leon,

Net je hele draadje doorgenomen. Je werkt heel netjes en het is een leuk baanplan.

Ik kan alleen niet terugvinden hoe je straks als de baan dicht is overal nog bij kan komen.

Vooral het achterste deel lijkt verder dan je reikwijdte.
Klopt dat of heb ik het verkeerd.

Groet, Ronald
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 25-9
Hoi

Bedankt :)

De achterkant ga ik dicht maken. Dit ivm stof en andere dingen die achter het luik terecht komen. Zoals je kunt zien op de laatste foto van de vorige update, heb je eerst een wit gedeelte, dan een donkerbruin en dan een licht bruin deel. Het donkere deel bestaat uit 3 stukken. Die zitten nu nog vast. Als ik klaar ben met alles op de baan haal ik de schroeven eruit en kan ik er van onder bij. Alleen moet ik nog zien of ik er met mijn bovenlijf tussen kan.

Ik wil leds maken in mijn niet zichtbare gedeeltes.

Hoop hier je vraag mee beantwoord te hebben.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 25-9
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 25-9
Hoi Leon,

Dat had ik niet begrepen. Ik zou als ik jou was alleen even passen of je met je lijf door de openingen kan voordat je verder gaat bouwen.

Ik had bij mijn vorige baan ook zoiets gemaakt en ja hoor het paste niet dus een grote ellende om bij de verste delen te kunnen komen.

Ik zie trouwens ook een steun van de bovenbaan op het donkere stuk staan. Geeft dat dan straks geen probleem?

Groet, Ronald
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 25-9
Hoi,

Die had ik niet gezien. :?

Wist al zeker dat ik er niet helemaal doorheen paste en het groter moest maken. ( blijf helaas niet zo dun als nu  :() Moet ik een iets grotere aanpassing doen dat heb ik er wel voor over.

Nu komen we alleen bij een ander probleem. Onder de tafel is het bom vol. Er staan ong 10 a 12 boxen onder met van alles en nog wat. Er liggen o.a. de dozen van 2 grote startsets en 1 kleine, doos van de cs1 doos van het soldeer station. 20 kg gips. hout. ga zo maar door.

Onder de tafel is het niet zo diep als erboven. Hij is daar ong 120 bij 180 en 47 cm hoog. Daarom wilde ik ook geen draden onder de tafel hebben.



Ik weet het is een enorme bende. Maar beter onder de tafel als...........

Denk dat ik maar eens ga opruimen.

mvg

Leon