Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Re:Leon's zolderbaan(tje) Een nieuw begin:(

Gestart door br 86 132 woensdag 23 februari 2011, 11:14:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:leon's zolderbaan(tje) tussenstand 2-8
Ja, wat moet je daar nou op zeggen :P

Nee deze foto's zijn van MIJN baantje in aanbouw O:-D
Re:leon's zolderbaan(tje) mini update
Hoi

mini update

vandaag heb ik het hout gezaagd voor het laatste gedeelde van de onderbouw.
Het eerste stuk is geplaatst. De rest komt morgen. De kinderen van de buren slapen dus mag geen herrie maken. Is wel zo netjes.





morgen meer foto's en hoop ik ook filmpje.

mvg,

Leon



Re:leon's zolderbaan(tje)
Hoi

omdat ik van middag niet kon bouwn omdat mijn moeder op bed kag vanwege haar rug, ben ik verder gegaan met ontwerpen, ik kwam tijdens het bouwen erachter dat ik 3 cm tever naar links was begonnen waardor ik niet uitkwam met het kop station.

heb even wat veranderd. hier een 3d beeld, en ja de loods en mini depot zijn terug :D

Nog een vraagje in het kop station heb ik een omloop wissel geplaatst maar daarachter zit aan de ene kan maar 1 24188 hoe moet dat in koploper

mvg,

Leon
Re:leon's zolderbaan(tje) zo gaat het worden+vraag koploper
Heeft iemand een wissel over en wil ruilen.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31044.msg549528#msg549528
Re:leon's zolderbaan(tje) Probleempje met cs1, wie wil helpen?
Hoi

Vandaag heb ik voor de 2e keer mijn cs1 aangesloten. Na een tijd te hebben gereden wilde 1 van mijn locs niet reageren op snelheid verandering telex licht, hij reageerde nergens meer op. Kon doen wat ik wil maar er veranderd niets.

Ik heb hem opnieuw opgestart. En alles was weer normaal. Na 10 minuten had ik het met 2 locomotieven. Ze deden niks meer en bleven hangen in wat ze aan het doen zijn.

Er staat ook een tekentje in beeld. Ik heb het opgezocht in de handleiding en daar staat in dat de loc ( in dit geval beide ) in gebruik zijn door een andere regelaar.




Wie weet wat de oplossing is. Om de 10 min opnieuw opstarten is niet leuk.

mvg

Leon
Re:Re:leon's zolderbaan(tje) Probleempje met cs1, wie wil helpen?
Ga eens naar instellingen toe, en dan moet je even zoeken naar een instelling: Overnemen van locs. Ik heb dit probleem af en toe ook met mijn ecos. Na een heropstart is het dan weer normaal.
Edit-
Handleiding bekeken, zie hoofdstuk 5.1. Daar staat wat ik bedoel.
Re:leon's zolderbaan(tje) Probleempje met cs1, wie wil helpen?
Hoi

Citaat van: wijbe op zondag 07 augustus 2011, 12:54:37
Ga eens naar instellingen toe, en dan moet je even zoeken naar een instelling: Overnemen van locs. Ik heb dit probleem af en toe ook met mijn ecos. Na een heropstart is het dan weer normaal.
Edit-
Handleiding bekeken, zie hoofdstuk 5.1. Daar staat wat ik bedoel.

Heb het vinkje aangezet " overnemen toegestaan "
opnieuw opgestart en hij is nu aan het rijden.

Bedankt voor de tip.

mvg

Leon
Re:Re:leon's zolderbaan(tje) Probleempje met cs1, wie wil helpen?
Laat et even weten of het probleem vaker voorkomt. Het is in iedergeval iets met de software. Heb je je mobile station er ook op aangesloten?
Re:leon's zolderbaan(tje) Probleempje met cs1, wie wil helpen?
Citaat van: wijbe op zondag 07 augustus 2011, 13:37:18
Laat et even weten of het probleem vaker voorkomt. Het is in iedergeval iets met de software. Heb je je mobile station er ook op aangesloten?

Doe ik. Ik heb de mobile station nog niet aangesloten omdat ik geen verloop kabel heb. En de marklin winkels zijn niet om de hoek. Ik ga kijken in houten naar een kabeltje, maar die is niet dringend nodig. Eerst de rails kopen.

mvg

Leon
Re:leon's zolderbaan(tje) ?Wisselaandrijving kopen?
Hoi

Ik was eens aan het bedenken wat ik allemaal nodig heb. Wisselaandrijving.

Welke moet ik nemen? Die van marklin oud of nieuw, servo's of is er een andere optie?

Kunnen servo's ook op de aj k83?

mvg

Leon
Re:leon's zolderbaan(tje) ?Wisselaandrijving kopen?
Voor servo's heb je een servodecoder nodig zoals de switchpilot servo van esu. Kosten rond 26 euro in houten. Samen met de servo's van olivier veel goedkoper per wissel dan de flut aandrijvingen van m. Daarnaast mooier, bedrijfszeker en makkelijk te vervangen
Re:leon's zolderbaan(tje) ?Wisselaandrijving kopen?
Neem inderdaad servos. Die rotzooi van marklin gaan toch stuk :-( wel even goed uit kijken met de decoders. Deze moeten wel motorola spreken, dcc werkt namelijk niet op de cs 1.
Re:leon's zolderbaan(tje) ?Wisselaandrijving kopen?
Dus een switchpilot servo van esu, kosten rond de 26 op houten. Of een andere decoder die motorola spreekt.
En sevo's van olovier.

Kunnen servo's onder mijn baan hangen terwijl er een andere trein onderdoor rijd? De ruimte op sommige plekken is 10 cm. Ik ben onbekend in de servo wereld dus weet niet hoe groot ze zijn.

mvg

Leon
Re:leon's zolderbaan(tje) ?Wisselaandrijving kopen?
Dat gaat dus niet lukken, 10 cm is te weinig om onder de servo's door te rijden. Misschien zijn de Viessmann 4554's een alternatief, deze passen ook in de railbedding.... kosten ongeveer 35 euro maar hebben wel al een digitale decoder (Motorola en DCC).
http://www.youtube.com/watch?v=4qza1qQ_3v8

Ik heb er geen ervaring mee, maar lees veel positieve verhalen. Ik ga er ook binnenkort eens mee experimenteren.

Rene

Citaat van: br 86 132 op maandag 08 augustus 2011, 13:00:21
Kunnen servo's onder mijn baan hangen terwijl er een andere trein onderdoor rijd? De ruimte op sommige plekken is 10 cm. Ik ben onbekend in de servo wereld dus weet niet hoe groot ze zijn.
Re:leon's zolderbaan(tje) ?Wisselaandrijving kopen?
Citaat van: br 86 132 op maandag 08 augustus 2011, 13:00:21
Dus een switchpilot servo van esu, kosten rond de 26 op houten. Of een andere decoder die motorola spreekt.
En sevo's van olovier.

Kunnen servo's onder mijn baan hangen terwijl er een andere trein onderdoor rijd? De ruimte op sommige plekken is 10 cm. Ik ben onbekend in de servo wereld dus weet niet hoe groot ze zijn.

mvg

Leon

Hoi Leon,

de ESU servodecoder kost bij AnW 24,95 :D.
http://www.anw-modeltreinen.nl/esu/productinfo/pi_es51802.htm

En servo's zou je bij dealextreme kunnen bestellen.
Deze hebben gratis verzendkosten, ongeacht het bedrag :D.
Let wel, de bedragen zijn in dollars....
http://s.dealextreme.com/search/servo

Groeten Sander
Re:leon's zolderbaan(tje) ?Wisselaandrijving kopen?
De OC32 van Leon van Perlo kost 59 Euro maar daar kunnen in principe 32 servo's op.
Kan je voorlopig vooruit......

Je hebt per vier servo's ook nog een printje nodig om de servo's van voeding te voorzien.
Kosten 7 euro 8,50 euro ongebouwd / gebouwd.

Servo's kosten vanaf 2,75 Euro /stuk excl. verzenden natuurlijk.

Re:leon's zolderbaan(tje) ben er denk ik uit
Citaat van: RenevKl op maandag 08 augustus 2011, 15:57:29
Dat gaat dus niet lukken, 10 cm is te weinig om onder de servo's door te rijden. Misschien zijn de Viessmann 4554's een alternatief, deze passen ook in de railbedding.... kosten ongeveer 35 euro maar hebben wel al een digitale decoder (Motorola en DCC).

Ik heb er geen ervaring mee, maar lees veel positieve verhalen. Ik ga er ook binnenkort eens mee experimenteren.

Rene

Citaat van: br 86 132 op maandag 08 augustus 2011, 13:00:21
Kunnen servo's onder mijn baan hangen terwijl er een andere trein onderdoor rijd? De ruimte op sommige plekken is 10 cm. Ik ben onbekend in de servo wereld dus weet niet hoe groot ze zijn.

Bedankt voor de tip, volgens mij had ik dit gelezen in het draadje van Yeoman. Maar 35 euro per wissel is veel, Ik moet 20 wissels kunnen aandrijven en nog 1 of 2 reserve voor je weet maar nooit wat er gebeurt.

Dus dat is al snel een euro of 700.

Citaat van: Seinwezen op maandag 08 augustus 2011, 16:10:46
Citaat van: br 86 132 op maandag 08 augustus 2011, 13:00:21
Dus een switchpilot servo van esu, kosten rond de 26 op houten. Of een andere decoder die motorola spreekt.
En sevo's van olovier.

Kunnen servo's onder mijn baan hangen terwijl er een andere trein onderdoor rijd? De ruimte op sommige plekken is 10 cm. Ik ben onbekend in de servo wereld dus weet niet hoe groot ze zijn.

mvg

Leon

Hoi Leon,

de ESU servodecoder kost bij AnW 24,95 :D.
http://www.anw-modeltreinen.nl/esu/productinfo/pi_es51802.htm

En servo's zou je bij dealextreme kunnen bestellen.
Deze hebben gratis verzendkosten, ongeacht het bedrag :D.
Let wel, de bedragen zijn in dollars....
http://s.dealextreme.com/search/servo

Groeten Sander

Dat is mooi.

En als je meer servo's koopt word hij goedkoper. ong 1 dollar per servo als je er 10 neemt. ( degene die ik gezien heb ) Ben jij bekent met deze site?

Citaat van: huub op maandag 08 augustus 2011, 17:29:11
De OC32 van Leon van Perlo kost 59 Euro maar daar kunnen in principe 32 servo's op.
Kan je voorlopig vooruit......

Je hebt per vier servo's ook nog een printje nodig om de servo's van voeding te voorzien.
Kosten 7 euro 8,50 euro ongebouwd / gebouwd.

Servo's kosten vanaf 2,75 Euro /stuk excl. verzenden natuurlijk.



Na even gerekend te hebben.

optie 1

5 esu servodecoders + 21 servo's is ong 170,25 euro

optie 2

6 aj-k83 + 21 m* wissel aandrijving (oud) ong 351,96

Of optie 3

21 Viessmann 4554 = 735 euro

Optie 4

Decoder van Leon O:-D + 21 servo's ong 113,76 euro

De keuze lijkt snel gemaakt.

Met het verschil kun je leuke dingen doen.

En voor het probleempje wat ik heb met die 5 wissels waar de treintjes eronder door rijden is wel wat op te verzinnen. Volgens mij heb ik in het draadje van arjanm iets gezien met lange armpjes aan de servo's. ( http://forum.3rail.nl/index.php?topic=11226.msg339035#msg339035 ) Zal het nog een keer nakijken.

Weer een "must have" minder om over te denken :P

Nu ga ik verder met het spiraal wat ik aan heb bouwen ben. Vanochtend alles gezaagd. Daarna de folders gedaan en langs de arts geweest. En nu alles in elkaar zetten.

Met dankbare groet,

Leon
Re:leon's zolderbaan(tje) Ben er denk ik uit
Reken,lees foutje

Optie 4

is met 1 printje voor 4 servo's. Moet er 5 hebben

word dus 113,67+21=134,67
Re:leon's zolderbaan(tje) ben er denk ik uit
Citaat van: br 86 132 op maandag 08 augustus 2011, 17:47:27
Citaat van: Seinwezen op maandag 08 augustus 2011, 16:10:46


Hoi Leon,

de ESU servodecoder kost bij AnW 24,95 :D.
http://www.anw-modeltreinen.nl/esu/productinfo/pi_es51802.htm

En servo's zou je bij dealextreme kunnen bestellen.
Deze hebben gratis verzendkosten, ongeacht het bedrag :D.
Let wel, de bedragen zijn in dollars....
http://s.dealextreme.com/search/servo

Groeten Sander

Dat is mooi.

En als je meer servo's koopt word hij goedkoper. ong 1 dollar per servo als je er 10 neemt. ( degene die ik gezien heb ) Ben jij bekent met deze site?

<----->

Met dankbare groet,

Leon


Hoi Leon,

ik heb al best veel besteld op die site.
Betalen kan gewoon met paypal en met 2 a 3 weken heb je het in huis.
Tot nu toe geen problemen gehad.

Toevallig heb ik laatst nog wat servo's besteld voor mijn AHOB projectje :D.

Groeten Sander
Re:leon's zolderbaan(tje) Ben er denk ik uit
Citaat van: Seinwezen op maandag 08 augustus 2011, 19:10:39
Citaat van: br 86 132 op maandag 08 augustus 2011, 17:47:27
Citaat van: Seinwezen op maandag 08 augustus 2011, 16:10:46


Hoi Leon,

de ESU servodecoder kost bij AnW 24,95 :D.
http://www.anw-modeltreinen.nl/esu/productinfo/pi_es51802.htm

En servo's zou je bij dealextreme kunnen bestellen.
Deze hebben gratis verzendkosten, ongeacht het bedrag :D.
Let wel, de bedragen zijn in dollars....
http://s.dealextreme.com/search/servo

Groeten Sander

Dat is mooi.

En als je meer servo's koopt word hij goedkoper. ong 1 dollar per servo als je er 10 neemt. ( degene die ik gezien heb ) Ben jij bekent met deze site?

<----->

Met dankbare groet,

Leon


Hoi Leon,

ik heb al best veel besteld op die site.
Betalen kan gewoon met paypal en met 2 a 3 weken heb je het in huis.
Tot nu toe geen problemen gehad.

Toevallig heb ik laatst nog wat servo's besteld voor mijn AHOB projectje :D.

Groeten Sander

Dat is mooi

Welke servo's heb jij genomen als ik vragen mag?

mvg

Leon
Re:leon's zolderbaan(tje) Ben er denk ik uit
Hoi Leon,

ik heb deze besteld,

http://www.dealextreme.com/p/sg90-mini-servo-with-gears-and-parts-2kg-torque-35764

Alleen heb ik ze nog niet binnen, dus kan ik er nog niets zinnigs over zeggen :D.

Ook heb ik meteen verlengkabeltjes erbij besteld.
Lijkt mij erg makkelijk, vooral omdat ik graag al mijn decoders aan de voorkant van de baan wil hebben.

http://www.dealextreme.com/p/1000mm-3-pin-servo-leads-connection-extension-cables-10-pack-11987

Groeten Sander
Re:leon's zolderbaan(tje) Ben er denk ik uit
Hoi Sander,

Dankje.

Wat zegt het getal 2kg, ( mag niet hopen dat dat het gewicht is  :D ) heeft dit met de kracht van de servo te maken?

Aangezien ik een klein baantje heb heb ik denk ik geen verlengkabel nodig te hebben. Weet niet hoelang ze zijn.

mvg

Leon
Re:leon's zolderbaan(tje) Ben er denk ik uit
Hoi Leon,

ik denk dat ze bedoelen dat ze een koppel van 20Nm hebben.

Blijft natuurlijk wel China :D :D.

Groeten Sander
Re:leon's zolderbaan(tje) Ben er denk ik uit
Oke, ik zou niet weten wat het betekent mijn engels is niet zo goed als mijn Duits en Nederlands, is soms wel eens lastig.

mvg

Leon
Re:leon's zolderbaan(tje) Ben er denk ik uit
Citaat van: br 86 132 op maandag 08 augustus 2011, 19:08:46
Reken,lees foutje

Optie 4

is met 1 printje voor 4 servo's. Moet er 5 hebben

word dus 113,67+21=134,67

Plus een gestabiliseerde 5V servo voeding van ongeveer 2 tientjes en weerstandsbanken en (bijna) weg is je voordeel t.o.v. ESU. :D

Maar van Perlo maakt mooie spullen en het is ook mijn keuze. Heb al een jaar of 6 twee stuks OM32 serial voor m'n seinen en nu ga ik ook OC32's bij bestellen. :thumbup:

Let op bij bestellen in de Joenaaitetsteets: invoerrechten :help:

Gr, Ben.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Ben er denk ik uit
Citaat van: Spoorman op maandag 08 augustus 2011, 20:26:26
Citaat van: br 86 132 op maandag 08 augustus 2011, 19:08:46
Reken,lees foutje

Optie 4

is met 1 printje voor 4 servo's. Moet er 5 hebben

word dus 113,67+21=134,67

Plus een gestabiliseerde 5V servo voeding van ongeveer 2 tientjes en weerstandsbanken en (bijna) weg is je voordeel t.o.v. ESU. :D

Maar van Perlo maakt mooie spullen en het is ook mijn keuze. Heb al een jaar of 6 twee stuks OM32 serial voor m'n seinen en nu ga ik ook OC32's bij bestellen. :thumbup:

Let op bij bestellen in de Joenaaitetsteets: invoerrechten :help:

Gr, Ben.

Het duurt nog wel even voordat ik ze bestel, Eerst even goed lezen wat alles precies inhoud. Ben voorlopig nog aan het bouwen. En voor je het weet is het een paar maanden later. Heb trouwens ook nog geen s88 besteld. Eerst even wachten tot dat de geldboom volgroeid is. Heb net een cs1 gekocht. En op houten ga ik de nodige rails kopen. En wat er niet is op eurospoor.

Ik heb al gerekend heb ong nog 350 euri nodig voor ik de eerste wensen kan invullen. :?

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Mini update 8-8
Hoi

Mini Update

Net even de oude bevestiging van de pilaren op de tafel weg gehaald en vervangen voor mooie dure beugels ( vond ze bij iemand op zolder en mocht ze meenemen )




En Daarna heb ik deze rail op de tafel geschroefd. Hier komt in de toekomst mijn cs1 op te staan.



Na wat passen en meten bleek hij er net onder te kunnen.



Daarna een stukje dun plaat materiaal gepakt en dat eronder gedaan zodat de houder van de cs1 mooi vast kan komen te staan.

De volgende beelden zeggen denk ik genoeg :(




Ik ga maar even de pilaren een centimeter hoger maken. Laat mijn idee niet in de soep lopen door een te laag gemaakte pilaar.

Als ik morgen tijd heb ga ik verder.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Mini update 8-8
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Leon's zolderbaan(tje) Mini update 8-8
Maak een groter plateau voor je de en meer naar voren. Een ms komt er immers ook nog naast. Verder is servos dus best wel goedkoop. Ik was rond de 300 kwijt voor circa 20 wissels. Had geluk met men k83, kon deze kopen voor 5 euro. De wisselaandrijvingen had ik al.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Mini update 8-8
Citaat van: wijbe op dinsdag 09 augustus 2011, 16:06:44
Maak een groter plateau voor je de en meer naar voren. Een ms komt er immers ook nog naast. Verder is servos dus best wel goedkoop. Ik was rond de 300 kwijt voor circa 20 wissels. Had geluk met men k83, kon deze kopen voor 5 euro. De wisselaandrijvingen had ik al.

De ms was ik vergeten, Even kijken op internet hoe groot een dock daarvoor is. Kan ik er rekening mee houden.
Re:leon's zolderbaan(tje) Ben er denk ik uit
Citaat van: Seinwezen op maandag 08 augustus 2011, 19:33:37
Hoi Leon,

ik heb deze besteld,

http://www.dealextreme.com/p/sg90-mini-servo-with-gears-and-parts-2kg-torque-35764

Alleen heb ik ze nog niet binnen, dus kan ik er nog niets zinnigs over zeggen :D.

Ook heb ik meteen verlengkabeltjes erbij besteld.
Lijkt mij erg makkelijk, vooral omdat ik graag al mijn decoders aan de voorkant van de baan wil hebben.

http://www.dealextreme.com/p/1000mm-3-pin-servo-leads-connection-extension-cables-10-pack-11987

Groeten Sander

Hoi Leon,

vandaag deze servo's binnen gekregen.
Ik heb er een foto van gemaakt, zodat je een beetje een idee krijgt over de grootte.



Groeten Sander
Re:Leon's zolderbaan(tje) Mini update 8-8
Citaat van: Seinwezen op dinsdag 09 augustus 2011, 22:12:14
Citaat van: Seinwezen op maandag 08 augustus 2011, 19:33:37
Hoi Leon,

ik heb deze besteld,

http://www.dealextreme.com/p/sg90-mini-servo-with-gears-and-parts-2kg-torque-35764

Alleen heb ik ze nog niet binnen, dus kan ik er nog niets zinnigs over zeggen :D.

Ook heb ik meteen verlengkabeltjes erbij besteld.
Lijkt mij erg makkelijk, vooral omdat ik graag al mijn decoders aan de voorkant van de baan wil hebben.

http://www.dealextreme.com/p/1000mm-3-pin-servo-leads-connection-extension-cables-10-pack-11987

Groeten Sander

Hoi Leon,

vandaag deze servo's binnen gekregen.
Ik heb er een foto van gemaakt, zodat je een beetje een idee krijgt over de grootte.



Groeten Sander

Dat valt reuze mee. Ik lees je verslag wel in je draadje. 1 Ding is zeker het worden servos. Over de decoders moet ik nog even denken en lezen.

bedankt

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Mini update 8-8
Hallo Leon,

Als je de railsen van je cs 1 lade aan de bovenplaat vast maakt.En dan een u vormig bakje maakt. win je wat ruimte.
Misschien past hij dan weer.

Groeten Robin
Re:Leon's zolderbaan(tje) Mini update 8-8
Dat is een goeie tip. Ik ben er nog niet mee bezig geweest omdat ik moe ben. Zal morgen even kijken, nadat ik jou wissel heb ingebouwd :D

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Koploper vraag blokken omloop spoor
Hoi

Ik ben begonnen met het intekenen van de baan in koploper. Heb de locs hun adres gegeven etc.

Nu kwam ik uit bij de blokken.

Dit is het stations deel. Moet er een melder voor of na de wissels? Ik heb bij het onderhoud van de locs 2 sporen van 2 x 24172 en 1 24094. Het is zo wissel--172--094--172--stootblok is het dan (melder is rood) wissel--172--094--172--stootblok?

Dit was voor mij redelijk onduidelijk.

Zo zitten er nog meer stukken in. 2x 24172--2x 188 moet ik dan 2 melders achter elkaar maken of niks doen?

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Koploper vraag blokken omloop spoor
Een stopmelder voor de wissels, na de wissels worden een apart blok, met 1 melder of 2. Je zult dan moeten instellen dat se locs verder moeten door rijden.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Koploper vraag blokken omloop spoor
Als ik het goed begrijp zo:
Re:Leon's zolderbaan(tje) Koploper vraag blokken omloop spoor
Juist, ga je.trouwens ook voor complete detectie, het bovenste spoor zou ik trouwens 2 melder geven.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Koploper vraag blokken omloop spoor
Oke,



Neem aan dat je dit bedoeld.

Complete detectie. Dat is toch dat het hele spoor 1 grote melder is? Weet ik nog niet.

Bedankt

mvg

Leon
Re:Re:leon's zolderbaan(tje) Probleempje met cs1, wie wil helpen?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Re:leon's zolderbaan(tje) Probleempje met cs1, wie wil helpen?
Citaat van: wijbe op zondag 07 augustus 2011, 13:37:18
Laat et even weten of het probleem vaker voorkomt. Het is in iedergeval iets met de software. Heb je je mobile station er ook op aangesloten?

Hallo Heren,

het symbool geeft aan dat de loc bezet is, in dit geval vermoedelijk door koploper, ook in Koploper moet aangegeven worden, dat de loc door een ander overgenomen mag worden. Dit is dus absoluut geen fout in de software van CS en/of Koploper,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Leon's zolderbaan(tje) Koploper vraag blokken omloop spoor
Citaat van: wissels op vrijdag 12 augustus 2011, 13:18:13
Citaat van: wijbe op zondag 07 augustus 2011, 13:37:18
Laat et even weten of het probleem vaker voorkomt. Het is in iedergeval iets met de software. Heb je je mobile station er ook op aangesloten?

Hallo Heren,

het symbool geeft aan dat de loc bezet is, in dit geval vermoedelijk door koploper, ook in Koploper moet aangegeven worden, dat de loc door een ander overgenomen mag worden. Dit is dus absoluut geen fout in de software van CS en/of Koploper,

met vriendelijke groet,

Walter

Walter,

Gisteren had ik het probleem weer. Ik heb de cs1 nog niet veel gebruikt ivm de bouw, zonder baan kan je niet rijden :D Koploper en de cs1 zijn niet gekoppeld. Ik heb maar 1 internet kabel op zolder en de switch is kapot. Verder heb ik geen s88, dus rijden met koploper gaat moeilijk.

Van Wijbe kreeg ik de vraag staat multi tractie aan.

De locs die in multi tractie stonden gaven het probleem.

Multi tractie is verwijdert, en daarna heb ik nog een tijd gereden zonder dat de 2 ( multi tractie ) locs problemen gaven.

Ik denk dat dat het probleem was.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Koploper vraag blokken omloop spoor
Citaat van: wissels op vrijdag 12 augustus 2011, 13:18:13
Citaat van: wijbe op zondag 07 augustus 2011, 13:37:18
Laat et even weten of het probleem vaker voorkomt. Het is in iedergeval iets met de software. Heb je je mobile station er ook op aangesloten?

Hallo Heren,

het symbool geeft aan dat de loc bezet is, in dit geval vermoedelijk door koploper, ook in Koploper moet aangegeven worden, dat de loc door een ander overgenomen mag worden. Dit is dus absoluut geen fout in de software van CS en/of Koploper,

met vriendelijke groet,

Walter

Weet je stomtoevallig waar dit in koploper staat? Zelf heb ik er af en toe last van met mijn ecos.

Verder geeft een dubbeltractie dit probleem af en toe ook heb ik het gevoel, aangezien het wel eens voorkomt dat ik met de hand rij en niet met koploper.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Koploper vraag blokken omloop spoor
Citaat van: wijbe op vrijdag 12 augustus 2011, 13:58:09
Citaat van: wissels op vrijdag 12 augustus 2011, 13:18:13
Citaat van: wijbe op zondag 07 augustus 2011, 13:37:18
Laat et even weten of het probleem vaker voorkomt. Het is in iedergeval iets met de software. Heb je je mobile station er ook op aangesloten?

Hallo Heren,

het symbool geeft aan dat de loc bezet is, in dit geval vermoedelijk door koploper, ook in Koploper moet aangegeven worden, dat de loc door een ander overgenomen mag worden. Dit is dus absoluut geen fout in de software van CS en/of Koploper,

met vriendelijke groet,

Walter

Weet je stomtoevallig waar dit in koploper staat? Zelf heb ik er af en toe last van met mijn ecos.

Verder geeft een dubbeltractie dit probleem af en toe ook heb ik het gevoel, aangezien het wel eens voorkomt dat ik met de hand rij en niet met koploper.

Ik ben ook benieuwd waar het staat. Kan ik daar alvast rekening mee houden.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 12-8
Hoi,

Een update vanavond. Vandaag heb ik een begin gemaakt aan het 1,5 spiraal. De helft is af. En ik heb een vracht station gemaakt.





nogmaals mijn excuus voor de mindere foto, ligt aan de camera weet niet waar het in zit.

mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 12-8
Het ligt niet aan de camera.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 12-8
Citaat van: Nobody op vrijdag 12 augustus 2011, 19:39:06
Het ligt niet aan de camera.

Ik denk het wel, als ik onze nieuwe camera pak ( sony a55 ) dan is hij niet zo korrelig.

mvg

Leon

Of is het het licht?
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 12-8
Gewoon teveel contrast. Een beetje fotograaf lost dat op en geeft de apparatuur niet de schuld...
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 12-8
Oke, Heb de camera er even bij gepakt en een lamp.



mvg

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 12-8
Hoi leon,

j gaat goed vooruit met de bouw van je baan. Ben benieuwd naar de volgende update.

Gr. Daan
Re:Leon's zolderbaan(tje) Update 12-8
Hallo Leon,

Even je topic doorgelopen en je hebt al een aardoige voorraad rails en materiaal, met Wintrack ben je aardig al op de hoogte van hoe het werkt. :thumbup:
Ik heb aardige railplannen voorbij zien komen, vooral met vele leuke rijmogelijkheden.

Je bent ne al aardig op weg met de baan die je voor ogen hebt, moet zegen gaat je goed af, wel even een tip meegegeven maak het zo dat je er altijd bij kunt komen als er een trein ontspoort.
Las in je eerste berichtje een aantal vragen van hoe je scenery maakt, daar kan ik je vele tips op geven kijk op de diversen topic's bij scenerybouw want daar staan heele veel tips die voor jou zeker van balang kunnen zijn.

Ik heb bij scenerybouw ook vele topic's opgestart en blader daar maar eens doorheen, vele andere forumleden laten zeker ook vele mooie scenerykunsten zien.
Als je een stukje afvalhout overhoud ga daar gewoon een beetje mee aan de slag en probeer gewoon wat uit want dan krijg je de handigheid vanzelf. gewoon doen en durven.

Wens je heel veel succes ook met Koploper en blijf zeker meekijken.

Groet Wim.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Koploper vraag blokken omloop spoor
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Leon's zolderbaan(tje) Koploper vraag blokken omloop spoor
Citaat van: wijbe op vrijdag 12 augustus 2011, 13:58:09


Weet je stomtoevallig waar dit in koploper staat? Zelf heb ik er af en toe last van met mijn ecos.

Verder geeft een dubbeltractie dit probleem af en toe ook heb ik het gevoel, aangezien het wel eens voorkomt dat ik met de hand rij en niet met koploper.

Hallo Wijbe,

kijk eens in onderhoude database, tabblad Algemeen 1, dan speciaal digitaal systeem aanklikken. Zet allereerst een vinkje bij overnemen door andere deelnemer toegestaan, en vul bij vrijgeven locomotief (staat default op 0 seconde) een 1 in, nadat de trein door koploper is aangestuurt, kan je hem na 1 seconde weer overnemen en verdwijnt het bezet symbool van het Ecos cq. CS1 scherm,

met vriendelijke groet,

Walter