Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

mijn nieuwe zwitserse baan

Gestart door oosterom zondag 20 februari 2011, 19:11:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
 :O Tja, leg dat maar eens uit, geen mens gelooft je. 8o

Met een week of 6 is het wel weggetrokken  :D :P

Dirk-Jan
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hahaha, Je zal wel een stuiter van je vrouw hebben gehad
omdat je weer treintjes hebt gekocht.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Martin, wat maak ie me nou goser, kijk nou uiuit.

Ben maar blij dat het nog goed is afgelopen, dat spul is goed voor boeken op te plaatsen maar niet als steigerplank te gebruiken.

BETERSCHAP met je oog.

Groet Herman.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Martin,

Mooie stunt! Weer wat geleerd.
Gelukkig geen schade aan de baan. En de schade aan je lijkt ego ook beperkt, gezien het feit dat je er zelf zo over bericht.  :thumbup:
Mooi dat het de komende dagen zonnebrillen weer is. 

Beterschap!    B)
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hi Martin,

Zo te zien kan je verder goed kijken..... het beste ermee.

groet
Harald
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Beterschap, Martin !

Je bent echt niet de enige, die zulke foutjes maakt hoor  :P
Overkomt ons allemaal wel eens. En als je beschermengel dan ook nog eens ff met wat anders bezig is.......

Grtz Tony
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

laat nu nog iemand maar eens vertellen dat modelspoor een saaie risicoloze hobby is, aangevallen worden door een modelspoortafel maakt niet iedereen mee!

Heel hachelijk!

Vriendelijke groet,

Frank
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Ha die Martin.
Blauw oog door het modelspoor? :D
Gelukkig geen schade aan de baan en dat blauwe oog verdwijnt vanzelf weer! :P
Wel erg leuk (voor later dan hè!? 8o) wat je ergste modelspoor ongeluk is geweest, het had ook gekund dat je met je hoofd op de baan aan het kijken was hoe mooi dat locomotiefje op je af kwam rijden en toen......... 8o

Veel plezier met de bouw en sterkte met je blauwe oog.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Volgens een reklamefilmpje: "Kusje erop?"
B) B) :-) :-)
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
al goed is het maar een blauw oog  B) voor het zelfde heb je heel wat meer.  8o
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Beterschap Martin. :)
Gelukkig hebt je niks gebroken en het blauwe oog staat ook nog eens stoer. ;)
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
hoi Martin, tja ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje en gelukkig is het niet ernstig.
ik denk dat heel wat modelspoorders wel eens krassen en bulten hebben.
(heb al tich keer m'n hoofd gestoten als ik onder de baan bezig was.) 
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Martin.

Dat is niet zo fraai.Je kan lelijk terecht komen  :thumbdown: We kunnen je wel goed herkennen nu  ;)

Harald & Alex
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: RuudH0 op woensdag 01 juli 2015, 09:58:44
ik denk dat heel wat modelspoorders wel eens krassen en bulten hebben.
Beetje oppassen met het vermelden van opgelopen kwetsuren tijdens het hobbyen...
Voor je 't weet passen zorg- en ongevallenverzekeraars hun voorwaarden aan v.w.b. de modelspoorliefhebberij. ;)
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Je staat er gekleurd op..... beterschap  gewenst
en de volgende keer multiplex van 22 mm gebruiken dat
kan je gewicht zeker hebben.

Groeten en tot in Houten ?
Johan
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin leuk zo een panda oog zo zie je maar mijn man heeft een levensgevaarlijke hobby.

:)

vr gr peter
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Opazwitserland
gast

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Wij noemen zoiets een geluk met een
ongeluk.  Had inderdaad veel
erger gekund. :D :D
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Bedankt voor de waarschuwing;
O:-D ik neem een stalen frame met dik multiplex.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: oosterom op dinsdag 30 juni 2015, 21:05:01
Maar ga maar eens vertellen aan je collega's en klanten dat je dit hebt opgelopen met de modeltreinhobby.

Hoi Martin,

houd het op een treinongeluk ,
dan krijg je vast meer begrip   ;)

groeten,
Roel
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Dat is een goeie Roel: die houden we erin!  >:-D >:-D
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
 >:-D >:-D
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Weet je zeker dat het door een val is gekomen  8o :?
Je hebt nog mazzel dat je oog zelf niet geraakt is, ik zou zaterdag maar een snipperdag nemen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hey Bassie met Adriaantje wat hebbie nu aan je oog!!!! Man man doe toch eens voorzichtig.
Ben de zondag ervoor nog bij je langs geweest, mij prima vermaakt maar ik heb niet gezegd dat je boven dat gat moest gaan zitten. daar was je veelste zwaar voor. ppppffffff

Maar ik zelf ben een tijdje terug ook lelijk te val gekomen met het klimmen over de ruwbouw heen, hield er een gekneusde enkel aan over. Laat we zeggen dat het door de leeftijd komt wordt de mens wat stijver Bassie.

Cabaret cabaret.

Hallo martin,

Beetje late reactie maar ik heb op die zondag voor het ongevalletje mij heel erg prima vermaakt ben heel gastvrij ontvangen, ook het natje en droogje werd goed voor gezorgd.
We hadden de afspraak al zolang staan en nu was het eindelijk dan zover.
Heb mijn ogen uitgekeken maar this allemaal Zwitsers wat ik zag. wauw
Volgende week maar weer eens een afspraak in plannen, als dat uit komt.
Kom ik ej wel helpen ik heb trouwens nog veel hout liggen, dus kun je dat zo krijgen van me.

Sterkte met je herstel, pas op de volgende keer.

Groet Wim.

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Peter( de geluidsman),

Nee zaterdag zijn we van de partij de wekker gaat nu iets eerder af, omdat we er nu een uur eerder in mogen en de beurs om negen uur begint. Ik vraag me eigen af wat het moet worden met deze temperatuur van een goede klimaat beheersing hebben ze nog nooit gehoord. Ik vind het eigenlijk onverantwoord, er kunnen best nog weleens problemen van komen. De meeste bezoekers zijn niet meer de jongste en dat bedoel ik niet negatief. Met mijn oog gaat het al weer wat beter.

Hoi Peter(Severin) ja dat oog ziet er mooi uit had erger gekund ging rakelings langs een draadeind. Peter ik ben nu elke avond thuis maken binnenkort een afspraak om bij je nieuwe huis te komen kijken.

Hoi Wim,

Ja niet zo'n goede actie had beter de moeite kunnen nemen het keuken trapje te pakken maar dacht dit kan wel even maar helaas. Je wilt niet weten hoe vaak ik het verhaal heb moeten vertellen overdag aan mijn collega's en heel de dag door aan mijn klanten en 's avonds voor de klas aan mijn studenten.

Maar zondag gaan we weer lekker verder met de bouw aan de baan.

groeten Martin



Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het aansluiten van de bezetmelders. De bezetmelders zijn via de CS2 aangesloten en worden via de CS2 uitgelezen door iTrain.
Tot nu toe had ik hier geen problemen mee maar ik wilde er toch nog een s88 module bijvoegen om het nog te bouwen deel waar de draaischijf moet komen ook nog aardig wat besetmelders nodig zijn.Het probleem van mijn baan is dat de afstand van de 1e zes modules en de andere een kabellengte van 10 meter vereist. En daar zit nu het probleem dat de spannings afname te groot word en de bezetmelders gaan knipperen.  Na wat uitleg van Wim Ros van Rosoft heb ik ervoor gekozen om de bezetmelders via loconet te laten verlopen. Ik heb nu 2 L.Net s88-n diode modules, een loconet interface en een loconet power supply. Nu uitzoeken hoe dit allemaal aan te sluiten en werkend te krijgen via iTrain.

groeten Martin
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Opazwitserland
gast

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Succes met het puzzelen Martin :thumbup:
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Daar kijk ik van op, bij Hans zijn baan zitten 31 bezetmelders en veel meer kabel lengte en dat werkt gewoon.
De door jou aangeboden oplossing gaat zeker werken, zo niet dan komt Wim het bij jou aan de praat helpen zijn service is geweldig.

Succes met aansluiten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: oosterom op dinsdag 30 juni 2015, 21:05:01
Afgelopen zondag een ongeval op de modelbaan gehad. er een blauw oog aan over heb gehouden.

Dit is met recht een "modelblauwoog"...  >:-D.

Zo zie je maar, ongeluk zit in een klein hoekje. Gelukkig dat het uiteindelijk meeviel.

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: jj_marklin op donderdag 09 juli 2015, 09:56:28
Dit is met recht een "modelblauwoog"...  >:-D.

Ja maar die is niet 1:87 Joachim  >:-D >:-D
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Bedankt voor de gastvrijheid afgelopen maandagavond. Maar ga in het vervolg niet meer in het donker naar huis.  :thumbdown: :thumbdown:
Ik vond het zeer leuk om je te hebben mogen helpen met het invoeren van je bezetmelders ging een heel stuk sneller met zijn tweetjes.

Geachte forumleden zelf heb ik ook even een baan inspectie gehouden op de gebeurtenis die afgelopen maand is gebeurd maar daar hebben wij even geen verbaal voor opgemaakt. was een inschattingsfout. ;) :)

Ik hoop dat het aansluiten van de loconet goed gaat komen, zal je gauw weer een keertje komen assisteren. Als je het goed vindt tenminste.

Groet Wim.

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Wim,

Nog bedankt voor de hulp. Alleen vandaag is de S88 poort van het CS2 gesneuveld, de bezetmelders blijven allemaal bezet en werken niet meer. Het aansluiten van loconet is ook nog niet gelukt en ik heb ook nog eens een loconet S88 gesloopt. Ik weet niet wat ik niet goed gedaan heb maar ledje ging zwak branden en daarna deed hij niets meer. Ik heb dit al gemaild met Wim Ros en hoop daar snel antwoord op te krijgen. Ik kan maar geen goede beschrijving vinden om loconet in iTrain bekend te maken krijg wel verbinding met de interface maar dan.... daar loop ik vast.

groeten Martin
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Martin het enige goede advies wat ik je kan geven heb je eigenlijk zelf al aangegeven.
Neem contact op met Wim Ros, die gaat je echt verder helpen en installeer vooraf alvast TeamViewer zodat hij eventueel kan meekijken.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hehe Martin,

Had wat voeten in de aarde maar hier zijn de video's van eergisteren:

(deel 1)
(deel 2)

Veel kijkplezier!
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Henk dat is een mooi filmpje geworden heel erg bedankt daarvoor.

groeten Martin
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
De filmpjes zijn een plezier om naar te kijken. :thumbup:
En wat een mooi materiaal rijd en staat er op de baan. :thumbup: :thumbup:
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Dat is een flinke baan.
Knap werk om alles op 1 schakelbord van iTrain te krijgen.
Leuke filmpjes vind alleen altijd de datum en tijd storend in beeld gebracht want dat haalt een beetje de aandacht weg.
Filmpjes geven wel een indruk van de grote van deze baan. :thumbup:
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Wat een baan  :thumbup:  :thumbup:
Nooit geweten dat hij zo groot was, ik zag de TEE voorbij komen met 6 rijtuigen.
Is dat de de maximale trein lengte op jou baan?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Opazwitserland
gast

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Schitterende filmpjes van een verdorie grote baan.  Jij bent al een aardig eind opgeschoten. :thumbup:
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Tjeempie wat een baan, Martin  8o

Daar kun je nog wel even aan vooruit !!!
Hoop dat je de technische problemen snel en goed opgelost krijgt.

Grtz Tony
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Martin,

Dat is ook een deftige baan, hoeveel meters spoor steken hier wel niet in  8o hopelijk vind je alles, en dat je spoedig mooi en soepel kan rijden en spelen.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Goedemorgen Tom,

Dat de baan nu op 1 schakelbord zit heb ik gemaakt na advies van jou en ben er erg tevreden over, ik wil niet meer als 1 groot scherm en het werken met tabbladen vind ik niet fijn.


Goedemorgen Peter de geluidsman),

De TEE rijdt nu inderdaad met 6 rijtuigen omdat hij nog in het 1e schaduwstation staat, in de andere schaduwstations kan de gehele lengte staan kan dan niet stoppen in mijn station maar dat ik niet erg. Als ik het probleem met aansluiten van loconet gevonden heb kan ik de andere schaduwstations ook gebruiken en kunnen er nog 16 treinen bij.

Goedemorgen Peter,

Ik ben nu de lengtes in aan het voeren in iTrain en ben ook benieuwd hoeveeel meter spoor er ligt, ik weet wel dat ik een heleboel  doosjes rails gekocht heb.


Goedemorgen Tony,

Het is wel apart dat juist nu ik over gestapt ben op loconet de s88 poort van mijn CS2 het begeeft. Gelukkig doet de rest van de CS2 het nog wel en zolang hij verder nog werkt laat ik het erbij.

Goedemorgen Paul,

Ik ben er ook al een aantal jaren mee bezig, bijna ieder weekend word er aan gewerkt als de dames naar de paarden zijn,  en het blijft erg leuk om te doen. Er is nog een hoop werk te doen en voordat ik aan de scenery kan beginnen duurt nog wel even maar ben wel aan het oefenen met het maken van een mooi grasland en bergen.


Goedemorgen ho_miessie,

Over een aantal dagen ben ik jarig en hoop dat ik dan weer een mooi Zwitsers treinstel krijg, heb het in ieder geval bovenaan mijn verlanglijstje gezet.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Goedemorgen Martin,

Ik heb gisteravond al de filmpjes gekeken maar schitterend gezicht hoelang de trein een gehele route rijdt, Dat kan ik weten. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ben blij dat ik het toch in het echt mocht zien want dan zie je ook de echte details bij het station, je scenery kunsten zijn al top te noemen.
We plannen gauw weer een zondag na de vakantie zodat we weer als de dames naar de paarden zijn, je Loconet aan de gang heeft weten te krijgen je verder kunt helpen.

Je hebt schitterend Zwitsers rijdend materiaal rijden, denk dat ik ook maar enkele Zwitserse modellen moet gaan aanschaffen want ben wel onder de indruk geraakt.
Succes met het Loconet, dan ga ik ook weer verder, een fijne dag is toch regenachtig weer.

Groet Wim.


Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Jouw "oog" zal aardig aan het genezen zijn; gelukkig dat die 'lens' niet beschadigd is.  Magnifieke baan heb jij weg- en aangelegd in twee kamers. Leuk effect in elk geval. Toch fantastisch dat de 'filmploeg' jouw vorderingen tot nu toe op video hebben vastgelegd. Ik verwacht, dat jij nog heel lang bezig bent met de 'aankleding'. Suk6 ermee en doe het voorzichtig aan, want die 'ezel' doet dat maar 1 x. >:-D
:thumbup: :thumbup:
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
He Martin / Henk,

Leuke filmpjes. Geeft een goed overzicht van de omvang van je baan. Mooi hoor!
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin (en Henk),

Wat een mooie filmpjes.  :thumbup:
Wat een geweldige lengte. Hoe lang zijn je treinen onderweg voor een heel rondje? Ik zag wel dat je graag in de kelder bent voor je treinen (eerste filmpje flessen wijn....)  >:-D >:-D

Ik ben erg benieuwd hoe straks de afbouw gaat worden. Veel succes en je mag van mij meer filmpjes erop zetten.. :D

Groeten Ronald
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Dank voor het plaatsen van deze prachtige filmpjes, heb ervan genoten, mooie grote baan met enorme hoogteverschillen, blijf je vorderingen uiteraard volgen.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
De treinen doen er ongeveer 12 minuten over om helemaal rond te rijden de treinen rijden dan op schaal snelhied, de goederentrein ongeveer 60 km/h vind ik zelf een mooie snelheid. De wijn is voor de visite :) mijn drank staat aan de andere kant

groeten Martin
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Citaat van: oosterom op zondag 19 juli 2015, 09:41:14
Het is wel apart dat juist nu ik over gestapt ben op loconet de s88 poort van mijn CS2 het begeeft. Gelukkig doet de rest van de CS2 het nog wel en zolang hij verder nog werkt laat ik het erbij.
Lijkt er op dat er zwerstromen lopen en daarmee onbedoeld vreemde spanning(en) op je S88-bus is komen te staan. Een schema van je componentenopstelling geeft een beter inzicht hierin.


Mvg,
Peter
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin alles goed daar ik ben in itrain schaduwstation aan het tekenen maar krijg het niet voor elkaar kan jij misschien jouw layout sturen .als voorbeeld ?

vr gr peter