Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Hoi Michiel,

Theo, ik neem aan dat je dat overtrekpapier gebruikt als je een berg tegen de muur of poster aan plaats? Als je anders namelijk rondloopt verschuiven toch je hoeken en lijnen?

Het hierboven omschreven verhaal wil je daar wat meer toelichting over geven
en stuur je morgen even een pb  hierover en wat andere richtlijnen toevoegen aan
de laatst gemaakte foto's waarvan de laatste weer heel goed overkomt in het geheel gezien.
Wat ook al heb gezegd dat ook het verhaal van Robin heel goed begrijp en het heeft gezien bij jou en er achter kan staan het maakt wel degelijk verschil.
Je kan opmerken hieruit dat foto's een heel ander beeld geven dan de werkelijkheid is maar toch is er altijd wel iets uit te halen en of die tip dan wel of niet tot zijn recht komt is een questie van een uitdaging voor jezelf of het er beter op wordt of niet het blijft persoonlijk.
Ga er beslist geen discussie van maken en geef alleen maar mijn mening over de foto's die te zien krijg en geef daar mijn oordeel over meer kan niet doen helaas maar is allemaal wel duidelijk het verhaal onderling en proberen je allemaal te helpen daar is waar het om gaat gewoon leuk die verschillende meningen en kan je zelf hieruit concluderen wat je ermee verder gaat doen.
In het geheel gezien vindt dat het er goed uitziet :thumbup: en als het bewerkt is allemaal komt het nog meer tot zijn recht dan zie je pas echt hoe het eruit gaat zien en ben benieuwd. :D :P
Michiel stuur je morgenavond even een pb.
Met vr groeten,

Theo. :)
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Citaat van: Hero op donderdag 12 juli 2012, 18:49:28
Mijn vorige baan was Revell 83. Ik ben nu van plan dat met Revell 84 donkerder te maken.
Ik vind de 83 te rood. Kan prima voor bijna niet bereden sporen ,maar als er regelmatig iets overheen gaat moeten de railstaven donkerderbruin worden.
Met die 5009 kan je prima wat accenten zetten.

Robin

Hoi Robin, Juist die Revell 83 vind ik niet te rood maar wel te licht. Daardoor niet zo aanwezig. De Humbrol 113 is beter, meer expressief.
Zo'n line up in de zon laat meer verschillen zien dan ik voor mogelijk hield. Dacht van te voren dat het niet zo zou uitmaken.

Citaat van: Haradigi op donderdag 12 juli 2012, 20:29:55
Ik gebruik al jaren het tweekleuren systeem (de meeste op de club ook).
1e Engels (Oxide) rood van TalensDecorFin   (lijkt op Humbrol Acrylic 5009)
2e Mat Bruin XF-10 van  Tamiya.                (lijkt op Humbrol Enamel mat 113)

Rails eerst met de 1e kleur slecht verven (dus kale plekken laten).
daarna, ook slecht, schilderen met 2e kleur beetje verdund en droog
Ziet er zeer realistisch uit.

groet, Harald

Hallo Harald,

Dank voor het introduceren van de 2 kleuren techniek. Het was mij nog niet bekend dat het daadwerkelijk werd gedaan. Eigenlijk ga je dan net zo ver als bij het wheatheren van loc's e.d.. Lijkt me gaaf, ik ga het wel proberen maar het zijn wel vele meters..

Citaat van: willem twee op donderdag 12 juli 2012, 20:49:13
Donker waar oude roest zit en oranje/geel waar roest van een paar dagen (dag) zit. Gewoon kijken naar echte roest  ;)

mvg

Willem, wat heb jij een gave foto's! :thumbup: Je fotostream had ik bekeken en ook uitgebreid naar de andere onderwerpen. Je ziet wel echt de kleurschakeringen in roest. "Roest leeft" kun je bijna zeggen. Een mooie inspiratiebron en bergijp ook nu hoe jij tot al dat mooie werk komt. Enige voorbereiding loont.

vriendelijke groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hoi Theo,

Het ging mij om deze post van je. Ik heb trachten te visualiseren wat je beschrijft. Volgens mij werkt het alleen als je de berg daadwerkelijk tegen de muur zet. Het beschrevene in de 2e alinea kan ik me niet voorstellen.  Anyway,... m'n berg stond al en er komt niet nog een nieuwe  :D
Citaat van: th op vrijdag 06 juli 2012, 22:01:15
............. Je kan op een heel simpele manier de contouren van die achtergrond overhalen naar de berg toe door doorzichtlg overtrekpapier eerst tegen de achtergrond te plaatsen waarbij je de onderkant van dit overtrekpapier gelijk met je bovenkant tafel aanbrengt daar dit als referentiepunt te kunnen gebruiken je berg staat hier ook op je hebt dan automatisch een uitgangspunt waarvan je te werk kan gaan.
Als de berg nu dicht voor de achtergrond staat kan je nu mooi met een potlood de contouren overhalen op je overtrekpapier die nu tussen de achtergrond zit en de berg scheelt veel werk en kan je alles realistisch maken.
Je haalt de overtrekpapier eraf en plaats deze in een frame en niet deze daaraan vast kan je mooi buiten alles afwerken door het frame zodanig te plaatsen dat je er de berg ervoor kan zetten en alles kan overzien hoe je de contouren moet maken op je berg. .............

groet en dank,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Hi Michiel,

Die twee kleuren werkt erg snel zelfs met vele meters.
Eigenlijk moet je dus heel slecht en snel schilderen en niet te precies.
Als de 1e kleur (vel rood en alleen op de spoorstaven) er in "vlekken" op zit ziet het er niet uit. Eventueel de spoorstaafklemmen extra aantippen. Bij de 2e kleur komt er de bruime "poep" kleur eroverheen en ook op de ballast.
Tussen de rails met hardere kwast twee stroken, links en rechts, van de pukels. Gewoon er in eenkeer overheen en niet te vaak schilderbewegingen maken. Krijg je daar ook stroken zoals in het echt.
Zie foto met teststukje K-rails en steentjes maar het kan uiteraard ook met M- of C-rails.
(Kleuren staan ernaast)

groet
Harald

p.s.
Het (te) grijze is een inspectiepad zoals vaak in Nederland gebruikelijk is (moet ook nog geweatherd worden).
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Michiel,

Hoe doen je roestkleuren het bij kunstlicht?
Bruin is namelijk nogal gevoelig voor de kleur temperatuur van de verlichting.
Resultaat kan in TL licht weleens heel anders zijn.
Of had je daglicht buizen in die TL zitten?

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Heren, bedankt voor de reacties. Ik ga idd eens twee kleuren proberen. Inderdaad is het onder mijn TL's met twee soorten licht wat anders. In de hoek rondom de berg heb ik nu een basislaag met matt 83 aangebracht. Het experiment moet voltooid worden met zeer verdunde Humbrol Acrylic 5009. Dat contrasteert daar wel op denk ik. Voorzichtig in een hoekje beginnen.. maar zal denk ik niet dit weekend worden.

groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Hoi Michiel,

Ben ik een aantal weken met vakantie geweest en dus niet op het forum gekeken zie ik dat je als een raket vooruit gaat.
Wat een voortgang met die berg. Vraagje: waarom doe je het blauwe isolatiemateriaal tussen de gips wandjes en de piepschuim achtergrond?

Een mening geven over de roestkleur vind ik moeilijk, dat is een kwestie van smaak en vaak ziet het er op de foto toch iets andrs uit dan in het echt. Ik zou dus gewoon doen wat je het mooiste vindt. Heb je trouwens die van Anita Decor al eens getest die ziet er best mooi uit.

Succes met je keuze.

Groet Ronald
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Citaat van: M.user op maandag 16 juli 2012, 22:06:08
Vraagje: waarom doe je het blauwe isolatiemateriaal tussen de gips wandjes en de piepschuim achtergrond?

Hoi Ronald, ik miste gewoon 2mm dikte om de aansluiting van de muur met het portaal perfect te krijgen zonder het piepschuim wat lager wel paste te moeten aanpassen.

groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Hoi Michiel,

Zo weer bij met lezen :D :D :D Mooi die berg. Was ik maar weer zover.
Je testen van de roestkleuren vind ik wel interresant voor mij. Vind alleen moeilijk een mening te geven. Is idd kwestie van smaak. En ik vind het pas het beste te zien als alles op zijn plek licht en de omgeving ook aangekleed is. Dan komt het het beste tot zijn recht.
Maar blijf het zeker volgen. Heb zelf nog een potje van Anita decor liggen hier. Zal ik eens opzoeken.

gr een andere golfer(Maikel)
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Hoi Michiel,

Je hebt een pb.
Met vr groet,

Theo. :)
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Onder de berg en omgeving een nieuw baansectie gemaakt om te kunnen proefrijden. Gisteren op zoek gegeaan naar m'n kortsluiting. Uiteraard in de grootste booster/baansectie  :( Alles losgehaald onder de 1e berg en wat delen verderop wat stroomtechnisch handig was om wat door te meten. Nieuwe baansectie erop gehad en weer terug, stuk voor stuk delen weer aan elkaar gelegd.... en ineens was de kortsluiting weg. Beetje onbevredigend gevoel dat ik niet de oorzaak van de kwaal heb gezien. Toch zit het degelijk in elkaar. Al zeg ik het zelf  :D

Door al dat lostrekken en aandrukken van c-rails wel m'n middelvinger vet opengehaald. Wat is die bedding toch scherp  :evil: Niets voor kinderen eigenlijk.

Nu berg 1 (segment 11 kg) weer eraf was kon ik het niet laten om 'm op no 2 (segment nu 7 kg) te laten lijken.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Ik denk dat je kortsluiting komt door een soldeerlipje wat verbogen is.
Die willen elkaar nog weleens raken na een knipbeurt voor terugmelding.

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Hoi Michiel,

Das minder om je vinger open te rijten aan een rail :(  beterschap :D
Wordt een unieke foto van je 2 bergen want het zal niet meer snel gebeuren dat ze vlakbij elkaar op de foto gaan :D
Wel jammer dat je de oorzaak niet gevonden hebt van de kortsluiting , nu maar hopen dat het weg blijft.
Je bent flink bezig hé?
Gr, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Nog even over een mogelijke oorzaak nagedacht. Heb destijds nogal wat zitten klooien met die veiligheidslampen ertussen. Daarbij ging het mis.
Enige wat ik kan bedenken maar het doet er wellicht minder toe: De AJ-boosters hebben relatief dunne draden richting baan meegeleverd gekregen. Daar heb ik een kroonsteentje opzitten en dan vangt de dikke ringleiding aan. Met het gepiel van de lampen ertussen kan ik, nadat ik ze verwijderd heb, de massa en baanstroom in de kroonsteen verwisseld hebben. Maar goed .... zal het niet meer kunnen weten.
Re: Golfer's kelderbaanproject : AJ chinezen rijden mee
Al ruim een jaar had ik wat zakjes 1:100 poppetjes liggen. "zitters" ; duidelijk bedoeld voor inbouw, dus dat moest er maar eens van komen. Daarnaast ben ik aan het stoeien met de airbrush op de tunnelbogen maar de foto's daarvan volgen later.
Re: Golfer's kelderbaanproject : AJ chinezen rijden mee
Je moet er wel even een paar een blond kapsel geven. :D

Zijn die lampjes bij de deur in werkelijkheid ook zo fel? Dan heb ik nog wel een stukje ND filter voor je .
2 of 3 stops. Moet de boel wel in balans trekken.

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : AJ chinezen rijden mee
Mis inderdaad wat blonde zuid-duitsers of zo  :D Inderdaad, op zich mooie lichtunits met stroomvoerende koppelingen maar verouderd. het is inderdaad fel en weinig verspreid. Die "witte schuifhoezen" zitten ook niet allemaal goed maar kan ik niet veranderen zonder de draden los te maken.
Re: Golfer's kelderbaanproject : AJ chinezen rijden mee
En wat gebeurt er als je ipv die gloeilamp er een LED in zet/soldeert ?
Die hebben een kleinere afstralingshoek en zullen dus meer de geleider in stralen.

Ik ken deze lichtgeleiders niet.Maar wil wel eens met je kijken of er iets aan te doen valt. ;)
Of de lamp aan pakken of een filtertje eronder maken zodat de deur wat gedimd wordt.


Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : AJ chinezen rijden mee
Hallo Michel,

Mag ik vragen hoe de stroomvoerende koppelingen in de wagons zitten, gewoon een nem schacht met de koppeling daarin ??
Re: Golfer's kelderbaanproject : AJ chinezen rijden mee
Hoi Michel.
Fijn om te zien en te lezen dat jij ondanks de lekkere hitte, toch gewoon doorgaat! (lekker hè, zo'n koele kelder B)
Bijzonder mooi om deze fraaie wagons nu ook van passagiers te voorzien, wel jammer dat de verlichting erg wit uitvalt, in dit tijdperk behoort dit eigenlijk gelig te zijn.

Je bergen worden ook steeds fraaier, je kunt wel zien dat je tijdens het bouwen ook veel ervaring op doet! ;)

Veel succes en plezier.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Golfer's kelderbaanproject : AJ chinezen rijden mee
Citaat van: Hero op vrijdag 27 juli 2012, 12:48:29
En wat gebeurt er als je ipv die gloeilamp er een LED in zet/soldeert ?
Die hebben een kleinere afstralingshoek en zullen dus meer de geleider in stralen.

Ik ken deze lichtgeleiders niet. Maar wil wel eens met je kijken of er iets aan te doen valt. ;)
Of de lamp aan pakken of een filtertje eronder maken zodat de deur wat gedimd wordt.

Robin, ik kende ze ook niet. De set heb ik 2e hands. Er zitten van die hele kleine gloeipitjes in en die stralen rondom de geleider in. Daar zitten ze ook zelf in en kwa stralingshoek zijn ze niet te overtreffen alleen de geleiders doen hun werk niet  :D |
Mijn aandacht zou eerst uitgaan naar het verlichten van andere donkere rijtuigen. En idd moeten het gewoon led's zijn.


Citaat van: Looney Tunes op vrijdag 27 juli 2012, 12:59:10
Hallo Michel,

Mag ik vragen hoe de stroomvoerende koppelingen in de wagons zitten, gewoon een nem schacht met de koppeling daarin ??

Koppelingen zijn gewoon NEM-schacht  :)  Zie foto's hieronder..

Citaat van: AlbertJan op vrijdag 27 juli 2012, 13:37:06
Fijn om te zien en te lezen dat jij ondanks de lekkere hitte, toch gewoon doorgaat! (lekker hè, zo'n koele kelder B)
Bijzonder mooi om deze fraaie wagons nu ook van passagiers te voorzien, wel jammer dat de verlichting erg wit uitvalt, in dit tijdperk behoort dit eigenlijk gelig te zijn.

Je bergen worden ook steeds fraaier, je kunt wel zien dat je tijdens het bouwen ook veel ervaring op doet! ;)

Hoi Albert-Jan,  Dank voor je opmerking  :) Het is in de kelder 20 / 21 gr en dus kan ik het je onder je nieuwe huis goed aanraden.
Je hebt gelijk; de lichies in die tijd waren bijna oranjegeel.

groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen plaatsen
Tussen de olympics door is het goed lijmklemmen vastdraaien  :D
Muurelementen met zwart, anthraciet en wat roestbruin bewerkt.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
ziet er goed uit je tunnels.
nu nog de afwerking en het ziet er weer netjes uit

gr john
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Je pakt het wel gelijk stevig aan Michiel.

vr.gr. Günther.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
en een setje aan de buitenzijde ..
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
En morgen het dak erop ?

Het oogt op de foto een beetje te rood.Zal wel goedkomen als er minder licht op staat. :D

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Hoi Michiel,

Het leuke van deze gips delen is dat je gelijk resultaat ziet, als er geen licht meer bij komt zie je niet veel meer van de kleur op deze muren is mijn ervaring dus dat gaat helemaal goed komen.

Ik zou alleen het eerste stukje gelijk in de ballast zetten, nu kan je er nog makelijk bij.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
ziet er mooi uit zeg

ik zou er nu ook ballast bij doen dan kan je er net zoals peter zegt beter bij

mvg danny
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Hé Michiel,

Als ik zeg dat je het netjes aanpakt hoef je niet gelijk als een bouwvakker door te pakken ;)
Je hebt wel een mooie stevige bovenleiding in de tunnel gemaakt.

grt. Günther.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Wat een mooi gezicht zeg!  :thumbup:

Groet Paul
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Hallo,

Dat is een mooie inkijk in  je tunnel portaal.

Gr Einte
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Dank voor de leuke reacties mannen. Plan is nu om nieuwe houtlijm te halen om vervolgens de balast te verlijmen. De tunnel is een mooie plek om de kleur eens te bekijken. Ik heb 3x 2,5kg "rotbraun", "granit grau" en "grau" van deze. Uiteraard staat straks de berg erop en zie je eigenlijk niets meer van de kleuren. Gewoon: donker  Wel met LED-strips uiteraard die schakelbaar worden.
Vervolgens moet ik een bovenleiding solderen aan de 3mm messing staaf waarna ik de helling boven het portaal kan afmaken. Dan zit dat daar definitief dicht.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Vergeet niet de ondergrond eerst nog een lik donkere verf te geven.

Wordt die messing buis de bovenste laag van de bovenleiding ? Of soldeer je er iets in het verlengde aan?

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Dank voor de tip, zal eerst de ondergrond nog even kleuren. Was van plan de bovenleiding in het verlengde te zetten, maar eigenlijk wil ik 'm concreet "op gelijke hoogte" ernaast eraan solderen. Beetje over een lengte van 15mm of zo en dan de uiteinden van zowel het messing als de bovenleiding naar boven weg te buigen.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Ik dacht eigenlijk al dat die messing buis de gehele tunnelbovenleiding werd. (misschien gelijk meenemen in de lakbeurt.)
Die dubbel omhooglopende verbinding is wel het beste.Kan er nooit wat blijven  haken.
De panto kan het nooit winnen van deze buis. ;)

Ik ben benieuwd hoe de kleur van je ballast wordt.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Hoi Michiel,

Het ziet er allemaal heel netjes uit!
Van welk merk is de mal voor de binnenmuur van de tunnel en waar heb je deze gekocht?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Hallo Lukas,

Dank voor je reactie. Die elementen komen van de Werkstatt Klaus Spörle en aldaar besteld. Als je per pb je emailadres doorgeeft zal ik je zijn catalogus doormailen.

groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Bedankt voor je reactie.
Ik zal mijn emailadres doorgeven. ;)

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
dat heeft u weer heel netjes gedaan, meneer Michiel ;-)

Knap werk hoor man
Re: Golfer's kelderbaanproject : Tunnelelementen geplaatst
Dank Dani, inmiddels ben ik weer ietsje verder. Een aantal voegen in de tunnel waren vreemd genoeg nog wit gebleven. Blijkbaar niet de juiste hoek van het airbrushpistool gehad en het gips zuipt natuurlijk... Even wat over gedaan zo goed als het kon. Tevens nu de buitensteunmuren een basislaag gegeven. In het portaal zit ook diep groen in de donkere kleuren dus dat moet er straks eerst bij.

groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
De eerste muren zijn een feit. Op zich mooie muren maar ik heb moeite het grijs van de geweldige portalen over te nemen. Ik wil het zo goed mogelijk op kleur laten aansluiten. Ben begonnen met zwart en olijfgroen en daarna moest het lichter. Lichtgrijs met oker, tikje groen .. inmiddels 6 lagen verder maar mijn zwart vind ik zo blauwig zwart. Het grijs neigt derhalve ook naar blauw. Enfin, de laatsten moeten het worden.
Oordeel zelf:
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
ziet er weer goed uit.

gr john
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
Hallo Michiel,

Is op de laatste foto je bovenleiding niet wat te lang.
Of wou je dit in het zicht houden.

vr.gr. Günther
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
Hoi Michiel,

Het lijkt op de foto of er nogal wat kleurverschil is tussen het portaal en de muren buiten de tunnel. Ga je die nog bijwerken of is het gezichtsbedrog?

Groet, Ronald
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
Michiel,

Als zwart te blauw oogt.
Druppie rood door je zwart mengen.(of bruin dat werkt iets genuanceerder.)

Heb je wel zwart eigenlijk of is het antraciet ?

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
John,   dank voor je opmerking :)

Günther, vindje het niet mooi dan? Lijkt me best wel wat, zo'n staaf bij de tunnelingang heeft niemand nog  ;)

Ronald, ben er al een hele tijd ettelijke momenten op de dag mee bezig. Eerst de airbrush eens onder de knie krijgen en dan spelen met kleuren. Op zich begrijp ik hoe ik moet mengen. 'Wit, Zwart' en de rest is een mengsel van de basiskleuren 'Geel', 'Rood' en 'Blauw' Toch lastig om een samenstelling te kopiëren.

Citaat van: Hero op zaterdag 04 augustus 2012, 12:44:07
Als zwart te blauw oogt.
Druppie rood door je zwart mengen.(of bruin dat werkt iets genuanceerder.)

Heb je wel zwart eigenlijk of is het antraciet ?

Robin, er staat zwart op maar wellicht hebben goedkopere series gewoon inferieur pigment. Bedankt voor de tip maar inmiddels kom ik al in de buurt. Ben toch nog maar doorgegaan want het blijft irriteren dat het niet 100% aansluit. Nou kun je dat wel billijken met andere muur, andere structuur en wellicht andere bouwtijd  ;) maar goed.. de stand van vandaag: "ben er steeds dichterbij"
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
Michiel, ik bedoel die andere tunnel ingang.
Aan deze kant gaat het wel, maar aan de andere kant is hij volgens mij iets te lang.
En in het al gemeen vind ik het een goed vondst, hoe ga je de gewone bovenleiding er aan vast maken.

vr.gr. Günther.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
Hallo Günther,

Ze zijn beide te lang en mogen niet buiten de tunnel komen. Ze worden beide achter de tunnelingang afgeknipt en daar achter de tunnelportalen wil ik aan de zijkant van die staaf de bovenleidingrijdraad solderen. Zowel het uiteinde van de messingstaaf als het uiteinde van de rijdraad iets omhoog en dan hoop ik dat de pantho's glad voorbijgaan.

vriendelijke groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
of na het solderen even met de vijl er over, om het glad te vijlen.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Muurelementen op kleur brengen
Dag Michiel,

De muren worden steeds mooier en gaan idd steeds meer matchen met de portaal, kan je de portaal niet een beetje met de zelfde kleur
doen of gaat je dat te ver en ga je het andersom doen?

Suk6 ,

Gr, Jan