Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hoi Ronald,

Ze staan parallel.
Twee strengen van ieder 6 S88-klonen en een Loconet streng van 5 terugmelders 63330's. De totaal drie strengen zijn aangesloten op een Loconet verdeler. Ze beïnvloeden elkaar dus niet.
Als ik ze omruil doen beide strengen het niet.
Met IB kom ik ook niet in de tweede adapter om bijvoorbeeld een adres uit te lezen.

Als eerste ga ik die tweede streng eens helemaal nalopen of alles goed zit. Wellicht alle zes op dezelfde massa en evt. desnoods voeding aansluiten.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hopelijk vindt je het probleem met het punt voor punt nalopen. Het is altijd frustrerend als je een probleem niet kan vinden.

Als er een decoder of module defect is geeft dit ook vaak een probleem om erachter te komen.

Succes

Groet, Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hoi Michiel

Toen je de eerste melderkaart aangesloten had werkte het wel?Dit zijn inderdaad vervelende zaken om uit te zoeken.Misschien de rest er even afhalen en dan 1 voor 1 weer aansluiten te beginnen met eerst aangeslotene dan moet je toch vanzelf iets tegenkomen?

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hallo,

Doet die 2e string het wel met de 1e adaptor en de verloopkabel van de 1e set?

Dan het liefst eerst een module aansluiten en steeds een toevoegen.

Ik ben deze week veel " om de hoek bezig" dus zal kijken of ik nog even kan binnen vallen
Maar we gaan eerst proberen het via hier op te lossen.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Citaat van: M.user op zaterdag 29 oktober 2011, 19:18:15
Hopelijk vindt je het probleem met het punt voor punt nalopen. Het is altijd frustrerend als je een probleem niet kan vinden.
Als er een decoder of module defect is geeft dit ook vaak een probleem om erachter te komen.

Succes

Dank Ronald! Punt voor punt/één voor één, is denk ik de manier. Met name omdat ik denk dat het twee problemen zijn. De tweede adapter en iets in de streng.

Citaat van: harald en alex op zaterdag 29 oktober 2011, 19:39:00
Toen je de eerste melderkaart aangesloten had werkte het wel? Dit zijn inderdaad vervelende zaken om uit te zoeken. Misschien de rest er even afhalen en dan 1 voor 1 weer aansluiten te beginnen met eerst aangeslotene dan moet je toch vanzelf iets tegenkomen?

Hoi Harald & Alex,

Die streng heeft nooit gewerkt en ik heb alles ineens aangesloten, Niet één module eerst of zo. Vandaag ga ik er even voor zitten. Alles inderdaad los en beetje bij beetje aankoppelen.

Citaat van: Hero op zaterdag 29 oktober 2011, 20:06:26
Doet die 2e string het wel met de 1e adaptor en de verloopkabel van de 1e set?

Dan het liefst eerst een module aansluiten en steeds een toevoegen.

Ik ben deze week veel " om de hoek bezig" dus zal kijken of ik nog even kan binnen vallen
Maar we gaan eerst proberen het via hier op te lossen.

Hoi Robin,
Nee, de 2e string doet het niet met de 1e adaptor en dat gaf mij het idee dat er dus ook iets niet goed zit in de string zelf. Als je tijd hebt ben je natuurlijk welkom maar ik hoop het snel vandaag op te lossen  :D

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Michiel,

Ik heb geen ervaring met jouw systeem.  Bij mij werk ik met slechts 1 streng en kan daar wanneer nodig telkens een nieuwe S88 aan koppelen.

Ik heb daar nog geen problemen mee gehad.

Wat gebeurt er als jij ook 1 streng maakt, kan dit.?

Groet,

Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Met een lange kabel kan Michiel ook die 12 modules aan 1 streng hangen.(als hij zou willen)

Michiel, heb je misschien ergens een cross cable gebruikt? ipv normale rechte UTP?

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Citaat van: Hero op zondag 30 oktober 2011, 11:37:51
Michiel, heb je misschien ergens een cross cable gebruikt? ipv normale rechte UTP?

Zo ben weer thuis.
Dat is één van die dingen waar ik aan dacht voor een probleem in de streng. Maar dan nog moet ik rechtstreeks in die adapter kunnen komen zonder dat er modules aanhangen.
Even wat lezen hier en dadelijk m'n koffie op, dan ga ik de boel eens loshalen.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Deels ben ik erachter gekomen.  :)
De kabels zijn goed maar er zit iets in de combinatie AJ S88's met de daarop gedrukte Traintech S88-N adapters voor patchkabels. Als ik die er nu tussenuit haal kan ik 10 modules over twee strengen uitlezen  :)
De S88-N adapters kennen een master en een slave. Het schema had ik niet goed gelezen want ze zaten op de verkeerde poort erop gedrukt.  :oops: Maar toen ik ze op de goede poort zette, wilde het nog niet. Alles afkoppelen en door met één IEK S88 opto. Die deed het. De tweede Loconet s88 adapter ging het ook doen. Vervolgens om de AJ s88 heen naar de tweede opto. Die deed het ook! Aangekomen bij de tweede AJ weer niet goed  :( Omzeilen die hap en daarna kon ik heel wat bezetmelders in kaart brengen.

Ik ga me nu maar weer verdiepen in het aansluitingsschema van de AJ-s88's en Traintech S88-N adapters. Misschien kunnen die N-adapters omgedraaid erop, vroeg ik me net af ..
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Michiel,

Als je liever directe kabels wil maken , dan kun je deze week wel een knijptang voor die haakse connectoren lenen.
Connectors kan ik je er ook bij leveren.Moet je alleen nog een paar draadjes hebben.

Maar met een paar pogingen moet het toch lukken data door die verlopen te sturen. :)
Hoewel ik persoonlijk vind dat al die verlopen alleen maar storingen kunnen veroorzaken.(of aansluitproblemen  >:-D)

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Citaat van: Golfer op zondag 30 oktober 2011, 17:39:55

Ik ga me nu maar weer verdiepen in het aansluitingsschema van de AJ-s88's en Traintech S88-N adapters. Misschien kunnen die N-adapters omgedraaid erop vroeg ik me net af ..


Dit probleem had ik ook bij een forumlid met AJ decoders. De 2e adapter moet je er omgekeerd opzetten. :)

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hoi Ben,

Dat is ook apart he. Ik zal het straks weer gaan proberen. Bedankt voor de tip.

Citaat van: Hero op zondag 30 oktober 2011, 17:59:47Als je liever directe kabels wil maken , dan kun je deze week wel een knijptang voor die haakse connectoren lenen.
Connectors kan ik je er ook bij leveren.Moet je alleen nog een paar draadjes hebben.

Dat kan natuurlijk ook. Ik heb nog een LDT s88 verlengingskabel. Dat is dus geen "platte" maar een ronde kabel met s88 stekkers. Je bedoeld zo'n kabel door te snijden en een 8-voudige modulestekker erop te klemmen? Die kabel heeft maar 6 aders..  :? Wellicht een oplossing als het andere niet werkt ?

Citaat van: Hero op zondag 30 oktober 2011, 17:59:47Maar met een paar pogingen moet het toch lukken data door die verlopen te sturen. :)

Moet kunnen, als het zit zit het  (hoop ik)

Vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Ik bedoel de 6 polige s88 stekkers ,niet de RJ45 computerstekkers die tang heb je toch zelf?

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Michiel, Dat was ik.
Kwam omdat ik Ben aan de praat hield, maar alles werkt nu goed.
In komende gewoon, uitgaande omdraaien.

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Klopt, RJ11 en RJ45 heb ik. RJ12 (loconet) heb ik besteld en kan ik denk ik dinsdag ophalen maar één voor s88 mis ik inderdaad.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Citaat van: Günther op zondag 30 oktober 2011, 18:53:38
Michiel, Dat was ik.

Hoi Günther, ik dacht het al  :D  Ga na hier even gelezen te hebben straks de kelder is " In komende gewoon, uitgaande omdraaien."    ;)

groet, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Helaas, met de S88N adapter omgedraaid op de AJ s88 kon ik de streng niet uitlezen. Voordat ik het bsysteem opstarte had ik alles in orde gemaakt. Ik had het werkend ( 4 van de 6) achtergelaten. Vanavond ben ik niet meer in de tweede UH s88 adapter kunnen komen. Kan hem wederom niet uitlezen. Systeem herhaaldelijk opnieuw opgestart, ook met allerlei kabels eraf maar het mocht niet baten. Het lijkt wel instabiel.

Morgen weer een dag.. het blijft hobby  8o

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Citaat van: Golfer op zondag 30 oktober 2011, 22:35:11

Morgen weer een dag.. het blijft hobby  8o


Michiel,

en zo is het!

Succes met het oplossen van het probleem.

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hallo Michiel,

Bij mij was het ook mis maar toen Ben ze had omgerdaaid was bij mij het probleem over.
Vraag anders aan Ben via een PB wat hij precies heeft gedaan.
En gebruik je nu netwerkkabels???

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Citaat van: Günther op maandag 31 oktober 2011, 09:25:48
Bij mij was het ook mis maar toen Ben ze had omgerdaaid was bij mij het probleem over.
Vraag anders aan Ben via een PB wat hij precies heeft gedaan.
En gebruik je nu netwerkkabels???

Helaas hier niet zomaar. Vanavond maar even kijken naar andere combinaties,,
Het doel van de Traintech S88-N adapters voor patchkabels is natuurlijk om die netwerkkabels aan te kunnen sluiten. Maar dan moeten niet de Loconetadapters over de rooie worden gejaagd. Op de testbaan met flatkabels was het geen probleem.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hoi Michiel,

je hebt twee verschillende soorten adapters.
Eentje die de S88 ingaat en eentje die de S88 uitgaat.
http://www.floodland.nl/aim/info_s88_kabels_1.htm

Misschien dat ze per ongeluk verwisseld zijn?

Groeten Sander
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Citaat van: Golfer op zondag 30 oktober 2011, 17:39:55
Deels ben ik erachter gekomen.  :)
De kabels zijn goed maar er zit iets in de combinatie AJ S88's met de daarop gedrukte Traintech S88-N adapters voor patchkabels. Als ik die er nu tussenuit haal kan ik 10 modules over twee strengen uitlezen  :)
De S88-N adapters kennen een master en een slave. Het schema had ik niet goed gelezen want ze zaten op de verkeerde poort erop gedrukt.  :oops: Maar toen ik ze op de goede poort zette, wilde het nog niet.

Hoi Sander,

Bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad zo maar daar ben ik almee bezig geweest. We blijven brainstormen..

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Ik begrijp je probleem niet goed. LocoNet string is toch geheel anders als een S88 string. Hoe kunnen deze elkaar dan in de weg zitten?

De S88 krijgen automatisch een volgorde 1,2,3 etc. De LocoNet melders kun je zelf programmeren. Zolang ze niet hetzelfde zijn is er geen probleem.

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hallo Michiel,

Een simpele vraag, waarom hou je het net als ik niet gewoon eenvoudig.
S88 van A.J. met een een netwerkbus gewoon en een omgdraaid en heb dan ook nog S 88-N Zelfbouw van Litffinski.
Maar jullie hebben er allemaal dingen er bij waar ik het doel niet van begrijp.
Traintech, patchkabels en diodetrucks!!!!
Mijn advies zet het raan open en gooi alles naar buiten.
Gebruik alleen A.J. S88 en/of S 88 - N zelfbouw van Littfinski, hou het simpel, doe ik ook.
Zou me niets verbazen als morgen mijn koploperman komt dat mijn problemen zijn opgelost.
Het brobleem is dat lees ik wel meer op het forum, er wordt steeds meer elektronica bij gedaan dus ook meer kans op storingen.

vr.gr. Günther. :? :?
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Citaat van: Spoorman op maandag 31 oktober 2011, 13:40:10
Ik begrijp je probleem niet goed. LocoNet string is toch geheel anders als een S88 string. Hoe kunnen deze elkaar dan in de weg zitten?

De S88 krijgen automatisch een volgorde 1,2,3 etc. De LocoNet melders kun je zelf programmeren. Zolang ze niet hetzelfde zijn is er geen probleem.

Hallo Ben, ben het met je eens en ze zitten elkaar niet in de weg. In post #450 dacht ik dat al te concluderen. Ik heb twee strengen die ieder bij de loconet verdeler beginnen met een Loconet - S88 -adapter (63880) . Die Loconet adapters kun je programeren met de aantallen S88's. Ieder zes met hun startadres(sen). De derde streng op de verdeler is die van 5 loconet-modules.
In één streng zitten vier S88 opto's en 2 AJ's. Aangezien ik als met die netwerkkabels wil verbinden zijn er voor die AJ's S88-N adapters aageschaft. Als ik die monteer gaat het meteen niet goed en weigert ook de Loconet -S88 adapter. Die adapters wisselen maakt niet uit. Ik durf het zelfs niet meer want ik denk dat m'n adapter 2 def. niet meer wil. In de goede streng doet ze ook niets meer. Hoewel dat vaker voorkwam en ineens weer weg was.


Citaat van: Günther op maandag 31 oktober 2011, 13:49:10
Een simpele vraag, waarom hou je het net als ik niet gewoon eenvoudig?
S88 van A.J. met een een netwerkbus gewoon en een omgdraaid en heb dan ook nog S 88-N Zelfbouw van Litffinski.
Maar jullie hebben er allemaal dingen er bij waar ik het doel niet van begrijp.
Traintech, patchkabels en diodetrucks!!!!
Mijn advies zet het raan open en gooi alles naar buiten.
Gebruik alleen A.J. S88 en/of S 88 - N zelfbouw van Littfinski, hou het simpel, doe ik ook.
Zou me niets verbazen als morgen mijn koploperman komt dat mijn problemen zijn opgelost.
Het probleem is dat lees ik wel meer op het forum, er wordt steeds meer elektronica bij gedaan dus ook meer kans op storingen.

Hoi Günther,

Ik geloof niet dat ik het zo ingewikkeld heb gemaakt hoor. I.p. is het niet veel anders.

S88 van A.J.  ---- Heb ik ook
netwerkbus  ---- heb ik ook
S 88-N Zelfbouw  van Litffinski ----- daar heb ik de IEK opto's
Traintech ----- heb ik om van de AJ's tot een netwerkbus te komen. Wat heb jij om van de AJ's tot een netwerkbus te komen?
patchkabels ------- Wat druk jij in die netwerkbussen? ;)
diodetrucks ------ Dat is iets heel anders. Daar weet jij alles van. :)

Maar goed, ik hoop ook voor je dat morgen je problemen zijn opgelost. Zelf heb ik de twee AJ's naar achteren in de streng geplaatst. Alle draadjes omzetten  :? Maar nu heb ik alle terugmelders  wel kunnen inventariseren. Krijg ik het niet snel opgelost dan mag je de AJ's overnemen. Kom ik ze persoonlijk brengen!


Lees trouwens in de Traintech handleiding dat de S88-N adapters niet werken met systemen als IB-com.  :? 8o  Met de loconet adapters verbaast me dat. Ben benieuwd hoe ze dat bedoelen. Ga Traintech even mailen.  

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Günther, Heb je een foto van je AJ's met die netwerkbussen erop? Kan ik zien hoe ze gedraaid zitten.

dank,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hallo Michiel,

Heb een foto van de aansluitingen gemaakt van de AJ S88.
Hoop dat hij duidelijk genoeg is voor de bedoeling.
En ik hou je aan je belofte, kop koffie staat klaar.

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hallo Günther,

Is die rechter adapter opnieuw gesoldeerd of is ie af fabriek al zo dat ie omgedraaid tov zijn rechter broertje zit?

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hallo,

Dit is een AJ S88 decoder met twee er op gesoldeerde adapers een recht en een averecht, lijkt wel breien.
Dus een gewoon erop gesoldeerd en een omgekeerd, werkt prima.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hoi Günther,

Dank voor de foto, het is me duidelijk hoe jij ze hebt zitten  :thumbup:
Alle melders heb ik in kaart en ben nu de wissels in Koploper aan het zetten. Aansluiten van netwerkkabels via de adapters laat ik nog even Robin naar kijken.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
graag gedaan, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hey Michiel,


ik zie dat je dit jaar ook al de lat hoog gelegt hebt met de bouw van je baan, kruipt soms veel tijd in dingen die anderen niet zie hé  :?

Het ziet er al goed uit, amuseer je vooral,


Caponordtraveller - Steven

Re:Golfer's kelderbaanproject - Wat achter de EP 5 ?
Dank Steven voor je reactie! Zie het nu pas.

De bedrading voor de wisselaandrijvingen moet her en der verlengd worden. Ben af en toe weer aan het solderen maar ondertussen bedenk ik wat ik achter de nieuwe EP5 (1927) kan zetten. Märklin heeft met set 2660 hem geleverd met rijtuigen uit Bayern. Ik heb ook wat DRG.
Wat past het beste? DRG, K. Bay.St.?  Ik heb er wat achter gezet. Wat vinden jullie?

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Wat achter de EP 5 ?
Hoi Michiel,

een prachtige lok en set 42229 is hier uitermate geschikt voor. Zelf heb ik deze nog niet maar gaat er zeker nog komen.

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Wat achter de EP 5 ?
Ik heb er geen idee wat je er kan achter hangen  :D
Maar ik vind het wel  een pracht van een loc :D
Groeten Tim
Re:Golfer's kelderbaanproject - Wat achter de EP 5 ?
Dank John, via Google Afbeeldingen  ;) zie ik wat je bedoeld. Tja, die zijn mooi en eigenlijk best lange rijtuigen. Dat zou ook voor mij een mooie aanvulling zijn.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Wat achter de EP 5 ?
Dank Tim en zo is het!  :D
Re:Golfer's kelderbaanproject - Wat achter de EP 5 ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Wat achter de EP 5 ?
Leuk set Michiel. Vooral de bagagerijtuig met geopende deuren vind ik erg fraai.

Zal zeker mooi zijn als de personenrijtuigen van verlichting zijn voorzien.

Groet, Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Wat achter de EP 5 ?
De 42229 set zijn toch de HAPAG rijtuigen. Deze reden voornamelijk in Noord Duitsland dacht ik. Maar staan wel mooi bij deze locomotief.

Achter de EP 5 kunnen zowel Beierse als DRG rijtuigen worden gekoppeld. De bruine versie reed nog in de 20 jaren van de vorige eeuw. Bruin is de oorsponkelijke beierse kleur, na overname door de DRG werden ze in de loop van de tijd allemaal bruin geverfd.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED strips op rol in't schaduwstation
Hallo Ronald,
In een deel zit reeds verlichting met stroomvoerende koppelingen en dat maakt het wel af inderdaad.

Hoi Piet,
Het zijn inderdaad de HAPAG rijtuigen. Kwamen die noordduitse rijtuigen niet in 't zuiden? Staat wellicht wel mooi maar minder reallistisch dus. Voor mij iets minder van belang denk ik.

Ondertussen ben ik wat LED - strips op rol aan het bevestigen. Ze kwamen eerder al van Ebay.
Ik moest toch in het schaduwstation zijn om de individuele decoders onder de railbedding uit te halen en draden te bevestigen voor K83's.
Eerst heb ik wat latten aan de dragende constructie bevestigd. Hierop plak ik de de strips. Ze hebben een kwalitatief goede hechtlaag. Het zijn er twee van 5m en beginnen weer bij de bediening want daar zit ook de spanning. Eigenlijk zijn ze net te lang, kun je ze inkorten? vroeg ik al bij Lesley.

Ik heb geprobeerd in het schaduwstation een natuurgetrouwe foto te maken. Je kunt natuurlijk spelen met belichting maar volgens mij zie je op de foto's wat ik in werkelijkheid zie. Het is best een zee van licht en zeker afdoende maar oordeel zelf...

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
De strips zijn per 5cm (3 led's) op de stippellijn in te korten.
Ik heb ook 2 van die rollen (onder de ? 10,-- per stuk inclusief verzendkosten) ze bevallen me uitstekend.

Met vriendelijke groet,

Jos
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hoi Michiel

Dat ziet er top uit.We gaan daar ook maar eens serieus naar kijken.

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hoi Michiel

Ziet er prima uit. Goed idee.
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
hoi Michiel,

Geeft dat nog een beetje licht in het schaduw station? ik zie dat de TL ook nog brand.
Ik gebruik nu een kerst verlichtings- slang, niet voor in het schaduw station maar om de baan vanboven een beetje licht te geven. Komen nog wel foto's van in mijn draadje, maar dan moet eerst de achterwand klaar zijn met wolken partijen.

Gr Ruud
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: Jos op maandag 07 november 2011, 18:30:43
De strips zijn per 5cm (3 led's) op de stippellijn in te korten.
Ik heb ook 2 van die rollen (onder de ? 10,-- per stuk inclusief verzendkosten) ze bevallen me uitstekend.

Hallo Jos,

Dank voor de tip. Ik vind het namelijk mooier ze strak te laten eindigen dan in rare lussen weg te drukken. Deze 2 waren toch wel begin dertig incl. verzend en een DC-voeding maar bevallen me desondanks ook.  :D


Citaat van: harald en alex op maandag 07 november 2011, 20:02:10
Dat ziet er top uit.We gaan daar ook maar eens serieus naar kijken.

Harald & Alex, ik kan het jullie alleen maar aanraden! Makkelijk voor egaal licht over grote oppervlakten.

Citaat van: nkeer3 op maandag 07 november 2011, 21:20:31
Geeft dat nog een beetje licht in het schaduw station? ik zie dat de TL ook nog brand.
Ik gebruik nu een kerst verlichtings- slang, niet voor in het schaduw station maar om de baan vanboven een beetje licht te geven. Komen nog wel foto's van in mijn draadje, maar dan moet eerst de achterwand klaar zijn met wolken partijen.

Hoi Ruud,

De grote TL-bakken had ik uitgedaan juist voor het effect. Er zijn nog halogeentjes aan en één tl 7m verderop. Dit juist om een goed beeld te schetsen. What you see is what you get..
Ben benieuwd naar je foto's maar is zo'n kerst-slang niet kostbaar?

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation

[/quote]

Hoi Ruud,

De grote TL-bakken had ik uitgedaan juist voor het effect. Er zijn nog halogeentjes aan en één tl 7m verderop. Dit juist om een goed beeld te schetsen. What you see is what you get..
Ben benieuwd naar je foto's maar is zo'n kerst-slang niet kostbaar?

vriendelijke groet,
Michiel
[/quote]

Hoi Michiel,
Zo een slang was 5Euro bij de praxis, die heb ik na de kerst gekocht :-) toen waren de ledstrips er nog niet denk ik ;-)

Gr Ruud
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Hoi Michiel,

Is mooi egaal en meer als voldoende licht lijkt me.Ik moet ook maar eens op jacht voor zoiets.
Iemand heeft bedacht dat ik woensdag om 15.00 moet beginnen dus dat wordt moeilijk om nog even langs te wippen.
Heb je wel alle tijd om rustig inkopen te doen voor donderdag. ;)

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Dank, en jammer Hero van woensdag maar dat komt dan wel een keer. Donderdag heb ik onder controle, komt zeker goed  :D
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Leuk om te zien dat er nieuwe ledstrip-verslaafden bijkomen :-)

Ik heb vroeger ook wel eens geëxperimenteerd met die kerstlichtslangen, maar die hebben 2 nadelen:
- geven niet voldoende licht
- verbruiken véél te véél

ondertussen heb ik hier in héél ons huis, al meer dan 100 meter LEDstrips verwerkt in vanalles en nogwat.
(zelfs RGB LEDstrips voor sfeerverlichting, en als onderdeel van m'n dag/nacht schakeling)

Onder m'n baan heb ik ook volop van die LEDstrips gehangen, daar komt echt een berg licht vanaf,
oordeel zelf maar:


Ter info:
- mijn modelspoorkamer heeft GEEN ramen of enige natuurlijke lichtinval
- bij het nemen van die foto, was er geen enkel andere lichtbron actief !

Verder neemt zo'n LEDstrip weinig plaats in beslag t.o.v. TL-buizen (of andere vormen van verlichting),
kan je het op zo goed als elke oppervlak aanbrengen, en wordt het niet warm.
Ideaal dus om constant onder de baan te zitten solderen aan ringleidingen, bezetmelders, wisseldecoders enz :-)
Voor de prijs moet je het ook niet laten (minder dan 10 euro per rol van 4 meter),
en het verbruik is ook niet te vergelijken met TL (of zelfs spaarlampen)

succes nog,
Kris
Re:Golfer's kelderbaanproject - LED-strips op rol in het schaduwstation
Citaat van: sn00zerman op dinsdag 08 november 2011, 21:19:59
Voor de prijs moet je het ook niet laten (minder dan 10 euro per rol van 4 meter),
en het verbruik is ook niet te vergelijken met TL (of zelfs spaarlampen)

Kris

Minder dan 10 euro per rol van 4 meter.
zou je per PB mij info kunnen en willen doorgeven waar dat te koop is?

MVG teunis