Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Aansluiten AJ boosters
Met het leggen van wat tijdelijke sporen waaronder een proefballonnetje voor een lang station, zie ik dat als ik het 1e booster inschakel, de 3e ook aanschakelt. Nummer 2 niet.  Dan moet ik zeker twee baansecties niet helemaal gescheiden hebben? Dat moet al even zo zitten want de 3e hangt niet lekker zichtbaar onder de tafel. Het moet zeker ook meteen verholpen worden?  8o

Bijgaand nog een foto als update. De lengte van het stationsspoor tussen de wissels is 240cm. Wil ik nog uitkomen met de bocht moet ik m'n berg toch gaan verbouwen. Blijf voorlopig lekker puzzelen  :)
Re:Golfer's kelderbaanproject - Aansluiten AJ boosters
Hallo Michiel,

Je weet de tien delige Thalys is 2,50 mtr.
Maar het is maar een proef, blijven puzzelen.

grt. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Aansluiten AJ boosters
Hallo Günther,

Jij droomt zo van je Thalys dat ie steeds langer wordt  :D


groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Aansluiten AJ boosters
Hallo Michiel,

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

grt. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Aansluiten AJ boosters
Hoi gunther,

Mooi gezicht zo je station diagonaal over de tafel, dat geeft een mooie dirptewerking. Ben benieuwd baar het vervolg.

Gr.  Daan
Re:Golfer's kelderbaanproject - Aansluiten AJ boosters
Hallo Daan,

Bedankt voor het complement.
Maar deze eer is aan Michiel want het is zijn baan.
Mijn baan is iets verder.

grt. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Doos uitgepakt
Vandaag met mijn zieke zoon wat oude dozen met huisjes uitgepakt. Een enkeling is toch wel dertig jaar oud (die staan achteraan). Laatst wilde iemand in een topic weten of vakwerkhuisjes met naar voren hangende gevel bestonden. Volgens mij komen er genoeg wat naar voren.  ;)
Re:Golfer's kelderbaanproject - Doos uitgepakt
Hoi Michiel,

prachtige bouwpakketjes. Hier kun je straks een heel mooi dorp van maken :thumbup:

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Doos uitgepakt
Mooie huizen hoor lekker gevarieerd 
Veel beterschap voor de zoon
Groeten Tim
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Tim en John,

Bedankt voor jullie opmerkingen! Zojuist ben ik eens gaan tekenen wat de hoofdlijn zou moeten worden als ik mijn berg wil behouden.
Een schetsje.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Michiel,

Ik vind het een leuke tekening, ik vind het alleen jammer dat je opstel ruimte in het station beperkt blijft om dat die berg in de weg zit.
Ik had dit twee wissels net om de hoek links gezet op het rechte stukje.
Dan had je iets meer ruimte gehad.

vr.gr. Günther. :thumbup:
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Günther,

De berg zit in de weg maar is enigzins te schuiven. Ook zal de breedte van de tafel (82cm) de diagonaal onder 12.1 graden beperken want ik wil niet dat de sporen die boven de berg ingaan (terugweg) boven de entreesporen van het station komen te liggen. Op het einde van het station wordt de tafel voor de bocht weer breder. Net daarvoorsnoep ik er all wat bij.
Bedoel je de wissels in de berg reeds te leggen? Ik begrijp je niet helemaal.

groet, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hoi Michiel,

Grappig even in de oude dozen spitten. Wouw wat een leuke verzameling vakwerkhuisjes heb je.
Je zal vast een schitterend dorp krijgen.

Groet,

Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Michiel,

Ja dat bedoel ik om de wissels in de berg te leggen en misschien moet je dan wel meegebogen wissels gebruiken.
Het gaat er niet om, om wat aan de sporen op de berg wat te doen maar in de berg.
Het hoeft niet het is maar een idee, ik probeer altijd ruimte te creeren.
Hoop dat je het een beetje kan volgen.

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Michiel ,

Vraagje wat ga je met dat middelste srtationsspoor doen?
Het loopt namelijk van de linker naar het rechter spoor.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Citaat van: M.user op vrijdag 16 september 2011, 20:17:39
Grappig even in de oude dozen spitten. Wouw wat een leuke verzameling vakwerkhuisjes heb je.
Je zal vast een schitterend dorp krijgen.

Groet, Ronald

Ronald, Er moet uiteraard wel nog wat bij. Er zijn er nog enkele meer maar bovenal wil je ook wat nieuws. Bovendien moet ik wel wat schoorstenen, koepeltjes en parasols herstellen. Daarnaast mis ik nog wat dakkapellen en hele dakvlakken  :?

Citaat van: Günther op vrijdag 16 september 2011, 21:31:51
Ja dat bedoel ik om de wissels in de berg te leggen en misschien moet je dan wel meegebogen wissels gebruiken.
Het gaat er niet om, om wat aan de sporen op de berg wat te doen maar in de berg.
Het hoeft niet het is maar een idee, ik probeer altijd ruimte te creeren.
Hoop dat je het een beetje kan volgen.

vr.gr. Günther.

Oké, ik begrijp je, hoewel ik wel wat huiver voor een wissel in een berg heb. Misschien moet ik "de diagonalen" van het station wel van linksvoor naar rechtsachter leggen. Heb ik wellicht meer ruimte. De rechterbocht dus andersom berijden en dan weer diagonaal eroverheen naar de berg.


Citaat van: Hero op vrijdag 16 september 2011, 22:24:32
Vraagje wat ga je met dat middelste srtationsspoor doen?
Het loopt namelijk van de linker naar het rechter spoor.

Robin

Robin, scherp gezien. Dat is inderdaad een puntje dat ik nog met een wisselstraat in het doorgaande spoor achter het station dacht te gaan oplossen. Wellicht nog een tweede in dat spoor maar dan wordt de opstellengte weer verkort. Het is trouwens bedooeld om doorgaande goederentreinen te laten doorrijden.


groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Ligt je traject boven aan de linkerkant op een bepaalde hart op hart afstand ? (bv 64 mm ?)
Na de bocht ben je die namelijk kwijt en wordt de afstand groter.

Je kan beneden toch nog een wissel plaatsen tussen de bocht en de eerste slanke wissel van spoor 4 en 5. Dan is je probleem aan de linker zijde al opgelost.

Heb je ook nog een ingezoemd plaatje van de rechterkant.Dan zal ik morgeneens kijken of ik iets in elkaar kan breien.

Is die berg te bewegen naar de gewenste positie of staat hij vast ?

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Robin, het klopt dat links alles 64mm breed ligt en rechts R2-R3 77mm ligt. Door de enorme lengte ertussen denk ik dat langzaam bij elkaar te brengen. In de tekening ligt het niet mooi maar in de berg en erachter is alles mooi symetrisch.

Je voorstelling van een wissel aan de linkerzijde ertussen lijkt me een goede. Je bedoelt waarschijnlijk daarmee ook een tweede. Op onderstaande foto's hoop ik je bedoeling te hebben weergegeven. Ik heb nog veel bochtwissels liggen die ik in de r2-r3 bocht rechts altijd nog kan inpassen. Dan kun je weer terug naar het rechterspoor.

n.b. Ik lijk er niet aan te ontkomen om één R1 stuk in te passen  :?
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Michiel ,
Dit is precies wat ik bedoel.Zijn inderdaad 2 wissels. 8o

Voor de rechterkant 2 wissels en een tussenstukje 071 ?
En als we dan toch bezig zijn.(lunchtijd achter de pc  :D)
Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Oke, bedoel je dat zo. Met wat duwen en trekken.  ;) IN real life moet dat op te lossen zijn.

Stationssporen moet natuurlijk wel echt recht blijven liggen.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Je wissel in de berg leidt,  net als Günther zei, wel tot een zeer lang spoor. Wel een leuk stukje.
Vindt je het betrouwbaar genoeg?
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Het past wel. Wellicht aan de berg nog een steun aanpassen. Nu ga ik ook aan de lunch   :D
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Gewoon straks als je weet hoe het komt te liggen.
Een keer opnieuw gaan tekenen. Dan past alles beter of juist helemaal niet.
Wat je op moment zal moeten corrigeren.
Je kan altijd nog een railstuk aanpassen met de Dremel.
Ik moet zeggen dat die wisselstraat er ook gelijk niet meer zo opgepropt uitziet daar aan de linkerkant.

De betrouwbaarheid van die wissel in deberg hangt van het type aandrijving af. En natuurlijk van de vlakte van de ondergrond. Je zal daar toch niet met topsnelheid rijden zo vlak voor het station.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Michiel,

Wat Robin aan geeft is een begin en nu even door pakken met die ander wissels.
Als je nu eens begint om wissel 712 achter 612 te plaatsen.

vr.gr. Günther
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Michiel,

Heb je nog tijd gehad de puzzel verder uit te werken?

Groeten Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Robin,

Af en toe zijdelings ben ik er mee bezig. De onderste helft van de berg en de stationssporen heb ik nog ca. 4cm naar me toe, naar de tafelrand, getrokken. Zodat de langzaam naar boven lopende sporen die op de bovenste helft de berg in gaan meer achter het station blijven. Je wissel ligt inmiddels in de berg   :) en ik ga twee slanke wissels bijkopen. Dat stukje verbeteringen ziet er mooi uit.

Voorts ga ik me concentreren op m'n Koploperdatabase. Die moet eens af alvorens weken het hoofdtraject bij te stellen.

groet, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hoog tijd weer eens leven in dit draadje te schoppen. :D

Vandaag een bezoekje aan Michiel en de boys gebracht.Ik moest nog wat losse onderdelen naleveren van de overname van wat railmateriaal.
Natuurlijk eerst de baan bewonderd en toen de koektrommel leeggegeten.
Na de koffie samen met Michiel uitgezocht hoe zijn nieuwe loconet modules geconfigureerd moesten worden.Dit ging vrij vlot tot de een na laatste.Hier bleek de kabel defect.
Ons vermoeden is dus dat het daarom niet goed ging bij zijn eerdere poging.Domweg pech dus.
Ik hoop voor je dat ze bij de bouwmarkt de juiste stekkertjes hebben en je de kabels kunt repareren.

Ik moet zeggen de baan heeft een aardige oppervlakte en genoeg ruimte in het midden om met een paar man in te staan.
Ik denk dat de boys niet kunnen wachten tot ze rondjes kunnen rijden.
Succes met de verdere bouw en het aansluiten van het laatste deel van het schaduw station.
Het was gezellig en ik ben benieuwd naar wat je er op de bovenverdieping van maakt.

Robin

Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Het was ook wel wat stiller geworden hier.

Bedankt voor je snelle verslag Robin  :D Erg leuk je ontmoet te hebben maar je zat dan ook even dichtbij. Ik kreeg de eerste Uhlenbrock 63330 terugmelder niet goed in de IB en ben er even mee opgehouden. Eerder had ik geen moeite met een 63880 maar het bleek ook dat bij de terugmelder even een knopje diende te worden ingedrukt  :? en dat hoefde bij de adapters niet.

De wissels zitten erg mooi op hun plek. Als binnenkomst voor een station ziet het er mooi uit, zo schuinliggend over de tafel. Erg tevreden over dat hoekje en dank aan Robin voor de creatieve inbreng!

Voor de bovenbouw 5 melders vrij en de adressering is reeds geregeld. Nu nog 3 kabels erbij en ik kan melders in Koploper gaan benoemen aan blokken. B)
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hoi Michiel,

Fijn dat Robin jou weer wat verder geholpen heeft, nu kun je weer verder met bouwen.

Vraagje, waarom licht een gedeelte van de rails op kleine blokjes hout?.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Michiel,

Peter je bent me net voor met deze vraag?????
Voor de rest ziet het er netjes uit.
Michiel ga maandagmiddag mijn loks in koploper aanmelden.
Dus je ziet ik blijf je net voor.

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Michiel,

Je moet dat 1e stickertje nog even opnieuw plakken. Dat ziet er inderdaad niet uit. ;)

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 18 oktober 2011, 21:05:23
Vraagje, waarom licht een gedeelte van de rails op kleine blokjes hout?.

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter, mijn "berg" links op de foto staat op een 18 mm plaat. Die kwam van de oude baan. Zolang dat nog niet anders geregeld is, dien ik die oneffenheid rustig te laten verlopen  ;) Het ziet er niet uit, ik weet het maar het ligt er nu dan ook om alleen een indruk te krijgen van hoe het moet gaan worden. De rails dienen nog te worden doorgeslepen en de blokken dienen nog gevormd te worden, etc  Wellicht maak ik mijn station ook op één of twee aparte platen zodat het als geheel evt. te verplaatsen is. Ben er nog niet aan uit.

Citaat van: Günther op dinsdag 18 oktober 2011, 21:08:27
Hallo Michiel,

Peter je bent me net voor met deze vraag?????
Voor de rest ziet het er netjes uit.
Michiel ga maandagmiddag mijn loks in koploper aanmelden.
Dus je ziet ik blijf je net voor.

vr.gr. Günther.

Dank, Günther dat is natuurlijk erg leuk werk. Wellicht dom repeterend werk maar als het netjes is ingevoerd, hoef je er niet meer naar om te kijken. Dat werk had ik natuurlijk al een tijd terug gedaan  B)  Ik wens je veel succes en natuurlijk netjes fotograferen.. ;)

Hoi Robin, die eerste komt natuurlijk onder een andere hoek te hangen  ;)


groeten, Michiel

Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Ik geloof je meteen.  :D
Wat voor soldeer gebruik je eigenlijk.
Ik zie een heel fout blauw potje op de foto staan.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Ach Robin, als je maar na het solderen goed schoonmaakt lijkt het erger dan het is ;). Ik gebruik fosforzuur om de messing kitjes te solderen, maar na een bad in de afwasmachine is het verdwenen en kan er met een gerust hart geverfd worden.

Hans
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Robin, Al mijn soldeerspullen hingen daar rond. Met dat blauwe potje S39 rvs inox ben ik aangevangen te solderen voor mijn testbaan. In 1980 geleerd dat te gebruiken bij "Handenarbeid" Het is corrosiegevoelig en werkt amper beter, ik weet het. Je kunt goed zonder en dat doe ik gelukkig al een tijdje. Vraag me af of het de duurzaamheid van de verbinding positief beïnvloedt?

@ Hans. Moet ik de rails na solderen door de vaatwasser halen?  :D

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Citaat van: Golfer op woensdag 19 oktober 2011, 19:12:16
@ Hans. Moet ik de rails na solderen door de vaatwasser halen?  :D

Kan je proberen, maar ik had het over fosforzuur en messing kitjes O:-D

Hans
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hans,

Goed schoonmaken is waar het meestal misgaat.

Michiel als je gewoon harskern soldeer gebruikt heb je de rest niet nodig.
Een schone punt aan de soldeerbout doet wonderen.Dus regelmatig afvegen aan een nat doekje.

Duurzaam en storingsvrij solderen doe je het makkelijkst door eerst beide delen voor te vertinnen en dan aan elkaar te plakken.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Wel zien dat je doekje groot genoeg is. Hoe zou ik dat toch weten he. :-(
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Michiel,

Moet Hero gelijk geven, ik doe het ook zo.
Tin met harskern, voor vertinnen en ik smeer er nog een beetje hars op.
Succes verzekerd, kan bijna niet verkeerd gaan, ik gebruik een klein sponsje om mijn soldeerpunt elke keer schoon te maken, werkt prima.
Ik heb dit toe gepast bij mijn 2.5 mm ringleiding nou zo snel is secondenlijm bijna niet. :thumbup:

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hoi Allemaal,

Volgens mij soldeer ik op dezelfde manier als jullie doen hoor. Ook met harskernsoldeer, ik gebruik de elektro-versie het meest. Moet wel zeggen dat ik de zilveren punt van de Märklin bout makkelijker schoon kan houden dan de lompe Weller punt.

Vandaag nog wat extra golfers aangeschaft! en trouwens ook de Märklin cataloog 2011/2012.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Michiel,

Ja, dat kan wel zijn ik gebruik alleen geen S39.
Ik gebruik niks, gebruik alleen maar soldeer en hars.

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Michiel, wanneer ga je een fairway maken met een paar bunkers en een green. De spelers heb je al :D Ik wil graag deze hole lopen op je baan.
En dat solderen... het komt wel goed hoor.

Hans
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hoi,

Misschien wat aan de late kant, maar je kan nog perronlengte winnen door aan de rechterkant de wissels in de bocht te laten beginnen.

Olaf
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Allen bedankt voor de reactie!

Citaat van: duizendpoot op donderdag 20 oktober 2011, 22:00:11
Michiel, wanneer ga je een fairway maken met een paar bunkers en een green. De spelers heb je al :D Ik wil graag deze hole lopen op je baan.
En dat solderen... het komt wel goed hoor.

Hans

Hallo Hans, het zal nog wel even duren maar ik kon de Preisers niet laten liggen. Die van Noch had ik al maar ze moeten gaan spelen van heel mooi geonduleerde fairways met mooi rechtop staand gras  :D

Citaat van: Falcon op vrijdag 21 oktober 2011, 10:39:38
Hoi,

Misschien wat aan de late kant, maar je kan nog perronlengte winnen door aan de rechterkant de wissels in de bocht te laten beginnen.

Olaf

Hoi Olaf, zeker niet te laat want ik kan nog van alles wisselen. Aangezien ik nog bochtwissels bezit dacht ik er wel eens aan. Dan wordt het aan de rechterzijde in de binnenbocht wel voller. Ik denk wel dat ik ook nog iets van scenery kwijt wil dus ik ga denk ik niet de laatste meters rails eruit persen. Bedankt voor de tip!

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Hoofdtraject in ontwerp
Hallo Allemaal,

Kom maar niet aan het testen toe. Gisteren toch weer wat blokken , nu totaal 49, gemaakt om tot een volledig rondje te komen. Als je gaat testrijden wil je toch niet heen en terug, nietwaar?

De laatste bezetmelders zijn voorlopig gemaakt want nu is de roze draad op  :?  (n.b. 2x 100m)
Dus kunnen de vangrails van buigmultiplex aan de klimovaal  :)

Voor Antal in zijn recente topic over Kalkwagens wat foto's gemaakt en hier wilde ik toch ook wat plaatsen  :)

Gisteren kwam Jan ( 44er ) even op de koffie en we hebben gezellig zitten bijkletsen over modelspoor. Kon hij eens met eigen aanschouwen hoe ik het doe.. Erg leuk dat je er was!

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - KALK line up
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - KALK line up
Wat een werk he al die draden aansluiten, maar als het eenmaal goed zit heb je er veel plezier van en genieten maar  :D :D

Mooi Nederlands materiaal op je baan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Golfer's kelderbaanproject - KALK line up
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - KALK line up
Michiel,

Ja was idd ff gezellig ouwenelen over de hobby , tis een imposante baan met heel veel rijlengte en niet te vergeten je mooie spiraal, prachtig.
Zal maar niet zeggen dat je heeeel veeeel nl spul hebt, gaat niemand wat aan :D
wat kan er veel in zo'n kleine kast ;)
Ik hoor wel wanneer je 1200 gereed is voor fine tuning.

Gr, Jan
Re:Golfer's kelderbaanproject - KALK line up
Citaat van: degeluidsman op woensdag 26 oktober 2011, 17:38:57
Wat een werk he al die draden aansluiten, maar als het eenmaal goed zit heb je er veel plezier van en genieten maar  :D :D

Mooi Nederlands materiaal op je baan  :thumbup: :thumbup:

Mvg,
Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,
Dank voor de steunbetuiging!  :) Draden aansluiten is één, draden met een diode aansluiten is twee, maar draden en 2 diodes onder je rail begint nu te irriteren  :D
en ja, NS is een van de thema's

Citaat van: 44er op woensdag 26 oktober 2011, 17:47:37
Ik hoor wel wanneer je 1200 gereed is voor fine tuning.

Hoi Jan,

Tja, de kasten puilen uit maar die blauwe 1223 trekt toch 23 kalkwagens de spiraal op. Een erg leuk gezicht. Nummer 24 miste een asje  :? Was vergeten dat op te lossen want het was bekend.
Nogmaals dank voor je aanbod. Ik maak de 1223 de komend eweken wel open.

groeten, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hoi Forum,

Donderdagavond ben ik begonnen met het inventariseren van de adressen van de "melders". Alles is aangesloten dus moest het maar even gebeuren. Was een beetje huiverig voor het werk want het zal uiteraard niet allemaal goed zitten. Ook een aantal tips niet opgevolgd zoals; alles wat je aanlegt meteen doormeten! Vond ik teveel tijd kosten.... En inderdaad: kom toch her en der wat tegen.  ;)

1- niet doorgeslepen rails met wel diodes erin  :?
2- secties die na heraansluiten het gewoon wel doen. Soms toch weer even de dremel ertegenaan om de railstaaf wat terug te zetten.
3- ik kan een tweede nieuwe Uhlenbrock S88 adapter ( 63880 ) niet uitlezen. Ook niet met het algemene adres. Ook niet via het kabeltje van de eerste adapter. Daarmee kan ik ook de streng van zes aangesloten S88-modules niet uitlezen! De streng van zes kan ik ook niet uitlezen met adapter 1.
Volgens mij heb ik hier twee problemen. De S88 adapter en verkeerd aangesloten kabels, massa voeding of zelfs sluiting in de streng. Sluiting verwacht ik niet want dan zouden de voedende booster moeten uitschakelen.

Vandaag minder tijd maar morgen even puzzelen  :?

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - De terugmelders zie ik niet alle
Hoi Michiel,

Wat gebeurt er als je de tweede S88 ertussen vandaan haalt en die als laatste plaatst?

Groet,

Ronald