Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Hoi Harald en Alex,

Ja is een hele klus zo'n tunnel goed te krijgen. Maar wellicht kijk ik eroverheen, maar hoe kom je bij treinen welke straks wellicht een keer stranden? Nou ben benieuwd naar de verdere vorderingen.

Gr henk
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Henk.

We maken het dak van de tunnel zover dicht als je uit de normale positie in de tunnel kan kijken.Het lijkt gewoon heel raar als je over de muur heen kan kijken.Dus zover als de muur nu staat zal er een dak in komen denken we en dat is 27 cm dus de lengte van een wagon.De tunnelpoorten zijn iets groter dan normaal en je kan er dus makkelijk met je hand in om iets te pakken.Over het achterliggende gedeelte moeten we nog iets verzinnen om het bereikbaar te houden.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Ik zag al mijn creatie staan in de link van joost.s

Ik had ook een keer een probleem met 2 tunnelingangen naast elkaar, niet dat het de schoonheidsprijs verdiende maar het was te doen.

Van wat karton de tunnelplafonds gebogen, daarna met houtlijm ingesmeerd.



En de inkijk is behoorlijk donker want in een tunnel is het altijd donker.
Je ziet achterin nog wat licht inval maar dat komt omdat het gedeelte van de baan daar nog open was.



Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Harald en Alex

Weer een mooie update.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Hallo Tom.

Dat zou wel makkelijker geweest zijn dan met gips maar de eerste plafonddelen zitten er nu in en we gaan dus zo door.

Jorg.

Bedankt voor je bericht  ;)

We hebben nog een update tussendoor.We zijn wat aan het experimenteren met de Grassmaster.Het is ons al wel duidelijk dat de lange vezels van 12 MM toch niet zo geschikt zijn voor dit apparaat.Of het ligt aan de lijm dat deze dus grotendeels plat komen te liggen  :( We zijn dus een beetje aan het kijken  om er ook wat meer kleur in te krijgen.Dit is een stukje wat we al eens gedaan hebben en waar we nu wat fellere kleur groen op bepaalde plekken hebben gemaakt.Gewoon lijm er over heen waar je het wil hebben en dan weer opnieuw strooien.

We hebben even een voor en na foto geplaatst zodat de verschillen duidelijk zijn te zien.Na onze mening is de tweede foto beduidend mooier?

Harald & Alex

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Ik vind na beter dan voor maar dat was dan ook wel de bedoeling :)
Meer kleur, zou ook nog heel klein beetje geel los er overheen kunnen, maakt het nog iets levendiger.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Geduld is een schone zaak maar dan krijg je wel een mooie tunnel! De tunnelwanden van baksteen ga ik zelf maken met gips of klei. Maar zover ben ik nog niet. Eerst de ruwbouw gestalte geven. Benieuwd hoe het verder gaat met de locloods en het Göschenen emplacement.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Het gras ziet er best wel goed uit. Zelf heb ik ook die ervaring met de XL grasvezels 12mm. Ook tonen ze een beetje lang voor op een H0 baan. Ik denk dat je een hogere spanning nodig hebt om de vezels echt rechtop te krijgen.

Groet,

Ronald
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Citaat van: M.user op zondag 01 februari 2015, 22:22:42
... de XL grasvezels 12mm. Ook tonen ze een beetje lang voor op een H0 baan.
Inderdaad: 12mm x87 = 1044mm is dus gras van een meter hoog!

Groeten,

Erik.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Hallo.

Wat het gras betreft hebben jullie gelijk.We hebben nog even geprobeerd met het kleine flesje lijm wat bij de Grassmaster zit maar het lukt niet met die lange sprieten  :? We denken ook dat de spanning niet hoog genoeg is.Wat wel kan is her en der wat kleine plukken met de hand er tussen drukken.

We zijn weer wat verder met de tunnel.Het valt nog niet mee om het netjes te krijgen maar we denken dat het nu goed genoeg is om te verven.We hebben ook het stuk boven de de tunnel ingang gemaakt en dit moet nu eerst drogen.Ik ben weer een week vrij.Mijn werkgever wil niet dat er dagen blijven staan uit het vorige jaar dus dan nog maar een week vrij........Ik weet wel wat ik daarmee moet doen  :D

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Knap stukje werk mannen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik zag dat er gips op de rails lag, dat is mij hier ook overkomen  8o alleen probeer het er maar eens af te halen.
Ik heb het al geprobeerd met een klein beetje water maar helaas het zit er nog steeds, hebben jullie een tip.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Hallo Peter.

Ja dat is een bron van ergernis en nee we hebben ook geen oplossing.Normaal gezien met rotband dan kan je het als je het er direct afhaalt en dan met een tandenborstel en veel water poetsen wel weg krijgen maar dit was van het soort gips waar de wanden mee gegoten zijn dus dat wordt zo snel hard dar kan je dan niet tegen rennen om de spullen nog bij elkaar te rapen en er aan te beginnen.

Er zal nog een roestkleur over de rails komen.Over het algemeen camoufleert dat wel........

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Hallo Harald en Alex,

Erg leuk om de bouw te zien van de tunnels. Het blijft altijd moeilijk om in een bocht een mooie tunnel te plaatsen. Met name de binnenzijde mooi af te werken is vaak een opgave. 😉
Zo te zien is het jullie al aardig gelukt. Tja gips op de rails, mijn tip is om altijd even de rails af te dekken of af te plakken.

Succes met de verdere afwerking.

Groeten Ronald 😄
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Een mooi resultaat met de tunnels. Ook de verdere afwerking met het gras langs het spoor is mooi. Succes met schilderen!
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
H&A

Ik heb bewondering voor wat er allemaal al is gemaakt na de grote afbraak door jullie.
T ziet er schitterend uit,
Ben benieuwd wat je aankomende week weer uit je handjes laat rollen.
Gr. Jan
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Dag Harold & Alex.

Afgezien van het geknoei met het gips op de rails,
(bij volgende werkzaamheden goed afdekken dus :wink:)
kunnen jullie toch erg tevreden over de geboekte
resultaten tot nu toe!
Mooi hoe jullie deze uitdaging zijn aangegaan :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Ziet er goed uit, mooie portalen in een mooie omgeving. Wellicht zou ik de zijkant, welke nog wat stijl is aan de linkerzijd van de foto mooi laten begroeien met struiken. Waardoor dit stijle niet zo opvalt. Maar dat is invulling van mijzlf. Ik hoop zelf dit resultaat ooit nog eens te behalen.

Veel succes, blijf jullie zeker volgen, zie zulke mooie dingen.

Groetjes,

Henk
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Bedankt allemaal voor de positieve reacties  :thumbup:

Ja afplakken is het beste maar gedane zaken nemen geen keer.Het komt wel goed met de airbrush later.

Vandaag dan aan het verven geweest en de begroening op de tunnel aangebracht.Over de kleur van de tunnelbuizen zelf zijn we nog niet helemaal tevreden maar daar komt nog wel een aanpassing op.

Ook moeten er nog wat grotere bossen op het stuk groen komen maar het spul is op.De komende keer in Houten maar eens kijken.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Mooi om zo die tunnels in te kijken, lekker donker.
Misschien ook de ballast in de tunnel donkerder maken.
Wel jammer van die gipsplekken maar met wat roestkleur en donker grijs is dat wel weg te werken denk ik.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Harald & Alex

Mooie update.
Idd de gipsplekjes zouden later moeten weggewerkt worden, maar als ik zie wat je nu geleverd hebt zal dat zeker geen probleem geven denk ik.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Nog wat kleinigheden gedaan aan de tunnelpoort.Oa de ballast bij gewerkt en de dekstenen bovenop het portaal.Morgen de rails eens een poetsbeurt geven en dan eens kijken of het wat lijkt als er een trein door rijdt  :D

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Hey Harold en Alex,

Ik vind het echt geslaagd, mooi zo!
En die gips zal nog wel te verwijderen zijn, maak je maar geen zorgen.

Gras Bert
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Ziet er goed uit jongens.
Werkelijk prachtig.. "Keep up the good work"

Groeten,
Robert
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
 :) Ziet er erg goed geslaagd uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Ik vind het een geslaagde en mooie tunnelpoort. :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Dit is mooi geworden mannen ook de 2e foto geeft een goed en mooi beeld

Groet Herman.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Dit groeit met een hoge snelheid.  Mooooooi :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Dat ziet er Super uit. Op naar meer moois. Gr henk
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Bedankt allemaal voor de positieve reacties.

Vandaag voor het eerst weer gereden en het is toch een mooi gezicht om de treinen door de tunnel zien komen en gaan  B) B) B)

Ondertussen aan het volgende project begonnen en dat is een gebouw met een puntdak wat vanaf de rivier gezien na de locloods komt.Of dit nu een transformator huis is of een opslag gebouw voor materialen?Wie het weet mag het zeggen  :D



Beetje een rare foto maar het gaat dus om het gebouw tusssen de locloods op de voorgrond en het station wat er dan weer achter staat.

We maken deze ook maar weer van wat resthout en ondertussen is het gebouw zelf zover klaar dat er de gevel bekleding en dak leien op kunnen.Dan komen uiteraard ook weer de deuren en ramen etc etc aan de beurt.We hebben er nog geen foto van.Als het een beetje wil opschieten morgen dan laten we dan even de vorderingen zien.

Harald & Alex




Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Nog een paar fotos van vandaag.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
 :thumbup: :thumbup:  :thumbup:

Gr henk
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Harald & Alex

Prachtige dubbeltractie met containeraanhang.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Mooi dat er ook treinen kunnen rijden :)
Dat gebouw is voor mij ook een vraagteken. Ik heb ook geen betere foto's.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Toch een foto van het vreemde gebouw gevonden: http://www.panoramio.com/photo/4096913. Maar geen antwoord op de vraag waar het voor dient.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Als ik naar de beide foto's kijk, dan vermoed ik dat dit een gebouw van de infrabeheerder is. Het rechterdeel heeft een deur, die je vaak bij een relaisruimte ziet. Die relais schakelen seinen en wissels. De linkerkant lijkt mij een bergruimte van het wegonderhoud, waar gereedschap bewaard wordt. De hoge punt kan ik functioneel niet verklaren.

Groeten,
Roel
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Hallo H&A,

Erg mooie foto's gemaakt van de zeer geslaagde tunnel.  :thumbup:

Ik vind het groen op en rond je tunnel erg goed geslaagd, zeker met de gele gedeeltes erin. Mooi staaltje scenery.  :P van welk merk is het gras?

Groeten Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Hallo H&A,

Kan het net niet zien... ;)


Volgende week dinsdag dan ben ik daar en kan ik even een paar (detail)foto's maken en vragen waar het precies voor dient.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Voortgang Tunnelbuizen.
Bedankt voor de reacties  :thumbup:

We willen dan de eerste foto laten zien van onze versie van dit gebouw.Omdat er dus maar weinig fotos van zijn zal er dus het een en ander niet kloppen maar het gaat om het idee.Wat je nu net weer op de foto van Joachim wel kan zien maar op alle andere weer niet is dat de linkse deur van staal is en die hebben wij omdat we dat niet konden zien van hout gemaakt  :O

Ook de gevelbekleding zijn we nog niet zo gelukkig mee.We komen nog niet op de goede kleur en het is wat te grof.Maar dit kan nog wel aangepast worden als we het goede idee hebben denken we.

Voor de rest wat kleine details die nog missen en er moet nog een raam aan de linkerkant op de zijgevel in gesneden worden en dan een kozijn voor gemaakt worden.We hebben het raam in het midden ook zelf gemaakt en dat is toch wel priegelwerk.......

Joachim.

Meer fotos en info altijd welkom!

Ronald.

Het gras is van Noch dus het standaard spul.Omdat we problemen hebben met het 12mm gras hebben we eens wat plukjes er zo in gestoken.Dat valt in het geheel niet echt op maar je krijgt er toch wel hoogteverschil door.Ook hebben we wat kleinere delen nadat de eerste laag er op zat met lijmspray in gespoten en daar weer wat gras overheen met de grassmaster dan zie je ook direct andere kleurschakeringen en hoogteverschil.
Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
netjes hoor
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Ik kan er niet veel van maken met die ene foto. Maar zo op het eerste gezicht mag het wel twee keer zo groot?

Het is een fors gebouw in het echt, dit oogt veel te klein. Maar het kan de foto zijn...
Als je het groter maakt, is gelijk de gevelbekleding beter in verhouding ;)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Hallo Arjan.

Ja maar dan slopen we hem en kan je de voorgevel ook weg gooien  :mrgreen: Het is 16 cm bij 6 cm.Dat is toch wel aardig groot als je dat naar de werkelijkheid omrekent.Weet jij waar dit gebouw voor gebruikt wordt?

Net nog even bij Trein 2000 geweest.Daar lag ook niks waar we de voorgevel nog mee zouden kunnen doen.We gaan daar nog wel even over nadenken.

Nadenken doet de eigenaar van Trein 2000 overigens ook.Nu de tarieven verlaagd zijn omdat ze zouden stoppen is er toch veel meer klandizie.Dit zou wel eens kunnen betekenen dat ze toch doorgaan.Wij hopen van wel.Alles via internet gaan bestellen dat is niet echt ons ding.

Ondertussen hebben we het gebouw nog een keer gewit en de dakranden gedaan.Aan de achterkant zit een zinken dekker als je de fotos zo ziet maar op de voorkant zie je niks.Om het toch wat strakker uit te laten zien daar een hoek opgemaat.Het raam aan de zijkant zit er ook in alleen mist er nog een stuk glas.Onder de deuren rechts moet nog een dorpel.Dan gaan we proberen van het weekend de directe omgeving aan te pakken zodat je niet tegen al dat hout aan zit te kijken.

Als er nog iemand een idee heeft voor ons gevelprobleem dan horen we het graag  ;)

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Dag Harold & Alex.

Met name het witte deel van het gebouw, met de deuren en ramen ziet er prima uit! :thumbup:

Citaat van: ArjanM op vrijdag 13 februari 2015, 17:18:14
Ik kan er niet veel van maken met die ene foto. Maar zo op het eerste gezicht mag het wel twee keer zo groot?
Hoe hebben jullie de afmetingen bepaald?
Werkelijke hoogte en breedte kun je bepalen m.b.v. jullie eigen foto:
je weet de werkelijke spoorbreedte, zet dit uit t.o.v. die op de foto
naast het gebouw met de breedte en de hoogte gemeten van de foto.

Citaat van: harald en alex op vrijdag 13 februari 2015, 17:50:12
Als er nog iemand een idee heeft voor ons gevelprobleem dan horen we het graag  ;)
Waar hebben jullie het nu van gemaakt?
Wellicht een optie om fijn ingeknipte stroken waterproof schuurpapier over elkaar te lijmen
(misschien te dik?), maar het patroon inkerven in grijs karton moet toch ook te doen zijn ...

Als ik zelf met zo'n vraagstuk zit, maak ik eerst meerdere proefstukjes, ook voor de kleuren.
Het type ondergrond en welk soort verf er op gebruikt wordt bepaald mede de uitstraling.
Achteraf bekeken loont het zich bij ieder werkstuk telkens weer, om proefstukjes te maken. :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Nee, ik heb ook geen idee waar het gebouw voor dient. Nu er wat rollend materieel op de foto staat lijkt het mee te vallen. Als ik de foto achter de link van Henk nog eens bekijk dan schat ik het gebouw hoogte op schaal op ongeveer 13 cm. Dat is gebaseerd op de zichtbare bovenleiding. Die hangt ongeveer 6,5 cm boven de rails hoogte en lijkt ongeveer op de helft van het gebouw te komen.

Dan lijken jullie maten toch wel in de buurt en zal het het gebrek aan referentie op de eerste foto zijn, waardoor ik dacht dat het veel te klein is.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Erik & Arjan.

We hebben ook de foto van Henk gebruikt en het is eigenlijk qua breedte een kwestie van deuren optellen en daartussen zit iedere keer een half steens muur dus dat is de dikte van de plaat die we gebruikt hebben om de tussenmuren te maken.Het middenste deel onder het raam hebben we gegokt omdat we niet weten wat er in de nis zit  :? Dan zit links het dak beduidend lager dan rechts dus zeg maar dat het hoogste punt van het dak uit het midden zit.Als je dan de lengte hebt bepaald dan is de hoogte als je een beetje de foto aanhoudt niet meer zo moeilijk.We denken dat het dak in werkelijkheid iets steiler loopt dan bij ons maar zoals Arjan al zegt lijkt het niet onrealistisch hoog oid.

De voorgevel is nu van waterproof schuurpapier gemaakt op dezelfde manier als het dak en ook het dak van de locloods is zo gedaan.Als je nog kleiner moet knippen dan wordt het wel een priegel zooi.Nu lijkt het op de foto dat de gevel toch van een ander materiaal is gemaakt dan het dak?Of het is wel hezelfde maar dan een ander formaat?

We zouden willen dat we er zelf al een keer geweest waren dan was dit niet zo lastig geweest.Een foto waar op staat wat er in het middelste deel onder dat raam zit zou ook wel leuk zijn......

Harald & Alex



Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Als je op de foto kijkt van het echte gebouw dan kun je de hoogt aan de linkerzijde bij de stalen deur goed bepalen naar verhand van de deur en de muurblokken. Dus die hoogte tot de onderzijde van het dak moet ongeveer 3 cm zijn dus in het echt ca. 2,7 mtr.
Dit kun je weer doorrekenen naar de hoogte van het dak. De dakplaatjes kun je van schilderpapier maken dit is dikker dan gewoon papier en dunner dan karton. Als je vanuit Trein 2000 de stad inloopt kom je al snel aan de linkerzijde een grote winkel tegen met materialen voor de kunstschilder. Hier hebben ze werkelijk alles op dat gebied. Het wordt dus allemaal zeer kleine strookjes snijden en die overlappend aanbrengen met een pincet. Is een tijdrovend klusje maar ja het is een hobby toch.
Als je bij mij op de topic kijkt naar de zelfbouw van de goederenloodsen zie je wat ik bedoel. Of op:
https://rosenbahn.wordpress.com/category/huizenbouw/bouw-goederenloods-deel-1/
Succes.

Groet, Ronald
Ps. Zou goed zijn als Trein 2000 open zou blijven. Lagere prijzen en acties dat zorgt vanzelf voor meer aanloop. Dus zelf zorgen dat men niet meer in Duitsland hoeft te kopen.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
trein 2000 gaat waarschijnlijk/niet bevestig naar het pand bij rc  -he li - shop in breda

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Citaat van: harald en alex op vrijdag 13 februari 2015, 19:22:18
....Een foto waar op staat wat er in het middelste deel onder dat raam zit zou ook wel leuk zijn......

Joachim: dat ziet er uit als een bestelling. Weet je welke foto je volgende week moet maken ;)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Ronald.

Hoe groot waren die stukjes op de daken van jouw loodsen dan?

Van mij hoeven ze geen Märklin dealer te zijn.Er zijn maar genoeg andere merken aan materieel wat ook leuk is om te zien en stukken goedkoper.Moet er dan al een keer rails komen dan lukt dat ergens anders ook wel.

Joewy.

De verkoper wist dit nog niet of wilde dat niet zeggen.Waar ze gaan zitten in Breda maakt ons niet veel uit als ze maar niet dicht gaan  ;)

Arjan.

Wat fotos op bestelling dat zou wel mooi zijn.Een foto van dit gebouw aan de voorkant zou inderdaad heel mooi zijn en die moet je van het eilandperron toch makkelijk kunnen maken lijkt ons en eentje van de voor en achtergevel in zijn geheel van het station dat zouden we ook wel graag willen ook al is dat misschien wat lastiger vooral aan de perron zijde want de overkapping zal wel in de weg zitten.

Niet dat we het station even zelf gaan bouwen dat wordt ons iets te gortig maar we hebben een bestaand station op het oog en willen dan een poging wagen dat bouwpakket aan te passen zodat het op Göschenen gaat lijken.Dus kleur en gebruikte materiaal voor de gevels is dan wel handig.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?
Ik heb eerst strookjes gesneden van 3mm breedte en daarna met de schaar stukjes van ca. 8mm geknipt. Je moet namelijk rekening houden met het overlappen van iedere rij.

Groet, Ronald
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Transformatorhuisje?