Tijd voor de stofdoek
We waren dus druk bezig met de losweg toen we een dip kregen in de vorm van een dikke kortsluiting
We dachten eerst dat er ergens iets af was gelopen maar dat bleek niet zo te zijn.Alle matereel van de baan en toch nog steeds hetzelfde.
De secties een voor een losgekoppeld van de edits maar dit bracht ons ook niet dichter bij de oplossing.Later bleek dus dat er tussen de spiraal en het schaduwstation geen scheiding was aangebracht
Het typische geluid wat je hoort als er een kortsluiting is kwam wel ergens bij de spiraal en de inkomende wisselstraat vandaan.Daar alles maar los getrokken aan rails in de veronderstelling dat er een geknipte rail of een stroomkabel dan kortsluiting maakte.Wat was nu de oorzaak?Een bochtwissel met aandrijving maakte dus de
sluiting.De hele wissel vervangen en de aandrijving ook en dan zou het toch weer moeten werken.Alle secties kregen weer stroom en alle wissels deden het ook nog.Alleen de bezetmelding was totaal van slag.Alles door een defecte wissel.We hadden de zakken er even goed van vol en hebben de boel laten
liggen.De lol was er even goed af.We hadden de zaak net goed op de rit en nu dit.
Robin maar eens gebeld.Die vroeg of we dan de melderkaarten en het loconet op konden sturen.Dus 4 kaarten losgkoppeld en alles naar Robin gestuurd.Blijkt dus dat we een loconetkaart opgeblazen hebben
Komt er dan geen einde aan????Het plezier van de hobby is dan ver te zoeken.Alles lag stil en dat is echt frustrerend.Gisteren is het zaakje weer aangekomen wat door Robin na is gekeken en we zijn de zaak nu weer aan het aansluiten.Kaart 1 tot en met 6 werken weer.Wel een gedoe om alle draden die dus niet gemerkt zijn weer op de goede plaats te krijgen maar dat moet je er voor over hebben?
Wel kunnen we zeggen dat we een steeds minder hoge pet van Marklin op hebben.Dit is hopelijk een eenmalig incident.Wat er nu aan de wissel scheelt zijn we nog niet achter.Misschien toch de aandrijving?
Straks de rest proberen aan te sluiten en de 2e loconet kaart even naar Wim Ros op sturen.Kijken of die nog gerepareerd kan worden of dat er een nieuwe moet komen.
Dan gaan we er vanuit dat we ons weer met de meer plezierige facetten van deze hobby bezig kunnen houden.........
Harald & Alex