Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan van Harald & Alex Steenslaghek No 2.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan van Harald & Alex Steenslaghek No 2.
Hoi Harald, van harte gefeliciteerd. Gaaf om een mooie nieuwe camera gehad te hebben. Veel plezier met het fotograferen van de treinen en jullie baan.

Alex mooi resultaat de laatste foto's. Zie je het verschil met de onbehandelde rotsten op,de achtergrond. Wat een verschil hè.

Ga zo door, prachtig.

Groet, Ronald
Re: Baan van Harald & Alex Steenslaghek No 2.
Hallo mannen,

Harald gefeliciteerd met je verjaardag, de nieuwe camera daar zul je veel plezier aan beleven.

Jullie resultaten zijn echt geweldig, ga vooral zo door daar kunnen heel wat mede forumleden nog wat van leren (waaronder ik) :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Baan van Harald & Alex Steenslaghek No 2.
Harald en Alex,

Harald allereerst nog van harte met je verjaardag. De verdere afwerking van de rotswanden
ziet er weer goed uit, ook de rotsen zelf komen er nu beter uit vooral doorgaan....

Grt Johan
Re: Baan van Harald & Alex Steenslaghek No 2.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Baan van Harald & Alex Steenslaghek No 2.
Hallo Harald en Alex,

Harald van harte nog met je verjaardag.

Ik heb die foto (nr 24 van het zwitserse MiWuLa album) van Tomhas eens goed bekeken maar die SEINBRUG van jullie is echt top.
Overigens weer leuke foto's, bedankt.

MvG Cees
Re: Baan van Harald & Alex Steenslaghek No 2.
Gefeliciteerd Harald. Benieuwd wat de verjaardag voor je (jullie) hobby heeft gebracht!
Re: Baan van Harald & Alex Steenslaghek No 2.
Allen bedankt voor de positieve reacties  :thumbup:

Vandaag eens geprobeerd om het station Schwarzburg te weatheren.We zijn dus benieuwd wat jullie van ons verf geklieder vinden.











De omgeving moet helemaal nog gedaan worden en het gebouw zweeft wat maar het gaat ons om de kleurstelling.Dus brand maar los met de commentaren  :mrgreen:

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
Het dak nog wat behandelen met een drybrush van dakpanrood en eventueel lichtgrijs (of wit)

Vincent
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
Niets meer aan doen, is zo helemaal goed.
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
Hoi Harald en Alex,

Ik vind hem erg mooi zo, niets meer aandoen. Het blijft een mooi station.

groeten Martin.
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
Hoi Harald en Alex,

heel mooi, wat mij betreft zo laten :thumbup:

Groetjes, John
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
Je zei,

Ik zal eens kijken of ik de glans er af kan halen.
Dat lijkt me prima gelukt. :D
Ik mis alleen nog wel wat mos groei op dat dak. Ik vind het net te zwart. Ik mis wat groene aanslag.

Gr Robin
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
Op de foto's komt het gebouw "natuurlijk" over, dus ik denk dat jullie het goed gedaan hebben; verdere afwerking, zoals Robin voorstelt kan natuurlijk nog, maar hoeft niet nmm.
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
Jongens,

Ik zeg, niets meer aan doen .

Grt Johan
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
wat istie mooi man  :O
Ik zou er ook niets meer aan veranderen
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
een ietsiepietsie drybrush met wit / licht-grijs op het dak en de hoeken misschien?
Een drooggedept sponsje werkt ook heel goed,

Guus
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
ik dacht eerst "waar is de duivenp**p nou ? ", maar dat zou misschien een beetje te ver in detail zijn.

Gewoon laten zoals die nu is, het is een juweeltje !
Re: Baan van Harald & Alex Weatheren station Schwarzburg
Hallo.

Bedankt weer voor de tips en de positieve reacties.Dit hebben we in een opwelling gedaan en we zijn blij dat de resultaten goed bevallen.Voor de rest van het stationsgebied dat zal in de toekomst wel komen maar dan willen we toch eerst de bergen in de goede kleur hebben.

Gisteren weer wat groen aangebracht bij de brug en in de rechtertunnel een stukje zijmuur zodat je niet tegen het hout aan kijkt.Ballast is ook aangebracht in deze tunnel ondertussen.De rails moeten nog met de airbrush gedaan worden  ;)

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Hoi Harald & Alex,

Tja het is een mooi station, hij staat ook mijn "wensenlijstje".

Maar die van jullie is aardig gelukt, niets meer aandoen.  :arrow: :thumbup:

MvG Cees
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Hoi Cees.

We zijn wel stilletjes aan het kijken hoe de omgeving moet worden en hebben wel wat originele fotos gevonden maar dat is wel behoorlijk saai.Er loopt een asfaltweg vlak voor langs  :thumbdown: Het is geen gezicht om dat in model na te bouwen denken we dus we zullen zelf wat moeten verzinnen.

Ondertussen weer een stukje groen gedaan.Nu zijn de voorraden Heki weer ver op dus straks nog maar een stukje rijden.

Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Harald & Alex,

gebruiken jullie kant en klare "matjes" of is het groen door jullie zelf uit diverse losse materialen gemaakt?

Groetjes, John
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
John.

Het zijn geen "matjes" We gaan doorgaans zo te werk:Insmeren met houtlijm dan her en der verschillende kleuren woodland turf (fijn) er op drukken en dan 3 a 4 soorten gras met de vliegenmeppergrassmaster  :D er op.Tussendoor even de stofzuiger er boven laten hangen zodat het nog wat beter rechtop komt te staan en het losse weg gaat en dan afmaken met wat struikgewas en eventueel bomen en bloemen.De bloemen en struikgewas zijn van Heki.

Is het positief dat je zit te twijfelen dat het een matje is of niet  8o

Harald & Alex

Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Hoi Harald & Alex,

ik wilde graag weten welke methode jullie toepasten.

Persoonlijk vind ik het te kleurrijk. Nu zie ik wel niet het geheel dus ik kan ernaast zitten.

Groetjes, John

PS: Sorry, maar ik ben nu eenmaal heel kritisch.
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Citaat van: Tilly op zondag 05 mei 2013, 13:32:23
Hoi Harald & Alex,

ik wilde graag weten welke methode jullie toepasten.

Persoonlijk vind ik het te kleurrijk. Nu zie ik wel niet het geheel dus ik kan ernaast zitten.

Groetjes, John

PS: Sorry, maar ik ben nu eenmaal heel kritisch.

John.

We kregen net op een ander forum te horen dat we nog veel meer bloemen dus rood en geel moesten gebruiken.Dus zo zie je maar weer smaken verschillen en dat is maar goed ook  :D We twijfelen ook zeker als je een paar foto's achter elkaar kijkt.Maar alles 1 kleur en 1 soort groen gebruiken wordt het dan weer niet voorspelbaar en saai?

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Harald en Alex,

één soort groen is inderdaad ook saai :?

Groetjes, John
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Hoi Harald en Alex,

Ik zou zelf een paar rode verwijderen deze komen wat dominant over vaak zijn dit een soort klaprozen, en komen meer langs wegen voor.De gele zijn prima zie je vaker in de bergen. Je kan ook van Heki mooie paarse matten kopen. Stukjes afknippen en uit elkaar trekken, krijg je het idee van een soort heide. Van woodland heb je mooie schuimbrokken, hier kan je stukjes afscheuren en dan heb je mooie lage struikjes, geeft een mooie kleurvaritie. Maar ik moet zeggen het ziet er zeker niet slecht uit.

Gr henk
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Hallo Harald en Alex,

Erg leuk om weer een up-date te zien van jullie geweldige baan.  :thumbup:
Jullie seinbrug is mooi gelukt, net als de tunnel. Het hek erboven en het valhek aan de steile wand zijn zeer goed geslaagd. In de wei of struiken kunnen naar mijn mening wel degelijk kleur aanwezig zijn. Je ziet vaak in het voorjaar van die boterbloemen die dominant aanwezig zijn. Alleen het rood zou ik subtiel aanbrengen, dat doe ik ook. Je hebt van die prikstruiken en die zijn wat rood van kleur.

Verder is het persoonlijk om je eigen inbreng aan te brengen op je baan.

Jullie station is zeer geslaagd naar mijn mening. Ik zou daar niets meer aan doen. Het is overigens een schitterend station. Ik had helaas te weinig ruimte anders had ik niet Trossingen genomen maar ook jullie station. Zit er ook verlichting in?

Succes met jullie verdere bouw.

Groeten Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Citaat van: harald en alex op zondag 05 mei 2013, 11:42:44
We zijn wel stilletjes aan het kijken hoe de omgeving moet worden en hebben wel wat originele fotos gevonden maar dat is wel behoorlijk saai.Er loopt een asfaltweg vlak voor langs  :thumbdown: Het is geen gezicht om dat in model na te bouwen denken we dus we zullen zelf wat moeten verzinnen.
Ja dat is jammer. Zelf heb ik ook niets kunnen vinden. Echter heb ik een serie huizen die ongeveer in dezelfde stijl zijn, wat het stadje moet gaan worden. Het sporenplan ontwerp ik ook zelf, bovendien komt er een BW bij.

MvG Cees
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Hoi Harald en Alex.
De laatste updates laten weer een paar mooie stukjes scenerybouw zien.
Station, brug, berg en groen staan erbij of dit altijd zo geweest is en de natuur laat zich van zijn beste kant zien!
Natuurlijk is dit voor de één te mooi, teveel of overdadig maar voor de ander mag het juist nog wel meer! :?

Gewoon zo laten want het ziet er prachtig uit en alleen maar veranderen wat je zelf echt niet mooi of slecht geslaagd vindt.

Veel plezier en succes met de verdere aankleding.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Hoi Harald en Alex,

Ik vind het een zeer fraai stukje groen. :thumbup:

Gr.
René
Re: Baan van Harald & Verder met groen en details.
Bedankt allen voor de reacties.

Het blijft wel lastig om de goede kleuren in juiste proporties op de bergen te krijgen en wat de een mooi vindt is voor de ander weer niet goed geslaagd.Dat geeft ook niet.Het blijft persoonlijk en de laatste fotos zullen misschien ook nog wel niet het eindresultaat zijn  ;)

Nieuw project  :D

We hebben drie stations op de baan en dat is wel wat veel  :? Nu zaten we al een tijdje aan een kleine  HUPAC terminal te denken.Dit voegt wel iets aparts toe aan de baan alleen waar moest dit nu komen.Vandaag de stoute schoenen maar aangestrokken en een station verwijderd en de rails verlegd zodat er tussen een brede laad-losweg ontstaat.Dit lijkt makkelijk maar wisselstraten bezetmeldingen alles veranderd dus een hoop draden verleggen etc etc.Hier even een foto van de oude situatie:





De perrons waren te smal en het gebouw zelf stond zo pal tegen de bergwand aan dat je de achterdeur bij wijze van spreken nog niet open kreeg  :oops:

Nu ziet het er ondertussen wel iets anders uit.Sporen liggen weer alleen de bezetmeldingen moeten er weer in en de voorste wissel weer aangesloten worden.Dat zal morgen gebeuren zodat er weer gereden kan worden.Rechts op de foto wordt dan het aanvoer spoor voor de goederentreinen en het toekomstige HUPAC vervoer en de linker 2 sporen is dan de hoofdlijn.Er tussen in kan dan een mooie 2 meter lange laad-losweg komen met allerlei scenery."Top of the Bill" moet dan natuurlijk een HUPAC kraan zijn maar of die wel te koop zijn in model??????Ook hoe de losweg er uit moet zien is allemaal nog duister maar dat komt vanzelf.Hoogte van deze losweg gelijk met de rails of hoger zodat wagons gelost kunnen worden en nog veel meer vragen komen nu te boven  :mrgreen:

Harald & Alex
Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Heren,

Een prachtig project wat jullie gaan bouwen, wacht geduldig jullie werkzaamheden af.

Gr.
Piwie.
Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Hoi Harald en Alex,

Heb even vluchtig je draadje doorgenomen. Ziet er allemaal mooi uit. Wat ik echt super vindt is de seinbrug en de seinbeelden.
Waar hebben jullie het voorbeeld van de seinbrug vandaan geplukt? 


Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Citaat van: Piwie op zaterdag 11 mei 2013, 21:33:18
Heren,

Een prachtig project wat jullie gaan bouwen, wacht geduldig jullie werkzaamheden af.

Gr.
Piwie.

Hoi Piwie.

Nu valt er nog niet veel te zien helaas.We zijn vanmorgen begonnen met de bezetmeldingen en verdere aansluitingen.Op dit moment nog 2 te doen op een lastige plek en dan alles weer in Koploper zetten dan kan er weer gereden worden.We zijn aan het zoeken voor een Hupac Kraan.Dat valt ook nog niet mee.......

Citaat van: has-bls op zondag 12 mei 2013, 11:05:33
Hoi Harald en Alex,

Heb even vluchtig je draadje doorgenomen. Ziet er allemaal mooi uit. Wat ik echt super vindt is de seinbrug en de seinbeelden.
Waar hebben jullie het voorbeeld van de seinbrug vandaan geplukt? 


Hallo.

Een paar paginas terug weet zo even niet meer welke staan een heel stel fotos door Johan gemaakt van de brug bij Blausee-Mitholz.Ook op de site van Microscale staan wat fotos en maatvoering.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Het eerste deel van de losweg ligt er in.Totale lengte zal 2.2 meter zijn en dat is dus te lang om in 1x te maken.We hadden gedacht op een lichtere kleur uit te komen maar dit is het resultaat tot nu toe.We zien graag jullie meningen.

Harald & Alex



Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Hallo Harald & Alex,

Jullie hebben weer een leuk project onderhanden, blijf jullie volgen.  :arrow: :thumbup:

Met drybushen krijg je het wel lichter.
Maar pas op doe dat pas als laatste, want het tweede deel ga je zeer waarschijnlijk niet in exact dezelfde kleur krijgen.
Dat vang je dan mooi weer op met het brushen.

MvG Cees
Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Goed idee, maar als jullie toch ingewikkeld gaan doen met een hupac installatie, is het dan geen beter idee om een
lorry rail te bouwen? dat past misschien beter in de sfeer...
Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Hoi Harald en Alex,

Geweldig om weer een project van jullie hand te zien. Erg leuk dat jullie baan steeds gedetailleerder wordt gemaakt met dit soort projecten. Zie graag weer de volgende update.

Groeten Ronald  :)
Re: Baan van Harald Laad-losweg HUPAC?
Tijd voor de stofdoek  :D

We waren dus druk bezig met de losweg toen we een dip kregen in de vorm van een dikke kortsluiting  :evil: We dachten eerst dat er ergens iets af was gelopen maar dat bleek niet zo te zijn.Alle matereel van de baan en toch nog steeds hetzelfde.

De secties een voor een losgekoppeld van de edits maar dit bracht ons ook niet dichter bij de oplossing.Later bleek dus dat er tussen de spiraal en het schaduwstation geen scheiding was aangebracht  :thumbdown: Het typische geluid wat je hoort als er een kortsluiting is kwam wel ergens bij de spiraal en de inkomende wisselstraat vandaan.Daar alles maar los getrokken aan rails in de veronderstelling dat er een geknipte rail of een stroomkabel dan kortsluiting maakte.Wat was nu de oorzaak?Een bochtwissel met aandrijving maakte dus de sluiting.De hele wissel vervangen en de aandrijving ook en dan zou het toch weer moeten werken.Alle secties kregen weer stroom en alle wissels deden het ook nog.Alleen de bezetmelding was totaal van slag.Alles door een defecte wissel.We hadden de zakken er even goed van vol en hebben de boel laten liggen.De lol was er even goed af.We hadden de zaak net goed op de rit en nu dit.

Robin maar eens gebeld.Die vroeg of we dan de melderkaarten en het loconet op konden sturen.Dus 4 kaarten losgkoppeld en alles naar Robin gestuurd.Blijkt dus dat we een loconetkaart opgeblazen hebben  :twisted: Komt er dan geen einde aan????Het plezier van de hobby is dan ver te zoeken.Alles lag stil en dat is echt frustrerend.Gisteren is het zaakje weer aangekomen wat door Robin na is gekeken en we zijn de zaak nu weer aan het aansluiten.Kaart 1 tot en met 6 werken weer.Wel een gedoe om alle draden die dus niet gemerkt zijn weer op de goede plaats te krijgen maar dat moet je er voor over hebben?

Wel kunnen we zeggen dat we een steeds minder hoge pet van Marklin op hebben.Dit is hopelijk een eenmalig incident.Wat er nu aan de wissel scheelt zijn we nog niet achter.Misschien toch de aandrijving?

Straks de rest proberen aan te sluiten en de 2e loconet kaart even naar Wim Ros op sturen.Kijken of die nog gerepareerd kan worden of dat er een nieuwe moet komen.

Dan gaan we er vanuit dat we ons weer met de meer plezierige facetten van deze hobby bezig kunnen houden.........

Harald & Alex
Re: Baan van Harald Een grote dip.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Harald Een grote dip.
Soms zit het tegen en heb je er even helemaal geen zin in, ik denk dat we dit allemaal wel meegemaakt hebben.
Als het straks allemaal weer werkt krijg je vanzelf een glimlach op je gezicht.
Even door de zure appel heen bijten.


Mvg,

Peter/ degeluidsman.
Re: Baan van Harald Een grote dip.
Hallo Harald und Alexander,

ich habe mich jetzt auch im 3railforum angemeldet und was muß ich da sehen: Baan van Harald en Alex.

Eure Bahn habe ich auch schon im Stummiforum bewundert. Alles sehr gut und weiter so. Hier im Forum kann ich sehen, wie die aktuelle Lage bei euch ist.

Schöne Grüße

Hans   B)
Re: Baan van Harald Een grote dip.
Citaat van: degeluidsman op zondag 16 juni 2013, 14:03:30
Soms zit het tegen en heb je er even helemaal geen zin in, ik denk dat we dit allemaal wel meegemaakt hebben.
Als het straks allemaal weer werkt krijg je vanzelf een glimlach op je gezicht.
Even door de zure appel heen bijten.


Mvg,

Peter/ degeluidsman.

Hoi Peter.

De glimlach is al weer terug.Alles is weer aangesloten en werkt weer zoals het hoort.Dankzij Robin die dan het kapotte deel weet te vinden anders waren we nu nog niet achter de oorzaak geweest van de melderstoring.

Nu kunnen we weer met scenery bezig.Dat doen we liever als kortsluitingen oplossen.......

Citaat van: hajoscho op zondag 16 juni 2013, 16:52:48
Hallo Harald und Alexander,

ich habe mich jetzt auch im 3railforum angemeldet und was muß ich da sehen: Baan van Harald en Alex.

Eure Bahn habe ich auch schon im Stummiforum bewundert. Alles sehr gut und weiter so. Hier im Forum kann ich sehen, wie die aktuelle Lage bei euch ist.

Schöne Grüße

Hans   B)

Wilkommen Hans.

Wir versuchen immer auf die verschiedene Foren das ganze "up to date" zu behalten.Leider haben wir durch einen Kurzschluss die letzte Wochen nicht viel machen können.Das Problem ist jetzt gelöst also geht es weiter mit schöne Sachen.

Harald & Alex 
Re: Baan van Harald Een grote dip.
Hoi Harald en Alex,

Mooi dat je weer uit de dip bent :thumbup:
Maar ik zou wel even de titel van je topic aanpassen, je gaat toch niet de baan voor jezelf claimen Harald? ;)
Re: Baan van Harald Een grote dip.
Harald en Alex,

gelukkig dat jullie het probleem opgelost hebben. Ik ben nl aan het wachten op jullie scenery updates zodat er weer wat na te apen valt :D

Groetjes, John
Re: Baan van Harald en Alex Een grote dip.
Citaat van: C-Brian op zondag 16 juni 2013, 17:48:25
Hoi Harald en Alex,

Mooi dat je weer uit de dip bent :thumbup:
Maar ik zou wel even de titel van je topic aanpassen, je gaat toch niet de baan voor jezelf claimen Harald? ;)

Hoi Brian.

Mooi dat je ons daar even op attendeert.We hebben het even aangepast.Nieuwe bril gehaald afgelopen zaterdag maar er nog niet helemaal aan gewend denk ik  :mrgreen:

Citaat van: Tilly op zondag 16 juni 2013, 17:59:50
Harald en Alex,

gelukkig dat jullie het probleem opgelost hebben. Ik ben nl aan het wachten op jullie scenery updates zodat er weer wat na te apen valt :D

Groetjes, John

John.

Het is inderdaad opgelost en alles is weer aangesloten.Dat gedoe met die draden is toch niet ons ding.Volgende week weer verder met de laad-losweg.

Over na apen gesproken dat idee met die rails over de brug daar gaan we ook eens over nadenken  ;)

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex.Een grote dip.
Je hebt alles dus aan de praat gekregen?
Dus ook die doorlus tussen kaart 5 en 6 ?
Ik zat net te denken waar jullie een stalen brug hebben staan.
Maar dat is natuurlijk niet gewoon over een riviertje.  :D
Daar zit een compleet ravijn onder.

Mvg, Robin
Re: Baan van Harald & Alex.Een grote dip.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Baan van Harald & Alex.Een grote dip.
hebben jlli nog n fotoupdate :p


by the way, ik had t in mn vorige post over n lorry rail, mr weet niet of jullie weten wat t is:
https://www.youtube.com/watch?v=IQVrGPteTxE
Re: Baan van Harald & Alex.Een grote dip.
Citaat van: Hero op zondag 16 juni 2013, 20:40:59
Je hebt alles dus aan de praat gekregen?
Dus ook die doorlus tussen kaart 5 en 6 ?
Ik zat net te denken waar jullie een stalen brug hebben staan.
Maar dat is natuurlijk niet gewoon over een riviertje.  :D
Daar zit een compleet ravijn onder.

Mvg, Robin

Robin.

Ja alles draait nu op 1 loconetkaart nu.Alleen  raar dat de 2e kaart nu bij Wim is en die kan er niets aan vnden?We hebben je hulp daar nog even bij nodig.Je hebt een PB daarover  ;)

Dat met die rails dat is iets voor onze brug zijn.Hoe en wat verder weten we ook nog niet.We gaan eerst maar eens verder met de laad-losweg.

Citaat van: Simon v.d. Tang op donderdag 20 juni 2013, 20:54:09
hebben jlli nog n fotoupdate :p


by the way, ik had t in mn vorige post over n lorry rail, mr weet niet of jullie weten wat t is:
https://www.youtube.com/watch?v=IQVrGPteTxE

Hoi Simon.

Fotoupdate volgt van het weekend hopen we als we het tweede deel van de laad-losweg klaar hebben.

Lorry Rail is mij goed bekend.Mijn vorige werkgever boekte daar elke week meerdere trailers op van Bettembourg naar Le Boulou en weer terug.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex.Een grote dip.
We zijn met het tweede deel van de losweg bezig.We gaan straks het gips gieten voor de ondergrond en als het allemaal vlot wil uitharden dan het motief er in snijden van de betonplaten.We hebben nog over de kleur nagedacht en we willen dan toch proberen het er meer als stelconplaten uit te laten zien dus dan zouden we op een betonkleur uitkomen.We hopen dat we dat dit weekend voor elkaar krijgen.

We zijn onderussen ook wat inspiratie aan het opdoen en hebben de onderstaande foto gevonden.We hebben uiteraard niet de helft van de ruimte en de kranen die afgebeeld zijn volgens ons van Heljan en dusdanig duur dat de lol er dan wel af is.Maar we wilden jullie deze toch niet onthouden.Dus dat ons zal er wel niet zo uit komen te zien maatr het is wel een heel mooi stukje scenery.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex.Hupac terminal voorbeeld.
Wat wij met dat modelgips hebben weten we niet maar voordat al het vocht er uit is ben je dus een week verder of zo  :twisted: De grondlaag licht grijs zit er op maar het voelt gewoon na gisteren te hebben geverfd nog vochtig aan  :confused: Dus hebben we het eerste stuk nog een keer over gedaan en nu ziet het er zo uit.We denken dat dit wel beter lijkt?

Het tweede deel zal vandaag niks meer worden.Maar goed dat doen we dan volgende week wel.Even niet op de verdere omgeving letten die is nog  "onder constructie"  ;)

Harald & Alex