Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van Clint - De baan voortaan thuis neerzetten? 16 aug.

Gestart door marklin1995 woensdag 27 oktober 2010, 14:32:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Hallo grumpy

Dankjewel! daar heb ik echt heel veel aan!  :)

Zijn er maar 4 ho sets? met cs1?  :?

MVG Clint
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Hoeveel treinen heb je?

Misschien kun je dan beter beginnen met een MS2? Daar kunnen 11 treinen
op, wissels kun je besturen enz!
En het geluid enz kan daar natuurlijk ook op. ;)

Groetjes Daniël
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Citaat van: NS-Daniel op zondag 13 maart 2011, 20:33:17
Hoeveel treinen heb je?

Misschien kun je dan beter beginnen met een MS2? Daar kunnen 11 treinen
op, wissels kun je besturen enz!
En het geluid enz kan daar natuurlijk ook op. ;)

Groetjes Daniël


Verspild geld :lol: Hij kan namelijk nu 4 functie's. En voor 100/200 meer heb je de cs1/ecos1
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Ik zou ook zeer zeker voor een oude of nieuwe Ecos gaan. Ik kan niet anders zeggen maar alles werkt er perfect mee en je hebt meteen een goed boostervermogen. Een goede centrale is het hart van je setup, dus erg belangrijk lijkt mij.
Ik had eerst een Intellibox, maar ben toch overstag gegaan en heb een Ecos gekocht.
In mijn nieuwe huis wil ik naast m'n 3rail baan ook een Bemo baan gaan bouwen (Zwitsers, schaal H0m, gelijkspoor, digitaal) Ook daar ga ik een Ecos voor kopen.

Groeten en succes!

Jake
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Clint,

ik heb b.v. 2 jr terug de CS1 gekocht (nieuw! bij Ronny uit Tiel) voor ? 200.-- ;), en half jr daarna de ESU update gekocht voor ? 139.--, m.a.w. voor ? 349.-- helemaal klaar :)

Als je een CS1 in een startset wil kopen, zit er altijd spul bij wat je misschien eigenlijk helemaal niet wilt hebben, of nodig hebt :|

Mvg Gert
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Citaat van: v200marklin op woensdag 16 maart 2011, 20:02:38
Clint,

ik heb b.v. 2 jr terug de CS1 gekocht (nieuw! bij Ronny uit Tiel) voor ? 200.-- ;), en half jr daarna de ESU update gekocht voor ? 139.--, m.a.w. voor ? 349.-- helemaal klaar :)

Als je een CS1 in een startset wil kopen, zit er altijd spul bij wat je misschien eigenlijk helemaal niet wilt hebben, of nodig hebt :|

Mvg Gert

Welke Ronnie?
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Citaat van: chester2203 op woensdag 16 maart 2011, 21:48:21
Citaat van: v200marklin op woensdag 16 maart 2011, 20:02:38
Clint,

ik heb b.v. 2 jr terug de CS1 gekocht (nieuw! bij Ronny uit Tiel) voor ? 200.-- ;), en half jr daarna de ESU update gekocht voor ? 139.--, m.a.w. voor ? 349.-- helemaal klaar :)

Als je een CS1 in een startset wil kopen, zit er altijd spul bij wat je misschien eigenlijk helemaal niet wilt hebben, of nodig hebt :|

Mvg Gert

Welke Ronnie?


Ronnie Visser

Mvg Gert
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Pak maar een Mp advertentie uit Tiel. Altijd raak. Gr aan Ronny. :D

Gr. Peter
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. VRAAG?
Hallo allemaal,

Fijn voor de reacties,
Ik merk al snel dat de meningen zijn verdeeld,

Ik denk tog dat ik cs1 koop, want dan kan ik 6021 op aansluiten,

Maar dat is pas in de toekomst omdat er deze week iets anders komt,

Ik ga niet zeggen wat voorn ding het is dat komt binnen rollen  :D :D

MVG Clint
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
En nu weer een keer een update  :)

Vandaag weer verder gegaan met het station weatheren, ik wil proberen om alles precies te maken, dus iedere week verander ik hier en daar er wel iets aan,
Ook heb de de ''minder mooie standaard'' bomen veranderd in een eigen creatie, met ijslandsmos  8o :P

Hier zijn de foto's, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden,

Oja vraagje, kan het zijn dat je de koolborstels moet vervangen als de loc rijd? want mijn br03 kan rijden, maar als die harden gaat dan 50 (op 6021) dan begint die te kraken en allemaal andere nare geluiden,
Dus wie weet hier raad mee?

Foto's
Ik heb de br86 een beetje geverfd, zodat hij nu wat mooier is vind ik:


Nog een foto



Dit is dus de ''standaard boom''


En dit is wat ik er zelf van gemaakt heb, behoorlijk snel trouwens!


Nog een:


Hier een paar foto;s van het kopstation waar ik mee bezig ben, een paar close-ups en overzichts foto's














Zo dat was het weer, ik hoop dat ik snel antwoord krijg op mijn vragen,

En dat mijn nieuwe aanwinst deze week komt binnen rollen!

MVG Clint
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
Ziet er weer goed uit!

Mijn advies blijft echter, cs1 is verouderd daar moet de Reloaded update overheen, kan je evengoed een Ecos kopen! En anders een cs2!
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
De "ombouw" van de bomen vind ik erg goed geslaagd, net als het weatheren van het stationsgebouw.

Op de eerste foto zie ik het begin van de bouw van een berg?
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
ziet er erg mooi uit en goed gelukt, maar ik zou er nog een paar bankjes en vertrek borden erbij doen  8)
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
Dankjewel alvast voor snelle reactie,

Citaat van: masterdesigner op zaterdag 19 maart 2011, 20:59:48
ziet er erg mooi uit en goed gelukt, maar ik zou er nog een paar bankjes en vertrek borden erbij doen  8)

Rome is niet in 1 dag gebouwd  :D

Maar, tuurlijk komt dat nog, netzoals in het gras mooie struiken en bloemen en meer details, maar ik kan niet alles tegelijk doen,

MVG Clint
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
Hallo Clint,

Het station ziet er mooi uit, het weatheren is goed geslaagd.
Ik vind die boom er maar raar uit zien, maar hij is wel beter dan de standaard versie.   :P

Ik weet dat je de koolborstels een keer moet vervangen, maar heb heb er weinig verstand van.  :D

Probeer eerst even de loc een drupje olie te geven en dan kijken of hij het doet. Als hij dan dat nog doet zou ik de koolborstels vervangen.  ;)


Groet, Lesley
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties,

eereGister nog in het weekend gewerkt aan de baan,
Ik heb de achterkant gemaakt, nu kan vast 1 trein 1 rondje rijden,

Ook weer beetje bezig geweest met het kopstation, en een begin gemaakt van de begje/helling naast het kopstation,

Zie hier de foto's  :) (photobucked deed het gister niet)  :?

De achterzijde











Zo was die eerst,


Zie hier verschil


Heb er 2 geweatherd

MVG Clint
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
De fóto's toegevoegd   :)
de site deed het vandaag gelukkig weer  :)

Ik hoor het wel :D

MVG Clint
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
MOOOOI! :P

Ga zo door zou ik zeggen!

Gr, Maarten
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
mag ik jaloers zijn  :D
Re:De baan van Clint -> Nieuw begin. UPDATE 19 maart
Citaat van: marklin150jaar! op dinsdag 22 maart 2011, 17:21:05
MOOOOI! :P

Ga zo door zou ik zeggen!

Gr, Maarten
Citaat van: julian op dinsdag 22 maart 2011, 20:22:00
mag ik jaloers zijn  :D

Dankjullie wel voor de reacties!

MVG Clint
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation.
Hallo allemaal,

Ik had een locomotief gekocht van iemand op het forum, maar hij deed het niet zo goed, dus hij was zo aardig om hem terug te nemen :)
Wel jammer want het was een hele mooie loc, maar met minder goeie rijeigenschappen :|

Maar mischien (weet bijna zeker) komt er zaterdag alweer een nieuwe loc op de baan  :D

Jullie horen nog van me, en ik maak dan wel foto's van de locomotief.
Deze week toetsweek en trompetexamen vandaag, dus niet veel tijd aan de baan gehad,

MVG Clint
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation.
Trompetexamen?? Wil je een loc-hoorn nabootsen? :D

Je station wordt mooi. Ga zo doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Gr. Peter
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation.
Wauw Clint,

Ik ben sprakeloos.
Dat stationnetje is ZOO mooi. Gaan daar alleen railbussen rijden, want stoomloks moeten toch omlopen?
Of staat er een andere lok te wachten? Mooi dat het zo opschiet, kan ik een voorbeeld aan nemen.

Succes met je toetsweek en Examen, en dan weer lekker bouwen aan de treinen.

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation.
Citaat van: PH op dinsdag 29 maart 2011, 06:35:29
Trompetexamen?? Wil je een loc-hoorn nabootsen? :D

Je station wordt mooi. Ga zo doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Gr. Peter

Hallo Peter,
Dankjewel voor je compliment!

Citaat van: chopper op dinsdag 29 maart 2011, 08:35:56
Wauw Clint,

Ik ben sprakeloos.
Dat stationnetje is ZOO mooi. Gaan daar alleen railbussen rijden, want stoomloks moeten toch omlopen?
Of staat er een andere lok te wachten? Mooi dat het zo opschiet, kan ik een voorbeeld aan nemen.

Succes met je toetsweek en Examen, en dan weer lekker bouwen aan de treinen.

Vriendelijke Groet,
Elden.

Hallo Elden,

Dankjewel voor je reactie!  ;)
Er kunnen wel stoomlocs gaan rijden, dan gaan ze vanaf het grote station, en dan duwen ze de wagons naar voren, en als ze terug moeten, dan trekken ze de wagons mee naar achter  ;)
Mischien rijd er ooit wel een railbus, maar ik wil eigenlijk zoveel mogelijk stoom, dus zat ik aan de kittel te denken.

MVG Clint
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation. UPDATE 2 April - Nieuwe aanwinsten!!
Hallo allemaal,

Vandaag, op 2 April weer een update  :)
Vanochtend naar Martijn geweest in de winkel, was een mooie winkel. Ik heb daar Martijn's 39010 (BR 01) overgenomen. Een erg mooie loc, met mooie en veel geluids funties, en ik heb er ook een rook generator bij gekocht, dat was ook nieuw maar het is wel prachtig die rook.
In de winkel kon ik natuurlijk niet iets laten liggen  ;)
- 2 tunnel portalen
- 1 potje + kwastje verf, nu kan ik alle rails met een roestkleurtje voorzien
- flesje marklin rook-vloeistof
- en een flesje olie, nu maken de treinen minder geluid, wat een wonder doen 2 druppels olie  8o

Ook ben ik deze week bezig geweest met:
- Een nieuw platvorm maken voor het bestrurings systeem 6021 enc (mischien in de toekomst cs2 heb er al rekening mee gehouden met de tafel  ;) )
- ook een start gemaakt voor de promande spoor, dat 15cm lager licht dan het het hoofdstation ( 30cm dan het kopstation)
- de keerlus voor het promenade spoor gemaakt
- en een start gemaakt bij de berg bij het kopstation.

Ik ben van plan mijn oude locs te verkopen, de br78 en de br03 (blauwe), ik ben gewoon helemaal om van het sound en van de details, als die 2 locs verkocht zijn, wil ik de BR 64 kopen of de BR 23. Dat zijn gewoon echt pracht locs! ( ze staan tevens in de verkoophoekje  ;))

Ik heb ook besloten om de kleine berg bij het kop station te maken van purp, een mix van papier  :D Het is erg makkelijk, om er rotsen van te maken, het word hard als steen als het droog is, en het enigste wat je nodig hebt is water en kranten, dat heel goed laten weken, en dan heel erg goed mixen ( zelf heb ik het gedaan met een boormachine ) en voila, je krijgt een prachtig ( en makkelijk ) resultaat  ;)

Hierbij foto's van wat er tot nu toe dus is gedaan:


Eerst net papier maché gedaan, achteraf was dat denk ik helemaal niet nodig geweest  :?  maar aldoende leert men  :D




Daarna de portalen op hun plek gezet en het maken van de bergjes kan beginnen !  :)


Ik vind het er mooi uit zien, je krijgt meteen een on-even effect.  :)


De bouw van het promande spoor.




Nu staat het besturing systeem er nog, maar morgen krijg ik een 2 persoons schooltafel waar is gezaagd mag worden van mijn oom, die kan ik dan mooi gebruiken voor de 6021 enc  :)


De rails met roest, is echt monniken werk, maar het resultaat mag er zijn!

EN DAN NU (trommelgeroffel)  :D DE BR01!
Echt een mooie loc, je hoort gewoon de motor niet ! ( er zit een soft drive sinus motor in )

Pica's !









Hij past erg mooi VOOR de Rheingold (hé Gerard  :D), het is mischien niet de goeie loc, maar staat tog nice  B)

Dankjewel Martijn voor deze prachtige loc!


Zo dit was de update,
Hopen dat de bergen snel droog zijn, dan kan ik ze verfen en beplanten ,

Reacties en Tips blijven altijd welkom  :o) (vooral tips, dan weet ik wat er beter kan :?)


MVG Clint
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation. UPDATE 2 April - Nieuwe aanwinsten!!
Om met het laatste te beginnen, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Een mooie loc zo te zien en deze wordt het begin van een serie "sound"-locs?

En dan de bergen, die zien er ook :thumbup: uit. Daar kan je voorlopig nog wel even mee vooruit lijkt me.

Ga zo door, ik blijf je in de gaten houden :wink:.
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation. UPDATE 2 April - Nieuwe aanwinsten!!
Zo Clint, jij bent lekker fanatiek bezig, ik vind het knap werk :thumbup:, vr gr Arie
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation. UPDATE 2 April - Nieuwe aanwinsten!!
Hi Clint,

Érg leuk om mijn ''oude'' lok hier zo te zien...   :D Ook deze 01 was bij mij de eerste van de serie ''sound locs' bij mij.  Nu wil ik alleen maar Brawa, dus tijdperk I.   O:-D  Wie weet wat er allemaal nog meer weg gaat aan tijdperk 3 stomers zoals de 01.  :P  En ik zie dat de rookgenerator het mooi doet!
'K ben benieuwd wat je allemaal gaat aanschaffen.

Veel plezier met de loc en wie weet zie ik je nog 'ns in de winkel.

Martijn
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation. UPDATE 2 April - Nieuwe aanwinsten!!
Citaat van: Gerard op zaterdag 02 april 2011, 20:16:30
Om met het laatste te beginnen, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Een mooie loc zo te zien en deze wordt het begin van een serie "sound"-locs?

En dan de bergen, die zien er ook :thumbup: uit. Daar kan je voorlopig nog wel even mee vooruit lijkt me.

Ga zo door, ik blijf je in de gaten houden :wink:.

Dankjewel gerard!

Citaat van: Gerard op zaterdag 02 april 2011, 20:16:30
Om met het laatste te beginnen, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Een mooie loc zo te zien en deze wordt het begin van een serie "sound"-locs?

En dan de bergen, die zien er ook :thumbup: uit. Daar kan je voorlopig nog wel even mee vooruit lijkt me.

Ga zo door, ik blijf je in de gaten houden :wink:.

Ja dat klopt, dat word het begin, daar blijft het dus niet bij  >:-D

Citaat van: M. Lankhaar op zaterdag 02 april 2011, 21:18:03
Hi Clint,

Érg leuk om mijn ''oude'' lok hier zo te zien...   :D Ook deze 01 was bij mij de eerste van de serie ''sound locs' bij mij.  Nu wil ik alleen maar Brawa, dus tijdperk I.   O:-D  Wie weet wat er allemaal nog meer weg gaat aan tijdperk 3 stomers zoals de 01.  :P  En ik zie dat de rookgenerator het mooi doet!
'K ben benieuwd wat je allemaal gaat aanschaffen.

Veel plezier met de loc en wie weet zie ik je nog 'ns in de winkel.

Martijn

Ja mischien zie ik je wel weer ooit,
Toch nog bedankt voor alles!

MVG Clint
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation. UPDATE 2 April - Nieuwe aanwinsten!!
Leuk gedaan, erg netjes!
Mooie lok zeg  8o

Je hebt precies dezelfde tunnelportabeltjes als ik heb, toevallig  :)

Groeten,
Martijn
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation. UPDATE 2 April - Nieuwe aanwinsten!!
Citaat van: Marklin5 op zondag 03 april 2011, 00:20:11
Leuk gedaan, erg netjes!
Mooie lok zeg  8o

Je hebt precies dezelfde tunnelportabeltjes als ik heb, toevallig  :)

Groeten,
Martijn

Dankjewel Martijn!

MVG Clint
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation. UPDATE 2 April - Nieuwe aanwinsten!!
Heeft er echt niemand tips, suggesties?  :-(

MVG Clint
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation. UPDATE 2 April - Nieuwe aanwinsten!!
Pas je topictitel eens aan met je vraag?
Re:De baan van Clint Bezig met het kopstation. Heeft er niemand tips, suggesties?
hallo clint,

even je draadje helemaal doorgelezen,en moet zeggen dat jij een supper ruimte hebt.je hebt er goed gebruik van gemaakt,je update's zijn schiterend hoor leuk zoveel lengte aan rails en peron.je stomer mag er ook zijn,zo kan je lekker met sound en rook rijden.ik ben ook zo begonnen met een 6021,toen een mbs1 en dan veel later een cs2 en moet zeggen dat het een leuk ding is.

groeten en veel succes verder met je baan;
peter(ke33)
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 18 April 2011)
Hallo allemaal,

Vandaag en afgelopen weken weer een beetje aan de baan gedaan.
De berg heb ik ook een stuk afgemaakt,
En ik ben bezig met de zelfbouw draaischijf, ik laat een paar foto;s vast zien, als die helemaal af is dan vertel ik er meer over hoe die werkt en stroomtoevoer enzo  ;) (en ja jullie zien dadelijk kne'x een zeer stevig plastic, wat ik gebruik als as, en voor minder snel.
Hier de foto's:







En hier de foto's van stukje scenery, moet natuurlijk nog aangekleed worden, maar ik heb nog niet zoveel materialen, zoals bloemen en paddestoelen en diertjes, dus doe het even hier mee  ;)









Zo dat was het weer,
reacties en tips van harte welkom!

MVG Clint
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 18 April 2011)
hallo clint,

jij gaat ook hard seg,je berg ziet er supper uit hoor.doe zo verder zal ik zeggen,knap werk geleverd supper mijn hoed af voor jou.

groeten
peter(ke33)
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 18 April 2011)
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met de draaischijf, of het allemaal gaat zoals jij het wil.

Voor wat betreft de scenery: dat heb je al heel aardig in de vingers. Alleen zou ik de appelboom daar weghalen, die hoort daar eigenlijk niet thuis.

Kijk je wel uit dat je het pad niet te steil maakt? Als het niet anders kan, maak er dan een trap van.

Succes verder.
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 18 April 2011)
Een zelfbouw draaischijf!! Hmm... waar heb ik dat meer gezien.  :D

Veel succes en heeeeeel precies meten hoor.

Gr. Peter
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 18 April 2011)
Citaat van: peterke33 op maandag 18 april 2011, 20:44:37
hallo clint,

jij gaat ook hard seg,je berg ziet er supper uit hoor.doe zo verder zal ik zeggen,knap werk geleverd supper mijn hoed af voor jou.

groeten
peter(ke33)

Hallo Peter,
Bedankt voor je compliment!

Citaat van: Gerard op maandag 18 april 2011, 20:55:46
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met de draaischijf, of het allemaal gaat zoals jij het wil.

Voor wat betreft de scenery: dat heb je al heel aardig in de vingers. Alleen zou ik de appelboom daar weghalen, die hoort daar eigenlijk niet thuis.

Kijk je wel uit dat je het pad niet te steil maakt? Als het niet anders kan, maak er dan een trap van.

Succes verder.

Trap  maken is beetje lastig, ik leg het paadje wel schuin omhoog, of in een S vorm omhoog. En de appel boom laat ik denk ik staan, dat breekt het plaatje een beetje vind ik.

Citaat van: PH op maandag 18 april 2011, 22:07:04
Een zelfbouw draaischijf!! Hmm... waar heb ik dat meer gezien.  :D

Veel succes en heeeeeel precies meten hoor.

Gr. Peter

Daar ben ik ook achter gekomen  ;) bedankt!

MVG Clint
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 18 April 2011)
Goeienavond.

Vandaag naar de baan gegaan, het was een echte zooi, dus maar gaan opruimen en niet een grote update ( me moeder hielp een klein beetje mee dus dat was zo gepiepd  :D ;))
Ook een deel weer van de berg afgemaakt, heb niet de jusite benodig heden, maar dieren en bloemen kan ik nog altijd er tussen vrotten  :)
Morgen komt er een purp update verslag, omdat een forum lid er geintreseerd in was omdat het zo makkelijk is te maken.

De foto's :







Dat was het weer, morgen weer kleine update,
Oja, de draaischijf is al stukje verder, heb een mini trafo gekocht, en nu kan die voor altijd draaien, en heb er nog een klein tandwiel tussen gezet, nu alleen nog schuren en de stroom toevoer naar de rails aansluiten.

Reacties en tips altijd welkom!  ;)

MVG Clint
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 23 April 2011)
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 23 April 2011)
Citaat van: marklin1995 op zaterdag 23 april 2011, 20:22:37
Dat was het weer, morgen weer kleine update,
Oja, de draaischijf is al stukje verder, heb een mini trafo gekocht, en nu kan die voor altijd draaien, en heb er nog een klein tandwiel tussen gezet, nu alleen nog schuren en de stroom toevoer naar de rails aansluiten.

Reacties en tips altijd welkom!  ;)

MVG Clint

hm, dan moeten de treinen er heel snel op, anders draaid de schrijf te ver  :D :P ;)

ziet er goed uit  :thumbup:
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 23 April 2011)
Mooi gedaan,
leuk bos, daar op de berg  :D

Succes met je draaischijf  ;)
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 23 April 2011)
Ik zie daar eenzelfde kerk als ik heb staan geloof ik :lol:.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dat bergbouwverslag. Niet dat ik het ga gebruiken, maar ik ben van nature een ietsiepietsie nieuwsgierig :wink:.

Succes met de bouw, aanleg en aansluiting van de draaischijf.
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 23 April 2011)
Citaat van: julian op zaterdag 23 april 2011, 20:24:59
Citaat van: marklin1995 op zaterdag 23 april 2011, 20:22:37
Dat was het weer, morgen weer kleine update,
Oja, de draaischijf is al stukje verder, heb een mini trafo gekocht, en nu kan die voor altijd draaien, en heb er nog een klein tandwiel tussen gezet, nu alleen nog schuren en de stroom toevoer naar de rails aansluiten.

Reacties en tips altijd welkom!  ;)

MVG Clint

hm, dan moeten de treinen er heel snel op, anders draaid de schrijf te ver  :D :P ;)

ziet er goed uit  :thumbup:

Er is natuurlijk een stop, vooruit en achteruit knopje  ;)

Citaat van: Marklin5 op zaterdag 23 april 2011, 20:27:01
Mooi gedaan,
leuk bos, daar op de berg  :D

Succes met je draaischijf  ;)

Dankjewel martijn!

Citaat van: Gerard op zaterdag 23 april 2011, 20:36:38
Ik zie daar eenzelfde kerk als ik heb staan geloof ik :lol:.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dat bergbouwverslag. Niet dat ik het ga gebruiken, maar ik ben van naturen een ietsiepietsie nieuwsgierig :wink:.

Succes met de bouw, aanleg en aansluiting van de draaischijf.

Dankjewel gerard,
Ik probeer een zn duidelijk mogelijk verslag te maken!

MVG Clint
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 23 April 2011)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 23 April 2011)
Hallo Clint,

Die berg met scenery ziet er erg mooi uit!  :thumbup:

En leuk, dat zelfbouw van een draaischijf ( Met K'nex  :D ).
Nog veel succes ermee.


Groet, Lesley
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 23 April 2011)
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:De baan van Clint ( UPDATE BERG 23 April 2011)
Clint je berg ziet er gaaf uit!! 8o
Ga zo door zou ik zeggen :)

Groet,
Maarten
Re:De baan van Clint UPDATE 24 April - Purp berg verslag, en zelf bouw bomen.
Goeienmiddag nog allemaal,

Wegens vragen van forum leden is hier een verslagje van hoe ik mijn ''purp'' bergen zelf maak.

De benodig heden:

-Kuikengaas
-Een boormachine.
-Een emmer.
-Een zeef.
-Een grote verfmixer.
-Heel erg veel kranten. (geen ander papier, kranten werkt het beste!)
-En natuurlijk water.



Om te beginnen je moet echt geen haast hebben met purp bergen, gaat tenkoste van het resultaat!  ;)

Je begint met behoorlijk veel kranten (ongeveer 5á8 totaal) in een emmer te doen,
Je doet er water bij totdat de kranten helemaal onder water staan. dit laat je 1 dag staan (voor een beter resultaat 1á4 dagen, zodat de kranten het water goed opneemt!) Daarna, ga je mixen, ik zelf kwam erachter dat je een plastic zak om de emmer doet, en 1 gaatje maakt waar de mixer van de boormachine door heen kan, zo blijft alles mooi schoon, en spat het niet de hele kamer rond (wat bij mij dus het geval was  :( :-( )
Als je een mooie massa hebt, na 3 minuten mixen ongeveer, merk je dat het nog erg waterig is, dus daarom alle purp op een zeef zetten, en dan 3 dagen laten uitdruppelen, zodat er al een deel uit gedrupt is,
Als je dus dan ongeveer na 1 week verder bent doe je op de gewenste plek kuikengaas (geen kippen dat is te grof), ik zelf heb het vast gezet met een nietmachine, je kan ook met schroeven spijkers enc.


(foto is van de andere kant van de berg, die ik dus nog moet maken. Ook van plan om met purp te doen)

Je pakt de purp, knijpt het overtollige water er een heel klein beetje uit, doet een dikke laag op je kuikengaas en zo ga je door totdat je de hele berg hebt gedaan, Het makkelijke van purp is, dat je overal mooi kunt aanbrengen, hier wat dikker, hier wat dunner, en je kun er zelfs een begin van een zandpaadje maken zoals ik zelf hier heb gedaan:



daarna komt het drogen, dat duurt het langst, op gewonen stukken 1 week, maar bijvoorbeeld waar het heel erg dik is zoals bij de weg omhoog duurt het 2 weken, maar dan is het ook echt knoep hard, het is dan ongeveer wit/grijs van kleur, dus je moet zelf nog een kleurtje aanbrengen, heb zelf gekozen voor grijs.

Nu je berg aankleden, en je hebt een geslaagde berg (vind ik  ;) :D)

Nadelen:

-Purp duurt super lang voordat het droogt.
-Na het drogen krimpt papier erg, dus er ontstaan scheuren (zie foto hieronder)
Dat heb ik opgelost door klei er tussen te doen, of gewoon struikjes op plakken, niemand die het verschil ziet!



Maar ik vind het tog fijn om mee te werken,  :)

Overige foto's


Geschilderd en ongeschilderd.



Dit was het purp verslag.


Vandaag komen ook een paar foto's van wat ik nog meer heb gedaan afgelopen weken:
Ik heb het promande spoor gemaakt, een nieuwe tafel gekregen van m'n oom voor besturing systeem, keerlus gemaakt dmv draadeinde voor het promande spoor, en een begin voor experimenteren voor het maken van eigen bomen, die op de berg komen.

De tafel:


keerlus promanade spoor:


Het promanade spoor dat voor het station ligt, maar dan wat lager zoals je kunt zien:


En een overzichts foto hoe de bouw van mijn baan ervoor staat:


En dan nu de bomen:
Ik wil graag zelf bomen maken, dus ben overal al lopen zoeken voor goeie site's enc, en al informeren bij een forum lid om spullen te kopen.

Ik heb geprobeerd met draad en ijzerdraad, dit was erg lastig, en het resultaat vind ik zelf minder goed gelukt,


En ik ga nog een manier proberen om bomen te maken, dmv doode takjes bij mn oom in de tuin, Ik ben van plan om er tussen filter materiaal te gebruiken (kussen vulling dat over was van mijn kussen is hetzelfde en had nog een zak liggen) en dan daarop strooisel, dat ik ook mischien zelf ga maken, maar daar morgen of volgende week meer over!  8)
De takjes die er geschikt uit zien als bomen:


En als einde een line-up foto


Eigenlijk kwam er nog een video aan, maar youtube/photobucked weigert hem om te uploaden, dus die komt dan maar een andere keer.  :?

Dit was de update.

Tot de volgende keer!   ;)

MVG Clint
Re:De baan van Clint GROTE UPDATE 24 April - Purp berg verslag, en zelf bouw bomen.
Dat is een uitgebreid en duidelijk verslag van je "natte-kranten"-bergen. Bedankt.
Ik denk dat je een groot aantal mensen hiermee een plezier gedaan hebt.

Dus nu op naar het volgende project: de bomen. Succes hiermee, we zien de resultaten wel een keer verschijnen, hoop ik.
Re:De baan van Clint GROTE UPDATE 24 April - Purp berg verslag, en zelf bouw bomen.
Bedankt voor de info!

groeten minitreintje/Dylan
Re:De baan van Clint UPDATE 24 April - Purp berg verslag, en zelf bouw bomen.
Citaat van: marklin1995 op zondag 24 april 2011, 17:54:07
Ik heb geprobeerd met draad en ijzerdraad, dit was erg lastig, en het resultaat vind ik zelf minder goed gelukt,


Ik heb precies hetzelfde als ik bomen ga maken. Wat doe(n) ik/wij fout?

Verder ziet het er geweldig uit!

Locje0.6